Nekem soha nem is volt kéményem.:))) Ha jól emlékszem van egy olyan képem, amin még egyben van a gép, de azt úgy kaptam valakitöl. De még utána nézek, mert elfogyásának több stációjában is fotóztam, lehet, hogy még van olyan is ahol van kéménye, de már romokban hever.
Urak, a múlt héten a milánói múzeumban jártam. Lefényképeztem a híres Zara-forgóvázat. Ez, a Helmholtz forgóvázhoz hasonlóan összefogta az elsô futókerékpárt az elsô hajtott kerékpárral és ezzel lehetôvé tette, hogy gyorsvonati mozdonyokat is készítsenek egy futókerékpárral. Sajnos nem tudom, mi a különbség a kettô között, nekem olyan hasonlónak tûnnek. Lehet, hogy a szabadalmi védettség megkerülésének szándéka vezetett a Zara forgóváz kifejlesztéséhez...
Bár ez nem gôzmozdony, készítettem egy felülnézeti képet a Ganz Valtellina mozdonyáról és egy képet az ugyanakkor forgalomba helyezett Ganz 3-fázisú motorkocsi modelljérôl. Sajnos ez utóbbi vitrinben volt és az üveg csillogását nem sikerült eltûntetni. Van még egy kép a Kandó által tervezett E550 "Cinquanta" Kandó-féle kulisszás hajtómûvérôl is.
A 301, 016 van a képen, aki ma a Fejes Endre Emlékpark lakója. Anno Kisterenyén volt fütögép, késöbb Hatvanba majd Füzesabonyba került. Hogy ezen a két helyen fütött-e vagy csak tárolták, azt nem tudom. Még aktív fütögépként, talán 1992-ben megpörkölték a kazánját, ekkor ért véget a pályafutása. Valamikor 1998 táján Füzesabonyból felhozták Istvántelekre a 327,141-el együtt. Innen ment Kanizsára optikai tuningra és ez után került a parkba.
A CD mint szabvány (az első, már nem is tudom, milyen színű Book-kal kezdék) olyan '84 körüli. Azóta eltelt 21 év, és még igencsak nem látjuk a CD-k végét, pláne, mivel a DVD írók/olvasók is ismerik a szabványt.
2 különbözö dologrol beszélsz a 81-es (nem 84-es fehér könyv) az a préselt CD-kkel foglakozik, amelyek még köszönö viszonyban sem lehettek a mai CD-R-kel, a DVD-kröl nem is beszélve. Az biztos, hogy a préselt CD jo anyagon 100 évet is kibir, az égetettre ez már csak feltételesen vonatkozik
"A Fialovits-üvegnegatívok egy privátszemélynél vannak egy komód fiókjában elég rendezetlenül.
Hát nem túl szerencsés kísérlet egy pótolhatatlan gőzmozdonytörténeti gyűjtemény tárolására... "
Nem is azért adta oda Fialovits Margit ezt a pótolhatatlan nemzeti örökséget, hanem abban az igéretben bízva, hogy egy komplett albumban ki lesz adva. Igy a véletlenen is műlhat, hogy egyáltalán túlél-e egy esetleges betörést, vagy lakástüzet vagy egy brutális beázást...
Lányi Ernőnek volt egy kézzel írott negatív listája, több mint 800 tétellel...
Van egy KLEINBAHN gyártmányú H0-ás ÖBB 156 sorozatú gőzösöm.
Teljesen megeggyezik a magyar 403-assal.
A kérdésem az lenne, hogy nincs e valakinek képe (ezen kívül) a 403-as Klein féle szikrafogós változatáról, és az, hogy hányas psz.-től hányig volt ilyen szikrafogó 403-ason.
Tehát ilyen lesz a modell.
Most ilyen, lesz magyar pályaszám és magasított széntér is.