Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.04.06 0 0 11328

Nyalóka"a mozdony-fotózás akkor sikerül csak, ha nem süt a nap"

 

Ez biztos?

 

AH

Előzmény: rezgaras (11314)
manhattani Creative Commons License 2005.04.06 0 0 11327
>A kérdésem az lenne, hogy egy gőzmozdonynak egy garnitúra tábla szett készült annak idején, vagy készítettek tartalékot is hozzá?
A válaszom: fogalmam sincs. :))
Nem hinném, hogy készítettek volna. A mozdonytábla nem fogyóeszköz... Ha meg baleset, bármi miatt sérül, semmi perc alatt utánöntik.
Ha a 424,365-ös táblára gondolsz, az én birtokomban lévő az zerkocsi hátsó, zománctábla, nem az a frissen öntött a Bivalyon :))
Előzmény: hkv (11323)
YOSSARIAN Creative Commons License 2005.04.06 0 0 11326

Köszönöm.

Annak a mozdonynak gyakorlatilag mindegy, hogy hol van, lassan menthetetlen. Úgy látom, a Múzeum nem nagyon erőlködik.

 

Kódfejtő: ha vasúton árkezel Sátoraljaújhelyre, a fűtőház előtt jobbra van a gép. A látogatáshoz a fatelep őrével kell beszélni; velünk nagyon rendes volt.

 

Előzmény: OKU30 (11325)
OKU30 Creative Commons License 2005.04.06 0 0 11325

"Tudja valaki, hogy miért van/volt ott, ki a gazdája, mi lesz a sorsa, stb?"

 

kódfejtő kolléga a lényeget már megírta: MAV 375,577

A gyári száma: MÁVAG 5209/1941

1941.02.25.-én jött ki a gyárból és március 10.-én műtanrendőrizett.

1945-ben Tófeás lett, amit 1947-ben sikerült megváltani.

1983.11.15.-én selejtezték. Azóta a Közlekedési Múzeum tulajdona.

Azért tolták át a fatelepre, hogy a selejtaljaújhelyi reflexeknek megfelelően nehogy rutinosan szétvágják.

Előzmény: YOSSARIAN (11316)
OKU30 Creative Commons License 2005.04.06 0 0 11324

"Hol kellene keresni ezeket a számokat?"

 

A kazántábla a konyhán kellene, hogy legyen, viszonylag jól látható helyen. A kazánszám ugyan nem mérvadó mivel a főkeret határozza meg a mozdonyt, azonban a kazánnyilvántartás alapján vissza tudunk következtetni a keretre. A kereten általában elől szokott a szám beütve lenni, jó alaposan legittelve, többször átfestve. Oldalról nézve a fénytörés mentén gyakran észre lehet venni. Ekkor jon a kaparás, smirglizés (meg a feldühődőtt szekusok nyugtatgatása). A magyar gépeken a rudazatba és a kerekekbe is be van ütve a pályaszám illetve a gyári szám (esetleg az öntési szám). Igaz ezeket merészen cserélgették, és a legritkább esetekben található mára két azonos számú alkatrész, de ezeket összevetve a főreviziók dátumával és helyével erős logikai feltételrendszer állítható fel. A pontos selejtezési dátum (gyakran megmarad a felfestés) is komoly támpont.

 

Előzmény: seTTebello (11312)
hkv Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11323
A kérdésem az lenne, hogy egy gőzmozdonynak egy garnitúra tábla szett készült annak idején, vagy készítettek tartalékot is hozzá?

Előzmény: manhattani (11215)
HOmeTrain Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11322
Hmm.. Tök jó, hogy egy fénykép (a luc72 által berakott 2db 601-est ábrázoló) meg egy remek gőzmocis hétvége, igencsak felpörgette a topicot! :-)))
Tapicska forgalmista Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11321

HOmeTrainT

 

Te figyu, (ez most ugrott be) nem lehet, hogy sötétre van állítva a monitorod? Csak azért mer én is jártam már így! :-)

 

Most kölcsön monitorom van, nem a legjobb, de nem mindegyik gőzmozdony fotő sötét. Ha összefutunk a börzén, megbeszéljük.


Előzmény: HOmeTrain (11307)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11320

Hello!

 

A Gőzmegőr listán fel van tüntetve egy Sátoraljaújhelyen lévő 375-ös, az 577-es. Az mellé írva, hogy: megőrizve, Közl. Múz.

Pontosan hol található ez az objektum?

Előzmény: YOSSARIAN (11316)
hkv Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11319
a pontos selejtezésének dátumát nem tudod vagy esetleg a pályaszámát?
Előzmény: YOSSARIAN (11316)
Vendégsín Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11318
A Westinghouse egy 70 oldalas, pontos vonatadatokat tartalmazó kiadványa foglalkozik az 1907-1908 közötti, hosszú tehervonatos fékkísérletekkel, amik Lic - Fiume, illetve Pozsony - Érsekújvár között zajlottak.
Előzmény: rezgaras (11315)
gumidani Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11317
Ezek a kocsik az ABmot mellékkocsijai. ABx, vagy Bx betűjelűek. Szentesen van belőlük üzemképes. A kép nem az én művem, csak szemléltetésül szerepeltetem. 
Előzmény: Törölt nick (11306)
YOSSARIAN Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11316

Ezt a mozdonyt két éve fotóztam egy sátoraljaújhelyi fatelepen.

"Közlekedési Múzeum" és "S 1983.xx.xx" feiralt volt rajta.

Tudja valaki, hogy miért van/volt ott, ki a gazdája, mi lesz a sorsa, stb?

 

rezgaras Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11315
seTTebello írta:

> eddig csak a 2000 t -ás próbavonatról tudtam.

"Több dolgok vannak földön és égen, Horáció, mintsem bölcselmetek álmodni képes..." (Shakespeare)

Bizonyára arra a képre gondolsz, ami valamelyik Évkönyvben jelent meg. De azon szerintem 651-es van.

De az 1. Vh. elôtt és alatt a MÁV számtalan kísérletet hajtott végre a Westinghouse fékrendszer alkalmasságának és korlátainak a kiderítésére. Nekem is rögtön az jutott eszembe, hogy ez a kép is egy ilyen alkalommal készülhetett.
Előzmény: seTTebello (11313)
rezgaras Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11314
VBL írta:

> Ilyenkor a feladat tökéletesen nem oldható meg, vagy ha igen, akkor csak derítő vakuzással.

Teljesen egyetértek. Hozzá kell azonban tenni, hogy egy egész mozdony bevakuzásához akkora vaku kell, amikyen nem sok embernek van. Még hivatásos fotósoknak sem. Talán még az is mgvalósítható, amit a filmesek szoktak csinálni: derítôfelületeket raknak a táry elé. Bár egy mozdonyhoz biztos kellene vagy 6-8 fehér lepedô! :-(((

A filmeknek van egy adott kontraszt-átfogása. Ha hozzájutok, utánanézek, melyiknek mennyi. Nem sok. A digitális gépeknek az átfogása még ennél is legalább egy nagyságrenddel kevesebb. Tehát ha túlexponálod, akkor a környezet lesz teljesen fehér.

Bármilyen kellemetlen is, a mozdony-fotózás akkor sikerül csak, ha nem süt a nap. Akkor viszont a kocsik, nem-gôz mozdonyok színe nem lesz szép.

Én nagyon tudtam értékelni, hogy amikor Strasshofban voltam, felhôátvonulás volt. Hol sütött a nap, hol nem. Csak ki kellett várni, mikor melyiket :-))))
Előzmény: VBL (11293)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11313
Mikor voltál kint?

A 2 601 kép hol készült? 1918 előtt a Karszton? Jó kép, mert eddig csak a 2000 t -ás próbavonatról tudtam. De azon a fényképen csak 1 mozdonyra emlékszem.
Előzmény: luc72 (11297)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11312
>>Ha bármilyen szám fellelhető rajta, azt jól le kéne olvasni.

Hol kellene keresni ezeket a számokat? Mert általában már kazánszám sincs, de mondtad a főkeretszámot. Istvántelken meg azt mondták nekünk, hogy az_biztos_nem látszik.
Előzmény: OKU30 (11296)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11311
Megnézzük mit tehetünk az ügyben.
Előzmény: Törölt nick (11309)
HOmeTrain Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11310
Hmm... Polárszűrő lehet segített volna...
Előzmény: Tapicska forgalmista (11303)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11309
Nem lenne rossz ha valaki jól lefigyelné a kocsikat és a mozdonyt! Sajna semmi dolgom nem lesz mostanság arra felé! Valaki menjen arra lécci lécci!
Előzmény: Törölt nick (11306)
mávag_lokfabrik Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11308
Aha,csak ez ugye már az elefántfüles változat.Az első változatoknál a járolapban volt,aztán láttam a járólap alatt,aztán a futókerék felett.42-44ben valszeg az utóbbi volt,de vajon mindegyik ilyen volt?
Előzmény: by-169 (11304)
HOmeTrain Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11307
Az nem is! Az 1 és 3 képen pont az árnyékos oldala látható a 424 009-nek és így ha korrigálok elég minden más a képen. Viszont látszik is, hogy árnyékban van. Vakuhoz az egyes képnél túl messze volt a mozdony, a hármasnál meg túl hosszú volt a mozdony. Ha a hármasnál vakuzom, akkor a szerkocsi vége sokkal világosabb lesz mint a mozdony eleje.

A 23-as képen meg szerintem pont jó lett a mozdony színe, a táblái még így is beégtek.
Az utánakövetkező képen már szerintem túl világos lett a mozdony.

Te figyu, (ez most ugrott be) nem lehet, hogy sötétre van állítva a monitorod? Csak azért mer én is jártam már így! :-)
Előzmény: Tapicska forgalmista (11305)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11306
Ott van, a pontos cím:

Debreceni PaintBall Klub, Hajdúszoboszlói telephelye.

Helyszín: Hajdúszoboszló,
Tessedik Sámuel utca 1.

Kép a háttérben a kocsik, rosszul emlékeztem, zárt peronosak. Előttük áll a mozdony, de nem találtam róla fotót.
Előzmény: OKU30 (11296)
Tapicska forgalmista Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11305
Szerintem nem offtopik itt a gőzmozdony fotózás műhelytitkai.
Előzmény: HOmeTrain (11302)
by-169 Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11304

Ez ?

Előzmény: mávag_lokfabrik (11301)
Tapicska forgalmista Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11303
Lehet, hogy ilyen napfényes időben valamilyen szűrőt kellene használni. Szeretnék áttérni digi fotózásra, engem is érdekel a téma.
Előzmény: Tapicska forgalmista (11299)
HOmeTrain Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11302
Szia Tapicska!

Semmiképp sem vettem cseszegetésnek! Ha jössz vasárnap a börzére beszéljük meg a részleteket, mert ez itt nagyon OFF. Nagyon szeretek én is fotózni, és nagyon sokat lehet erről beszélni, és örömmel konzultálnék Veled ebben a témában, biztos sokat tanulhatunk egymástól. Elmehetnénk pl egyszer közösen is fotózni.

Üdv:
HOme
Előzmény: Tapicska forgalmista (11299)
mávag_lokfabrik Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11301
Sziasztok!
megint van pár kérdésem,most a fotózás miatt meg is kérdezem.

1.A Hobby a vasút 94es számának elején van egy olyan 424 ami szürkére van festve,lámpák,kerekeszéle fekete,tök jól néz ki. Németoban is volt ez a "fotograu" színezés és valahol olvastam,hogy akönnyebb fotózás miatt. Nálunk ez szokásban volt,illetve ismeritek Ti ezt a képet? Fotózás után átkenték feketére?

2.Az 1942-44es 424eseken a légsűrítő mindegyiken jobb oldalon a futókerék felett volt?

Válaszokat köszönöm!
HOmeTrain Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11300
Segítség! Lopja a képeimet! :-)))

Összejött a hajtányozás?
Előzmény: luc72 (11297)
Tapicska forgalmista Creative Commons License 2005.04.05 0 0 11299

HOmeTrain!

 

1,3,23.

Nem vagyok egy fotó guru. Figyelembe véve VBL hozzászólását, ahogy látom, amikor fotóztál elég rendesen sütött a Nap. Diára dolgozom, +1 fényértékes korrekcióval, és nem szokott ennyire sötét lenni. Nem Téged akarlak vegzálni, csak hangosan gondolkodom, hogyan lehetne jobb fotókat készítenünk. Az is igaz, több részlet fotót készítek, időnként derítő vakuzással, mint "egész alakosat" és így a részleteknél nem zavar be a környezet erős fénye. Másrészt a dia elméleti felbontása van vagy 40 Mpixel, tehát a lupe alatt sokkal részletesebbnek, kontrasztosabbnak látszik.

Lehet, hogy jó lenne egy digi fotós guru tanácsa, végül is a gőzmozdonyok fotózása egy "külön szakma".

 

Üdv

 

Előzmény: HOmeTrain (11294)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!