Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11508
>Ha alatta van az redeti zománc ...
Ez az eredeti zománc. A fűtőház festésekor összesprickolták falfestékkel (lehet, hogy a helyén egy szürke téglalap maradt a falon... Mióta egy kocsi ülésének festésekor a koszt és a csikket is belefestették a vasba, már semmin nem csodálkozom.).
A fekete zománcra kézzel festették fel a számokat, de nincs alatta más zománc szám, tehát ez a tábla mindig ilyen számú volt. A fekete részen a falfestékpöttyöket matt fekete festékkel visszafestve jó tábla lehet ebből.
Előzmény: Törölt nick (11507)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11507
Nem az eredetiségét vontam kétségbe, hanem azt mondtam elég tré. Ilyesmi táblák vannak nekem is. Ha alatta van az redeti zománc akkor érdemes megszabadulni a felső tré rétegtől.
Előzmény: hkv (11506)
hkv Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11506
A 424,365-ös tábla az nagyon is eredeti, mert a mostani festése alatt, még fellelhető az első eredeti domborfestéssel festett pályaszáma, amely a 424-365-ös.
Előzmény: Törölt nick (11485)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11505
>>Az olaszok is hajlamosak sok minden állitani, pl. van neki Zara biztberük is

Nekem is van egy ilyen érzésem. De nemsokára kiderül, hogy jól gondolom - e.
Előzmény: etwg (11503)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11504
Van 142? Az egy érdekes gép.
Előzmény: division by zero (11501)
etwg Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11503

Én abban 100% biztos vagyok, hogy  a Krauss-Helmholtz soha nem volt forgovázas, csakis a csatoltkerék oldalirányu elmozditását okozta (legalább 4 szétszedésében vettem részt eddig).

 

A Zara-t nem ismerem, söt (majd este még még egyszer megnézem) a szakirodalomban sem volt különösebben taglalva, igy lehet, hogy az sem biztos, hogy Zara-nak hivják. (Az olaszok is hajlamosak sok minden állitani, pl. van neki Zara biztberük is - ami csak abban különbözik a többitöl, hogy Milano körül került felépitésre...)

 

:-D

 

Dobjatok már engem is meg a rajzokkal, hadd lássak valami ujat a 150-eves technikábol....

 

:-)

Előzmény: rezgaras (11493)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11502

Szevasztok!

 

Találtam egy gőzmozdonylistát a hozzászólásokban kár hogy ilyen formátumba van feltéve kép nélkül.

Mi a működő ezek közül?

 

division by zero Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11501
Én tavaly voltam Resicán, este majd tudok képeket is szkennelni.
Kiállított gépek: CFU 14, CFU 29, CFR 50.025, CFF 764-493, 704-402, 704-404, CFR 230.128, CFR 142.072, CFR 764-101, CFR 150.038, CFR 764-103, CFR 50.115, CFR 131.003, CFU 28, 704.209, 1
Előzmény: Törölt nick (11492)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11500
Idétlen! :))))))))))))))))))
Előzmény: manhattani (11499)
manhattani Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11499
>Skacok a megőrzött mozdonyok listájáról jut eszembe, nem járt még senki azon a bizonyos Debrecen melletti Paint ball pályán?
De, sokan.
Én egyszer voltam, seggbelőttek, most menj te.
Előzmény: Törölt nick (11485)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11498
Van egy ilyen terv. Most nézegetem a dolgokat. Több iparvágány is van ott, csak ezen a gépen nincsenek rajta a térképek.
Előzmény: Törölt nick (11492)
Szilis Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11497
Nincs ott már semmilyen mozdonygyártás, egy parkban ki van állítva szoborszerűen kb. 10 db resicai építésű gőzmozdony (köztük egy pár keskenynyomtávolságú). A legérdekesebb gép egy 475-esnek tűnő gép (legalábbis nagyon hasonlít, a mi ex 475-sünkre) resicai vagy aradi utángyártását valószínűsítem, de talán OKU30 többet tud róla. Egyébként iparvasúti számozása volt.
Előzmény: Törölt nick (11492)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11496
Fogalmam sincs, de megpróbálok majd utána érdeklödni.
Előzmény: Törölt nick (11495)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11495

Bizonyos térképeim vannak, majd előszedem őket, de ezekre a helyekre azért térkép nélkül is elég jól eltalálok. :)

 

A Bárdos Imre által említett házgyár is beugrott, és a mozdonyokra is emlékszem.

Az 520-as érdekel leginkább, Bábonyban...

 

Imre, kellene pontosabb információ, hová rakták le a gépet?

 

AH

Előzmény: seTTebello (11488)
manhattani Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11494
>akkor melyik volt a HORTY gép?
A Horti az Jani, és gőzös fűtő. A másik meg Horthy.
OFF: mentél valamire a Rocoval? ON.
Előzmény: luc72 (11479)
rezgaras Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11493
etwg írta:

> Én ezt mindig igy tudtam, hogy igy van

Na akkor most légy erôs! Megnéztem a rajzokat nagyobb kivitelben, és ott _egyik sem_ önálló forgóváz! A francia ábrafelirat így is írja: "Bissel bogie Krauss-Helmoltz..." és "Bissel bogie Zara...".

És valóban, a rajzokon én nem is látok lényegi különbséget köztük. Vagy a franciák hülyeséget írtak (amiben szintén nem lenne semmi csodálatos...).

Viszont a milánói alkatrész egyértelmûen egy önálló forgóváz!
Előzmény: etwg (11483)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11492
Sziasztok! Volt már valaki Resicán? Milyen ott a mozdonymúzeum? Csak mert egyszer megnézném... Van még ott valami gépgyártás? A térképen látok egy iparvágányt, ami valahol ott a múzeum közelében ágazik ki a vasútból, és megy kelet felé, egy völgyig. Ott mi van / volt?
manhattani Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11491

>Ime felteszem ezeket a tábla érdekességeket ide, a múltkor ezkre lehetett licitálni 
Örülök, hogy ennyire tetszenek :)


A licit egy szakaszában, olyan lelkes voltál, hogy azt hittem, viszonteladó vagy. Örülök, hogy tévedtem. Jártam rosszabbul táblámmal. Jó restaurálást!
(Titibi, a 424-es szerkocsitábla a szagából itélve volt gőzmozdonyon. A sorsának egyéb vonatkozásai ismeretlenek. Tudsz többet?)

Előzmény: hkv (11468)
somSom Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11490

Egy kicsit jobban utánanéztem és valóban tévedtem, de a rajzokból nekem csak ez a külnbség volt szembeötlő.

Akkor most én kérdezem: a Krauss-Helmholtz forgóváz a Bissel futókerék elrendezés továbbfejlesztése? Akkor a Zara egy teljesen önálló fejlesztés, vagy beilleszthető ebbe a sorba?

 

A rajzokat átküldtem. 

Előzmény: rezgaras (11481)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11489
Felsőzsolca, igen. Az állomástól Tokaj felé, egy betonkerités mögött. Napsütésben menjél, mert délről nagyon jól lehet fotózni, viszont egy kicsit rájuk kell zumolni.
Előzmény: Törölt nick (11482)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11488
Előbb megvárjuk az emberi időt, aztán megyek. Ímélben tartjuk a kapcsolatot. Térképed van?
Előzmény: Törölt nick (11484)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11487
A 005 - öt mondták, de nem vagyok biztos benne, hogy volt külön Horthy gép.
Előzmény: luc72 (11479)
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11486

2001.11.30.-án voltam Szerencsen. Akkor láttam Felsözsolcánál egy csuka kocsit, illetve valahol azon a környéken egy lepukkant házgyárban? áltt egy A21 és egy A23 is. Ezek a vasútról jól látható helyen voltak.

 

Az 520,090 (ex 520,074) 1993 tavaszán Sajóbábonyba került füteni. Még emlékszem,. hogy az Északi fütöházból egy azóta már nyugdíjeas kolléga volt a müszaki kiséröje. Azóta a gép sorsárol semmit sem tudok, akár ott is lehet még.

Előzmény: Törölt nick (11482)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11485
Skacok a megőrzött mozdonyok listájáról jut eszembe, nem járt még senki azon a bizonyos Debrecen melletti Paint ball pályán?
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11484

"de nemsokára megyek arra"

 

Ha emberi időben jössz, esetleg elkísérlek...

Előzmény: seTTebello (11477)
etwg Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11483

Ha ez így van, akkor ez már egy lényeges eltérés

 

Én ezt mindig igy tudtam, hogy igy van, nem tudom, honnan van az az informácio, hogy ez másképp lenne. Mégcsak nem is hallottam ilyesmiröl eddig.

Előzmény: rezgaras (11481)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11482

No, kicsit korrigálok. :)))

 

Hejőcsaba Miskolctól délre van, és átmegy rajta a diósgyőri vonal, de állomása nincs.

Ott vannak még a HCM ipari mozdonyai, legutóbb már csak egy Bobót láttam, de vagy tíz éve volt ott M31 is, A23 álnéven, de narancssárga. M38-ról itt nem tudok, de attól még... Erről lenne szó?

 

Miskolctól keletre az első állomás Felsőzsolca, ha ott tényleg van valami, akkor kirobogok valamikor! Lehet, hogy ez a nyerő?

 

Sajószentpéter előtt balra Sajóbábony van, a BVM ipari területe, aligha látogatható, meg tudja azt az 520-ast erősíteni valaki?

 

Másvalami érdekesség Miskolc környékén?

Előzmény: seTTebello (11477)
rezgaras Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11481
somSom írta:

> A különbség a Zara és a Krauss-Helmholtz forgóváz között

Nekem úgy tûnik, a kutya máshol van elásva. Láttam már egy pár Krauss-Helmholzot rajzon és igaziban, és most íme egy Zarát is igaziban, ebbôl próbáltam levonni következtetéseket:

Nekem úgy tûnik, hogy a Krauss-Helmholznál a hajtott kerék nem egy "forgóvázban" van, hanem a fôkeretben. A Krauss-Helmhoz keret csak el tudja oldalirányban mozgatni, a hátsó gömbcsukló segítségével. Ez jól látszik a 442-esen és Kandó mozdonyon is (ahol a Kandó szvsz. egy speciális eset, mert a Krauss-Helmholz keret felfüggesztése itt a hajtott kerékpáron _belül_ van!)

A Zaránál - ahogy a képemen is látszik - a futókerék és a hajtott kerék egy önálló forgóvázban van csapágyazva, ebbôl nekem az következik (ami a fényképen nem látszik, hiszen ott ez a forgóváz önállóan van kiállítva), hogy a Zara megoldásnál a hajtott kerék _nincs_ a fôkeretben csapágyazva.

Ha ez így van, akkor ez már egy lényeges eltérés.

Egyébként úgy rémlik (sajnos nem emlékszem rá biztosan), hogy a Kandó-féle "Trentában" is Zara forgóváz van. Ebben az az érdekes, hogy a Trentában ez elöl és hátul is van, és nem írnak semmi további szerkezetrôl. Mint ismeretes, a Krauss-Helmholz megoldás menetiránynak hátrafelé nagyon kedvezôtlenül viselkedett. Amikor az E18-asban ilyet használtak, egy pneumatikus szerkezet gondoskodott arról, hogy a menetiránynak hátrafelé lévô futókereket kimerevítette. Nos lehet, hogy a Zara forgóvázzal ilyenre nem volt szükség. De az is lehet, hogy azért nem, mert a Trenta nem járt olyan gyorsan, mint az E18.
Előzmény: somSom (11472)
rezgaras Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11480
somSom írta:

> az előbbinél a forgócsapot terheli rugó (oldalirányból) míg az utóbbinál a forgócsapot és a futó kerékpárt külön-külön rugó téríti vissza középhelyzetbe.

Habár az ábrák, amiket beraktál (nagyon érdekesek!!!) meglehetôsen kicsik és halványak, én bizony meg mernék esküdni, hogy a Krauss-Helmholznál is látok rugót a forgócsap két oldalán!
Előzmény: somSom (11472)
luc72 Creative Commons License 2005.04.14 0 0 11479

Nézem ezt a listát.

 

Valami nem tiszta nekem, most akkor melyik volt a HORTY gép?

424,005

420,020

 

Nagyon kéne tudni!!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!