Keresés

Részletes keresés

etwg Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11568

Szerintem is onnan indult a dolog, mert a japánok egy "agresszorhoz hasonloan" azonnal bevezették a hazai technologiákat, lásd a vietnami vasutak történetét, és annak folytatását a kinai területeken. (Majd ha lesz idöm utánna olvasgatok)

 

Az, hogy a haboru után inkább a J.V.Sz fütyülöjére tancoltak az már egy másik eset.

 

De ez is azt mutatja, hogy teljesen mindegy hogy ki fütyül......

Előzmény: seTTebello (11546)
etwg Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11567

Tudod mi jutott még eszembe erröl a Zara alvázrol.

 

A nagy kerekeken a csapok is nagyon gyanusak.

 

1. igen kicsinek tünnek (kicsi az átméröjük)

 

ill. ami még fontosabb

 

2. gömbcsapágyas kivitelüek.

 

Ebböl az következik, hogy a csatlok elméletileg teljesen játék nélkül, de elforgathatoan voltak felfogva. Ez azt is jelentheti, hogy a csatlok eme szegmense valahogyan kompenzálva volt, amennyiben feltételezzük, hogy a nagy kerék befordult az ivbe. Ha nem akkor ellentétben a K-H megoldással, ahol a csatlok szintén oldalirányban elmozdulhatnak, itt a csatlok követték a kerék mozgását de teljesen kizárták annak elfordulását

Előzmény: rezgaras (11523)
division by zero Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11566
"1922 - ből:PL9 146"
Jujjj ez a szín! :-)
Előzmény: seTTebello (11563)
rezgaras Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11565
manhattani írta:

> Az a PL9 146 nekem inkább angol eredetűnek tűnik

Nekem is ez volt az elsô benyomásom.

> A Pacific meg inkább orosz, mint más...

Szerintem ez már "echt" kínai. Feltehetôleg egy meglehetôsen késôi építésû mozdony.
Előzmény: manhattani (11564)
manhattani Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11564

Na, ez érdekes.
Az a PL9 146 nekem inkább angol eredetűnek tűnik (a hajlított füstszekrény-alátámasztás (vagy mi) miatt).
A Pacific meg inkább orosz, mint más... Ezek nem amerikai eredetű formák.

 

>... a kazántábla tanusága szerinti 1898-as Philadelphia-i gyártású gőzmozdonyt (AFP hír - csak hát amit újságiró ír...), akkor nagy valószínűség szerint a következő Baldwin gyári számok valamelyikéval van dolgunk: ...
A Baldwin 1897-ben épített a japánoknak egy csomó Mikadot (1D1). Lehet, hogy utána rámozdultak a kínai piacra is.

Előzmény: seTTebello (11563)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11563
Erre gondoltam, egy régebbi mozdony, 1922 - ből:PL9 146 és egy újabb, 1958 - ból:RM-1001.
Előzmény: seTTebello (11560)
OKU30 Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11562

Amennyiben elfogadjuk, hogy az Észak-Kelet kinai Jilin tartományban találták egy új vasúti pálya építésekor a kazántábla tanusága szerinti 1898-as Philadelphia-i gyártású gőzmozdonyt (AFP hír - csak hát amit újságiró ír...), akkor nagy valószínűség szerint a következő Baldwin gyári számok valamelyikéval van dolgunk:

16090, 16119 vagy 16122.  A 16070...16139/1898 tartomány gépeit az Orosz vasút (RZD) érdekeltségét képező Kinai Keleti Vasút részére szállították B-151 - B-200 pályaszámokkal. 1935 márciusában a vasút mint Észak Mandzsúriai Vasút működött tovább. A fent jelzett 3 gyári szám kivételével a gépek ekkor még üzemben voltak, központi vonokészülékkel. A hiányzó pályaszámok rendre: B-171, B-180, B-183. 1524mm 1'D-n4v. Még a Rakov könyvet ide vonatkozó részét át kéne olvasni, de túl mélyre van elásva (így éjfél után).

Előzmény: magdika (11525)
kisvautas Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11561
Szomorú hír, a jól ismert Szlovák Albatros 498-104,-nek ápr. 15-én lejárt a  kazánvizsgája, remélhetoleg folujítás kovetkezik és utánna újabb sok-sok kilométer. 
seTTebello Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11560
>>Mikor Amerikába ért, örömmel látták rajta az Amerikában nagyon megszokott alkatrészformákat, szerkezeteket, megoldásokat :))

Ez tény, de szerintem csak a modern kínai gőzmozdonyok hasonlítanak az amerikaiakra. A '30 - as évekbeli mozdonyaikat nem ismerem.
Előzmény: manhattani (11548)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11559
Most vettem észre, hogy a 424-192-ről nekem is van egy képem a celli fűtőház előtt állva. Mihelyst itt a tiéd válaszul küldöm az enyémet. Üdv Tibi
Előzmény: M62-180 (11557)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11558
Köfi!!!!!!
Előzmény: M62-180 (11557)
M62-180 Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11557

 

Van a 424-192-ről egy falikép, lefotózom neked és elküldöm hamarosan.

Előzmény: Törölt nick (11555)
m61019andras Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11556
Egy kép Pintér Zoli barátom gyűjteményéből.
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11555
S keresztapádról közkincsé tehető képek a beo gépeivel nincsenek? Ha vannak jöhetnek mailben is! Köfi!
Előzmény: M62-180 (11552)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11554
Akkor jó :) Szerdán megint körbejárom őket :)
Előzmény: V43 1298 (11553)
V43 1298 Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11553
Múlt hét pénteken még ott volt mindkettő, azóta csak nem vitték el.
Előzmény: Törölt nick (11551)
M62-180 Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11552

 

Köszönöm, ennek örülök, mivel ők voltak a keresztapám mozdonyai az 50-es, 60-as években.

Előzmény: Törölt nick (11544)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11551
Az 520 a hátsó épület előtt van, a vágány csak egy irányból járható (ha csak el nem lapátolták a földet róla). A mozdony sem az a könnyen elgurítható állapotú.

A 411-es a fűtőház mellett volt, aztán áthúzták a fh másik oldalára. A képtáramban elég sok kép foglalkozik velük, Luc72-nél is van, nálam a hatvani albumban van jó párszor megörökítve. A legrégebbi fotó ősszel készült. Majd szerdán leszaladok megnézni, ha nincs ott, jelzem.
Előzmény: Törölt nick (11549)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11550
más = már
Előzmény: Törölt nick (11549)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11549

Sziasztok!

 

Keresem a két eltűnt hatvani gőzöst!

Ahol a 2002-es képeken van az 520 és a 411, ott állítólag más semmi nincs.

Kellene pontos információ arról, hol lelhetőek fel most?

 

AH

manhattani Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11548
>Jó lenne tudni, hogy a kínaiak mikor kezdték és mikor fejezték be az átállást a központi kapcsolóra.
Jó lenne...
Az 1990-es évek végén egy amerikai történelmi társaság gőzmozdonyt rendelt Kínából (talán ez volt a világon a legutolsó kereskedelmi forgalom céljára gyártott gőzös). Mikor Amerikába ért, örömmel látták rajta az Amerikában nagyon megszokott alkatrészformákat, szerkezeteket, megoldásokat :))
Lehet, hogy nem a japánok alapozták meg Kínában a központi kapcsolót?
Előzmény: seTTebello (11546)
manhattani Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11547

>Ez a kijelentés ebben a formában szerintem biztos nem állja meg a helyét. Ugyanis mindegyik amerikai mozdonygyár a szerelvények jó részét beszállítóktól vette.
Tisztelt bíróság, módosítom vallomásom.  :))
Úgy értettem, hogy a mozdonygyárkapun komplett, összeszerelt mozdonyok gördültek ki, nem pedig alkatrészekkel megrakott vagonok a másik mozdonygyár irányába.

 

Az biztos, hogy a mozdonygyárak sokmindent vettek beszállítóktól, de 1941-ben még nem az volt a stílus, és főleg nem a gőzmozdonygyártásban, mint ma pl. a mosógépgyártásban, hogy a gép alkatrészeinek tán 70-80 %-a készen érkezik a mosógépgyárba. Olvastam egy cikket egy Lima mozdony gyártásáról, ott bizony a főegységeket mind a gyár csinálta, és nem nagyon van szó beszállítóról. De attól még lehet, hogy pl. a gőzsípot vették.

 

OFF: a GM sem beszállítónak tartotta az EMC-t, hanem megvette a Wintonnal együtt, és EMD-t csinált belőle, pedig az EMC-nek voltak beszállítós tapasztalatai, hiszen telephely nélkül rakott össze dízel motorkocsikat, a tervei alapján valaki (pl. a Budd) legyártotta a kasztnit és elvitte a vásárló telephelyére, a Winton odavitte a motort, összerakták, futópróba, és jött a pénz, ON.

Előzmény: rezgaras (11545)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.17 0 0 11546
Jó lenne tudni, hogy a kínaiak mikor kezdték és mikor fejezték be az átállást a központi kapcsolóra. A japánok 1937 - ben elfoglalták Mandzsúriát, a háborúban az egész kínai partvidéket. Szóval lehet, hogy a japánok kezdték bevezetni a központi kapcsolót Kínában és a kínaiak 1945 után fejezték be az átállást.
Előzmény: manhattani (11541)
rezgaras Creative Commons License 2005.04.17 0 0 11545
manhattani írta:

> mindhárom gyár komplett mozdonyokat gyártott, mint ahogy sokféle más tipusból is.

Ez a kijelentés ebben a formában szerintem biztos nem állja meg a helyét. Ugyanis mindegyik amerikai mozdonygyár a szerelvények jó részét beszállítóktól vette. Ilyen alkatrészeket akkor nem is gyártott. Tehát szerintem nincs kizárva, hogy a hadimozdonyokhoz egymásnak is beszállítottak.

Bár azt készségesen elismerem, hogy a MÁV-nál letöltött hosszú életük során az alkatrészek csereberéjének elég nagy esélye volt...
Előzmény: manhattani (11540)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.17 0 0 11544

A mozdonyról nem tudok neked képpel szolgálni. De egy táblájának képét metudom mutatni, ime:

 

A tábla

 

A kép friss ma készült ma takarítgattam le a drágáimat.

Előzmény: M62-180 (11542)
hkv Creative Commons License 2005.04.17 0 0 11543
A 424-145-ös és a 424-365-ös valamint a 375-1003-as és a 375-545-ös gépekről keresek 80-as vagy annál régebbi fotokat.
M62-180 Creative Commons License 2005.04.17 0 0 11542

 

 

 

Tud valaki képet a 424-192 és 424-079-es mozdonyokról.80-as években selejtezték ki őket.

Ha valakinek van képe. és tud küldeni, azt megköszönöm.

manhattani Creative Commons License 2005.04.17 0 0 11541

>A háború előtt Kínában császárság volt.
Igazad van, fellépett nálam az időparadoxon :))
Rosszabb, hogy hiába kerestem, sehol nem találtam, hogy ezt honnan vettem. Bocs.


A japánok 1925 július 17-én tértek át a központi kapcsolókészülékre. 41.661 tehervagonnál. Nem tévedés, egy nap alatt. (Kivéve Kyushu szigetét, oda 20-án ugrottak át.)

Előzmény: seTTebello (11539)
manhattani Creative Commons License 2005.04.17 0 0 11540
>Nem lehet ezt a lehetôséget sem kizárni, hiszen elôfordulhat, hogy a haditermelés során a gyárak szakosodtak bizonyos alkatrészekre.
Úgy tudom, hogy nem, mindhárom gyár komplett mozdonyokat gyártott, mint ahogy sokféle más tipusból is. Sokkal inkább azt gondolom, hogy már a MÁV keverte (meg Bandi  :)))  ).
Előzmény: rezgaras (11538)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.16 0 0 11539
>Kinában, ha jol tudom a háboru elött már áttértek a központi kapcsolora,...
Igen, Sztálin elvtársék tanácsára.

A háború előtt Kínában császárság volt. A japánok is valamikor a '20 - as években tértek át a központi kapcsolókra. Gondolom ekkor vált a rendszer (nem Sztálinéké, hanem a központi kapcsoló) kiforrottá és olcsóvá.
Előzmény: manhattani (11534)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!