Igen, ez az ajtó kérdés elgondolkodtató... Bár azokat is cserélni kell sajnos, úgyhogy lehet hogy nem is lenne olyan nagy a gond.
Szóval álmenyezet? Hm...
Az könnyebbnek tűnik, mint az álpadló és gipszkartonból is lehetne, meg lehetnének benne mindeféle csicsák, tehát nekem úgy tűnik kevésbé macerás... Egész felvillanyozódtam hogy a végén valami jó fog kijönni belőle!
Minden mester boldogabb lenne egy álmenyezettel meg eldobozolásokkal a mennyezet alatt/ padló felett mint álpadlóval dolgozni? Vagy az álmenyezet/ dobozolások esetleg valaki munkáját megnehezítené majdan (a gipszkartonost leszámítva)?
Köszönöm az ötletet, bíztam benne hogy van rá megoldás :-)
Látott már ilyet valaki működés közben? Mennyire zajos? Mennyi ideig zúg, ha bekapcsol?
Most már csak a padlózat/ padlóban elvezetések témakörében tapogatodzom a sötétben... Mivel ezhez a herkentyűkhöz is 3,5-4 cm-es csöveket írnak, jópűr centis emelés lesz szükséges.
Nincs valami jól kipróbált, gyakorlatias ötlet álpadlóhoz lakásban?
Nem lehet, hogy valami lezáró a pufferek felé beragadt nyitott állásba és mindig fűtöd a puffert? Vagy ha valami termofej szabályoz, valaki eltekerte és nem 80 foknál hanem jóval alatta is engedi a pufferbe a vizet?
Laikusként értelmes magyarázat nincs arra, hogy beküldesz a radiátorba 80 fokos vizet, kijön belőle 35 fokos, tehát baromira lehűl valahol útközben, a radiátor meg nem meleg.
Vagy agyament sok a radiátorod, a szomszéd is rákötött a kazánodra, de az csak feltűnt volna. :o)
Bocsánat,azt elfelejtettem,h a kazánkör,és a pufferkör csapokkal van összekötve,igy a fűtés irányát kézzel lehet szabályozni.Bevallom,kissé ez engem zavar,de ezt a rendszert nem én terveztem,nem én kértem igy,ezt kaptam....
Bocsánat,h most válaszolok,de nem volt alkalmam gép elé ülni eddig.
Nos,a rendszer úgy néz ki,h a kazán közvatlenül csatlakozik a radiátorkörre igy a kazánból kilépő viz közvetlen a radiátorokba kerül.A Pufferek 1500L és 2000L-esek melyeket csak akkor használom mikor nagyon felmelegszik a kazánom 80fok fölé,én igy hűtöm,illetve tárolom a feleslegessé vált energiát.Ezzel a módszerrel nem veszik el a meleg,és pár nap alatt van 3500L meleg (65-70fok) vizem,miből ismét fűtök...Zárt rendszerű, 1,2bár nyomáson üzemel.
Keverőszelep nincsen,és 2 keringető szivattyú van, (jól gondoltad) 1 akazánnál,1 a puffernél.Ezek azonos teljesitményűek.Elvileg,és gyakorlatilag is működött tavaly a rendszer.Még a szigetelés előtt is olyan meleget produlált,h kisgatyában voltam itthon,de most már a nyár végi próbafűtések idején is észrevettem a jelenlegi problémát.
Rajzot azért sem mernék késziteni mert valószinűsitem,h rosszul rajzolnám le és az csak bonyolitaná a dolgot....
Lakásvásárlás előtt állunk és szeretnék tájékozódni fürdő-WC átelyezési lehetőségekről. Próbáltam utánaolvasni a dolognak és lehet hogy csupán az én hozzá-nem értésem miatt, de nem találtam kivitelezhető megoldást WC áthelyezésére lakáson belül.
A szitu: 2. emeleti lakás, a ház a 40-es években épült. Jelenleg külön WC és fürdő a folyosó két külön oldalán. A lakás teljesen felújítandó. Viszont ha már úgyis teljesen felújítjuk a lakást, a nagyobb komfort kedvéért szeretnénk a fürdőbe is WC-t tenni a felújítással egybekötve. Sőt, lehet hogy inkább ide áthelyeznénk a WC-t és az eddigi kamra lenne. Plusz esetleg ugyanezen az oldalon kialakítanánk még egy zuhanyzó-WC-mosdó helységet. A leendő fürdők a lakás közepén lennének, azaz nincs szomszéddal határos fal.... Hogyan oldható meg (megoldható egyáltalán?) a víz, de leginkább a szennyvíz méterekkel arrébb való helyezése lakáson belül a folyosó túloldalára? Álpadló sem lenne ellenünkre mivel komplett felújítás szükséges a lakásban, a fűtési és villany hálózat is felújítandó... Jelenleg elég korrekten egy szintben van minden, így ha álpadló (vagy padlóban vezetett gépészet/csövek), akkor jól gondolom hogy a teljes lakásban meg kell emelni a padlót?
Van megoldás a szennyvíz áthelyezésre vagy irreális az ötlet is?
Bocsánat a hozzánemértésemért.Problémám a következő:
Junkers Eurolines fali kombi kazánunk van(fűtés+melegvíz).Ha jól értettem a szerelőt, zárt rendszerű.
A kazán random módon nem gyújt be.Mikor jelet kap(feltekerem a termosztátot,megnyitom a melegvizet) elindul a ventillátor,de nem hallok kattanást ill. a gyújtást sem.
Az esetek felében ezt csinálja,máskor rendesen működik.A kazán,ha begyújtott,onnantól jól működik,nem áll le hibára,teszi a dolgát.Ha nem sikerül begyújtania,a piros hibajelző(vagy mi) villog,egyszerre a legmagasabb hőfokot jelző LED-el.
Próbáltam valami logikát találni a hibában,de semmi.
Ha kikapcsolom és negyedórát várok a visszakapcsolással vagy egyből visszakapcsolom,akkor is előfordul a hiba vagy simán begyújt.
Egy dolog vitt közelebb:
Próbálkoztam,(kazán bekapcsolt állapotban),a jel adása után(megnyitottam a vizet) a ventillátor bekapcsolt de a kattanás ill. a gyújtás hangja nem jött.Ekkor barbár módon,kissé reménytelenül rácsaptam a közepére.Mintha valami megzavarodott volna belül,kattanás, hallatszik a gyújtás és a kazán elindul.Mintha csak valami kontakt hiba lenne.Persze nem püfölöm azóta sem,de ha a bekapcsolás után,tenyérrel begyomom a kazán burkolatát elöl,az esetek 80%-ban elindul a kazán.Sajnos az nem állapot,hogy éjjelente vagy gyermekfüdetés előtt szívmasszázs szerűen élesszem a kazánt.
Volt kint szerelő(persze az a rohadt kazán akkor működött),tisztított,labdát fújt (?) légtelenített stb.Elmondta,hogy ez a kazán hulladék,és tud benne cserélni dolgokat,de nincsrá garancia,hogy jó lesz.Persze miután elment,egyből hibát jelzett.Most akkor az van,hogy veszünk új kazánt (ez kb. 5 éves),vagy cseréltetünk mindent,hátha eltaláljuk a problémát.
Kérdés,hogy ha én némi villanyszerelő szakmával,lebontom a kazán elejét,találhatok e valami érzékelőt,relét miegymást,amit esetleg érdemes átmozgatni,vagy hibát keresni?
ha jól emlékszem a vízarmatúrát egyben le lehet szerelni, kint szétszeded , cseréled a membránt. A nyomótüskét azért megzsírozhatod szilikonzsírral alulról .
Van egy kb. 30 éves FÉG V4 átfolyós vízmelegítőnk, aminek a főlángja csak akkor gyullad be nagyon nehezen, ha kinyitok teljesen 2 csapot is (mosdó, fürdőkád). Ráadásul ekkor is csak nagyon alacsony lánggal ég, a víz hőfoka meg épphogy langyos. Bár gondolom azért langyos, mert nincs ideje felmelegedni, annyira ki van nyitva. Ezen kívül a lángmagasság állító csúszka lényegében hatástalan, nem változik a láng magassága akkor sem, ha teljesen jobbra húzom. Ez esetleg lehet attól, hogy eleve be sem gyullad rendesen, vagy plusz egy hiba lesz?
Korábban is voltak gondok, mert például normális hőfokhoz legalább 1 csapból teljesen egy másikból meg plusz egy kicsit kellett engedni a vizet. Fórumokat olvasgatva többen írták, hogy a membrán lehet törött, vagy vízköves a cucc, de a hőcserélő például tavaly lett cserélve vadi újra, ez gondolom annyira nem lehet még vízköves.
Viszont leszedtem a burkolatot és a bal oldali (gondolom a kimenő) vízcsővön, ahol a hőcserélő csatlakozik rá eléggé vízköves, zöldes lerakódás van.
Felhívtam az egyetlen olyan non-stop gáz szervízt (hétvége lévén), aki fel is vette a telefont és előzetesen ők is membráncserét javasoltak: 3 000 Ft membrán + 15 000 Ft munkadíj fejében. Kicsit sokalltam ezt az árat, mivel 2 perc google után tucatnyi szerelvényboltban max 300 Ft-ért lehet kapni a membránt, ami 10x árajánlatot jelent!
Arra gondoltam, hogy mivel a víz csövek szerelése nem áll távol tőlem, ezt is megjavítom magam, ha csak a víz résszel van gond. Viszont a gáztól tartok egy kicsit, nem akarom elbarmolni a cuccot. Kérdésem, hogy a lemez alatti víz armatúra leszedhető-e anélkül, hogy a gázhoz hozzá kellene nyúlni? Úgy láttam a műanyag gázrészhez alulról csak két szorító csavarral van rögzítve. Ha ezeket kicsavarom, akkor lejön a vízes rész, vagy van valami trükk még hozzá? Ezen kívül miként tudom leengedni a vizet a készülékből, van hozzá valami csavar?
A folyamatosan működő fűtésre visszatérve, komfortérzet szempontjából kétségkívül ez a legjobb.
Jó a gázfogyasztás szempontjából is kondenzációs kazán esetében, mivel a folyamatosan működő 10 % névleges terhelésen járó kazán néhány százalékkal jobb hatásfokkal bír, mintha pl. 20 %-on menne fele annyi ideig.
Hogy melyik megoldás gazdaságosabb az már bonyolultabb kérdés, függ attól mennyi a villamos fogyasztása a kazánnak és az esetleges külső szivattyú(k)nak.
Melyik több? Az alacsony hőigény mellett megtakarított néhány % gázköltség, vagy a 100 % al megnövekedett villamos energia költsége? (Egységnyi villamos energia ára kb. 3 szorosa a gázénak)
A kazán élettartam hogyan változik a két esetben?
Mondhatjuk azt hogy a felhasznált villamos energia is a hővé alakul, de ott képződik -e ahol kell vagy pedig az alagsorban?
Sok kérdés van ami befolyásolja a gazdaságos üzemet Biztosan akad még néhány, amit figyelembe sem vettem. Szóval azt hiszem nem egyszerű a válasz. Adott fűtési rendszernél, adott hőigény mellett,-az egyéni preferenciák szem előtt tartásával- lehet csak meghatározni milyen az optimális bekapcsolási arány. (Pl hogy 100% -e vagy csak 50, esetleg kevesebb)
hasonló cipőben jártam az ősszel (nekem Ariston kombi cirkóm van): a fűtés üzemmód hibátlanul működött, de a HMV-előállítással gond volt, "cicergő" hangeffektus mellett folyamatosan változott a gázláng-modulációja. Először vízkövesedésre gyanakodtam, de mint kiderült az NTC érzékelő (egy 1000 Ft-os vacak) hibásodott meg benne, ki kellett cserélni. Ez a szenzor állítja a gázszelepet, hogy a melegvíz hőmérséklete állandóan a beállított értéken legyen. A csere óta hibátlanul működik a készülék.
Ha nálad nincs ingadozó lángszabályozás, de pattogás igen, akkor vízkövesedés is lehet. Szerelő kihívása erősen javasolt.
Ez konkretan nem igaz. Irodalma is van, meg ha ures uton mesz messzire, ki is probalhatod. En kiprobaltam. Viszonylag intenziven gyorsit 100-ra, uresbetesz, gurul. 80-nal visszatol 5-osbe, es eros gazzal 100-ra. Es igy vegig. egy liter minusz.