Keresés

Részletes keresés

BlackStar Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11595

Olyan dolgokból, hogy jó állapotú mozdonyok ezek és a kép expoziciós ideje is elég nagy lehetett, mert az egyik ember bemozdult.

De valszeg elég sötét lehetett, a kép talán ősszel-tavasszal készülhetett, nincsenek éles árnyékok, meg mindenki valamilyen szinten fel van öltözve.

 

Orsova sokkal foontosabb vasút volt, mint Gyergyó. Oda tényleg kellett dupla 601 - es.

Vajon mi lehetett a vagonokban? Nem lehetett túl gyakori az előfogatolt 601-es. A bőrjakós úriember milyen minőségben lehet a mozdony előtt?

Előzmény: seTTebello (11594)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11594
Olyan dolgokból, hogy jó állapotú mozdonyok ezek és a kép expoziciós ideje is elég nagy lehetett, mert az egyik ember bemozdult.

Orsova sokkal foontosabb vasút volt, mint Gyergyó. Oda tényleg kellett dupla 601 - es.
Előzmény: BlackStar (11593)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11593

A kép 1918 előtt készült, ez szvsz egyértelmű.

A 601-esek remek kondijából?


Az is egy fékbódé teteje.

Télleg :)))))

Gyergyóban tényleg van hasonló, de ha tippelni kellene akkor inkább Orsova felé van ez. Mondjuk a Porta Orientalisnál, de arra még nem jártam, nem tudom.
Megnézzük B-)

:))

Amúgy inkább a történelmi valószínűségből gondolod, vagy csak natúr a fénykép alapján?


Jó dolguk volt a régieknek dolomitos/mészköves/üledékes talaj is volt, ráadásul a Kárpátokban. Ma meg maximum virágföld van az erkélyen.

Hát... ha még van...

Előzmény: seTTebello (11592)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11592
>>Korukra tudunk kövezkeztetni?

A vagonokat hagyjuk, mert azokat olyan 60 éven át használták legalább. Ezek a szokásos kéttengelyes nyitott kocsik fából, fékállással, vagy anélkül.
A kép 1918 előtt készült, ez szvsz egyértelmű.

>>A háttérben, a bal oldalon alul van egy épület. Az a kis torony a tetején mi lehet?

Az is egy fékbódé teteje.

>>Ilyen dolomitos/mészköves/üledékes talaj a Kárpátokban hol van?

Ezen gondolkoztam én is. A Karszt nem így néz ki. Gyergyóban tényleg van hasonló, de ha tippelni kellene akkor inkább Orsova felé van ez. Mondjuk a Porta Orientalisnál, de arra még nem jártam, nem tudom.

Jó dolguk volt a régieknek dolomitos/mészköves/üledékes talaj is volt, ráadásul a Kárpátokban. Ma meg maximum virágföld van az erkélyen.



Előzmény: BlackStar (11588)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11591

Az oroszoknál főleg 1- E - 1 mozdonyokat találtam:
L

Na ERRE gondoltam.

Tisztára amcsi mozdony. :-O

Gondolom a több kerék csak a kisebb tengelynyomás függvénye.

Előzmény: seTTebello (11589)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11590
Még találtam 2 jó képet. Van egy ilyen és egy 411.
seTTebello Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11589
Az oroszoknál főleg 1- E - 1 mozdonyokat találtam:
L
FD
FD
Van Mikádó is, de nem tudom mennyire volt elterjedt:
JSZ
JSZ
Előzmény: BlackStar (11587)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11588

>>Nem tudjátok, milyen vagonok vannak mögötte?
Csak fékesek.

Korukra tudunk kövezkeztetni?

Ilyen homogén fékezett szerelvényt a hegyi pályákon mióta használnak? Persze, ha valami spéci vonat, akkor ez végülis lényegtelen... :))

A bőrjakós fazon csokornyakkendőjéből valszeg legkésőbb 1944-45-ös lehet?

Azon fillózok, hogy nagyon símák még a kazán burkolólemezei. Viszont ezek a lámpák mikor jelentek meg?

A háttérben, a bal oldalon alul van egy épület. Az a kis torony a tetején mi lehet?

Raktár vajon, vagy vámház? Hasonló van Gyergyóban is, de az közúti vámház volt (és lesz, muhaha. Bár a legújabb fejlemények szerint...)

Ilyen dolomitos/mészköves/üledékes talaj a Kárpátokban hol van? (flis-öv? Vagy hogy is volt már? Hm... mintha csak délkeleten volna vulkanikus, és a 3 ill. 4 övből a két belső üledékes? De régen is volt :-O )

Előzmény: seTTebello (11586)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11587

Ilyeneket?
JF 2101
Mao Ce Tung
JS 5001

Érdekes. Ez a Maós gép például jellemző orosz stílusjegyeket mutat. Lehetséges

volna, hogy a ruszkik merő megszokásból lemásolták volna a kínai strómanokon keresztül hozzájuk került amcsi gőzmozdonyokat? (Bár állítólag a NoHABot nem másolták le, de aztán ki tudja?)

A JS5001-es például akár lehetne az alapja a orosz .... ööö, nemtudomanevétnek*

_________________________________________

* és most úgyis útáljuk egymást a parovoz.com-mal, szóval még utánanézni sem tudok

Előzmény: seTTebello (11584)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11586
>>Nem tudjátok, milyen vagonok vannak mögötte?

Csak fékesek.
Előzmény: BlackStar (11583)
OKU30 Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11585

"Te OKU30, téged csak az Indóházban nem érdekel az amerikai vasút?? "

 

Én csak azt vázoltam, hogy a távolság növekedésével lineárisan lankad az érdeklődésem, és Amerikánál kevés dolog van messzebb.

Ezennel nyílvánosan megkövetlek, és kijelentem, hogy igenis több amerikai cikket szeretnék az újságba (erre az késztett, hogy elolvastam a V63-as "cikket", meg a Deák féle "modell" tesztjét), de ezt csak itt merem leírni, egyrészt mert érzem az Indóház topik alaphangulatát, meg neked sem akarok rosszat, azzal, hogy gátlástalanul szembe dicsérlek mint RwMan-t.

Előzmény: manhattani (11576)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11584
>>Az a PL9 146 nekem inkább angol eredetűnek tűnik

Szerintem is. A képen látható oldalán elég dokminden van rá feltéve, de máshol síma. A dugattyúk is angolok, a füstszekrény sem nagyobb a kazánnál és a kerékkiosztás is egyenletes.

>>A Baldwin 1897-ben épített a japánoknak egy csomó Mikadot (1D1). Lehet, hogy utána rámozdultak a kínai piacra is.

Ilyeneket?
JF 2101
Mao Ce Tung
JS 5001

Nekem ezek inkább az FD sorozat valamilyen leszármazottjának tűnnek.

Van egy oyan érzésem, hogy 1930 után gyártott mozdonyok is kerültek Kínába és ezeket vették mintának a saját mozdonyaikhoz.
Előzmény: manhattani (11564)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11583

Az a fehér kőzúzalék a sínek között... Hm. Lehetne akár dolomitos is.

Nem tudjátok, milyen vagonok vannak mögötte?

Előzmény: BlackStar (11582)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11582

Hm. Nézem a háttérben, a bal oldalon azt a dombocskát.

Hol lehet ez? (hol-mikor)

1, variáció: Erdélyben valahol. Ott látni ilyesmit jellemzően. Keletre is van, lehetne valami hadtápszerelvény, aminek az elején csak azért van 2 601-es, hogy ne kelljen megállítani vételezés miatt.

2, variáció: a Felvidéken valahol. Az előfogatolás oka a nagy emelkedésű pálya. Más kérdés, hogy mit vittek arrafelé.

3, variáció: Délvidék. Bár arra nem emlékszem ilyesmi fenyvesekre (a Kárpátok keleti részének egészen sajátos mikroklímája van), elvileg akár lehetne ott is.

Hát.

Luc, nem tudsz a képről semmi közelebbit?

Előzmény: luc72 (11580)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11581

NESZE!!!

601

ATOMKIRÁLY!!!!

Köszi!!

Előzmény: luc72 (11580)
luc72 Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11580

NESZE!!!

 

 

601
Előzmény: BlackStar (11573)
luc72 Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11579

Csinálgatom!

 

De nem egyszerű a dolog. Hamarosan meg lesz az első adag kb70 kép!!!

Előzmény: division by zero (11575)
luc72 Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11578

OFF

 

Vasárnap börzére jössz?

Előzmény: manhattani (11576)
somSom Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11577

I

 

 

Itt az olasz 640-es amiben Zara forgóváz van. Valóban gömbcsappal kapcsolódk a hajtórúdhoz, mondjuk nem sok helyet látok a kerék elfordulásának, de ezt élőben kellene megnézni.

 

 A kép a Railfaneuope.net-ről van.

Előzmény: rezgaras (11570)
manhattani Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11576
>... akkor nagy valószínűség szerint a következő Baldwin gyári számok valamelyikéval van dolgunk: ...
Te OKU30, téged csak az Indóházban nem érdekel az amerikai vasút??  :))))))
Előzmény: OKU30 (11562)
division by zero Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11575
Ez a kérdés vonatkozik az összes többi képre is!
Pár hónapja egy jelszavas album lett igérve, ahol meg lehetne tekinteni a képeket élvezhető méretben...
Előzmény: BlackStar (11573)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11574
akkor nagy valószínűség szerint a következő Baldwin gyári számok valamelyikéval van dolgunk:

16090, 16119 vagy 16122.  A 16070...16139/1898 tartomány gépeit az Orosz vasút (RZD) érdekeltségét képező Kinai Keleti Vasút részére szállították B-151 - B-200 pályaszámokkal. 1935 márciusában a vasút mint Észak Mandzsúriai Vasút működött tovább. A fent jelzett 3 gyári szám kivételével a gépek ekkor még üzemben voltak, központi vonokészülékkel. A hiányzó pályaszámok rendre: B-171, B-180, B-183. 1524mm 1'D-n4v.

Kicsit részletesebben nem lehetne? :)))) :-O

Előzmény: OKU30 (11562)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11573

Te Luc, figyuzmá.

Nem akarod belinkelni valahogy azt a 2x601-eses képet nagyobban?* Ha estleg nincs meg nagyobban, bármikor segíthetek beszkennelni, meg feltenni a netre :))

Ilyen fotó szerintem nagyon nincs sok :-O

____________________________

* Ugye de? :))

 

Előzmény: luc72 (11257)
manhattani Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11572

>Nem lehet. Lásd Balldwin gyári lista, ...
Azt is el tudom képzelni, hogy a kínaikak valahol lerajzolták a mozdonyt maguknak, állítólag a rajtuk vasúton Vietnamba szállított orosz vadászrepülőket is lerajzolták...
De ez csak merő találgatás.


(Sajnos Baldwin gyári listám nincs, csak egy 1923-as a külföldi kirendeltségeiről, és Kína valóban fehér folt a világtérképükön, míg Japánban és  Indiában van.
Az oroszok európai területéhez nem jelölnek képviseletet, de Szibériához igen (J. W. Kelker, 14 Pochtowaya st., Harbin, Manchuria), az északkelet-európai pedig Varsóban volt...)

Előzmény: OKU30 (11569)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11571

 

Műsorajánló:

 

Kedves Topictársak,

 

április 20-án, azaz holnap este az m2 "Kultúrház" c. műsorában, (hogy pontosan mikor, azt még nem tudom, de 18.30 után) a HVM, azaz a "Hangok a vasút múltjából" lesz a téma.

 

Az MTV-nél szerzett eddigi tapasztalatalataim alapján az a biztos, ami már megtörtént, tehát ha esetleg elmarad, vagy máskor kerül rá sor, annak valószínűleg nem én leszek az oka.

 

Egy kicsit a bugyuta kérdésektől is félek, de azért bízom benne, hogy az egész jól fog elsülni.

 

 

Ajánlom vasút-szeretettel:

 

 

Wein Tibor

rezgaras Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11570
etwg írta:

> Ha nem akkor ellentétben a K-H megoldással, ahol a csatlok szintén oldalirányban elmozdulhatnak

Ebbôl lehetett többfajta is, mert úgy emlékszem, a Gölsdorf könyvben említitk, hogy a Krauss-Helmholzhoz is gömbcsapos forgattyúkat használtak.

Ha jól tudom, a 424 hátsó kerékpárján is gömbcsapos. Az elcsúszó megoldás valami korai Gölsdorf ötlet lehetett, valahonnan az is rémlik...

Előzmény: etwg (11567)
OKU30 Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11569

"Lehet, hogy utána rámozdultak a kínai piacra is..."

 

Nem lehet. Lásd Balldwin gyári lista, valamint Kina ezen területén az idő tájt nem volt kinai vasúttársaság.

Előzmény: manhattani (11564)
etwg Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11568

Szerintem is onnan indult a dolog, mert a japánok egy "agresszorhoz hasonloan" azonnal bevezették a hazai technologiákat, lásd a vietnami vasutak történetét, és annak folytatását a kinai területeken. (Majd ha lesz idöm utánna olvasgatok)

 

Az, hogy a haboru után inkább a J.V.Sz fütyülöjére tancoltak az már egy másik eset.

 

De ez is azt mutatja, hogy teljesen mindegy hogy ki fütyül......

Előzmény: seTTebello (11546)
etwg Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11567

Tudod mi jutott még eszembe erröl a Zara alvázrol.

 

A nagy kerekeken a csapok is nagyon gyanusak.

 

1. igen kicsinek tünnek (kicsi az átméröjük)

 

ill. ami még fontosabb

 

2. gömbcsapágyas kivitelüek.

 

Ebböl az következik, hogy a csatlok elméletileg teljesen játék nélkül, de elforgathatoan voltak felfogva. Ez azt is jelentheti, hogy a csatlok eme szegmense valahogyan kompenzálva volt, amennyiben feltételezzük, hogy a nagy kerék befordult az ivbe. Ha nem akkor ellentétben a K-H megoldással, ahol a csatlok szintén oldalirányban elmozdulhatnak, itt a csatlok követték a kerék mozgását de teljesen kizárták annak elfordulását

Előzmény: rezgaras (11523)
division by zero Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11566
"1922 - ből:PL9 146"
Jujjj ez a szín! :-)
Előzmény: seTTebello (11563)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!