Fehérváron a már meglévő 1 darabhoz(HSX-426) idén 2 újabbat vett az önkormányzat és a Volán közösen.
Ám ezeknek már pár hónapja futkosniuk kéne már a városban.
Ebből az egyik ezen a héten már vitte az utasokat a 43-as és 44-es vonalakon,(a rendszáma még nincsen meg) a másikra még várni kell.
Így ez a 3 Ik412-es fog közlekedni a 43-as és 44-es vonalakon, melyek az autóbuszállomást kötik össze a vasútállomással és a kórházzal.
Nem tudok róla, de most már buszhosszúságokról nem akarok nyilatkozni, mert le leszek nyakazva:-)
A honlapodon 12, 13,5 és 15 méteresek vannak, kis.kavics említette a 13 métereset, és szerintem is csak a Tiszás E95 15 méteres. A múltkor láttam őt egy "normál" E95 mellett, és talán megvolt 3 méter a különbség!
"Ne haragudj, de ennyire hülye és vak nem lehetsz!"
De lehetek.:-(((((((((
Most mérges vagyok de nagyon, magamra! De még mindig keverem a 12; 13; 13,5; 14,5; 15 meg egyéb hosszúságú buszokat.
Nem olvastam oda vissza, a fejemben lévő 13,5 métert átformáltam 13 méterré, mert úgy látszik nekem az E94-es hosszára vonatkozólag csak 3 különböző adat tárolására van hely az agygépezetemben, és ilyenkor automatikus művelet a csonkítás.:-), de inkább :-(
Én a Kunság volános Setrákon utaztam, de azok nemhogy helyi, hanem helyközi feladatokra sem valók (szvsz, mivel hosszú lábam nem fér be az ülésekbe, hacsak nem oldalt ülök:-((()!:-)))
Valójában helyköziben még csak-csak elmegy, de helyiben szerintem """katasztrófa""" lehet.
A korábbi helyközi E94F-ek, amik a Zalához mentek (nem a mostani 10, hanem az ezelőtti) azok 12m-esek vagy 13,5?
(komolytalanra fordítva a szót: vagyis a mostani 10 IKARUS EAG E94HÜF1, vagy HÜF2??:-)))))
Bili: Ntfsxp új E94-es típuselnevezési logikája (éles ész kelletett hozzá):
F - F-homlokfalú (minden más hagyományos...)
N - alacsonypadlós (minden más magaspadlós...)
Ü - helyközi (minden más helyi, esetleg L(linienbus))
R - balajtós=jobbkormányos (minden más balkormányos...)
H - 13,5("fél" szó kezdőbetújéből); M - maxi; G - csuklós (minden más 12m-es...)
+utána egy szám jelezhetné a generációt pl.
Az Ikarus EAG E94ÜNF1
F-homlokfalú, alacsonypadlós, helyközi, 12m-es
Ugye milyen gyönyör??:-))
A zalaegerszegi helyi Setra kétajtós, olyan mint a helyközi kocsik, csak sárga színű (alul kék csíkokkal :-) Véleményem szerint nem helyi feladatra való az a kocsi.
Komolyra fordítva a szót: mindegyiknek van saját típusa. Például a Zala Volán új 13,5 méteres E94-eseinek pontos típusa E94.53 (szerintem ilyen lesz a bemutatóbusz is).
Nyáron???:-)))
(Esetleg holnap, de hogy nyáron!!:-)))))
Pedig milyen szépek a 412-esek télen!!:-))))
(ne sértődj meg, csak vicceltem, én sem fogok korábban eljutni ezekre a helyekre, kiv. Kecskemét, Szeged, Győr)
Persze az EAG az más, ott még nem láttam olyat, hogy helyi E94 2-ajtóval.
E94-en belül hány altípus van?
Én most kapásból fel tudok sorolni legalább 10-et, amelyek akár külön típusjelzést is kaphattak volna:
alacsonypadlós, helyközi, 12m-es
alacsonypadlós, helyi, 13m-es
alacsonypadlós, helyi, 14,5m-es
magaspadlós, helyközi, 12m-es
magaspadlós, helyi, 12m-es
magaspadlós, helyi, 14,5m-es
magaspadlós, helyközi, csuklós
F-homlokfalú, alacsonypadlós, helyközi, 12m-es
F-homlokfalú, alacsonypadlós, helyi, 13m-es
F-homlokfalú, magaspadlós, helyközi, 12m-es
F-homlokfalú, magaspadlós, helyközi, 13m-es
+Amiről most van szó, gondolom új altípus lesz
Ha csak azt számoljuk, hogy homlokfal(2-féle), padlószint(2-féle), üzem(2-féle), hosszúság(4-féle), akkor 2*2*2*4=32 lehetőség van, ebből 11-ről tudok, +még biztos vannak, amikről nem tudok +még biztos vannak olyanok is, hogy két busz mind a 4 szempontból 1 kategóriában van, mégis külön altípus.
Egyébként régen említette vki, hogy itt E94 állománylistája mindenkinek van(talán Busman), igaz ez? Létezik az összes E94/E94G-ről állománylista itt vkinél?
"Győr(1db) után Szegedre is megérkezett az 5 412-es!!
Hova is kellene még?
Székesfehérvár-2db
Nyíregyháza-2db
Eger-1db
Kecskemét-1db
Sopron-1db "
A darabszámokat légyszi javítsátok ki, ha valamit elírtam!! Köszi.
Ezek új altípust képviselnek az Ik.412-n belül? Mi az altípusuk?
A Renault-futómű végülis maradt, vagy lecserélték? (ha jól tudom, ez nem tetszett a volánoknak)
Motor, ajtóelrendezés (elöl 2*2 széles, hátul 2-szárnyú szűk), belső elrendezés marad a régi? Van valami egyéb újdonság bennük? (csengőhang??)
És végül: a fenti 13 gép minden tulajdonságában megegyezik egymással?
Régebben nem 9db 412-es megrendeléséről volt szó? Most hogy lett belőle hirtelen 13? Valaki odavarázsolta őket? Újakat rendeltek a volánok, míg az Ikarusnak nem sikerült őket időben átadnia?
Kaptam egy mailt még régen innen vkitől (pontosabban sokmindenkitől) a 9db 412-ről. 3-ból ketten azt írták, hogy Tisza-5, Kv-1, Alba-1, Kunság-1, Agria-1, 1 valaki pedig 10 járgányt írt, 6db Tisza volánost. Most pedig 13 járgányról van szó, de csak 5 Tvsről? Most mi az igazság, mert én sikeresen teljesen összezavarodtam? Ami biztos, az annyi, hogy 1db érkezett a KV-hez, 5db a TV-hez, másról még nem tudok, addig nem is biztos. A Szabolcs v-ról pedig "nemrég" vki írta, hogy rendel 2db 412-t, vagy 2db E94F-et, közben pedig már vki más szerint jórégóta ott áll 2 SzV-s 412 az Ikarus-gyárban!
Kiigazítást kérek szépen,
És köszönöm is nagyon szépen,
Ntfsxp regéli,
És válaszotokat reméli!
:-))))
Megkapják a fordákat, ezt biztos forrásból tudom. Az más dolog, hogy még soha sem láttam, hogy mozgássérültek használták volna...
Az általam említett C56-os 2001. elején állt forgalomba.
"új arculatos e94f országos próbafutásáról"
"Nemrég írt vki itt a topikon erről, részleteket én is szeretnék tudni, de még szerintem senki sem okosabb nálunk. Én arra emlékszem, hogy valami új színház-alacsonypadlós Rába alvázra fog épülni."
Nemrég írt vki itt a topikon erről, részleteket én is szeretnék tudni, de még szerintem senki sem okosabb nálunk. Én arra emlékszem, hogy valami új színház-alacsonypadlós Rába alvázra fog épülni.