Keresés

Részletes keresés

somSom Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11577

I

 

 

Itt az olasz 640-es amiben Zara forgóváz van. Valóban gömbcsappal kapcsolódk a hajtórúdhoz, mondjuk nem sok helyet látok a kerék elfordulásának, de ezt élőben kellene megnézni.

 

 A kép a Railfaneuope.net-ről van.

Előzmény: rezgaras (11570)
manhattani Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11576
>... akkor nagy valószínűség szerint a következő Baldwin gyári számok valamelyikéval van dolgunk: ...
Te OKU30, téged csak az Indóházban nem érdekel az amerikai vasút??  :))))))
Előzmény: OKU30 (11562)
division by zero Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11575
Ez a kérdés vonatkozik az összes többi képre is!
Pár hónapja egy jelszavas album lett igérve, ahol meg lehetne tekinteni a képeket élvezhető méretben...
Előzmény: BlackStar (11573)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11574
akkor nagy valószínűség szerint a következő Baldwin gyári számok valamelyikéval van dolgunk:

16090, 16119 vagy 16122.  A 16070...16139/1898 tartomány gépeit az Orosz vasút (RZD) érdekeltségét képező Kinai Keleti Vasút részére szállították B-151 - B-200 pályaszámokkal. 1935 márciusában a vasút mint Észak Mandzsúriai Vasút működött tovább. A fent jelzett 3 gyári szám kivételével a gépek ekkor még üzemben voltak, központi vonokészülékkel. A hiányzó pályaszámok rendre: B-171, B-180, B-183. 1524mm 1'D-n4v.

Kicsit részletesebben nem lehetne? :)))) :-O

Előzmény: OKU30 (11562)
BlackStar Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11573

Te Luc, figyuzmá.

Nem akarod belinkelni valahogy azt a 2x601-eses képet nagyobban?* Ha estleg nincs meg nagyobban, bármikor segíthetek beszkennelni, meg feltenni a netre :))

Ilyen fotó szerintem nagyon nincs sok :-O

____________________________

* Ugye de? :))

 

Előzmény: luc72 (11257)
manhattani Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11572

>Nem lehet. Lásd Balldwin gyári lista, ...
Azt is el tudom képzelni, hogy a kínaikak valahol lerajzolták a mozdonyt maguknak, állítólag a rajtuk vasúton Vietnamba szállított orosz vadászrepülőket is lerajzolták...
De ez csak merő találgatás.


(Sajnos Baldwin gyári listám nincs, csak egy 1923-as a külföldi kirendeltségeiről, és Kína valóban fehér folt a világtérképükön, míg Japánban és  Indiában van.
Az oroszok európai területéhez nem jelölnek képviseletet, de Szibériához igen (J. W. Kelker, 14 Pochtowaya st., Harbin, Manchuria), az északkelet-európai pedig Varsóban volt...)

Előzmény: OKU30 (11569)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11571

 

Műsorajánló:

 

Kedves Topictársak,

 

április 20-án, azaz holnap este az m2 "Kultúrház" c. műsorában, (hogy pontosan mikor, azt még nem tudom, de 18.30 után) a HVM, azaz a "Hangok a vasút múltjából" lesz a téma.

 

Az MTV-nél szerzett eddigi tapasztalatalataim alapján az a biztos, ami már megtörtént, tehát ha esetleg elmarad, vagy máskor kerül rá sor, annak valószínűleg nem én leszek az oka.

 

Egy kicsit a bugyuta kérdésektől is félek, de azért bízom benne, hogy az egész jól fog elsülni.

 

 

Ajánlom vasút-szeretettel:

 

 

Wein Tibor

rezgaras Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11570
etwg írta:

> Ha nem akkor ellentétben a K-H megoldással, ahol a csatlok szintén oldalirányban elmozdulhatnak

Ebbôl lehetett többfajta is, mert úgy emlékszem, a Gölsdorf könyvben említitk, hogy a Krauss-Helmholzhoz is gömbcsapos forgattyúkat használtak.

Ha jól tudom, a 424 hátsó kerékpárján is gömbcsapos. Az elcsúszó megoldás valami korai Gölsdorf ötlet lehetett, valahonnan az is rémlik...

Előzmény: etwg (11567)
OKU30 Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11569

"Lehet, hogy utána rámozdultak a kínai piacra is..."

 

Nem lehet. Lásd Balldwin gyári lista, valamint Kina ezen területén az idő tájt nem volt kinai vasúttársaság.

Előzmény: manhattani (11564)
etwg Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11568

Szerintem is onnan indult a dolog, mert a japánok egy "agresszorhoz hasonloan" azonnal bevezették a hazai technologiákat, lásd a vietnami vasutak történetét, és annak folytatását a kinai területeken. (Majd ha lesz idöm utánna olvasgatok)

 

Az, hogy a haboru után inkább a J.V.Sz fütyülöjére tancoltak az már egy másik eset.

 

De ez is azt mutatja, hogy teljesen mindegy hogy ki fütyül......

Előzmény: seTTebello (11546)
etwg Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11567

Tudod mi jutott még eszembe erröl a Zara alvázrol.

 

A nagy kerekeken a csapok is nagyon gyanusak.

 

1. igen kicsinek tünnek (kicsi az átméröjük)

 

ill. ami még fontosabb

 

2. gömbcsapágyas kivitelüek.

 

Ebböl az következik, hogy a csatlok elméletileg teljesen játék nélkül, de elforgathatoan voltak felfogva. Ez azt is jelentheti, hogy a csatlok eme szegmense valahogyan kompenzálva volt, amennyiben feltételezzük, hogy a nagy kerék befordult az ivbe. Ha nem akkor ellentétben a K-H megoldással, ahol a csatlok szintén oldalirányban elmozdulhatnak, itt a csatlok követték a kerék mozgását de teljesen kizárták annak elfordulását

Előzmény: rezgaras (11523)
division by zero Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11566
"1922 - ből:PL9 146"
Jujjj ez a szín! :-)
Előzmény: seTTebello (11563)
rezgaras Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11565
manhattani írta:

> Az a PL9 146 nekem inkább angol eredetűnek tűnik

Nekem is ez volt az elsô benyomásom.

> A Pacific meg inkább orosz, mint más...

Szerintem ez már "echt" kínai. Feltehetôleg egy meglehetôsen késôi építésû mozdony.
Előzmény: manhattani (11564)
manhattani Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11564

Na, ez érdekes.
Az a PL9 146 nekem inkább angol eredetűnek tűnik (a hajlított füstszekrény-alátámasztás (vagy mi) miatt).
A Pacific meg inkább orosz, mint más... Ezek nem amerikai eredetű formák.

 

>... a kazántábla tanusága szerinti 1898-as Philadelphia-i gyártású gőzmozdonyt (AFP hír - csak hát amit újságiró ír...), akkor nagy valószínűség szerint a következő Baldwin gyári számok valamelyikéval van dolgunk: ...
A Baldwin 1897-ben épített a japánoknak egy csomó Mikadot (1D1). Lehet, hogy utána rámozdultak a kínai piacra is.

Előzmény: seTTebello (11563)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11563
Erre gondoltam, egy régebbi mozdony, 1922 - ből:PL9 146 és egy újabb, 1958 - ból:RM-1001.
Előzmény: seTTebello (11560)
OKU30 Creative Commons License 2005.04.19 0 0 11562

Amennyiben elfogadjuk, hogy az Észak-Kelet kinai Jilin tartományban találták egy új vasúti pálya építésekor a kazántábla tanusága szerinti 1898-as Philadelphia-i gyártású gőzmozdonyt (AFP hír - csak hát amit újságiró ír...), akkor nagy valószínűség szerint a következő Baldwin gyári számok valamelyikéval van dolgunk:

16090, 16119 vagy 16122.  A 16070...16139/1898 tartomány gépeit az Orosz vasút (RZD) érdekeltségét képező Kinai Keleti Vasút részére szállították B-151 - B-200 pályaszámokkal. 1935 márciusában a vasút mint Észak Mandzsúriai Vasút működött tovább. A fent jelzett 3 gyári szám kivételével a gépek ekkor még üzemben voltak, központi vonokészülékkel. A hiányzó pályaszámok rendre: B-171, B-180, B-183. 1524mm 1'D-n4v. Még a Rakov könyvet ide vonatkozó részét át kéne olvasni, de túl mélyre van elásva (így éjfél után).

Előzmény: magdika (11525)
kisvautas Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11561
Szomorú hír, a jól ismert Szlovák Albatros 498-104,-nek ápr. 15-én lejárt a  kazánvizsgája, remélhetoleg folujítás kovetkezik és utánna újabb sok-sok kilométer. 
seTTebello Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11560
>>Mikor Amerikába ért, örömmel látták rajta az Amerikában nagyon megszokott alkatrészformákat, szerkezeteket, megoldásokat :))

Ez tény, de szerintem csak a modern kínai gőzmozdonyok hasonlítanak az amerikaiakra. A '30 - as évekbeli mozdonyaikat nem ismerem.
Előzmény: manhattani (11548)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11559
Most vettem észre, hogy a 424-192-ről nekem is van egy képem a celli fűtőház előtt állva. Mihelyst itt a tiéd válaszul küldöm az enyémet. Üdv Tibi
Előzmény: M62-180 (11557)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11558
Köfi!!!!!!
Előzmény: M62-180 (11557)
M62-180 Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11557

 

Van a 424-192-ről egy falikép, lefotózom neked és elküldöm hamarosan.

Előzmény: Törölt nick (11555)
m61019andras Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11556
Egy kép Pintér Zoli barátom gyűjteményéből.
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11555
S keresztapádról közkincsé tehető képek a beo gépeivel nincsenek? Ha vannak jöhetnek mailben is! Köfi!
Előzmény: M62-180 (11552)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11554
Akkor jó :) Szerdán megint körbejárom őket :)
Előzmény: V43 1298 (11553)
V43 1298 Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11553
Múlt hét pénteken még ott volt mindkettő, azóta csak nem vitték el.
Előzmény: Törölt nick (11551)
M62-180 Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11552

 

Köszönöm, ennek örülök, mivel ők voltak a keresztapám mozdonyai az 50-es, 60-as években.

Előzmény: Törölt nick (11544)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11551
Az 520 a hátsó épület előtt van, a vágány csak egy irányból járható (ha csak el nem lapátolták a földet róla). A mozdony sem az a könnyen elgurítható állapotú.

A 411-es a fűtőház mellett volt, aztán áthúzták a fh másik oldalára. A képtáramban elég sok kép foglalkozik velük, Luc72-nél is van, nálam a hatvani albumban van jó párszor megörökítve. A legrégebbi fotó ősszel készült. Majd szerdán leszaladok megnézni, ha nincs ott, jelzem.
Előzmény: Törölt nick (11549)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11550
más = már
Előzmény: Törölt nick (11549)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11549

Sziasztok!

 

Keresem a két eltűnt hatvani gőzöst!

Ahol a 2002-es képeken van az 520 és a 411, ott állítólag más semmi nincs.

Kellene pontos információ arról, hol lelhetőek fel most?

 

AH

manhattani Creative Commons License 2005.04.18 0 0 11548
>Jó lenne tudni, hogy a kínaiak mikor kezdték és mikor fejezték be az átállást a központi kapcsolóra.
Jó lenne...
Az 1990-es évek végén egy amerikai történelmi társaság gőzmozdonyt rendelt Kínából (talán ez volt a világon a legutolsó kereskedelmi forgalom céljára gyártott gőzös). Mikor Amerikába ért, örömmel látták rajta az Amerikában nagyon megszokott alkatrészformákat, szerkezeteket, megoldásokat :))
Lehet, hogy nem a japánok alapozták meg Kínában a központi kapcsolót?
Előzmény: seTTebello (11546)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!