Ma megtudtam egy-két érdekes dolgot: nem hivatalos információk szerint az első nagybörzsönyi gép (GV 3739) egy hónapon belül vissza fog kerülni a Börzsönybe, hogy ott anyagvonatozhasson. A gép jó passzban van, ez húzta ki saját erejéből csütörtökön a 3756-ost a fűtőházból az egykori megállóhoz, ahol a daruzás történt. A két mozdony mellett a nyitott személykocsik forgóvázait is elvitték javításra. A C-50-esek javítása után állítólag az MD-40-es is sorra fog kerülni. A nagybörzsönyi felpakolásról is lesznek majd képek.
---------------
Ma voltam Kemencén, a tavaszi szünetben egész sok munka történt: a támfal melletti ívekre korlátozódott az állomás utáni 5-ös lassújel, kicserélték a 4-es váltót, kiszögelték a 2-es váltót is (a váltók számozása a fatelep felől kezdődik), ma megszúnt a 11/12-es szelvényben levő 5-ös lassújel, holnap a Strand előtt lesznek munkák. Kint volt egy GyV-s különítmény is, akik nélkül szvsz nem mentek volna simán a munkák. Köszönet érte!
Tarpatak-Tátralomnic
A Kassa-Oderbergi vasút 1893-ban készítette el a terveket. Poprád város ellenkezte a vasútat, ők Ótátrafüred-Poprád között szerettek volna vasútat. 5 hónap munka után, 1895 szeptember 1-én nyitották meg a vonalat. Eleinte csak nyáron, jún. 15-szept. 15 között volt forgalom, 1906 óta egész évben üzemel (ekkor épült a Grand Hotel).
A G. Tim-Co. Kft Telephelyére érkezett a Nagybörzsönyi kisvasút főjavítás céljából. És gfeca ezzel a céggel nem volt megelégedve! Pedig ez nem semmi! Egy egész kisvasút befér e telephelyre, vagy egy egészkis vasút befér e telephelyre? Eddig azt hittem, hogy csak járművel foglalkoznak, de lehet, hogy holnap már a MÁV-ot is javítják? :-)
Az is földút, az időjárás függvényében biciklivel is járható (hacsak nem túrták fel az elmúlt időszakban nagy munkagépekkel...)
Szerintem csörögj rájuk, hogy lesz-e aznap különvonat, amikor utazni szeretnétek, mert ha van, akkor lehet, hogy oda-vissza is tudtok utazni a vonattal.
Kösz a választ!
Még egy kérdés merült fel bennem. Mi van, ha Almamellékre érkezem kocsival, és onnan akarok felbiciklizni Sasrétre, majd vissza a kisvonattal. Ez működhet? Van a használt vasútvonal mellett kultúrált módon biciklizhető út? A térkép túristaútnak jelzi.
- Vissza tudok-e biciklizni Almamellékről Terecsénybe a régi vasút vonala mentén, vagy csak kerülővel Szentlászlón át a műúton?
A régi vasút nyomvonalán egy földút van, az első 100 méterét bejártam anno, akkor nem tűnt olyan rossznak. De azért szerintem ne kockáztass, pláne ha rossz idő van.
- Reális elképzelés-e az, hogy Terecsényből felbiciklizem a sasréti végállomáshoz (gyereküléssel)?
Ha az erdészeti úton mész (ami burkolt), akkor reális, úgy emlékszek, hogy túl nagy emelkedők sincsenek (de ebben nem vagyok biztos).
Sziasztok!
Egy (három) kérdésem lenne az almamelléki kisvasúttal kapcsolatban. Van egy elképzelésem, hogy hogyan vihetném el rá a kisfiamat, de van néhány kritikus pontja a dolognak. Ha valaki ismeri a környéket kérem segítsen. Három kérdésem van:
- Reális elképzelés-e az, hogy Terecsényből felbiciklizem a sasréti végállomáshoz (gyereküléssel)?
- Lehet-e biciklit szállítani a kisvonaton?
- Vissza tudok-e biciklizni Almamellékről Terecsénybe a régi vasút vonala mentén, vagy csak kerülővel Szentlászlón át a műúton?
Esetleges segítségeteket előre is köszönöm. Kisfiam egyébként két és negyed éves, és állandó vendégek vagyunk a kaposvári vasútállomáson, mert nem lehet úgy elmenni a közelben, hogy ne akarna odamenni. Szóval ő igazán illene a topicba.
Bizonyos topiktársunk kívánságára: erdészeti gépjárművek (homlokrakodó-gépek, lánctalpas talajgyaluk, kotrógépek) szállítása a Felsővisói Erdei Vasúton. És egyéb érdekes képek...
Pontosan a jelenlegi bánya előtti hatalmas téren van.Az irodaház előtti parkolót kibővítették,ennek leghátsó részében állva látszik a váltó,onnan kb 7-8 méterre van.Ha meglenne mindkét csúcssine,ki lehetne ásni,Kemencére jó lenne.Csakhát 22 éve tapossák a markolók és teherautók...
>A pilisvörösvári TERRANOVA vakolatgyár területén >kilátszik a dolomitos talajból a néhai 600-as >nyomtávú kisvasút egy váltója,egy kicsit arrébb >egy vágánydarab.
Pontosan hol? A Pilisvörösvári kisvasútról tudtam, de a magasrakodón kívül már semmi nyomát nem találtam. Sem az út mellett, sem a Terranovánál.
Gyöngyös, Lenti (bár itt nem az utcán megy), Debrecen/Zsuzsi, Kecskemét (bár ez sem tipikus villamos), ezek a városok, Gyöngyössolymos, Szokolya - ezek mondjuk községek.
Tolyás: ha látsz Borsodnádasdi eredetű L45H-kat valahol Walesben, akkor ne tartsd vissza a fényképezőgépedet! :)
Szerintem v_peti nem erre gondolt, az igazából nem megy be a városba, abban az értelemben, ahogy a Lillafüredi a panelházak tövében csattog.
Különben meg Magyarorzságon minden négyzetméter tartozik valamelyik település közigazgatási területéhez, tehát mindegyik benne van a faluban vagy városban...
A pilisvörösvári TERRANOVA vakolatgyár területén kilátszik a dolomitos talajból a néhai 600-as nyomtávú kisvasút egy váltója,egy kicsit arrébb egy vágánydarab.Valószínűleg ennél sokkal több van elföldelve kb. 18 kilós sínekből.Megvan még a vasút trapézácsolatos alagútja is.