Keresés

Részletes keresés

seTTebello Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11478
Előzmény: Törölt nick (11467)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11477
>>Miskolc környékén pedig már csak a 377.002 maradt?

Az ami a fűtőházban áll? Szerintem igen. De vannak ott érdekes dolgok, például Miskolctól keletre az első állomáson (Helyőcsaba?) van egy M38, M31 eredeti zöld színűek, és egy csuka kocsi.
Olyat hallottam, hogy Sajószentpéter mellé vittek le 520 ast, talán Helyőbábonyba? Helyi busz visz ki oda Miskolcról, vannak ott iparvágányok, ott még talán lehet valami.
Ezt a térképren néztem meg, de nemsokára megyek arra. Nem nagyon hiszem ezt az 520 - at, de egy próbát megér.
Előzmény: Törölt nick (11467)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11476
seTTebello Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11475
Ez lényegi különbség? Nekem nem tűnik annak.
Szóval csak a Krauss szabadalom szabadalom miatt kellett így megoldani?
Előzmény: somSom (11472)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11474
Akkor csak azért írtották ki a bozótot az 520 körül.

Előzmény: luc72 (11469)
somSom Creative Commons License 2005.04.13 0 0 11473

A forgóvázak:

 

 

 

Krauss-Helmholtz forgóvázZara forgóváz

Előzmény: somSom (11472)
somSom Creative Commons License 2005.04.13 0 0 11472

A különbség a Zara és a Krauss-Helmholtz forgóváz között az hogy az előbbinél a forgócsapot terheli rugó (oldalirányból) míg az utóbbinál a forgócsapot és a futó kerékpárt külön-külön rugó téríti vissza középhelyzetbe.

 

 

Előzmény: rezgaras (11442)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.13 0 0 11471
A 411-esből meg külföldre kerültek alkatrészek, valamint a Füsti gépébe is vittek el valamit. A helyiek szerint nagyon hiányos mindkét gép.
Ez nem zárja ki az optikai felújítás lehetőségét, és rosszabb gépekből is csináltak működőképest már, de....egy dolog hiányzik csak mindehhez.
Előzmény: luc72 (11469)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.13 0 0 11470
A 375-ös az királyság. A 424-es kevésbé...........
Előzmény: hkv (11468)
luc72 Creative Commons License 2005.04.13 0 0 11469
álítolag az 520as bol kibányásztak valami rugó lapokat.
Előzmény: seTTebello (11466)
hkv Creative Commons License 2005.04.13 0 0 11468
Ime felteszem ezeket a tábla érdekességeket ide, a múltkor ezkre lehetett licitálni
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.13 0 0 11467
Miskolc környékén pedig már csak a 377.002 maradt?
Előzmény: seTTebello (11466)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.13 0 0 11466
Hatvanban most egy 411 és egy 520 van. Az 520 nincs is rossz állapotban, szvsz azzal valakinek tervei voltak/vannak.
Előzmény: Törölt nick (11464)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.13 0 0 11465
Nem tudom milyen a füstszekrényajtó, mert nincs itt már a képeslap. Szerintem is 424, az ilyen magas.
Előzmény: rezgaras (11462)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.13 0 0 11464

Sziasztok!

 

Hatvanban ma milyen mozdony lelhető fel? Előfordulhat, hogy lelkes helybéliek bevállalnának egy optikai felújítást, hogy legyen az elvitt 460-as helyett valami...

 

Üdv:

AH

NZA Creative Commons License 2005.04.13 0 0 11463

Üdvözlet mindenkinek!

 

Információkat szeretnék keresni a MÁV 20.009-es és a 20.011-es mozdonyairól. Mi volt ezeknek az eredeti MÁV-os sorozatszáma és pályaszáma? Ez a két mozdony elvileg az 1920-as évektől kezdve a Kőbányai Iparvasúton szolgált 1-es és 2-es pályaszámmal. Meg tudná valaki írni, hogy miután átvette a BSzKRt majd az FVV, mi lett a további sorsuk? Eladták tovább őket?

 

Ugyanez a kérdés vonatkozik a Kőbányai Iparvasút 3-as számú gőztramway-ára. Valakinek van arról infója, meddig volt ez szolgálatban a BSzKRt/FVV-nél, és miután ott megszűnt a gőzvontatás, mi lett a további sorsa?

 

(Gyanúm szerint mindegyik mozdony 1955-ig lehetett az FVV-nél, mert csak ekkor villamosították az iparvágányokat.)

 

Köszönettel előre is: NZA

rezgaras Creative Commons License 2005.04.13 0 0 11462
seTTebello írta:

> egy Jankovichtelepet ábrázoló képeslapról fényképeztem.

424-nek nézem, de elég rosszul látszik. Milyen a füstszekrény-ajtaja?
Előzmény: seTTebello (11461)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.12 0 0 11461
Nem sok, egy Jankovichtelepet ábrázoló képeslapról fényképeztem.
HOmeTrain Creative Commons License 2005.04.12 0 0 11460

Sejtettem.. :-))

 

Előzmény: A.Balu (11458)
hkv Creative Commons License 2005.04.12 0 0 11459
akkor várom az infókat és a képeket
Előzmény: luc72 (11440)
A.Balu Creative Commons License 2005.04.12 0 0 11458
Köszi, de ezt már ismerem.
Előzmény: HOmeTrain (11447)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.12 0 0 11457
(bar ha blakszta így folytatja, ki fog neki nôni :-))))
Előbb-utóbb úgyis faragok valami gőzmozdonyos pipát :)))
Előzmény: rezgaras (11456)
rezgaras Creative Commons License 2005.04.12 0 0 11456
Bárdos Imre írta:

> én tudom legjobban, hogy volt-e kéményem vallaha is

Érdekes, én pedig téged kéménnyel képzeltelek el ;-)))))))

Ha már neked sincs, akkor ugyan kinek? (bar ha blakszta így folytatja, ki fog neki nôni :-))))



Előzmény: Bárdos Imre (11451)
rezgaras Creative Commons License 2005.04.12 0 0 11455
HOmeTrain írta:

> találsz néhány képet a 403-asról

A GySEV-rôl szóló Podpischil képeskönyvben van számos kép a 403-asokról, amikor a GySEV-nél szolgáltak.

De nem szabad arról megfeledkezni, hogy nálunk nem egyfajta 403-as volt! Volt ugye a DSA eredetû kivitel, ami az osztrák 270-esnek felel meg, de lényeges eltérésekkel (kémény és úgy tudom, a dómok elhelyezése). Aztán a háborúban hozzánk kerültek - ha jól tudom - 170-esek. Ezekbôl legalább egyet a háború után sem adtak vissza, nálunk maradt. De amik ideiglenesen nálunk voltak, azok is különbözô kivitelûek voltak.

Mindegy, majd OKU30 megírja pontosan ;-)))
(csak az ô dokumentumaiban a mûszaki eltérések kevésbé vannak benne)
Előzmény: HOmeTrain (11447)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.12 0 0 11454
>>a híres Zara-forgóvázat. Ez, a Helmholtz forgóvázhoz hasonlóan

Szerintem sincs köztük semmi különbség.
Előzmény: rezgaras (11442)
csantaveri13 Creative Commons License 2005.04.11 0 0 11453

Ki tudja, mikor született napra pontosan Lányi Ernő?

HOmeTrain Creative Commons License 2005.04.11 0 0 11452
És biztos jól emléxel?? Tutira nem volt?? Egy egész kicsike se?? :-)))
Előzmény: Bárdos Imre (11451)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.04.11 0 0 11451
Miért, én tudom legjobban, hogy volt-e kéményem vallaha is? :)))
Előzmény: HOmeTrain (11450)
HOmeTrain Creative Commons License 2005.04.11 0 0 11450
Éreztem, hogy le lesz csapva a magas csapda! :-))) De hogy pont Te ?! :-))

Előzmény: Bárdos Imre (11448)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.04.11 0 0 11449
Szerintem 016 az a 015 :)))
Előzmény: vasutTOM (11446)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!