Ha már menetrendnél tartunk (vagy nem tartottunk ott? :)
Kéne nekem a következő helyekről (megyeszékhelyekről) MOSTANI, max. előző helyi menetrend. Akivel meg tudnánk oladani (én pesti vagyok) valahogy, az kérem irjon ide.
"Kérdés:
Állami támogatásból ezek szerint csak Volán tenderen győztes járművet szabad venni?
Ha egy volán társaság nem olyat vesz, akkor az azt jelenti, hogy teljes egészében saját pénzért vásárol?"
Ugyanezt ugyanitt nemrég én is megkérdeztem, és a válasz lényegében "igen" volt.
c) az a)-b) pontban meghatározott szervezet által vagy részvételével a vagyon egyharmadát meghaladó hozzájárulásával létrehozott ... alapítvány, kht, ....
d) a támogatásban részesített - az a)-c) pont hatálya alá nem tartozó - szervezet a támogatásból megvalósított beszerzés tekintetében .....
Sz'al úgy tűnik, hogy az Rt-k, ha állami tulajdonban vannak is, nem tartoznak a Kbt alá, csak állam bácsi által (részben) finanszírozott beszerzéseik tekintetében. Csak azért néztam utána, mert jómagam sem tudtam ezt.
Kérdés:
Állami támogatásból ezek szerint csak Volán tenderen győztes járművet szabad venni?
Ha egy volán társaság nem olyat vesz, akkor az azt jelenti, hogy teljes egészében saját pénzért vásárol?
Pontosan a törvényt én sem ismerem, de a "közbeszerzés" ott "kötelező", ahol közpénzek is mozognak! Ez az "ellenőrzőtt" pénzelköltés miatt van így. Namármost a ezt a tenderezést vélhetően a volán tender látja el. De bármely cégnek, még állami cégnek is saját hatáskörében, szvsz joga van bármilyen járművet, gépet, alkatrészt beszerezni! A fentiekből kitűnik, hogy a tendergyőztes kocsik árához a volán cégek támogatást kapnak!
Tényleg ez ilyenkor hogy van. Amikor egy cég eldönti, hogy milyen tipust vesz, akkor a technikai részletekről (alváz, motor, váltó, stb.) ki dönt? Mármint biztos egy csapat, de a végső szót ki mondja ki?
Meg a másik dolog, amit nem tudok, hogy ugye a Zala vesz most ötöt. Ilyenkor a "saját hatáskörében" dönt (persze ilyen nincs igazából, tudom), vagy a tulajjal kell mindig egyezkednie.
2001 szeptemberében a hajnali órákban láttam ezt a "csodát" messziről. Azt hittem, hogy a Volán-tenderen nyert 3 db RÁBA Premier 291 (amiből végül is csak egy lett) egyikét látom. Persze gyorsan kiderült, hogy csak hasonlít rá... A kocsi Volvo alvázra épített Berkhof gyártmányú busz.
A győri buszbemutatón valóban 3 cégről volt szó (a madarak a Kisalföld Volán, Volánbusz és Zala Volán cégeket csiripelték). A Kisalföld Volán nagyon hallgat (és Credot vásárol :-(, a Volánbusznak nem kell, akármennyire dícsérik, a Zala volán meg már vett 5 darabot és hamarosan újabb 5 darab érkezik.
Köszi a tanácsot, eddig talán azért működtek a linkjeim, mert ctrl+C, ctrl+V-vel másoltam be őket (http-stől), de rögtön, ahogy fejből írom, már hibádzok!:-(
Egyébként készülőben van Ikarus 417, és ntfsxp (azaz én:-)) úgy-ahogy közös honlapja is, de képözön csak nyáron várható. Valószínűleg januártól már ti is böngészhetitek a kezdeményét. (bár a távolabbi jövőbeli elképzeléseim szerint ez még tényleg csak egy nagyon-nagyon kezdemény valami lesz). Egyelőre sima gépem van, hamarosan váltok digitálisra... (bár állítólag a digitálisunk rosszabb képet készít, mint amit most használok, de sajnos nincs scannerem, így csak közvetetten tudom bescannelni)
Témák vázlatszerűen: trolik a nagyvilágban, alacsonypadlós és mozgássérült-emelős járművek Magyarországon (MEOSZ-szal együttműkődve szeretném elkészíteni), EAG-k, Rábák, sok-sok műszaki adat, kép és egyes járgányok fordái is (persze ez általában a volánok kedvességén is múlik, hogy kiadják-e nekem!:-()! Ik-417 valószínűleg külföldi autóbuszokkal és egyéb meglepetésekkel fog szolgálni, de erről felhatalmazás híján egyelőre nem árulhatok el semmit.
(Mi a jóistenért írja be a link elé az index.forum.hu-t??? Én csak annyit írtam, hogy [a href="ntfsxp.freeweb.hu"][/a]-(képzeljétek oda a másik fajta zárójelt!:-)), és automatikusan elérakja a fórum címét is!)
Ja egyébként, nekem nem jönnek be a debreceni képek, pedig felraktam őket a freeweb szerverére. Ilyenkor mit kell csinálni?
Igen, mert van G-vel(pl. GZA-301) és H-val(HKG-019) kezdődő rendszámú Berkhof-MAN NL202 CNG is, elég tekintélyes rendszámkülönbözettel, és ajánlom összehasonlításra a kettőt! Az egyiknél (GZA-301) két darab palack van a tetejére "feldobva", a másiknál csak 1. (Hogy mi az oka, nem tudom:-() Valóban, a homlokfal Berkhof, hasonlítsátok össze a Balaton Volános MAN NL202-kkel, amik nem Berkhof-előlaposak. Hogy mi Berkhof-még benne, nem tudom. Egyébként állítólag mind a 6 működőképes.