ezt júliusban írtad, én most szombaton jártam arra és még mindig tart. Ami alatt azt értem hogy az út fel van marva Rákóczifalvától Martfűig, kinnt mindenhol a 40-es tábla, ember meg sehol aki csinálná.
Apró adalék, hogy még a téli fagykárok miatt tönkrement kungyalui elkerülő út most augusztusban sincs kész, ami szerintem burleszkbe illő dolog. Azt az 5-10 km szakaszt egy évig kell csinálni??? Tényleg dübörgünk. Lefelé.
Tanúk szerint baseball-ütőkkel verték szét Suzuki gépkocsiját, kerekeit pedig kiszúrták a Magyarok Lapja - az újság megpuccsolása előtti - jobbikos grafikusának.
Bokros Péterrel, az egykori ellenzéki Inconnu művészcsoport tagjával, a Jobbik Nagykörűi Szervezetének elnökével azután bántak el így, hogy nem volt hajlandó eladni szellemi termékének, a Magyarok Lapja fejlécének használati jogát az új főszerkesztőnek, Ferenczi Lajosnak, aki Márkus Tiborral megpróbálta kiszervezni a lapot a Jobbik mögül.
Tiltakozunk a Gyurcsány-kormány eddigi pazarló gazdálkodása ellen. Követeljük, hogy adjanak választ arra a kérdésre, hogyan került az ország ebbe a helyzetbe. Miért kellett az embereket becsapni a választások előtt? Miért nem tudják vállalni a felelősséget az eddig történtekért?
Tiltakozásunk kifejezésére forgalomlassító, félpályás útlezárást tartunk. Felhívjuk Magyarország felelősen gondolkodó állampolgárainak figyelmét, hogy csatlakozzanak mozgalmunkhoz, és szervezzenek hasonló demonstrációkat!
Helyszín és időpont: 2006. augusztus 11. péntek, 7 órától 12 óráig Szarvason, a Liget mellett a 44-es főúton.
Kezdődhet a gátfelújítás a kritikus pontokon nol.hu >>>
"...Lovas Attila, a Közép-Tiszavidéki Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság műszaki igazgatóhelyettese tudósítónknak elmondta: felkészülten várják, hogy elkezdhessék a földmunkákat. A Tiszán és Körösön a rekordárvíz idején tizenkét helyen csúszott meg a töltés - ebből tíz a Köti-Kövizig fennhatósága alá tartozó védvonalon történt -, s több helyütt csak emberfeletti munkával sikerült megakadályozni a gátszakadást. A tervek szerint valamennyi kritikus gátszakasz felújítását befejezik az idén októberig, s így biztonságosan kiépített, jól megerősített védvonallal várhatják az őszi árhullámokat a Tiszán és a Körösökön.
l Miközben a vízügyesek a helyreállításra összpontosítanak, nem feledkezhetnek meg a Vásárhelyi-tervben meghatározott vésztározók és gátak építéséről sem. Tiszaroffon jó ütemben halad az árapasztó vésztározó területének régészeti feltárása, Rákóczifalva mellett pedig, már elkezdték a bivalytói töltésvonal kiépítését. Az időjárás egyelőre kedvező, mert noha a hőségben nehezebb dolgozni, az eső nem hátráltatja a földmunkákat."
ez igaz is, de meg kéne rendesen szervezni a wan2-t, kéne hirdetni külföldön, hogy jöjjön a nép, és költse el pénzét mezőtúron, meg ismerje meg a vidéket, és mondja el otthon hogy magyar vidék nem csak balatonból áll. én a fesztiválon egy külföldi szót nem hallottam, és azon kívül hogy fürödtek a sárban meg a sörben az emberek, nem nagyon néztek körbe és ez nem csak az ő hibájuk...
mi spec karcag-túrkeve-dévaványa irányból jöttünk (pestiek vagyunk) mindenhol megnéztünk minden múzeum, túzokfarm, birkafőzőverseny, zádor híd, kunhalom. de nem mindenki készül fel előre neten, és nekünk volt helyi ismerős is
és hogy mire is gondolok: ugye már írtam hogy külföldieknek hirdetni, infókat látogatóknak osztogatni hogy mi a jó mezőtúron meg környéken, eső esetére lefedni a placcot, mert nép egy része sár miatt nem jött el, vagy elment. az se ártana ha a sok tó nem csak a horgászoknak lenne fenntartva, jó dolog a sok fürdő persze, de ott az a sok tó, meg holtág, azt is lehetne futtatni (peresi paradicsom pl). azt se értem jónép miért nem adta ki az udvarát a sátrazóknak, mint teszik azt kapolcson.
nagyon sok kihasználatlan lehetőség van még ebben a vidékben. és gyönyörű a térség
A Berettyó-Körös Többcélú Társulás Turisztikai célú Stratégiai és Operatív programja is számol a fesztivállal. Az egyre inkább nemzetközivé váló rendezvény ugyanis komoly marketinglehetőségeket hordoz magában.
Egyszerű példa: a meghívott brit, amerikai, német zenekarok, előadók honlapjait naponta több tízezren látogatják, s a fellépések felsorolásánál Mezőtúr neve - igaz, többnyire ékezet nélkül, de ez sem jelenthet problémát az online marketingben.
Ez nagyban növeli a keresőmarketinges lehetőségeket is: ha Mezőtúrt a legnépszerűbb keresőprogramba írjuk be, több mint félmillió találatot kapunk, míg a hasonló nagyságrendű, sőt iparilag jobb adottságú Jász-Nagykun-Szolnok megyei városok ennek töredékét.
Természetesen mindez nem csak a világhálóra igaz, hiszen a fesztivál intenzív kommunikációs tevékenysége révén a város neve hihetetlen mennyiségben megjelenik a a magyar és a globális médiában - ráadásul pozitív összefüggésben. (hirado.hu)
Negyvenmilliárd forintot igényel Jász-Nagykun-Szolnok megyében a belvíz miatti gondok megszüntetése. A megyei önkormányzat a program kivitelezéséhez szükséges pénzt európai uniós forrásból tervezi előteremteni - közölte Tokajiné Demecs Katalin, a megyei közgyűlés alelnöke.
Az elmúlt években az alföldi megyében bekövetkezett rendkívüli események közül az egyik legnagyobb kárt a belvíz okozta, ezért kezdeményezte a megyei közgyűlés és területfejlesztési tanács a belterületi vízrendezési nagyprojekt indítását - mondta.
Mivel a terv nem szerepel egyetlen országos operatív fejlesztési programban és a regionálisban sem, így a megye feladata a kellő összeg előteremtése, forrásul az Európai Unió kohéziós alapját célozták meg - tette hozzá.
Veres Endre, a tervet elkészítő Keviterv Akva Kft. vezető tervezője a belvizes gondok érzékeltetésére elmondta, hogy a megye 78 településéből hetvenben van kisebb-nagyobb mértékű belvízvédelmi tennivaló. A meglévő csatornák szinte mindenütt igen leromlott állapotúak, fejlesztésük elengedhetetlen.
A belterületi vízrendezési programot két ütemben akarják elvégezni, 2007 és 2009 között 32 település, majd 2010 és 2013 között a fennmaradók kerülnének sorra. (MTI)
HVG: Az elmúlt négy évben a közigazgatási reformot előkészítő Idea-csoport vezetője, Ágh Attila politológus azzal az ötlettel is előállt, hogy hét tartományi kormánnyal rendelkező szövetségi államot kellene csinálni Magyarországból. Szinte bármi áron, de radikálisan regionalizálni kell idehaza a közigazgatást?
V. I.: Nem szabad egy ország térszerkezetéhez addig hozzányúlni, amíg nincs bebizonyítva: a meglévő közigazgatási rendszer rossz. Ennek igazolása nálunk azonban elmaradt. 1998 elején az akkori kormányzat egyszerűen csak deklarálta, hogy nem jó a magyar megyerendszer. Máig nem tudni, miért ne lehetett volna akár már eddig is decentralizálni, azaz a minisztériumi feladatokat a megyéknek leadni. Ausztriában Burgenland tartomány például kisebb, mint Vas megye, mégis megkapott a központtól egy sor hatáskört. Miért ne volna lehetséges a 700 ezres Borsod megyére is egyes miniszteriális feladatköröket átruházni? Csak azért, mert nem hívják régiónak? Dehogy! Azért, mert mindmáig nem volt meg ehhez a politikai akarat. Meggyőződésem, semmi baj nincs a hazai megyerendszerrel, amely ha kap pénzt, megfelelően el tudja látni a maga feladatait, sőt amely a rendszerváltás egyik legszilárdabb támasza volt az elmúlt másfél évtizedben. Néhány kisebb megyéből lehet persze nagyobbat kialakítani. El kellene végre felejteni az 1998-ban elképzelt hét önkormányzati régiót már csak azért is, mert azok többségét nem a valóságos kapcsolatrendszerek alapján határozták meg.
HVG: Mivel tudná ezt alátámasztani?
V. I.: Első generációs dunántúli értelmiségiként pontosan tudom, hogy Zalának például semmi köze nincs Győr-Moson-Sopron megyéhez, mégis összerajzolták egyetlen régióba a három nyugati megyét. A hosszú idő óta Győrhöz kötődő Komáromot viszont - noha vasút- és úthálózata is horizontálisan épült ki - egyberakták Veszprémmel, ahova jószerint útjai sincsenek. Az alföldi régiók esetében ugyancsak nincs szerves kapcsolat például Bács-Kiskun és Békés vagy Szolnok és Szabolcs között. Az elmúlt években sokan hivatkoztak az EU-ra, mint amely megköveteli a nagy régiók kialakítását. Csakhogy a területfejlesztési egységenként korábban megkívánt átlagosan másfél milliós népességszámot Brüsszel időközben leszállította 800 ezer főre. Ha az utóbbi számból indulunk ki, néhány hazai megye már ma is megfelel a régiókkal szemben támasztott létszámkritériumnak. Más esetekben pedig többnyire elegendő volna az egymással szomszédos két-két megyéből kialakítani egy-egy fejlesztési régiót, ahol később úgynevezett nagymegyés önkormányzat is megalakulhatna.
Lehet, hogy off vagyok, de egy kis segítséget kérnék. Az 1930-as évek második felében volt egy nagy árvíz Jászberény környékén. Meg tudnátok mondani esetleg, hogy melyik évben volt?
Az ország nyugati felében még mindig bátrabban kezdenek fejlesztésekbe a vállalkozók, mint a keleti térségben - erre lehet következtetni abból, hogy Zalában tavaly majdnem kétszer annyian vettek fel mikrohitelt, mint a hasonló nagyságú Nógrád, vagy a nagyobb Jász-Nagykun-Szolnok megyében.nol.hu >>>
Most a kulturházban az MTV1-en: A karcagi zsidók egy évszázadát, 1848 és 1948 közötti történetét tárja fel Moshe Hershko A karcagi zsidók története című műve, amelyet szerdán mutattak be a Magyar Tudományos Akadémián.
,,Pályázatot hirdetett a gazdasági tárca az Ipari Park cím elnyerésére. A pályamunkákat június 30-ig kell beadni, további részletek a minisztérium honlapján olvashatók." Elindult a mindenkinek legyen ipari parkja projekt:)
Amennyiben rendelkezésemre áll 350 oldalas anyag, abból legalább tíz mondatot felrakok a nagyérdeműnek, különösen akkor, ha térségünkre vonatkozik, és érint bennünket.
Ez az, amire te sosem voltál képes, az ego miatt!
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei területfejlesztési Program 2007-től 2013-ig tartó egyeztetési anyagába az alábbi Szolnokot érintő fejlesztési terv került be.
Megyeszékhelyt elkerülő illetve elérő gyorsforgalmi úthálózat építése. Amennyiben sikerül pályázati pénzt szerezni a beruházáshoz, akkor megvalósulhat a Szolnokot északi irányban elkerülő szakasza egy új híddal a Tiszánál, valamint az M8-as autópálya építése.
A hatalmas összeg már magába foglalja a Szolnoktól mintegy 30 kilométerre húzódó majdani M44-es építését is.
Része az anyagnak a szolnoki katonai repülőtér polgári hasznosítása, valamint egy medencés kikötő megvalósítása.
,,Megkezdte működését az Élőlánc Magyarországért helyi láncszeme. Az ökopárt célja az emberhez méltó élet természeti és kulturális feltételeinek védelme, küzd a közöny, a beletörődés és környezetünk értelmetlen pusztítása ellen. „Civil antipárt”: társadalmi szervezetek aktivistáinak, saját környezetükért tenni akaró emberek összefogásával alakult. Mindazokra számít, akik hiszik, hogy befolyásolnunk kell a sorsunkról szóló döntéseket."
Az élőlánc honlapján találtam ezt és Mezőtúrra és Karcagra vonatkozik a megyében.
egy -egy riport, újságcikk sem adja vissza a valós helyzetet. Mivel magam is több ott becsülettel dolgozó alvállalkozót ismerek közülük, látom minn mennek keresztül. A Hajlék is mindig élt és visszaélt a helyzetével....a kis vállalkozások tekintetében. Sajnos már ő sem fizetett rendesen. Mindig csak csöpögtetett a kiszolgáltatott bedolgozóknak. alvállalkozónak.. Aztán jött a tulaj tragédiája. Szóval az ügyben szenvedők helyzete! nincs rá szó!!!. Nincs kilátás hogy valaha a pénzükhöz jutnának. Családi emberi tragédiákrlól van szó...
Egymilliárd forintos beruházással elkészült Jászapátiban a Mészáros Lőrinc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium rekonstrukciója és az új tornaterem. Több alvállalkozó nem kapta meg a munkájáért járó pénzt. nol.hu >>>
A Tisza-tó első négycsillagos termálhotelje épülhet meg hamarosan Tiszafüreden: a konferencia- és wellness-szállót közvetlenül a tó partjára álmodta a Tisza-Balneum Szálloda Beruházó Kft.
Azért választották ki épp ezt a Jász-Nagykun-Szolnok megyei települést, mert a város földrajzi adottsága kedvező. Közel van hozzá az M3-as autópálya... nol.hu >>>
,,A szabolcsi településeket elkerülő főútrészek építése a térségi közútkezelő társaság pályázata alapján, az unió finanszírozásával a múlt évben kezdődött meg - mondta a pénzügyi tárca vezetője. A miniszter emlékeztetett arra, hogy Nyíregyháza-Záhony között a múlt év végén avatták fel a 2,2 milliárd forintos költségből épült, Berkesz települést elkerülő utat, most pedig 1,7 milliárd forintért épült meg a Székelyt kikerülő új főútszakasz. Tavasszal megkezdődik 2 milliárd forintos költségből a Nyírbogdányt elkerülő főútrész építése is, amely október végére készül el.
Veres János megemlítette, hogy az M3-as autópálya Görbeháza-Nyíregyháza közötti szakaszának 42 milliárdos beruházása részeként az idén megépül a Nyírturát, Nyírpazonyt és Nyíregyházát elkerülő új 4-es főútszakasz is. Kiemelte: a sztráda, amelyhez csatlakozik Nyíregyháza határban a 4-es főút, a tervek szerint 2006. december 31-re készül el."
Mintha megyénk csöppet megint lemaradna az elkerülők terén:(