Szerintem is hülyeség megszüntetni. Sose tudod, mikor lesz rá szükség. Ha esetleg eladod, akkor értéknövelő is lehet. Meg mennyi felesleges munka. EPS-t a plafonra, ahogy írtad, aztán lezárod, hogy senki ne akarjon lent bóklászni.
Később még akár egy puffer kiépítésére is jó lehet...
Inkább kérdezd meg a terveződet, mi okból készíttet egy szerintem rosszabb megoldást. A magassági magyarázetot ne fogadd el mert azzal itt lehet játszani
:) Jó ötlet, csak kb 23 köbméter, és nincs ilyen nagy flakon :)
Arra gondoltam hogy a pince menyezetére felragaszok 10-15 cm nikicelt, ez így a spájz alját szigeteli is, utána a pincét még nem tudom hogy de feltöltöm, és a maradék hézagot a feltöltés és a menyezeti hungarocell között kinyomom púrhabbal, és kész is a betonkocka. Ja és feltöltés közben még egy fém kazettában elhejezek némi leírást az utókornak, időkapszula címén :)
Komojra fordítva hoyg csináljam? Sajnos kőműves /statikus iskolát nem végeztem. :(
Én idáig nem írtam ide, de úgy döntöttem MEGSZÜNTETEM a pincémet, az időszakos víz miatt. 13 négyzetméter. Van valamennyi sitt is, és még lessz is amit bele tudok rakni, de ha teljesen feltöltöm, akkor nem fog felszivárogni a víz? Hogy érdemes betemetni egy pincét? Mire kell figyelni? Van e veszélye?
"A feljáró kerete a gyapot fölött is 15-20 cm szélesen fusson körbe."
itt a szürke dologra gondolsz? és mivel tömjem ki nikecellel vagy gyapottal, nem baj ha ez le van zárva? vagy csak páraáteresztő fóliával zárjam le a tetejét?
Szeretném felújítani és átalakítani a 110 m2-es lakásomat. A tervezővel ki is találtunk egy jó elrendezést. Ez úgy néz ki, hogy az egyik nagyobb méretű 25 m2 szoba egy részéből alakítanánk ki a fürdőszobát. Sajnos a tervező azt mondja, hogy az OTÉK előírja, hogy 77§-ban, hogy
„Csatornavezetéket nem szabad vezetni, csőkapcsolatot, tisztítóidomot nem szabad létesíteni:
a) huzamos tartózkodásra szolgáló helyiségek légterében, ezen helyiségek födémében, padozatában, továbbá megfelelő hangszigetelés nélkül önálló rendeltetési egységek közötti elválasztófalban (pl. lakáselválasztó falban), ha az főhelyiséget határol
Hogyan tudnám mégis megoldani, hogy a fürdőben a mosdó, kád és zuhany csatornavezetékeit elvezessem és ne kövessek el szabálysértést?
Meg lehet oldani, hogy újat rakjál rá, csak a meglévő parketta hullámait kell eltüntetni valamilyen módszerrel. Vagy úgy, hogya nagyon deformálodottakat kiszeded és kipótolod a helyét, a kisebb hullámokat el lehet tünteni csiszolással is vagy inkább pár mm vastag erre való alátét habbal. A 0,5 centis hézaggal nem kell foglalkozni, az nem probléma, ha akarod oda is befaraghatsz egy kis fát. Szegőléceket fel kell szedni, aztán mehet az új kész parketta az egészre.
Tényleg mókás - most már, hogy tudom egy ideje, és túl vagyok a szentségelésen. (Ja igen, a fal is faszerkezet, egymásra merőlegesen, rácsosan rakott lécek a fal belseje, kétoldalán vmi falemez, közte még kitöltve szigetelővel.)
A vágástól tartanék, nehogy kárt okozzak. Lehet, hogy a padlónak direkt nem terveztek ilyen merevítő funkciót, de talán mégis erősíti a szerkezetet. Néhány léc kivételével (ami toldva van) a padlólécek a teljes emeleten végigfutnak, egy-egy egész szálként, 80 centinként leszögelve a tartógerendákra. (Gondolom, hogy az van alatta) Szóval nem lenne jó, ha csuklik-nyeklik a ház, a pár éves drywit+színezés meg berepedezik (az van a földszinten, az volt egy kerekebb összeg), úgyhogy a hajópadlónak maradnia kell ...
Kösz, akkor szintbe próbálom hozni, ahogy írtad. Azt akkor is meg kell tenni, ha esetleg mégis menne rá valami.
Csak azért nem tervezem felszedni és újrarakni az egészet, mert ez egy könnyűszerkezetes ház emeletén van. Úgy van összerakva, hogy a padlódeszkák alá mennek a falaknak, és még azt is el tudom képzelni, hogy akár szerkezeti tartó szerepük is lehet. Akkor meg kockázatos lenne elvágni a falak mentén, és valahogy kitoldani. Ha megoldható lenne az erre rárakással, hogy csak egy-másfél centit emelkedne a szint, az még nem lenne gond, annyit az ajtókon is lehetne igazítani. A küszöböknél sem lenne gáz (hogy a két oldal nem egyforma magas), mert az egész szintet egyformán csinálnám meg.
Azt elfelejtettem, hogy nem baj, ha valamivel drágább megoldás lesz (pl. a szalagparketta és kiegészítő anyagai belefér), de olyan legyen ami tetszik és tartós. Sajnos van néhány mélyebb karc, ami nem is bútor alá esne, így csiszolás után is látszana, ezért is talán jobb lenne rárakni egy újabb réteget - ha "műszakilag" megoldható. Szimpatikus a szalagparketta, mert magasságban nem emel sokat, és a szerkezetet sem terheli, mert könnyű. De ha az jön ki, hogy nem jó neki ez az alap, akkor nem lesz rárakva.
mokas ahogy a fal rajta van, es nem is tunik vastagnak, gondolom az is valami fa szerkezet.
eppen el lehetne vagni a fal mellett kozvetlenul, es ujat csinalni, de az egy komoly projekt.
en annyit csinalnek vele, hogy a nagyon puposat vagy kicserelnem, vagy csak legyalulnam sikba (vagy kezi szalagcsiszolo 60-80-as papirral), a resbe gyalulnek beleillo lecet. aztan felcsiszolni, es ujralakkozni. csiszolas-lakkozasra szerintem ad mester is elfogadhato arat, a javitas pocsolodos, azt nem szeretik/vastagon szamoljak. egy nap alatt felcsiszolja-lelakkozza az egeszet majdcsak, ugyanannyi penzt kifizetnel a masik napert, ami a javitgatas? amugy a csiszolas-lakkozas is uj szegoket jelent ha igazan szepen akarod.
a szeget ugy usd le, hogy egy letompitott 100-as szeget teszel ra, es azt utod, igy akar szint ala is tudod utni, es nem lesz kalapacsnyom a padlon.
Erre azért nem lehet új parkettát rakni így. A felpúposodás gázos, a hézag nem annyira, hogy ha nem akarod felszedni a régit, akkor azt lehetne csinálni, hogy a nagyon deformálódott darabokat felszeded és beraksz a helyére valamit, mondjuk lécból gyalulni kell megfelelő méretűt + kezelni (mondjuk volt ahol csemberagasztóval tltötték ki, azt nem igazán ajánlom). A kis egyenletlenségeket meg lehet oldani alátéttel. Van ilyen polifoam? hab vastagabb lemez, amivel kisebb felület kiegyenlítést meg lehet oldani, de ez sincs ingyen. De ha ráraksz új parketátt, akor az egész padló szint magasabb lesz, ami probléma lehet az ajtóknák, abból is le kell gyalulni, ha befelé nyílnak. Osszál-szorozzál, kérj ajánlatot parkettástól a felújításra is, lehet az a legolcsóbb, ha felszeded az egészet és újat raksz, de ennél az esetnél is bejátszik a sznt külnbség változás, mert a szalagparketta valszeg vékonyabb, mint ami lent van + lehet az aljzat egyenletlenségeivel itt is kell valamit kezdeni.
OK, kösz a tippet, leütöm a szegeket, jobb a békesség.
A másik lehetőségről, hogy erre szalagparkettát rakni, arról mit gondolsz?
"D-profil": maga a profil nem egységes, lécenként kisebb-nagyobb mértékben eltér, de egy-egy lécen belül teljes hosszában azonosnak tűnik.
Tehát vannak "Débb" és "kevésbé Débb" deszkák. Ez rosszat jelent?
Csináltam pár képet róla.
1. Ezért nem lesz felszedve és új lerakva: alá megy a falaknak (rá lette építve az emelet?!), ilyen a közlekedő felé és az erkély felé is.
A színesebb léceken úgy látszik, mintha a fal mindkét oldaán ugyanaz a léc lenne. Felszedtem a saroklécet pár helyen, ott az látszik, hogy tényleg alámegy a falnak.
2. Ezért kell felújítani: néhol már fél centis a rés (legtöbb helyen alig van, de ahol van, ott feltűnő)
3. D-profil. Ez a léc a legmeredekebb, ennyire domború csak 2 van. Ennek a deszkának a széleinél 5-6 mm mélységet lehet mérni. (Másutt 2 mm a jellemző)
4. Szálirányban nincs felpúposodva, nem is hajlik be
Ha kitépi a szél és éppen alatta ál valaki akkor szépen megsül ha hozzá ér a kábelhez .
Figy az ELMÜ álom az államban.
Nem teszik a föld alá a kurva kábelüket . Nekik a statisztika a fontos .
Egyébként az ingatlanra nézve ez értékcsökkentő tényező.
Mi így vettünk évekkel ezelőtt egy telket , hogy a gázművek nyomócsöve a közelben volt és a véd távolsága 16 m jobbra és balra egyaránt . Ebből a 16 méterből belógott 1.5 méter. Ez 1.5 mft minuszt jelentett a vételnél .