Ennek a felépítménynek mi a neve vagy típusa? Ilyen felépítményes pótkocsira gondolok de nem félpótkocsira hanem kéttengelyes-re, mint amilyen a fotón a Dutra után van.
Akkor jonnek a gepek es a kepek! :) Elsokent, amire leginkabb erdeklodes van! En amit a magassagrol mondani tudok: a buszokban belul a soforoknek van egy figyelmezteto szoveg, miszerint a busz 4395mm magas! Neha amugy nem art ez a szoveg, ugyanis nagyritkan elofordul a double deckerek megskalpolasa egyes feluljaroknal, hidaknal!
Viszont (igaz nem latszik, de) az uccso kepen a felpoton 15FT van irva azaz 457,2cm!
Amiket lattam "tulmagas" kamionok, azok belfoldi fuvarozaban dolgoznak pl a Heathrow repteren (azokrol sajnos nincs kep, viszont van Jumbo es Concorde) ill. femtormelek szallitok! Aztan majd jonnek a Scammelek es meg mas ritkasagok is! ;)
És még kicist maradnék aszfalt témánál. Régebben emlékszem halványan aszfaltfőző forgózsámolyos pótkocsikra és ha emlékeim nem csalnak Tatrak vontatták őket legtöbbször. Ennek a pótnak a típusát tudja valaki? Esetleg valami emlékkel rendelkeztek ezekről? Futnak még ilyenek? Fotó? :)
És még annyi, hogy Budapesten több narancssárga 138-as vagy (148-as?) aszfaltos Tatra mászkál. Ezek melyik cég tulajdonában lehetnek?
4,37 m. A gyári leírás szerint. Én 4,35-öt mértem az útvonalengedélyhez, de ennyit akár tévedhettem is. Tetejére hosszú léc vízmértékkel, alulról meg ultrahangos távolásmérővel felmért a haver :-)
vagy úgy. Mindig érdekelt: ezek a buszok nem borulnak fel? Nincs vkinek ilyen képe? Egyszer alámásztam egynek és úgy találtam, hátul nincs semmiféle rugózás. Gondolom hogy ne dülöngéljen.
Szombaton mikor meglattam, mefogadtam, h vasarnap mikor ujra arra jarok ezt lefenykepezem es este mutatok itt valami nagyot! Erre nem beeloztek! :)
Mindegy! Azert feltoltom! :)
+ Igaz szamomra nagyon off (mert nem amerikai es 10 kereke van :) ), de hatha van itt akit erdekel: Londonban altalam latott egy-ket nagyvas! Ha van ra igeny szivesen megosztom itt, pl. nalunk tulmeretesnek (tul magasnak) szamito kinn szabvanyos kamion, nehany regi Scammel (tipikusan nagyvas kategoria), regi gozgep, stb!
Alighanem ennél Magyarországon csak egy nagyobb daru fordult meg. Valamikor 1993 - 94 környékén a szabadegyházai szeszgyár tulajdonosa (holland a lelkem) intenzív fejlesztésbe kezdett, és az egyik melóhoz kellett nekik egy daru, amit Németországból hoztak hajón és végül is a dunaújvárosi kikötőben pakoltak ki. Maga a futómű és a rajta lévő apróságok voltak valami 96 tonna, de a gémet és az ellensúlyokat még 6 darab rendes nyergesvontató vitte. Persze a súlya és a mérete miatt kísérni kellett, és ekkor kerültem közel hozzá. Mikor összerakták, nap mint nap láttam dolgozni, ugyanis a gyáron kívül kezdtek el összeszerelni egy bazi tartályt, de nem ám olyan egyszerűen. Úgy csinálták, mint az egyszeri paraszt, először a tetőt, és azt folyamatosan emelve rakták alá a többit. Valami 800 - 1000 köbméteres lett a tartály, és amikor készen lett, egyszerűen a kerítésen keresztül berakták a helyére. Utána ugyanezt még kétszer megismételték. Na az a masina volt állítólag 800 tonnás.