Keresés

Részletes keresés

0kostojás Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1467

A trafókat nem vittem haza:-))) Ott vannak a műhelyben, csak valami barbár megnézte, hogy rézből vannak-e és használhatatlanok lettek:-((( Most szereznünk kell ilyeneket.

 

A térképen nincs dátum, de az összes anyag a 60-as évekből való, így gondolom ez is.

Előzmény: Bányatörp (1466)
Bányatörp Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1466
Ez jó, mikori a cucc?
Előzmény: 0kostojás (1463)
Bányatörp Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1465

Csak nem hazavitted? :-))

Előzmény: 0kostojás (1461)
Bányatörp Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1464
Várpalotán asszem 760-as nyomtávú kisvasút volt C50-esekkel, de ez nekem elég kicsinek néz ki. A kisvasut.hu-n van is jópár kép.
Előzmény: odon-b (1460)
0kostojás Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1463

Egy kis érdekesség. De sajnos a kicsinyítés és a scennelés rontott a minőségén.

 

 

 

dorogi szénmedence
hg7fab Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1462

De, a piros trafóhoz hasonlóm (egy picit kisebb) van otthon. Egyenirányítás után arról hegesztek. Legalább a trafó bírja a strapát, és nem az a szűk keresztmetszet :) Hátránya csak annyi, hogy gyakorlailag mozgathatatlan, de ennek megoldására csináltam hozzá vagy 30 méternyi hegesztő kábelt :)

A gurítható trafók nagyon népszerűek voltak a 20-as években, aztán a 30-as évektől kezdve szép lassan kikoptak. Rengeteget használtak Budapesten, pincékbe telepített trafóállomásokon. Aztán a háború megtizedelte (Megszázadolta) őket, és vastelepen végezték. Itt-ott múzeumban még előfordul, meg elfekvő helyeken, mint a tiétek is :)

Előzmény: 0kostojás (1461)
0kostojás Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1461

Nincs véletlenül valakinek otthon lezsírozva ilyen? :-)))

 

 

 

Vagy ilyen? :-)))

 

 

odon-b Creative Commons License 2007.05.23 0 0 1460
Ok, akkor segítek:

Várpalota, a vasútállomás melletti bányatelepen található.
Ha jól tudom dehidratáló üzem volt itt. Ennyi maradt meg a bányavasútból...
Előzmény: Bányatörp (1453)
0kostojás Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1459
Oké! A jövő hétre igérték (persze csak ha tudnak)
Előzmény: C50 (1458)
C50 Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1458
Szólj ha sikerült szerezni,mert másnak is kell.
Előzmény: 0kostojás (1457)
0kostojás Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1457
Köszi! Igaz arra is van igéretem, de inkább kettő legyen mint egyse:-))
Előzmény: C50 (1456)
C50 Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1456
Hát arra valóban nem tartok igényt.Még nem találtam neked Tóth Tibor könyvet az antikváriumban,de figyelek.
Előzmény: 0kostojás (1455)
0kostojás Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1455
Dehogy dobok! Nem szokásom. Bár az egérürüléket azért már kisöpörtem az iratok közül, na azt ki is dobtam:-))
Előzmény: C50 (1454)
C50 Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1454
Ha lehet ne dobj ki semmit,átnézném a felesleget is,hátha nekem jó lesz.
Előzmény: 0kostojás (1450)
Bányatörp Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1453

Ide kellett volna először. ;)

 

Elég keskenynek néz ki, nemtudom hol lehet. :-s

Előzmény: odon-b (1452)
odon-b Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1452
Sziasztok!

Az elveszett vágányos topikban nem nagyon értékelték, remélem benneteket érdekelnek!

Ez is bányavasút, de sajnos már elveszett...












Remélem valaki kitalálja, hol készültek!

Üdv.: odon-b
0kostojás Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1451
Tényleg román. Ott még gyártják ezeket, igaz már nem nagy darabszámban és kizárólag megrendelésre. Ja! És köszi az infókat a Karlikról!
Előzmény: hg7fab (1449)
0kostojás Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1450
Előbb még át kellene nekem is nézni az egészet, bár ahogy látom talán ha a 10%-a érdekes. A többi szénvagyonkészlet-számítás meg ilyenek illetve fúrásszelvények sok-sok példányban. Ha megírod nagyjából mi érdekel majd olyan szemmel is nézegetem és természetesen ha elszortíroztam meg is nézheted.
Előzmény: C50 (1448)
hg7fab Creative Commons License 2007.05.22 0 0 1449

Nem, nincs köze a "Karlikhoz". Annak a legeredetibbje német gyökerekkel rendelkezett, de a lengyelek kezdték nagy számban gyártani. Ezt követően a szovjetúnióban is gyártották, tulajdonképp lekoppintották a lengyel gépet.

Járműgépészetileg is gyökeresen eltér a Karliktól, márcsak azért is, mert ez egy kétmotoros, marokágyas jármű, míg a karlik egymotoros, kardán-kúpkerék hajtású, ellenállásos szabályzású erőgép.  Sokkal nagyobb is attól, erre inkább azt mondanám, az EL9 koppintása, román módra. (Ha tényleg román.) A karlikra legfeljebb az akkuláda felől elhelyezett fék kézikerék emlékeztet. Jelentős különbség az is, hogy itt a menetszabályzó a hátfalon van elhelyezve. Amúgy tömegét, teljesítményét, stb. tekintve tiszta EL9, csak a kapacitása kisebb.

 

Előzmény: 0kostojás (1445)
C50 Creative Commons License 2007.05.21 0 0 1448
Ez mennyire lesz hozzáférhető majd?
Előzmény: 0kostojás (1425)
Bányatörp Creative Commons License 2007.05.21 0 0 1447
Kerülhettek volna a földtani intézetbe a többi dokumentum mellé.
Előzmény: C50 (1446)
C50 Creative Commons License 2007.05.21 0 0 1446
Nem rohadtak és nem nyúlták le,hanem vagy a szemétbe,vagy Csolnokra kerül.
Előzmény: Bányatörp (1413)
0kostojás Creative Commons License 2007.05.21 0 0 1445
Ha a Karlik román gyártmány volt. lehet, hogy ez is az:-))
Előzmény: Bányatörp (1444)
Bányatörp Creative Commons License 2007.05.21 0 0 1444
Ez majdnem úgy néz ki, mint 1 Karlik. :-)
Előzmény: 0kostojás (1443)
0kostojás Creative Commons License 2007.05.21 0 0 1443

Ilyen mozdony lenne kb. 8 milláért

 

 

Előzmény: hg7fab (1442)
hg7fab Creative Commons License 2007.05.21 0 0 1442

Az eddigiek ismeretében azt hiszem, leginkább C50-nel és velem találkozhattál a bányánál. Azokat a képeket, amikről azt mondtad, hogy te is rajta vagy, én készítettem.

Az új mozdonyok ára tényleg húzós, nemrég láttam egy extrém alacsony építésű, forgóvázas, befüggesztett gépterű akkumulátoros mozdonyt potom 100MFt körüli áron.. Ja, és csak kicsit használt, újszerű állapotú :) Igaz, dízelt már lehet venni 10MFt körüli áron is. Ti melyik országgal/gyártóval szimpatizáltok?

Előzmény: 0kostojás (1440)
Geret Creative Commons License 2007.05.21 0 0 1441

Jó volt a séta péntek délután:) viszont a pilisszentiváni Tájház gyűjteménye összezsugorodott néhány fényképre és a Bányász-zenekar zakójára :(. Régen volt ott karbidlámpa, bányászsisak(bőr), sokkal több fotó, fúró ez-az, kiváncsi lennék hol lehetnek ezek.

 

Fotópár:

 
Előzmény: Bányatörp (1433)
0kostojás Creative Commons License 2007.05.21 0 0 1440

Igen, tudom, hogy semmi esély az akkumulátoros mozdonyra, de nem álltam meg, hogy ne próbálozzak:-)))

Van egy vonal ahonnan gyári új mozdonyra van lehetőség csak hát az ár miatt jobb lett volna egy használt.

Úgy látom többekkel is összefutottam már a tárónál csak nem tudtuk ki kicsoda:-))

A feladványom szerintem valami szakaszoló kapcsoló valószínüleg a felsővezeték kiszakaszolására, de még nem tudtam rákérdezni az aknászunkra. Szombaton jártam ugyan a bányánál de nem sok időm volt. Be sem tudtam most menni, mert rohanni kellett, akkor hoztam el azt a 2-3 mázsa iratot:-))

Sajnos még azt sem tudtám elkezdeni átböngészni. De ami késik nem múlik:-))

Előzmény: hg7fab (1439)
hg7fab Creative Commons License 2007.05.21 0 0 1439

>Bányamozdony engem is érdekelne, főleg akkumulátoros:-))

 

Na, azzal nem lesz könnyű dolgod! 30 évvel ezelőtt még rengeteg volt az országban, de a bányák feladásával a mozdonyokat is szinte mindenki összevágta, és elvitték a "vasba". Akinek még maradt, annak ki van hegyezve az üzem a kevéske darabszámmal, és nem tud nélkülözni belőle. Tudok olyan helyet is, ahol az alváz-szintre lepusztult roncson is gondolkozik, hogy újjáépítik. Az egyik bányában volt egy lepusztult üzemképtelen példány, ami sok munkával újjáépíthető lett volna, de tavaly(előtt?) hirtelen összevágták, és eladták. Ti is találkoztatok ezzel a seholsincs-mozdony effektussal a villanymozdony keresgélésetek során, így saját bőrötökön éreztétek-érzitek.

 

Tokodon tényleg láttalak én is, a táró előtt, a töltőn lévő mozdony mellett beszélgettetek hosszan. Legalább már tudom, kit keressek, ha legközelebb arra járnék :)

 

A kép-feladványod valami jelzőberendezés? Bár a képről úgy tűnik, mintha a fekete kar egy rudazatot (csövet) működtetne, onnan viszont egy gumicső-szerű képződmény megy el, így elvileg valami pneumatikus eszköz kezelőszerve is lehet, de ugyanúgy lehet elektronikus is. A vágatban épp elágazás van, így sokféle funkciója lehetett, pl. aknatorony mellett lehetett csillefogó oldókarja, de láttam már pneumatikus működtetésű váltót is :)

 

Itt vannak példák:

váltó:

 

 

Csillefogó:

 

 

Ez pedig a Ti bányátokban a bejárati szelvénynél található jelzőberendezés kezelőszerve:

 

Előzmény: 0kostojás (1436)
hg7fab Creative Commons License 2007.05.21 0 0 1438

A Mányon kitermelt szén a Tatabányai térséghez tartozott, és elsősorban nagyüzemi energiaellátásra használták. Szene legnagyobbrészt a Bánhidai erőműbe került, kisebb részt a Tatabányai Fűtőerőműben égették el. Kis mennyiségben a Tataszén Kft. állított elő tüzelőanyagot lakossági
felhasználásra, a legjobb minőségű alapanyagból. A bányának 2004-re elfogyott a gazdaságosan kitermelhető szénvagyona, ezért zárták be. (Legalábbis ez a hivatalos verzió.)

Az a tapasztalatom, (Márkushegyiből kiindulva) hogy a VÉRT nem igazán kedveli a (kis)vasúti szállítást, szenet kizárólag futószalagon (és egyéb vonszolókon, ketyeréken, nagyon esetleg Scharf-on) láttam szállítanak, vonaton csak embert, illetve a bányafenntartáshoz szükséges eszközöket. (bányafa, Th ív, stb.)

Előzmény: Bányatörp (1437)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!