Keresés

Részletes keresés

seTTebello Creative Commons License 2005.04.08 0 0 11399
Miből gondolod, hogy Rába?
Előzmény: Törölt nick (11394)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.08 0 0 11398
Igen, tudjuk. Nincs véletlenül listád a képekről? Ez később sokat segítene. Fialovits Béla biztosan pontosan felírta, hogy hol - mit fényképezett. Egyszer majdnem sikerült is hozzájutni egy ilyen lista másolatához.
Előzmény: Mozdonyvezetö (11395)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.08 0 0 11397
>>Sajnos ebben igazad, van mert senki közülünk nem tárolja a diákat optimális körülmények között (nekem is vannak a 60-as évek elejéröl

Nekem a '30 - as '40 - es évekből vannak. Sajnos egyik sem gőzmozdonyos, de van közte egy ritkaság. Jövő héten beszkennelem és elküldöm. Annyira nem romlott az állapota.
Előzmény: etwg (11365)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.08 0 0 11396

A Fialovits-üvegnegatívok egy privátszemélynél vannak egy komód fiókjában elég rendezetlenül.

Hát nem túl szerencsés kísérlet egy pótolhatatlan gőzmozdonytörténeti gyűjtemény tárolására... :-O

Előzmény: Mozdonyvezetö (11395)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2005.04.08 0 0 11395
A Fialovits-üvegnegatívok egy privátszemélynél vannak egy komód fiókjában elég rendezetlenül. Hozzáférni bajos... sajnos.
Előzmény: BlackStar (11389)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11394
Igen, csak a lényeg az, hogy ez nem Ganz, mondjuk inkább Rába...
Előzmény: hkv (11392)
hkv Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11393
bocs nem AGNZ hanem GANZ
Előzmény: hkv (11392)
hkv Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11392
A AGNZ Wagon Kft. örzi a régi GANZ dokumentumokat, és saját múzeuma is van melyet bárki megnézhet, őst ha van faxod, akkor kérhetsz tőlük eredeti doukemtum másolatokat.
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11391
De én már néztem ott is, tényleg olyan formája van, de persze nem a forma a lényeg, hanem pl az alsó részen látható dolgok.
Sajna nem tudom, hol lehetne utána túrni...Ganz témában sokkal jobb lenne a helyzet, de ha jól tévedek, ez Rába. Mdbz esetleg???
Előzmény: gumidani (11390)
gumidani Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11390

A Csepeli Szabadkikötő igazgatósági épületében (narancsház) láttam ezt a képet. Az aláírás a kikötő első dízel tolatómozdonyának nevezi. Mi a véleményetek? Nem az M28 előfutára?

 

(Tudom, hogy ez gőzmozdony-topic, de a járműtörténelemhez az itteni közönségnek talán nagyobb az affinitása. Vagy csak nem találtam még meg a régi dízelmozdony-topicot?)

BlackStar Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11389

Az üveglapok valoban a mai napig igen jo állapottban vannak, nézd a Fialovits stb. képeket.

Nézzük? Jó. Hol? :)))

Tényleg: hol vannak az eredeti Fialovits (C) képek? Egyáltalán megvannak még valahol? Vagy szétszórtan, vagy meg sincsenek?

Előzmény: etwg (11381)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11388

Az új vinilek ára 5-10eFt/db, embertelen megfizetni,

Hát. Kevéssé népszerű műfajokban a CD is körülbelül ennyi. :-/

 

nekem magamnak 1 (sic!) új kiadású LP-m van, és kb. 1600 régi...

:-O

 

Hátlap: ...ha bízunk a Hasselblad szakértelmében, nekik nagyon nem jött be a digit hátlap a 6x6-os SLR-hez...

Hát. Csak gondoltam, megkérdezem :)))

Előzmény: Törölt nick (11372)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11387

A mezei ember kb 4000 színt tud megkülönböztetni, a festők, fényezők stb max 10000-et.

Igen, de a képernyőn már fényeket látunk, ráadásul egymás mellett azért eléggé elütnek a nagyon közeli, de nem egyforma színek. Ha meg utómunkára dolgozol, (mondjuk valami DTP technológiát használsz), akkor előfordulhat, hogy a 24 bites RGB már nem elég, mert mondjuk egy gradiensnél látszanának a különbségek, és inkább egy 48-bites kódolást kell választanod (a 16.777.216 színlehetőség helyett 281.000.000.000.000). Ez azért már annyira nem rossz :)))

(Persze az részletkérés, hogy a monitor az eredeti formájában nem fogja tudni megjeleníteni: azért ennyit már csak nem látunk :-O )

 

Szerintem digitális géppel pontosan vagy alul kell exponálni (0,5-1 blendét) és photoshoppal fényt adni neki.

Szerintem is! Legalábbis én pontosan ezt csinálom. Gőzmozdonyhoz tökéletes (az alulexponált fényintenzitás-intervallumot egy ilyen feketéhez közeli felületen remekül szét lehet húzni)

Előzmény: OKU30 (11368)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11386

Nem beszélve arról, hogy még ez sem versenyezhet az emberi látásérzékeléssel, melynek tónusátfogása még nagyobb.

No igen. Sajna már nem tudom a pontos számokat, de annó színtechnikán tanultuk:

egy tengerparti, fehér szikla napos időben megvilágított és árnyékos részei között a fényintenzitás-különbség tízegynéhányezerszeres. Nyomtatásban a fullfekete meg a "fullfehér" (értsd: a fehér papírszín) között meg kb. 100-szoros.

(Persze ezek elosztlása sem mindegy.)

Előzmény: VBL (11359)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11385

Viszont ha a képet nyomdailag akarod tovább használni (könyv, újság) a 300 dpi alapkövetelmény.

Szerintem manapság azért nem érik egymást a gőzmozdonyos könyvek :(

Meg egyáltalán: a CD-k, DVD-k és az internet korában szerintem azért ez nem olyan kizáró ok.

 

Előzmény: Zolcsi67 (11364)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11384

De nem ez a baj. Hanem az, hogy jó esélyed van rá, hogy már 15-20 év múlva nem lesz mivel elolvasni.

Biztos ez? A CD mint szabvány (az első, már nem is tudom, milyen színű Book-kal kezdék) olyan '84 körüli. Azóta eltelt 21 év, és még igencsak nem látjuk a CD-k végét, pláne, mivel a DVD írók/olvasók is ismerik a szabványt.

 

A szüleim által készített 16mm-es filmeket is elôször video kazettára kellett átírni, aztán most CD-re

Nemrég előkerült a 001-es számú videokazetta, rajta az alsótagozatos koromban felvett David Attenborough-filmek egyikével. Maga a kazi olyan '83-as évjáratú. Háát. Ilyen borotvaéles képet már rég láttam :-O

(Részletkérdés, hogy akkoriban nem volt még akkora az elekroszmog, meg azért a színek kicsit fakók, és hasonlók...)

Ettől még szerintem másolásra, meg archiválásra az analóg média felejthető.

 

Igen, de a mûvészfotókat leszámítva nincs arra szükség, hogy az egész mozdonyt és az összes mütyürt ugyanazon a képen lássad.

Hát igen. Örüljünk, hogy még egyáltalán van téma :-/

(A blakszta.uw.hu-n amúgy sincs túl sok totálkép :)) )

 

Szóval egy dolog a mûvészfotó, de dokumentációs célra szerintem sokkal használhatóbb a szokásos felbontás, de az sok-sok részletképen.

Csatlakozom!!

Előzmény: rezgaras (11361)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11383

Szvsz még annyi sem, mert a magyar vasúti fényképezésnek nem a problémája, hogy rossz minőségben készülnek a képek.

Ja, hát igen. Amíg eldöntjük, hogy mivel is kéne fotózni, addig kihalnak a gőzmozdonyok...*

Bár ha úgy vesszük, már rég túl késő :-/

_________________________________________________________

* Úgyhogy már csak ezért is fotózok mindent, 2 darab megapikszellel...

Előzmény: seTTebello (11357)
hkv Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11382
A 375-1003-as gépről keresnék fényképet, illetve adatokat.
etwg Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11381

Az sem bir ki tul sokat, pl. a filmarchivumok filmjei a 40-es évekböl már igen rossz állapotban vannak. Ezeknél a legnagyobb balhé a hordozo (celluloid) kiszáradása. Az ezüstréteg megvolna, ha a hordozohoz hozzá lehetne nyulni.

A mi filmjeink (ugy a 60-as évekböl) már nem celluloidok, igy talán nagyobb a remény, hogy ezt azt kibirnak.

Az üveglapok valoban a mai napig igen jo állapottban vannak, nézd a Fialovits stb. képeket.

Előzmény: VBL (11380)
VBL Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11380

" .... A filmmel az a baj, hogy rettenetesen gyorsan öregszik ..."

 

Igen a színes film. Na és a fekete-fehér tisztán ezüstalapú fotográfia ? Tudtommal nagyon sokat kibír.

Előzmény: OKU30 (11368)
VBL Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11379

Sajnos nem az enyém lett az öntött 375 -ös mozdonytábla, ha akarok hasonlót látni, a váci pályaudvaron álló 375.1029 tábláját nézegethetem.

 

Vígasztalódom a Füstiben vett (de jó, hogy ott nem kell licitálni) makettel, mely a főbejárat előtti 424.101 eredetű kerékpárról készült. (Azt nem tudom, egy vagy több példányban -e.) Tud valaki erről fotót a neten ? Természetesen a valósról. Esetleg mint szerző ?

Törölt nick Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11378
Életemben azt az 1 gőzmozdonyos Hungarton LP-t láttam, de ha tudtok még, keressetek meg! :)
Előzmény: VBL (11377)
VBL Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11377

" .... 0.06% mozdony. "

 

Ejnye-bejnye, az nagyon kevés ! :-))

Előzmény: Törölt nick (11375)
VBL Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11376
OKU30, Te egy igazi profi vagy.
Előzmény: OKU30 (11370)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11375
Na, ez már tényleg OFF itt: 60% klasszikus, 30% pop-rock, 10% jazz, 0.06% mozdony. (Csakhogy ON is legyen... :)
Előzmény: Törölt nick (11374)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11374

Hello!

 

Szép kis LP gyűjteményed van! A darabszámból ítélve eléggé széles a műfaj választék. Melyik a fő irányvonal? (ha van ilyen)

Nekem is vannak LP-im, pl 4800 ft-ért vettem meg a '90-környékén megjelnet díszdobozos LGT gyűjteményt kiváló állapotban.

 

 

Előzmény: Törölt nick (11372)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11373

Számoljunk csak! Egy szövegközi kép mondjuk 10x7,5cm, azaz 3x4 coll. Ez, 300 dpi felbontással 1200x900 pont. 1,08 Megapixel.

 

Ne felejtsd el, hogy az átméretezések miatt illik bőségesen bánni a felbontással. Ha egész számmal osztod a képméretet, akkor n*n képpontból csinál egyet, de ha nem, akkor még igen csúnya eredményt is kaphatsz, mondjuk egy 100%-91% konverziónál.

 

Fontos, hogy nem csak a dpi-ben mért felbontás, de a képméret is számít. Pánikszerű, amikor beszkennelsz egy negatív vagy diakockát, és egy képnézegetőben 100%-on 24*36mm a kép. Aztán rájössz, hogy a sokezer dpi felbontás miatt igencsak nagyítható...

 

Az teljesen igaz, hogy a nyomdai minimum 300 dpi, de hozzá kell tenni: 75dpi méretaránynál. (Tehát a monitorra 1:1-es nagyításnál kitett minden képpont "mögött" egy 4*4-es felbontási mezőnek kell lennie.)

 

AH


 

Előzmény: rezgaras (11366)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11372

>Nyilván a jövő a digitális fényképezőgépé, és néhány év múlva a filmes gép úgy eltünik, 

>mint az analóg hanglemezek

 

Hát. Ha csak annyira, akkor még igencsak élni fog :-O

Nemrég eléggé meglepődtem azon, hogy bár viszonylag kis mennyiségben, de témák szerint nagy arányban készülnek bakelitek ma is...

 

Amúgy a hátlapokról mi a véleményetek?

 

Hű, most elememben vagyok, lévén nem csak vonatbuzulls, de analóg LP gyűjtő is. :)

A bakelit kifejezést határozottan visszautasítom, az ugyanis a villanyóra, az LP alapja maga a szent PVC. (Csak ugye a névadó DJ nem volt egy anyagtudós alkat. :))

 

Az új vinilek ára 5-10eFt/db, embertelen megfizetni, nekem magamnak 1 (sic!) új kiadású LP-m van, és kb. 1600 régi...

Jó antikváriumokban viszont kincsekre bukkanhat az emberfia, pár száz forintért vettem már dedikált Toscanini lemezt (!!!, '58-ban halt meg), a múltkor még egy Magyar Gőzmozdonyokra is sikerült ráakadnom. :)

Az LP-k fellelhetőségéről csak annyit, hogy első lemezemet 1994-ben vettem, 1600 azóta jött össze...

 

----

 

Hátlap: ...ha bízunk a Hasselblad szakértelmében, nekik nagyon nem jött be a digit hátlap a 6x6-os SLR-hez...

Előzmény: BlackStar (11354)
OKU30 Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11371
Ezzel teljesen egyet értünk, a pontos expozició alatt én is ezt értem. Néha azonban mindenáron süt a nap, meg nincs mindíg idő variálni a spot meg átlagoló meg egyéb mérési módokkal. Próbál ki ilyenkorra a digi géppel az alul exponálást majd az utómunkát kizárólag photo shoppal, Én ledöbbentem tőle, nálam nagyon bevált. Egy próbát feltétlenül megér. Filmes/szkennelős esetre nem működik!
Előzmény: crash__override (11369)
OKU30 Creative Commons License 2005.04.07 0 0 11370

A tárolásról meg elfelejtkeztem.

 

Én minden fotóról, filmről 2 CD és egy DVD kópiát írok. Ezek után nem törlöm a winchesterről, sőt átmásolom egy másik gépre is. A CD-k egyik kópiáját meg másik kerületben tárolom. Lassan elérem az 1000 CD-t. Most a nyilvántartáson töröm a fejem, mert már túl vagyok a kezelhetőség határán.

 A számítógépet csak állandó hőmérsékletű (20-23 C) között célszerű üzemeltetni 60% páratartalom körül. Alatta, főlötte egyre nő a hard diszk szétzuhanások száma. Ha a HD kézmelegnél feljebb megy, akkor külön ventillátorral kell hűteni. Külön lehet ilyen spéci ventillátorokat kapni.

 Filmet, CD-t, kazettát meg lehetőleg hasonló feltételek mellett sötétben tartsunk. A filmet vágjuk fel hatosával, és albumokba fűzzük le.  A CD-k tárolására lehet bálelt 60-120 férőhelyes, pormentes fémdobozokat kapni (igaz jó drágák)

 A video kazettákért meg imádkozzunk, mert ők birják a legrövidebb ideig. Minnél rövidebb műsoridejűt célszerű használni, ahol minnél vastagabb a szalag.

 A szalagos, streamer-es mentések nagyon instabilak, lehetőleg kerüljük.

 Maga a tároló eszköz változhat az idő múlásával (lásd floppy, stb) de az alapvető tárolási formátumok bizonyosan hosszú távon fent kell, hogy maradjanak (TIFF, BMP stb ) Egy tároló eszköz közötti formátumkonverzió nélküli manőver nulla minőségromlással jár.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!