Keresés

Részletes keresés

Mwin Creative Commons License 2008.09.06 0 0 49671
Én már láttam:-D
A plebsz is fog, ha Nullás úr akkor szentel némi időt a képek szerkesztésének, amikor ráér, nem úgy, mint legutóbb a Szenelőn. :-D
Előzmény: Törölt nick (49669)
palinkas51 Creative Commons License 2008.09.06 0 0 49670
pardon ezt nem tudtam hogy 286 osok jártak kanadában vagy nem jol emlékszem...de az nem varsoi hanem városi akart lenne enyire hülye azért nem vagyok...vagy mégis?:)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.06 0 0 49669
képeket láthatna a plebsz?
Előzmény: Nullás (49668)
Nullás Creative Commons License 2008.09.06 0 0 49668

A 66-os teljesen lebontva.Jövőhéten szórják meg homokkal meg száraz jéggel.

Motor szétszedve.Nem vészes az állapota.

Már csak a váz van és a futóművek.Közben generálozzuk a motort.Váltó jó.Difi gázos de még nem szedtük szét.Remélem javítható.Kuplung totálkáros.Szerekezet is odavan.

 

Nullás

boz-021 Creative Commons License 2008.09.06 0 0 49667

Az állapotuk olyan, amilyen. :( De jó tudni, hogy legalább még megvannak...

Köszi a képeket ! :)

Előzmény: mhunci (49666)
mhunci Creative Commons License 2008.09.06 0 0 49666

Egy kis reggeli életkép a Szilágyságból, két napja!

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2008.09.05 0 0 49665
OFF
SKODA SM-11
Salgótarjánban a 70-es évek végén még ilyen volt a helyijárat buszok nagy része.
Sőt még helyköziben is szaladgált egy kettő.
Az lehetett ilyen céllal készítve? (beteg szállításra)
ON
Előzmény: Törölt nick (49663)
Dtomesz Creative Commons License 2008.09.05 0 0 49664
Ez a kocsi sajnos csúnya véget ért.

Csak nem élesben bevetették? :-)
Előzmény: Törölt nick (49663)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.05 0 0 49662
Amikor ezeket tervezték bizony sok mindennek ilyen szempontoknak is meg kellett felelni! Sőt majdnem hogy jobban az eredeti rendeltetésétől is...
Előzmény: bi-02 (49661)
bi-02 Creative Commons License 2008.09.05 0 0 49661

Ezt én nem hiszem.

Mármint, hogy tervezéskor ez szempont lett volna. Azt, viszont tudjuk, hogy igen sokféle célra átalakíthatók a békávés 260-asok.

Előzmény: FAV 20 (49658)
bi-02 Creative Commons License 2008.09.05 0 0 49660
Jaja. Pedig a polákok még '87-'89-ben is rendeltek ASH-val 280.53-ast és 280.26-ost. Úgy látszik szerették, vagy olcsóbb volt úgy
Előzmény: Törölt nick (49656)
boz-021 Creative Commons License 2008.09.05 0 0 49659

Aham.

Előzmény: FAV 20 (49658)
FAV 20 Creative Commons License 2008.09.05 0 0 49658

Azt tudtátok-e, hogy a 260-as ikarusok amik a BKV-nál futnak,azok háború esetén mozgó korházakká alakíthatóak.  Figyeljétek meg az ablaknál a tetődíszlécet,függöny szerelhető rá,és amit nem láttok a kárpít mögötti sok rögzítési pont. A metró hálózat is egy nagy óvóhely,és korház.

 

Törölt nick Creative Commons License 2008.09.05 0 0 49657
Renk-Doromat váltóval a Közel-keletre szállítottak 280-asokat.
Előzmény: ckg471 (49652)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.05 0 0 49656
Inkább Cummins, nem?
Azonkívül vannak még gázüzemű és troli 280-asok is... Váltóból is rengeteg van, például az ASH-t nem említettétek még meg... és ezek még csak a márkák, többféle fokozatú / nyomatékra tervezett / automata, kézi váltó került beépítésre.
Motorokat, váltókat akár cserélhettek is időközben, ami tovább bővíti majd a leendő gyűjteményt :-)
Előzmény: ckg471 (49652)
ckg471 Creative Commons License 2008.09.05 0 0 49655
"kanadában talán ott közelekedtzek 280 asok vársoi közlekedésben"
Varsó Lengyelországban van :-)
Egyébként valóban, csak azok 286-osok voltak, Ottawában és Torontoban jártak (vagy járnak, nem tudom, vannak még-e ott).
Előzmény: palinkas51 (49653)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.05 0 0 49654
Kanadában 286-osok közlekedtek.
Előzmény: palinkas51 (49653)
palinkas51 Creative Commons License 2008.09.05 0 0 49653
uhh hát Ti aztán profik vagytok nekem is van mit tanulnom...ja és az alább elmitett motorokal felszerelt buszokbol nem valamelyik nyugati ország kapott? kanadában talán ott közelekedtzek 280 asok vársoi közlekedésben
ckg471 Creative Commons License 2008.09.05 0 0 49652
Valamelyik 280 altípusból exportáltak valahova külföldre Renk-Doromat váltóval is.
A motorokhoz még hozzátenném a Detroit Dieselt is.Itt utánuk tudsz nézni.
Előzmény: Divi-Filius (49646)
boz-021 Creative Commons License 2008.09.05 0 0 49651
A váltóknál kimaradt : Allison, GMP.
Előzmény: Divi-Filius (49646)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.05 0 0 49650
A motorokat, váltókat összegyűjteni nagyobb munka annál, minthogy ezeket kimásoltad a buszok.fw.hu-ról.

A Rába D10-es motoroknál az egyes betűk a követketőket jelentik:
S = városi buszokba való motor
U = fekvő motor
T = turbófeltöltő
L; LL = töltőlevegő-visszahűtés
A régebbieknél nem tudom, hogy például a HM mit (miket) jelent. A 6 valószínűleg a hengerszám, a többi meg a fentiekkel azonos.
Előzmény: Divi-Filius (49646)
bi-02 Creative Commons License 2008.09.05 0 0 49649

Szia!

Sok sikert hozzá, kellemes elfoglaltság lesz. Csak a 280-asnál eddig 123 féle altípus-évjárat kombinációt gyűjtöttem össze, de ezeknek is csak kb. 70%-át tudtam feldolgozni műszaki tartalom szerint. Ha csak a motor/váltó kombinációt nézed, érzésem szerint abból is van úgy 40 féle.

Előzmény: Divi-Filius (49648)
Divi-Filius Creative Commons License 2008.09.05 0 0 49648
Szia!

A nag terv, a 250 <--> 280 teljes feltérképezése
De elsőnek a 280-as típus létező összes motorja, váltója , és kombinációja az amit szeretnék rendbe tenni majd pedig közzétenni.
Előzmény: bi-02 (49647)
bi-02 Creative Commons License 2008.09.05 0 0 49647

Attól függ, hogy milyen típusú buszról van szó.

Összességében, ehhez még sokat hozzá lehetne írni

Előzmény: Divi-Filius (49646)
Divi-Filius Creative Commons License 2008.09.05 0 0 49646
Sziasztok!
Szeretnék kicsit tisztábban látni, motorok és váltó kerén, mi volt beépítve, az milyen volt...

Hiányzik valami a listáról szerintetek?

Ikarus váltók
|PRÁGA 2 M70.16 kétfokozatú automata váltó
|ZF S6-90U hatfokozatú mechanikus váltó
|ZF ECOMAT ?
|ZF 4HP 500 négyfokozatú automata váltó
|VOITH-DIWA D851.2 háromfokozatú automata váltó


Ikarus Motorok
|Rába D2156 HM6U - soros, hathengeres közvetlen befecskendezésű - 10 350 cm3 - 141kW - 192LE - 696 Nm
|RÁBA D 2156 HM6UT - soros, hathengeres közvetlen befecskendezésű + Turbó - 10 350 cm3 - 162kW - 220LE - 820 Nm
|Rába D10 UTS 150 - soros, hathengeres közvetlen befecskendezésű + Turbó - 10 350 cm3 - 150kW - 205LE - 912 Nm
|Rába D10 UTSLL 160 - 160 kW
|Rába D10 UTSLL 190 - 190 kW
|DAF GS
|MAN 0826
|MAN 2866
|Mercedes OM-447




A nem Rába motorokról van valami infótok, meg essetleg a Rába motorok tipusjlezésire van valakinek valam ileírása, hoyg melyik betű, mint jelent?
Láttok valami hibát?
vt976 Creative Commons License 2008.09.05 0 0 49645
Ez jó hír! Izgalmas járgány. Már talán csak az összehúzható napellenző lamellák hiányoznak a tetejéről. Remélem, előbb-utóbb az is rákerül.
Előzmény: Törölt nick (49628)
palinkas51 Creative Commons License 2008.09.04 0 0 49643
ja hát akkor bocs talán az ikarus gyári honlapja vagy estelg irj a bkvnak............................ ám  jo a kép:)
Előzmény: colossal404 (49632)
P.stephenson Creative Commons License 2008.09.04 0 0 49642

Attól még van. :-)))

 

P.s

Előzmény: FAV 20 (49639)
FAV 20 Creative Commons License 2008.09.04 0 0 49641
Köszi!
Előzmény: kikó (49640)
kikó Creative Commons License 2008.09.04 0 0 49640
Itt találsz működő képes példányt:

http://www.csanadi.hu/index1.html

Előzmény: FAV 20 (49636)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!