A különbség a Zara és a Krauss-Helmholtz forgóváz között az hogy az előbbinél a forgócsapot terheli rugó (oldalirányból) míg az utóbbinál a forgócsapot és a futó kerékpárt külön-külön rugó téríti vissza középhelyzetbe.
A 411-esből meg külföldre kerültek alkatrészek, valamint a Füsti gépébe is vittek el valamit. A helyiek szerint nagyon hiányos mindkét gép. Ez nem zárja ki az optikai felújítás lehetőségét, és rosszabb gépekből is csináltak működőképest már, de....egy dolog hiányzik csak mindehhez.
Hatvanban ma milyen mozdony lelhető fel? Előfordulhat, hogy lelkes helybéliek bevállalnának egy optikai felújítást, hogy legyen az elvitt 460-as helyett valami...
Információkat szeretnék keresni a MÁV 20.009-es és a 20.011-es mozdonyairól. Mi volt ezeknek az eredeti MÁV-os sorozatszáma és pályaszáma? Ez a két mozdony elvileg az 1920-as évektől kezdve a Kőbányai Iparvasúton szolgált 1-es és 2-es pályaszámmal. Meg tudná valaki írni, hogy miután átvette a BSzKRt majd az FVV, mi lett a további sorsuk? Eladták tovább őket?
Ugyanez a kérdés vonatkozik a Kőbányai Iparvasút 3-as számú gőztramway-ára. Valakinek van arról infója, meddig volt ez szolgálatban a BSzKRt/FVV-nél, és miután ott megszűnt a gőzvontatás, mi lett a további sorsa?
(Gyanúm szerint mindegyik mozdony 1955-ig lehetett az FVV-nél, mert csak ekkor villamosították az iparvágányokat.)
A GySEV-rôl szóló Podpischil képeskönyvben van számos kép a 403-asokról, amikor a GySEV-nél szolgáltak.
De nem szabad arról megfeledkezni, hogy nálunk nem egyfajta 403-as volt! Volt ugye a DSA eredetû kivitel, ami az osztrák 270-esnek felel meg, de lényeges eltérésekkel (kémény és úgy tudom, a dómok elhelyezése). Aztán a háborúban hozzánk kerültek - ha jól tudom - 170-esek. Ezekbôl legalább egyet a háború után sem adtak vissza, nálunk maradt. De amik ideiglenesen nálunk voltak, azok is különbözô kivitelûek voltak.
Mindegy, majd OKU30 megírja pontosan ;-))) (csak az ô dokumentumaiban a mûszaki eltérések kevésbé vannak benne)
Nekem soha nem is volt kéményem.:))) Ha jól emlékszem van egy olyan képem, amin még egyben van a gép, de azt úgy kaptam valakitöl. De még utána nézek, mert elfogyásának több stációjában is fotóztam, lehet, hogy még van olyan is ahol van kéménye, de már romokban hever.