Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szurkealadar Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8466

Szia Bobi, Balczo, Doc és többi kedves topictárs!

Megtörtént a 20 ezres szervíz. Az olajat én vittem (amit Doc ajánlott). Bár egy kicsit ezt elcsesztem, mert 5 literes kiszerelésben vásároltam  a Castrol 5W-40 GTX Magnatec típusból, s elég lett vna 4 liter is. Bár az 5 literért fizettem kb. 7500 Ft-ot - azért nem tudom pontosan, mert eldumáltam az olajos feleségével és barátnőjével az időt. Edumáltam!!! - ezt részletezhetném persze, de talán sokakat nem érdekelne!? A helyes topic címet meg nem ismerem, ahol a történet megélne... .

 

Röviden a szervíz:

-olajszűrő: 3.263- HUF

- légszűrőbetét: 6.437- HUF

- fagyálló(0,5l): 294- HUF

- munkadíj: 7.002- HUF

 

(Az értékek bruttó árak) 

Fizetendő összesen: 16.996- HUF

    

Hogy hol történt? Megírom.

 

szurkealadar

 

Előzmény: Bobi1 (8444)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8465

....amit meg sikerult kifujni annak a helyen

egy mar a megfogott szemcsetol kitagult lyuk marad.

ergo ott mar atfer(het) a kifujtnal kissebb por ezutan...

 

 

Lenyeg a lenyeg szerintem autoban BIZTOSAN marhasag a kifujas.

 

Az ipari uzemi technologiakban nem feltetlenul, ott mas szemptok is lehetnek.

(pl. rogton a meretek kontra arak okan is, vagy a porszennyezes osszetetele miatt)

 

 

 

Előzmény: Bobi1 (8464)
Bobi1 Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8464

A szűrő kifújatás valóban nem a legjobb módszer, de én pont a  fordított mechanizmust ismerem (melóban használunk bőven...). Azaz, a szűrőt nem a por teszi tönkre, hanem kifúvásnál sérülhet. Ilyenkor, mintha nem is lenne.

Ha sikerül sérülésmentesen kifújni, az aró pórusokból akkor sem lehet eltávolítani a port, azaz a szűrőn a nyomásesés nagyobb marad, magyarul hamarabb eltömődik, ami mindenféle motorüzemeltetési problémákhoz vezet.

(Mi is szoktuk fújni a szűrőket - nem autóban persze - ráadásul mérjük a nyomásesést is, eléggé látványos az új vs kifújt....)

Én is a  csere híve vagyok a pollenszűrőnél is, az általad leírt durva dolgokon kívül ugyanis ott van a téli párásodás. A por jól megszívja magát nedvességgel, és fújathatod a levegőt az ablakra, ahogy csak akarod, ráadásul még kevesebb is jut.

Ezen az ember egészsége múlik, hiszen egy kis térbe van bezárva, ahol a levegő nagy része keresztülmegy a szűrőn.

Arra már gondolni is rossz, hogy ha gyalog mész, azt a levegőt szívod, amitől ilyen fekete lesz a szűrő...

Előzmény: Törölt nick (8463)
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8463

....ez a szuro kifujatas egy igazi NAGY marhasag am!

 

Utana szinte semmit nem fog meg a finom reszecskekbol...

a szuropapirnak a korabbi por altal mar "szetvert" finom szerkezete. 

 

Nem hiszem, hogy erdemes a parezer Ft-os legszuro

megsporolasaval a motor kopasat gyorsitani!

 

A pollenszurot megsporolni pedig azert kulonosen jo, mert

igy joval hamarabb lesz gombas/bacis a klima hocsereloje

es hamarabb kaphat az ember egy kis tudovizenyot, legionellat.

Mitobb a klimasnak is jo, mert

hamarabb kereshet 50-60 ezret a kitakaritassal :-(

 

....mert az egyszer bebudosott klimat lehet ugyan fujogatni

mindenfele csodaanyaggal, alkalmankent  ~ANNYIERT

mint a pollenszuro ara, de a buz CSAK AKKOR szunik meg,ha

KISZERELIK az egesz hocserelot  es letakaritjak/fertotelenitik.

 

Tenyleg ennyire nincs muszaki hatteruk a tulajoknak es a szervizeknek?!

(Eljen a human muveltseg divatja....)

 

Az, hogy egy evente kozel egymillios koltseggel fenntartott eszkoznel

annak allagat, illetve a sajat egeszseget kockaztatva sporoljon  

valaki 8-10 eFt-t az meg meg nem is igazan ertheto szamomra ...

 

(a fentiket nem elsosorban szemelyesnek szanom, inkabb altalanosnak)

 

 

LCi Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8462
Üdv!

Megvolt a 40.000-es szerviz. Szegedre vittem végül, mert Debrecenben atomsokat mondtak. Olaj, olajszűrő, 8db gyertya. Levegő és pollenszűrő kifújatva. Munkadíjjal 30.000 volt. Szerintem nagyon okés ez az ár. A debreceni 60-65+áfához képest. Igaz ők cserélték volna mindként szűrőt, de az meg 10k.

Laci
Törölt nick Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8461

Nos, meglestem azt a Suzuki SX4-t...

 

Haaaat, ha a 4 kerekhajtas

lehetosegetol eltekintek akkor

egyebkent sem meretben, sem motorban,

sem felszereltsegi szintben nem mernem

veszelyes konkurrencainak tekinteni az SX-t.

 

Vajon a 4 kerekezesnek mennyi az ar/ertek

mutatoja a hetkoznapokon.....?

Azaz mennyit er meg az arbol?

 

 

 

 

jazzuser Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8460

Az első szervízre tapasztalatlanul vittem az autót, de maguktól sem cserélték ki a szűrőket, viszont előfordulhat, hogy rá sem néznek, egyből cserélik mindkettőt, mert ez megmagyarázható bevétel a szalonnak. Ha a kettőt összeadom az 10.000 Ft, ezért nem mindegy, hogy kidobják a még - esetleg - félig jó szűrőket.

Előzmény: balczo (8458)
Ptom71 Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8459
A Jezznek egy mérettel kisebb a kereke, csak 5,5x14"-os. A többi méret stimmel.
Előzmény: capolihu (8454)
balczo Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8458

Én a levegőszűrőn nem spórolnék, de ez mindenkinek magánügye. Viszont pollenszűrőt bármelyik autós boltban kapsz hozzá, az armafilt ára kb. 2400 Ft, kicserélni meg max 10 perc. (egy év után nem árt megnézni, és legalább kifúvatni, mert rengeteg por összegyűlik benne, és ez csökkenti a beáramló levegő mennyiségét)

Nekem február 3-án volt meg a 20e-s szerviz, olajat vittem, levegőszűrőt, olajszűrőt cserélték, átnézték az autót és 17200 Ft-ot fizettem. Ez Debrecenben történt.

 

Előzmény: jazzuser (8457)
jazzuser Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8457

Gazdaságos 20.000-es szervíz:

 

1. Olajat vegyél előre olcsóbb forrásból (4 liter kb. 7-9.000 Ft), mert a szervízben duplaáron számolják.

2. Ne engedd cserélni a levegő és pollenszűrőt, kivéve, ha a Jazzel aratod a takarmányt, vagy nap mint nap szmogos belvárosban jársz, mert normális használatnál csak 40.000 km-nél kell cserélni.

 

Ha betartod a fenti szabályokat, akkor a szervízben már csak kb. 10.000 Ft-ot kell otthagynod az olajszűrőért és munkadíjért ;-)

Előzmény: Croatia (8455)
hondazzaJ Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8456
http://royking.uw.hu/


nézz körül itt!!Tib
Előzmény: Croatia (8455)
Croatia Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8455

Sziasztok!

 

Ha van valakinek 20000-es szervíz tapasztalata, ha lehet írjon kíváncsi lennék kinek mennyibe volt... Esetleg 10000-es szervíz is érdekes lehet...

Köszi!

C. 

capolihu Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8454
Hello,
valakinek nincs véletlen haszált eladó Civic felnije? A lényeg, hogy ET45 4x100 15". Nemtom,hogy Jazz-re is ez kell-e.
vw_akos Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8453

SX4:

http://www.paszti.hu/portal/cikk.php?cikk=225

 

Mostakkor Sedici=Aerio=SX4? Brrrrr.... kéne a (majdnemideírtamaf***omat)-nak! :-)

 

Majd az elektronika jól bekapcsolja az összkereket... Ez az elektronikus összkerék-bekapcsolás a Hondáknál sem tetszik.

csetib Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8452

A Totalcar-on már két népítélet is olvasható a City-ről :-D

T.

Előzmény: Croatia (8450)
vw_akos Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8451
Nekünk a kormányoszlop tetejére került, nem mintha érdekelne, hol van. A másik autóban a középkonzol alján van...ott sem figyelek rá. :-) Annyi villognivaló van (a Blaupunkt is villog, ha kiveszem a kulcsot), hogy az már fényártalmat okoz.
Előzmény: Thes (8449)
Croatia Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8450

Sziasztok!

 

Van már Honda City topic...

:)

 

Eddig nem tapasztaltam gondokat. A futómű nyeli az úthibákat, viszont én nem érzem nagyon bedőlősnek, mint azt az újságírók emlegetik. Lehet, hogy ők 100-al próbálnak egy 90 fokos kanyart... Én nem szeretek arclenyomat lenni az ablakon.

A fogyasztásmérő 6,7-et mutat, de még az első tankbenzint eszi, ebből vajmi keveset lehet leszűrni. Egy biztos hogy a műszerek alapján nem eszik annyit mint a 11 éves 1,3 Suzukim evett. Pedig az 805kg volt ez pedig 1070kg. A fékek határozottnak tűnnek, szerintem van olyan mint egy IV-es Golfé. A kormány az adott... a Jazzből ismerős könnyedségű. A váltóm még egy picit nehezebben jár, de egyre jobb. Talán a Suzuki könnyű váltójára emlékszik még a kezem. Viszont pontosabban jár mint a Suzukié.

Gyorsulni még nem mertem vele, mert azt mondják, hogy az első 1000km-et csak módjával. 110 felett még nem is mentem, de stabilnak tűnt. Bár jó gumikkal a Suzuki is úton volt, csak fék is kellett volna hozzá...

Az "Optitron" műszerfal szép és hát a Jazz feirat helyett természetesen City felirat mutatja magát. A kárpitok nem zörögnek, csak a kulcsomó a rengeteg biztonsági segédeszköz miatt. De hát ez nem az autó, mint inkább az ország hibája.

A téligumi zaja szűrten, alig hallhatóan jön be az utastérbe. Komfortra és menettulajdonságaiban engem a Jazzre emlékeztet. (Sikerült kipróbálnom egyet.)

Üdv minden Jazzesnek és Citysnek!

Előzmény: ispanos (8448)
Thes Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8449

Egy kérdés.

Hova rakassam, a riasztó visszajelző led-jét.

Ajtó, műszerfal, vagy hol okoz a legkevesebb galibát?

Köszi

ispanos Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8448

Én kiváncsi vagyok a Citys élményekre! Sok kellemes élményt Neked!

Előzmény: Croatia (8440)
békéscsabai Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8447
Én személy szerint már vártam egy Citys személy beszámolóját!
Sok örömet hozzá!
Előzmény: Croatia (8440)
BacsiTibi Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8446
engedi=engedik
Előzmény: BacsiTibi (8445)
BacsiTibi Creative Commons License 2006.03.01 0 0 8445
Pl. a Honda Ercsi is engedi vinni.
Előzmény: Bobi1 (8444)
Bobi1 Creative Commons License 2006.02.28 0 0 8444

Hová viszed a gépet szervízbe, ahol engedik vinni az olajat? Nekem is lassan esedékes.

Köszi

Előzmény: szurkealadar (8443)
szurkealadar Creative Commons License 2006.02.28 0 0 8443

DOC!

Bobi!

Köszöntem! Már meg is vettem az olajat! Holnap megkóstolja a gépem... . A szervízről természetesen beszámolok.

Régi arcok és számomra ismeretlen kedves topicolók!

Mikor lesz Jazz találkozó? 

szurkealadar 

Előzmény: HONDADOC (8428)
Bobi1 Creative Commons License 2006.02.28 0 0 8442

Szia szurkealadar,

 

Olajban nem vagyok nagy szaki, én is keresem, milyen legyen a befutó, a Magnatec 5W-40 erősen versenyben van nálam is.

Gondolkoztam valami 0W-40-en is, de szerintem az már kicsit erős.

A Belzebub, és DOC ajánlatával csak egyet tudok érteni. 

Előzmény: szurkealadar (8422)
jezjazz Creative Commons License 2006.02.28 0 0 8441

Nekünk a családban két Citroen BX is volt, mindkettő diesel. A motorjuk 3-400 ezer kilométer után még tökéletes volt, csak a Citroen fogyott el körülöttük...

SX7 = Citroen C4 (Totalcar - Népitélet). És ezt nem elvakult németautó-buzi firkászok irták le, hanem maguk a tulajdonosok.

Az ellenpólus, a legjobb autó melyik volt? Hát...nem lövöm le a poént, úgyis tudjátok.

Előzmény: hondazzaJ (8438)
Croatia Creative Commons License 2006.02.28 0 0 8440

Sziasztok!

 

Egy hete használok egy City-t és legalább annyira jó mint a Jazz! Azt nem mondom hogy jobb, de sok tekintetben nagyobb és hasonló. Kb. 400km mentem vele és eddig egyre halkabban viselkedik... Szépen lassan járatom be.
Egy Jazz-es is beleült és hát elcsodálkozott! :)
Nagyon tetszett Neki! Én egy ES kivitelt használok és eddig nagyon meggyőző!

Üdv Minden Jazz-esnek!

Remélem City-s és Jazz-es megfér egy klikkben!

 

C.

Előzmény: lakika (8027)
fabris123 Creative Commons License 2006.02.28 0 0 8439
Már megalkotta, fedőneve PUG 307...
Előzmény: hondazzaJ (8436)
hondazzaJ Creative Commons License 2006.02.28 0 0 8438
Tőled elnézést!Nálunk 3 psa_s volt,részemről az ellenségemnek se.............de ezért vettem hondát.Tib
Előzmény: takanashi (8437)
takanashi Creative Commons License 2006.02.28 0 0 8437
Én egy Peugeot-t és 3 Citroent használtam (használok), hibamentesek...
A némettől (VW, MB) kihullott a hajam, annyit baj volt vele! Az SX7-et nekik adnám.
Előzmény: hondazzaJ (8436)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!