büdös lett a kocsim. Záptojás szagú. Előtte elég sokat indítóztam mert nem akarta az igazságot. Motor ellenőrzés is villog. Műhely lett a gázbovden cseréből.
Sziasztok! Segítségeteket kérném, hogy mi lehet a hiba oka! Menet közben felvillan a STOP és a fékvisszajelző lámpa időnként. főleg emelkedőn és nagyobb fordulaton. A fékolajszintem a maximum fölött van. Most volt vezérműszíj cserén a kocsi, lehet, hogy a szerelő túltöltötte? Köszi az esetleges tanácsokat!
Értem és tévedtem az értékkel kapcsolatban, helyesebben elírtam. De gyanítom,hogy te is értetted tökéletesen ,hogy mit is akartam írni. De a lényeg,hogy amikor leállították vagy le akarták állítani a szmog miatt mondjuk 6-ig, a dci még simán mehet. Márpedig pl.amit télen vezettem egy ideig Scenic-et 2002-s évjárat,benzines, az simán beleesne a szórásba. Ő egyébként 6-s. Gondolom,hogy a környezetvédelmi besorolás komplex és átlagot von, h mennyire szennyezi a környezetet. Gyanítom azt gondolod,hogy az elektromos járművek nem szennyezik a levegőt.Igaz is,ámde az energia előállítása amivel működnek,fokozottan szennyez.Tehát ahol termelődik,termelik ott szennyezi a környezetet. Másfelől pedig ha maradunk az elektromosoknál,akkor egy Teslás simán beszólhatna neked,hogy állítsd le a kocsidat mert szennyezed a környezeted? (ő is ugyan,de mint írtam,nem helyben). Továbbmegyek. Ok. megyek tömegközlekedéssel. No de meddig? Nincs mindenhol villamos,troli,hév,metro... Ahol nincs ott busz van. na jah,a buszok. Ha jól tévedek dízelek és mint dízelek,környezetszennyezők. No és gondolom te is jártál,család is járt busszal,hajóval, hovatovább repgéppel, ergo hozzájárultatok anyagilag a környezetszennyezéshez. Szóval ez egy parttalan vita mert mindenki szennyezi a környezetet. Ha nem helyben,akkor az energia előállítása során. De ezért nem kell démonizálni a dizeleket.
Igazad van,h nem érdekelnek a forrásteremtések a civil szervezeteknél,nem is vártam mást. De majd az 1%-od utalhatod,hátha összejön annyi,hogy vehetek egy Teslát....no nem kocsit,bakelit lemezjátszót mert annál több nem jön össze az erkölcsileg tiszta szervezeteknek.
Szerintem Gates, de érdeklődd meg tőlük mailban hogy minden alkatrész a csomagban ez a gyártó cucca e. Mert mindenben huncutság van, csak a tejben van víz :D
Nincs olyan hogy euro 8 kat! Magyarországon a 8-as környezetvédelmi osztályba sorolták az EURO III-as dízel motorokat.
Euro III-as motor van azokban az autókban és manapság már EURO VI-os motorokat gyártanak, aminél a PM (részecske) kibocsájtás előírása még most sem betartható a gyártók szerint. Az EURO III-as dízel motorok 500x annyi CO-t nyomnak ki magukból mint az ugyanolyan kategóriába tartozó benzinesek, és legalább 4-5x annyi NO-ot, a PM-et meg nem is lehet összehasonlítani, mivel a benzinesnél nincs korom.
Az, hogy milyen megélhetési problémákkal, alapítványokkal küszködik valaki az nem érdekel, az viszont igen, hogy ne veszélyeztesse az életemet a füstölésével az utakon.
Elhiheted, hogy nem az a problémám, hogy neked dízeles van nekem meg benzines. Nálam elvi kérdés hogy nem veszek dízel autót. Nekem sokkal többet ér az én és a gyerekek egészsége mint 1-2 ezer forint havonta.
2004 áprilisi 1.5 dci , 65 LE,190 e km. EGR felújítva,porl.csúcs felújítva,hosszbordás és feszítő csere,olajcsere+ a szűrők 5 e km múlva (15000- nél), első fék cserélve. Csak Shell ill. Mol prémiummal járok. Nálam két hónapja van.
Azért valahogy mégis euro 8 kat-ban vannak ezek az autók.... Ezek azért már nem szívódizelek. A füst pedig mint lejjebb is írták,a velejárója olykor ennek motornak.
Olvasd el figyelmesen,hogy miért nincs pénze egy független alapítványnak,főleg a mai viszonyok között. Gondolom erről halvány gőzöd nincs.
Ne akarjon kocsival járni? Hmm... tehát dolgozom ágy mellett,majd intézem szabadnapjaimon az alapítvány ügyeit,tárgyalgatok,egyezkedek stb. mindezt gyalog? Sajnos nemigen tudok három helyen megjelenni kocsi nélkül egy ilyen ciklusban egymás után. Budapesten lakom és tevékenykedem.
De mindegy is ez mert a lényeg,h te tipikusan abba a csoportba tartozol akik képesek ölre menni mert másik platformon szerepelnek. Példák: AMD vs Intel,Nvidia vs Radeon, FTC vs UTE , Kassai vs Grózer ,Mercedes vs BMW és még sorolhatnám. DCI-m van,fogadd el és ha tanácsot kérek,kérlek ignoráld mert az nem rád fog vonatkozni.
A bowden két végén vannak "bütykök" a beakasztáshoz azokat kell a szálra felforrasztani. Nekem a "dci" autómhoz 4-6 ezer között lett volna az alkatrész, de nem adtam érte annyit (+ posta költség).
A benzinesét nem ismerem, de szerintem azt is meg lehet csinálni. Volt egy Citroen Berlingo HDI-m azt is így oldottam meg.
Nem kell félrevinni a dolgot. Érted te, hogy mire gondolok.
Nem, nem értem és részben butaság amiket irsz, pláne nincs diesel autós mert utálod őket.
A nagynyomású szivattyú, az üzemanyag szűrő, a befecskendező szelepek és az EGR, kettőstömegű, esetleg FAP dolgokra gondolok.
Üzemanyag szűrő és egr, gyakran van a benzinesekben is, de a 2.0 t benzinesben kettőstömegü is, sőt ma már a legtöbb benzines is igy üzemel ha jól emlékszem.
Nagynyomású és a DPF (a renault esetében ) talán az egyetlen ami különbözik a benzinestőt, utóbbiban is van befecs amit nem nehéz tönkretenni, van okoskerék, trafósor szóval akárhogy mondod a 2-3x költség nem igaz. Évekkel ezelőtt egy kuplungszett és KT lendkerék majd 500 e volt, ma már 200 körül levet venni.
Persze ahogy írtam ehhez gondos karbantartás kell.
Egy ilyen motornál 250000 km után fel kell újítani az egész nagynyomású rendszert,
Ez hülyeség, aki nem lopott gázolajat tankol, megfelelő módon használja a kocsit nem ujít fel semmit. Olvasgass a neten taxik gyakran 3-500 e km mennek felujítás nélkül ott bizony igénybevétel van ha gondod és odafigyelő a gazdi nem lehet probléma.
190 e km van az 1.9 dci-ben itthon csak város szinte és kutya baja nem lesz még 50-60 e km mulva sem a befecs rendszernek, mert időben ( 7-10 e km után ) kap olajcserét csak gyári szűrőt, csak kúton tankolom, prémium gázolajjal.
Azt nem vitatom, hogy rengeteg károsanyagot ad ki, de ne pont No legyen már a példa, ahol nagy dög dieseleket használtak évtizedekig. Ráadásul a bezines is hatással van az egészségre, de az energia előállítás, a fűtés és sokminden más.
Én egy kerékpár boltban vettem csupasz bowdent és a használtat szétszedve, figyelemmel a méretére kicseréltem a szétrongyolódott szálat. A felújítás 200 Ft-ba került egy új bowden több ezerbe fájhatott volna. Amire szükséged van, az egy jó forrasztó páka. A gyári sokba kerülhet.
A dízel motorok javítása nem kerül többe mint más motoroké. Ami kötelező az a motorolaj és szűrő csere a levegőszűrő és a
gázolajszűrő cseréje. Ezeket a cseréket én minden 10 000 Km megtétele után megteszem. A gyári motorolaj csere 30 000 Km intervallumot el kell felejteni!!!
A gázolajszűrő megválasztásánál azt javasolnám, hogy arra nem kell sajnálni a pénzt. Megoszlanak a vélemények, ki erre, ki arra esküszik. Az egy tévhit és belemagyarázás, vagy egyszerű tájékozatlanság, hogy több 100 000 Ft-ba kerül az alkatrész ( szivattyú, porlasztók ), mert ezeket ma már lényegesen olcsóbban meg lehet vásárolni. Példának okáért ma már egy szivattyút felújítani itthoni alkatrész beszerzéssel nem eget verő összeg, a porlasztó esete szintén ilyen. Nekem most a második "dci" autóm van és elégedett vagyok vele, főleg a fogyasztása miatt. Gondoskodtam arról, hogy legyenek tartalékok a porlasztókból ( neten használtat lehet kapni és meg lehet csinálni ) a szivattyúval is azt csináltam, így mindenből van tartalékom.
Lehet kérdezni, hogy hogy csinálom? Ez a szakmám, de kis elhatározottsággal és a megfelelő szerszámokkal felszerelve egy
kicsit hozzáértő is meg tudja csinálni.
A füstöléssel kapcsolatban írtam, hogy használjál KLEEN FLO adalékot (kanadai cucc) az kitisztítja a motort. Melyik megyében laksz ?