Keresés

Részletes keresés

BGab Creative Commons License 2002.11.07 0 0 9011
A Camion Truck magazin 2002/4. számában megjelent táblázat alapján a hazai volánok közül a Pannon Volánnál a legnagyobb a 12 év feletti buszok száma (71,43%).
Előzmény: ntfsxp (9010)
ntfsxp Creative Commons License 2002.11.07 0 0 9010
"a Pannon Volán járműállománya nem tűnik annyira öregnek."

Nem tudom, nem én találtam ki, valaki mondta még régen itt a fórumon. Nem tudom, azóta mennyi buszt vettek. Személyes Pannon volános tapasztalatam kb. 0.

Előzmény: Ekornél (8996)
ntfsxp Creative Commons License 2002.11.07 0 0 9009
"
"Meg különjáratban rengeteg 256-osa van a VB-nek."
Ezt a Vb is tudja?"

Hogy érted azt, hogy tudja-e? Na jó, lehet, hogy nem rengeteg, de van talán egy jópár.

Előzmény: tuti2001 (8992)
BGab Creative Commons License 2002.11.07 0 0 9008
Fotóm van róluk, de maga az a tény, hogy rokkantliftes, ezekből a képekből csak nagyon nehezen kivehető. Íme az egyikről (HOP-157) két kép:


HOP-157


HOP-157

Előzmény: moszkvicsslusszkullcs (9007)
moszkvicsslusszkullcs Creative Commons License 2002.11.07 0 0 9007
"a két rokkantliftes MAN-nel egyetemben.":

Ki tud fotót prezentálni?

TRA395 honlapjá egy darabig rajta volt a liftes C56-os, amikor le akartam tölteni, addigra eltűnt.

Előzmény: BGab (9006)
BGab Creative Commons License 2002.11.07 0 0 9006
"minimális odafigyeléssel sokkal jobb menetrendet lehetne készíteni"
Ez egyébként így van, már csak azt nem értem, miért nem teszik meg.

"mondjuk a hatos 30-kor és egészkor indulna, akkor felénk már negyedóránként járna busz."
A hétvégi menetrendet említetted, ami helyenként tényleg egy kicsit gyér és lehetne rajta javítani, ésszerűsíteni. De ha már itt tartunk, akkor akár Szegeden is tudok ilyenre az általad említetthez kisértetiesen hasonló példát mondani, holott ezt a várost igen előkelő helyre soroljátok (megjegyzem én is, én imádom Szeged helyi tömegközlekedését hibáival együtt).

Kecskemétre visszatérve, a hétköznapi menetrendre azért szerintem nem lehet olyan nagy panasz. Hétköznap Árpádvárosba a csúcsidőben 5 ill. 10 perces követési idővel mennek a buszok (2, 6, 28), ami semmi esetre sem nevezhető rossznak.

"Kecskeméten a legkihasználtabb járat a 14-es 15 percenként indul a központból a Széchenyi - városba(ahol KB. a város 40%-a lakik)"
Ha most a hétvégéről vagy a csúcsidőn kívüli menetrendről van szó, akkor tényleg 15 perces a követési idő, ekkor viszont kevesebben is használják a járatot. Iskolaidőben 6-8-ig és 13-18-ig 10 percenként jár a 14-es és az úgyszintén a Széchenyivárosba járó 20-as ugyancsak 10 percenként.

"Aki járt már ilyenkor a Széchenyi téren az látta már a nagy kiralyzást, mikor 15 busz egyszerre indul el"
Szerintem ennek az az előnye, hogy mivel a járatok fordulóideje általában 25-28 perc, így a csatlakozás könnyedén elérhető 2-5 perces várakzási idővel. Vagy rosszul gondolom?

"És még egy példa a szervezetlenségre:a minap az egyszál 412-es a 23-as vonalán Kecskemét- Katonatelep járatot csinálta(ez kb. egy oda-vissza 15km-es út a 441-es számú főúton).Kérdem én minek arra a járatra alacsonypadlós busz, mikor a 22-esen jól meglenne, ugyanis ez az a járat ami mind a 2 kórházat érinti a városban?"
Abban azért remélem egyetértünk, hogy ez a busz az esetek túlnyomó többségében a 20, 21, 22-es vonalakon jár (ezek a vonalak érintik a kórházakat) a két rokkantliftes MAN-nel egyetemben. Én hétköznap még egyszer sem láttam más vonalon, persze attól még lehetett, mert mostanság kevesebbet vagyok otthon hétköznap, de abban biztos vagyok, hogy nem az általad említett eset a jellemző.

Félreértés ne essék, én nem magasztalni akarom Kecskemét helyi tömegközlekedését, csak szeretném, ha nem egyoldalúan csak a negatívumokat vennénk észre.

Előzmény: FERSC (9001)
mestska Creative Commons License 2002.11.07 0 0 9005
(A HVG mindig szombati megjelenésre vannak dátumozva valamilyen rejtélyes okból kifolyólag)
Előzmény: Törölt nick (9004)
Törölt nick Creative Commons License 2002.11.07 0 0 9004
Ajánlom figyelmedbe a HVG ma megjelent (ennek ellenére november 9 van ráírva, mint megjelenési dátum :-) számának 105. oldalán kezdődő cikket!

Ami az alacsonypadlós volvot illeti: Mint írtam a :-))) remélem mindent elárul. Nem kellett volna ezért a Szabolcs Volánhoz "futni"...

Előzmény: ntfsxp (8944)
htibor Creative Commons License 2002.11.07 0 0 9003
Ikarus 417 (8983):
"Ha elég figyelmes vagy, láthatsz 200-as Tisza volános távolságiakat (B-vel kezdődő helyekre)."

Sőt én tudok olyan helyet is mondani, ami "T"-vel kezdődik, és "atabánya"-ra végződik.

Ám, ez csak ritka alkalom volt, általában az E9x-es kocsijaik jönnek erre Fehérvár felé.
Másodrész esetében szokott IkC56 lenni.

FERSC (9008):
"Ja és szerintem a lista első helyére a Győri tömegközlekedés kívánkozik a légkondis buszaival..."

Miért hány buszon van?
Én csak egy E94-esről tudok, valamelyik GFA-xxx-es, most nem jut az eszembe.
Ik200-asra és Ik400-asra nem tettek fel légkondit, és a Rábákon sincsen.
Az első hellyel viszont maximálisan egyet tudok érteni:)

Maz Creative Commons License 2002.11.07 0 0 9002
A 200-as sorozat 35 éces konstrukció, a Classic egy picivel már másabb. Nem csak homlokfal tudtommal.
Előzmény: FERSC (9001)
FERSC Creative Commons License 2002.11.07 0 0 9001
Ahoy!

Mint benszülött kecskeméti kötelességem lenne megvédeni a Kunság Volánt, de mint tömegközlekedő kecskeméti kénytelen vagyok egyetérteni azokkal a véleményekkel miszerint a helyi közlekedés szervezetlen. Az igazság az, hogy egy minimális odafigyeléssel sokkal jobb menetrendet lehetne készíteni. (Megjegyzem a jelenlegi menetrend az 1984-esen alapszik, azt toldozgatják-foltozgatják)Itt egy példa:Én az Árpád-városban lakom a városközpontból a Rávágy térre a 6-os és a 2-es jár hétvégenként minden negyedkor és háromnegyedkor .
Aki járt már ilyenkor a Széchenyi téren az látta már a nagy kiralyzást, mikor 15 busz egyszerre indul el (ráadásul a buszsofőrök valamiért úgy érzik, hogy a kiskörútnál lévő lámpa rájuk nem vonatkozik).Szóval oda akartam kilyukadni, hogyha mondjuk a hatos 30-kor és egészkor indulna, akkor felénk már negyedóránként járna busz.
Egyébként Kecskeméten a legkihasználtabb járat a 14-es 15 percenként indul a központból a Széchenyi - városba(ahol KB. a város 40%-a lakik) és ezen szoktak lenni a csúcs buszok; a 435-ös és a 291-es Premier.
És még egy példa a szervezetlenségre:a minap az egyszál 412-es a 23-as vonalán Kecskemét- Katonatelep járatot csinálta(ez kb. egy oda-vissza 15km-es út a 441-es számú főúton).Kérdem én minek arra a járatra alacsonypadlós busz, mikor a 22-esen jól meglenne, ugyanis ez az a járat ami mind a 2 kórházat érinti a városban?
A buszsofőrök tekintetében meg én vagyok felháborodva azon, hogy letahózzátok a helyieket
tény van néhány bunkó de talán 2-3, a többi elég rendes.
A buszok meg olyanok amilyenek, én csak örülök annak hogy a KV nem vesz Classikot, azért az már jócskán 40-éves konstrukció...

Minden jót!

Ja és szerintem a lista első helyére a Győri tömegközlekedés kívánkozik a légkondis buszaival...

Ekornél Creative Commons License 2002.11.07 0 0 9000
Helyesbíteném korábbi hozászólásomat!

A Hungarobuszok nem 2000-ben, hanem 1999 májusában lettek átadva a KTRt.-nek. Bővebb információ ezzel kapcsolatban a www.jarmugyarto.hu/frames.htm oldalon az autóbusz javítás kategóriában.

OFF
Tudna valaki segíteni abban, hogy hogyan kell linkelni? Az email címemre kérnék szépen egy kis segítséget ezügyben. Előre is köszönettel
ON

Hungarobusz után kutatva találtam egy olyan hírt, mely szerint a Vasi Volán is szerel össze magának egy Hungarobuszt.

mestska Creative Commons License 2002.11.07 0 0 8999
NOLAN!

Bescanneltem a cikket, hova is küldjem akkor? (és hány mb-ot tudsz egszerre fogadni?)

Törölt nick Creative Commons License 2002.11.07 0 0 8998
Kedves ntfsxp!

Öröm olvasni megfontolatlan hőzöngéseidet, látod még engem is elfog tőle a
belepofázási kényszer.Bár Carpy már megtette,engedd meg,hogy figyelmez-
tesselek, ezúttal a Volánbuszról írtál tényszerűtlen,elképesztő butaságokat.

Most csak két dologra reagálok.

Ha már összeveted két cég járműállományát,
akkor nem árt az arányokra is ügyelned,és figyelembe venned,mondjuk,a
közlekedtetett járatok számát.Legalább.

Egy gödöllői pillanatkép alapján megítélni viszont a teljes járműpark minőségét -
nos,ha megengeded,ezt már gorombának érzem.

Egy kicsit több odafigyeléssel,jó?
Köszönettel: Elcius.

Carpy Creative Commons License 2002.11.07 0 0 8997
Az a feher busz tudtommal a Koros jaratanak allando masodresze Oroshazaig. FOMA ebben a professzor :-)
Előzmény: Ekornél (8996)
Ekornél Creative Commons License 2002.11.07 0 0 8996
Sziasztok!

ntfsxp!
Tegnap voltam Pécsen, és ismét csak azt mondhatom, mint előbbiekben: a Pannon Volán járműállománya nem tűnik annyira öregnek. Elképzelhető, hogy az öreg buszokat eldugják a megye többi részére, Pécs pedig a kirakat szerepét játsza. A Classicok szerintem újak. Anno olvastam ezzel kapcsolatban valahol, hogy a Pannonosok szeretik ezt a típust, náluk bevált, ezért sokat vásároltak belőle. (A másik kedvencük az E95)
Ezenkívűl láttam egy emeletes buszt is Pécsen. Tipusa 397-es, a rendszáma EYV 376. Fehér volt, és bár egy KÜLÖNJÁRAT felirat díszelgett a szélvédőn, Békéscsaba-Pécs járattal várt indulásra. Ki tud erről a buszról valamit? Körös Volános?

Más
Hungarobusz rendszámok Kaposvárról:
GVY 073
GTY 361
és ígérem, jelezni fogok, ha találok harmadikat is.

BGab Creative Commons License 2002.11.07 0 0 8995
"Pedig direkt megkérdeztem az információt, hogy mely járatok mennek a Széchenyi térre, és ők azt mondták, hogy csak az 1-es, 20 perc múlva indul. :-("
Akkor ez bizony az utastájékoztatást minősíti sajnos, nekem ilyen téren nincsenek tapasztalataim. Bár annyit azért hozzátennék, hogy a Noszlopy parkból kimondottan a Széchenyi térre egy busz sem indul, az 1, 5 15 csak érinti, oda be se tér, a 23, 18, 38 pedig nem a Noszlopyból indul, csak visszafele jövet érinti az állomást. De mindettől függetlenül azért az információnál ezeket meg kellett volna említeni.

Egyébként ezzel a fajta utaztájékoztatás minőségével nincs egyedül a Kunság Volán. Nem saját tapasztalat, csak olvastam, hogy ehhez hasonló eset pl. előfordult Szeged helyiben is, és nem akarok általánosítani, mert nincsenek kiterjedt tapasztalataim e téren, ezért hangsúlyozom, csak gyanítom, hogy máshol is előfordul kis hazánkban, sajnos.

Előzmény: ntfsxp (8956)
BGab Creative Commons License 2002.11.07 0 0 8994
"Azért bennszülött nem vagyok Kecskeméten, ezért nem értem, hogy milyen helyi-buszpályaudvarról van szó?"
Kecskeméten jelenleg (már csak) 2 helyi autóbuszállomás van: Széchenyi tér, Noszlopy G. park.

"A vasútállomásról nem indul mindenfelé busz? Szerintem K. minden pontját el lehet érni a vasútállomás előtti nagy buszpályaudvarról."
Ez csak részben igaz, de tény, hogy elég sok városrészbe el lehet jutni közvetlenül onnan is.

Előzmény: moszkvicsslusszkullcs (8954)
tuti2001 Creative Commons License 2002.11.07 0 0 8993
Az előbb elfelejtettem leírni, hogy a Vb-n kívül van egy veszprémi maszek, aki egy német cég alvállalkozójaként végez EUROLINES járatokat.
Előzmény: tuti2001 (8992)
tuti2001 Creative Commons License 2002.11.07 0 0 8992
"Egyébként a nemzetközi Eurolines az 100%-ban VB"

A EUROLINES-nak minden országban van egy tagja, mely Mo-n a Volánbusz. (Ez olyan, mint a NATO, csak nem harckocsi van benne, hanem busz.) A cégek együtt alakítják ki a menetrendjeiket, ezért juthatsz el Budapestről milánói átszállással Madridba.

"Azért előfordul, pl. tegnap Tatabányára 256-os ment."

Mivel a Vb távolsági kocsiparkjának 40 %-a még mindig 200-as kocsi, ezért igen könnyen előfordulhat. Tatabányára - 2 járat kivételével - csak 200-as típus jár.

"Meg különjáratban rengeteg 256-osa van a VB-nek."
Ezt a Vb is tudja?

Előzmény: ntfsxp (8979)
trancenden Creative Commons License 2002.11.07 0 0 8991
bocs offtopic
AKI AKAR ESZELŐSEN BULIZNI ERDÉLYBEN, AZ JÖJJÖN VELÜNK!!! BARÁTI TÁRSASÁG INDUL NEKI A ZORD VIDÉKNEK!!! VILÁGPOLGÁROK, PSZICHONAUTÁK JERTEK!!! iNDULÁS VASÁRNAP, ÉRKEZÉS 1 HÉT MÚLVA. 4 FŐ KÉNE MÉG! NE TÖPRENGJ,ÍRJ ERRE A CÍMRE: dementia@freemail.hu
csápussz
ui:fűtött faház, full komfort, meg gyönyörű hely
ntfsxp Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8990
Új topik: ...Sajtószabadság...!

Részletek ott, és a Városi és Elővárosi közlekedés topikon!

ntfsxp Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8989
Kis.kavics!

Kaptam egy mailt a Szabolcs volántól, miszerint nincsen Fehérgyarmaton semmilyen Volvojuk. Helyi közlekedés csak Mátészalkán és Nyíregyházán van, helyköziben pedig nincsen ilyen jellemzőjű autóbuszuk. Ezt a levelet még régen küldtem, még mielőtt neked küldtem volna bármit is. Csak azt írtad, hogy nem tudsz róla, de ez nem zárja ki, hogy van, most már tudod a megoldást!:-))))

ntfsxp Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8988
Hódmezővásárhelyen a helyi közlekedésről mit tudtok?
Carpy Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8987
Mert 5-6 evvel ezelott megszuntek az egykori szatmari/karpataljai nemzetkozi jaratok. A vasarnapi Fehergyarmat-Nyiregyhaza jarat ezek utodja.
Előzmény: ntfsxp (8986)
ntfsxp Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8986
Aztán meg miért nem?:-)
Előzmény: Carpy (8984)
Carpy Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8985
Az ilyen es hasonlo hozzaszolasoktol kimeljetek meg, pliz.
Előzmény: elektris (8981)
Carpy Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8984
Oda nem.
Előzmény: Törölt nick (8964)
ntfsxp Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8983
OFFF

Még egy mail ment. (akkor Budapesten lesz Ganz-Solaris, ez már majdnem biztos, Debrecent még nem tudom....győzködni kell a mérnük urat:-)))

ON

Szóval, publikusan:

Akar valaki jönni Budapesten egy pár kört egy Tallinba igyekvő Ganz-Solaris trolival? Ha igen, küldjön mailt a csizmadia_nf@freemail.hu címre. Lehet, hogy Debrecenbe is szervezek egy Ganz-Solarisos túrát. Megpróbálom elintézni! Részletek a trolis és a debreceni topikban! (...mivel itt részben off...)

Előzmény: elektris (8981)
ntfsxp Creative Commons License 2002.11.06 0 0 8982
Nekem mondjuk az egyik próbajáratozott, míg ott voltam:-) Azzal együtt tényleg 7.
Előzmény: Ikarus 417 (8978)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!