>A kérdésem az lenne, hogy egy gőzmozdonynak egy garnitúra tábla szett készült annak idején, vagy készítettek tartalékot is hozzá? A válaszom: fogalmam sincs. :)) Nem hinném, hogy készítettek volna. A mozdonytábla nem fogyóeszköz... Ha meg baleset, bármi miatt sérül, semmi perc alatt utánöntik. Ha a 424,365-ös táblára gondolsz, az én birtokomban lévő az zerkocsi hátsó, zománctábla, nem az a frissen öntött a Bivalyon :))
Annak a mozdonynak gyakorlatilag mindegy, hogy hol van, lassan menthetetlen. Úgy látom, a Múzeum nem nagyon erőlködik.
Kódfejtő: ha vasúton árkezel Sátoraljaújhelyre, a fűtőház előtt jobbra van a gép. A látogatáshoz a fatelep őrével kell beszélni; velünk nagyon rendes volt.
A kazántábla a konyhán kellene, hogy legyen, viszonylag jól látható helyen. A kazánszám ugyan nem mérvadó mivel a főkeret határozza meg a mozdonyt, azonban a kazánnyilvántartás alapján vissza tudunk következtetni a keretre. A kereten általában elől szokott a szám beütve lenni, jó alaposan legittelve, többször átfestve. Oldalról nézve a fénytörés mentén gyakran észre lehet venni. Ekkor jon a kaparás, smirglizés (meg a feldühődőtt szekusok nyugtatgatása). A magyar gépeken a rudazatba és a kerekekbe is be van ütve a pályaszám illetve a gyári szám (esetleg az öntési szám). Igaz ezeket merészen cserélgették, és a legritkább esetekben található mára két azonos számú alkatrész, de ezeket összevetve a főreviziók dátumával és helyével erős logikai feltételrendszer állítható fel. A pontos selejtezési dátum (gyakran megmarad a felfestés) is komoly támpont.
A Westinghouse egy 70 oldalas, pontos vonatadatokat tartalmazó kiadványa foglalkozik az 1907-1908 közötti, hosszú tehervonatos fékkísérletekkel, amik Lic - Fiume, illetve Pozsony - Érsekújvár között zajlottak.
Ezek a kocsik az ABmot mellékkocsijai. ABx, vagy Bx betűjelűek. Szentesen van belőlük üzemképes. A kép nem az én művem, csak szemléltetésül szerepeltetem.
"Több dolgok vannak földön és égen, Horáció, mintsem bölcselmetek álmodni képes..." (Shakespeare)
Bizonyára arra a képre gondolsz, ami valamelyik Évkönyvben jelent meg. De azon szerintem 651-es van.
De az 1. Vh. elôtt és alatt a MÁV számtalan kísérletet hajtott végre a Westinghouse fékrendszer alkalmasságának és korlátainak a kiderítésére. Nekem is rögtön az jutott eszembe, hogy ez a kép is egy ilyen alkalommal készülhetett.
> Ilyenkor a feladat tökéletesen nem oldható meg, vagy ha igen, akkor csak derítő vakuzással.
Teljesen egyetértek. Hozzá kell azonban tenni, hogy egy egész mozdony bevakuzásához akkora vaku kell, amikyen nem sok embernek van. Még hivatásos fotósoknak sem. Talán még az is mgvalósítható, amit a filmesek szoktak csinálni: derítôfelületeket raknak a táry elé. Bár egy mozdonyhoz biztos kellene vagy 6-8 fehér lepedô! :-(((
A filmeknek van egy adott kontraszt-átfogása. Ha hozzájutok, utánanézek, melyiknek mennyi. Nem sok. A digitális gépeknek az átfogása még ennél is legalább egy nagyságrenddel kevesebb. Tehát ha túlexponálod, akkor a környezet lesz teljesen fehér.
Bármilyen kellemetlen is, a mozdony-fotózás akkor sikerül csak, ha nem süt a nap. Akkor viszont a kocsik, nem-gôz mozdonyok színe nem lesz szép.
Én nagyon tudtam értékelni, hogy amikor Strasshofban voltam, felhôátvonulás volt. Hol sütött a nap, hol nem. Csak ki kellett várni, mikor melyiket :-))))
A 2 601 kép hol készült? 1918 előtt a Karszton? Jó kép, mert eddig csak a 2000 t -ás próbavonatról tudtam. De azon a fényképen csak 1 mozdonyra emlékszem.
>>Ha bármilyen szám fellelhető rajta, azt jól le kéne olvasni.
Hol kellene keresni ezeket a számokat? Mert általában már kazánszám sincs, de mondtad a főkeretszámot. Istvántelken meg azt mondták nekünk, hogy az_biztos_nem látszik.
Aha,csak ez ugye már az elefántfüles változat.Az első változatoknál a járolapban volt,aztán láttam a járólap alatt,aztán a futókerék felett.42-44ben valszeg az utóbbi volt,de vajon mindegyik ilyen volt?
Az nem is! Az 1 és 3 képen pont az árnyékos oldala látható a 424 009-nek és így ha korrigálok elég minden más a képen. Viszont látszik is, hogy árnyékban van. Vakuhoz az egyes képnél túl messze volt a mozdony, a hármasnál meg túl hosszú volt a mozdony. Ha a hármasnál vakuzom, akkor a szerkocsi vége sokkal világosabb lesz mint a mozdony eleje.
A 23-as képen meg szerintem pont jó lett a mozdony színe, a táblái még így is beégtek. Az utánakövetkező képen már szerintem túl világos lett a mozdony.
Te figyu, (ez most ugrott be) nem lehet, hogy sötétre van állítva a monitorod? Csak azért mer én is jártam már így! :-)
Semmiképp sem vettem cseszegetésnek! Ha jössz vasárnap a börzére beszéljük meg a részleteket, mert ez itt nagyon OFF. Nagyon szeretek én is fotózni, és nagyon sokat lehet erről beszélni, és örömmel konzultálnék Veled ebben a témában, biztos sokat tanulhatunk egymástól. Elmehetnénk pl egyszer közösen is fotózni.
Sziasztok! megint van pár kérdésem,most a fotózás miatt meg is kérdezem.
1.A Hobby a vasút 94es számának elején van egy olyan 424 ami szürkére van festve,lámpák,kerekeszéle fekete,tök jól néz ki. Németoban is volt ez a "fotograu" színezés és valahol olvastam,hogy akönnyebb fotózás miatt. Nálunk ez szokásban volt,illetve ismeritek Ti ezt a képet? Fotózás után átkenték feketére?
2.Az 1942-44es 424eseken a légsűrítő mindegyiken jobb oldalon a futókerék felett volt?
Nem vagyok egy fotó guru. Figyelembe véve VBL hozzászólását, ahogy látom, amikor fotóztál elég rendesen sütött a Nap. Diára dolgozom, +1 fényértékes korrekcióval, és nem szokott ennyire sötét lenni. Nem Téged akarlak vegzálni, csak hangosan gondolkodom, hogyan lehetne jobb fotókat készítenünk. Az is igaz, több részlet fotót készítek, időnként derítő vakuzással, mint "egész alakosat" és így a részleteknél nem zavar be a környezet erős fénye. Másrészt a dia elméleti felbontása van vagy 40 Mpixel, tehát a lupe alatt sokkal részletesebbnek, kontrasztosabbnak látszik.
Lehet, hogy jó lenne egy digi fotós guru tanácsa, végül is a gőzmozdonyok fotózása egy "külön szakma".