Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

asasin Creative Commons License 2012.10.29 0 0 41896

Osram H4 Night Breaker Plus izzók közt van-e valami eltérés,mert van ahol 2900Ft és van ahol 6000Ft!?Mind 55W-os.Nem értem az árbéli különbséget!

pinguru Creative Commons License 2012.10.29 0 0 41895

Nem kell messzire menni a következtetésekkel, ha egyszer telement az alváz sárral és nem lett kimosva, akkor akármilyen márkajelzésed lehet a kocsi órán, az biza szétrohad, ha horganyozva van akkor is. Volt aki purhabbal kifújta az alvázat, na azoknak gyorsult fel ez a folyamat.

Előzmény: Ivwi (41886)
pinguru Creative Commons License 2012.10.29 0 0 41894

OKÉ, kövezzetek meg, hogy nem raktam ki egy szmájlt, egyébként akinek nem inge, ne vegye magára. Tényleg sok embernek valóban ajánlom (szmájl nélkül) a hilux-ot, mikor megkérdeznek, főleg vadászok, erdőjárók, abbol is a régebbi, egyszerű motorosat, Landy-t még senkinek sem ajánlottam, és ezt komolyan mondom. Ha használt autóról kérdezgetnek, általában nem ajánlok semmit, ha terepes málhahordót akar valaki venni, akkor jön a hilux, ha pld. valaki terepjárót akar venni csak azért, mert jól néz ki, legtöbbször lebeszélem a vásárlásról. Sokan megkerestek azzal, hogy az asszonynak akarnak venni egy terepjárót, mert az biztonságos, stb, na arra szoktam keményen reagálni, hogy NE. Egy terepjáróban nagyságrendekkel kevesebb a szabályozási tartalék, nagyobb a fékút, ha oldalra csúszik, akkor borul is, egy durdefekt egy ilyen járgánynál igen komoly hatásokat vált ki, stb. Arról nem is beszélve, hogy ha elveszti a kontrolt a járgány fölött, mekkora pusztítást tud csinálni.

 

Néha túrázgatok, egy két haver velem jön, utána azért átnézik a hahu-n a Disco kínálatot, kérdezgetnek, hogy szerintem ..... Én becsszóra egy dicsérő szót nem ejtettem ki a számon a verdámmal kapcsolatban.

 

Lehet, hogy reggel volt, leégett a cikirelém, ilyenkor elszabadulnak a karrakterek, akit ezzel megbánotottam, attól ezennel bocsánatot kérek, sőt kijelentem, hogy a Toyotások nem egyszerű emberek, továbbá tetézem azzal is a kijelntéseimet, hogy lehet, hogy egyszer nekem is lesz, valamikor a távoli jövőben (ha kirohad alólam a szerkezet, vagy elnyeli egy mocsár a távoli szibériában - Nelsont idézve:).

 

Egyébként én szoktam köszönni, csak kicsit tájidegen voltál a bicikliddel a reptér mellett, egy ideig agyaltam, hogy ki ez az arc, annyira ismerős, csak ez a bicikli valahogy nem stimmel, mindent összezavar:)

 

 

 

 

 

Előzmény: Krinnyi (41880)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.28 0 0 41893

A szájkarate helyett inkább menjünk el egy ilyen versenyre fotózni jövőre!

Nincs egy rendes kép se srácokról akik tényleg ott vannak Európa legjobbjai között, és megérdemelnének egy igazán profi fotósorozatot! Szerintem hálás téma!

Pl http://www.youtube.com/watch?v=W8feXO9EJ-U Csabi, vagy Grünwald Pali, Hajdú Robi, de van jópár ifjú is mint a Kalmár Norbi...

Leszervezem, ha érdekel, cserébe legalább tanulhatnék egy kicsit fotózni. 

:-))

(piát viszem)

Előzmény: Szlejer_ (41857)
Viking 81 Creative Commons License 2012.10.28 0 0 41892

Nekem is van egy 461-es vasam amit a román ufók csináltak,talán erre az egyre lehet mondani hogy nem baszta el a román mert volt már másik fajta aróm is de azon mindíg elfosta magát valami.Ez meg nem mai gyerek,de az alváz hibátlan.Az oldalán már van némi lyuk de javítható.A sárvédőkön meg táncolhatok a 90 kilómmal és akkor sincs semmi.

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.10.28 0 0 41891

nekem is van egy 30 éves range különösebb gond nincs vele. van egy 16 éves disco az is rendbe. van még egy bontott disco ami 20 éves azzal sincs semmi gond. azon meg látni is minden centit mert oldalra van fektetve.

Előzmény: Krinnyi (41890)
Krinnyi Creative Commons License 2012.10.28 0 0 41890

Az semmi!!!! :-)))) az enyém meg 30 éves!!!! 1 éve van nálam, és makulátlan az alváza csak felületi rozsda foltok itt ott!!!

És azt hiszik hogy viccelek!

Előzmény: Szlejer_ (41889)
Szlejer_ Creative Commons License 2012.10.28 0 0 41889

"Az enyim 14 éves, és 6 éve van nálam."

 

Az én szar 20 éves Toyotám nemrég lett széjjelkapva kilakatolás végett (sokvót már a horpadás és lyuk 3-4 évnyi nyúzás után).

 

Mester megnézte alaposabban az alvázat is: aszonta úgy jó, ahogy van...

 

 

 

 

Előzmény: Ivwi (41886)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.28 0 0 41888

az arót az ufók! a landit meg a román ipar! Peti ne légy már ilyen szőr-szál hasogató.

 

Előzmény: markis4x4 (41887)
markis4x4 Creative Commons License 2012.10.28 0 0 41887

Túlliheged! Ez csak egy "kisebb csipa" ! Még így is 15v év! :o), :o)

 

vagy te vagy a kivétel? :o)

 

 

(egy aro 461-es alvázára kellett fúrnom 60-as lyukat. már ott felhúztam magam, hogy a körkivágóm kicsorbult benne, de mikor kivettem a "léket", látszot, hogy nincs belülről festve, de rozsda sem volt benne egy gramm sem. biztos ezt is az ufo-k csinálták!A román ipar nem képes ilyenre! :o)  )

 

Előzmény: Ivwi (41886)
Ivwi Creative Commons License 2012.10.28 0 0 41886

Az enyim 14 éves, és 6 éve van nálam. Szinte biztos, hogy sosemvolt üregvédelmen. Lehet, hogy jók a Disco alvázak, de kicsit megrettentem, mikor észrevettem, hogy a hátsó rugó mögött végig van repedve hosszába vagy 20cm-en a váz mindkét oldalon (másik oldalon érdekes módon ugyanott csak a belső oldalon.

Mikor kivágtam a rossz részt láttam, hogy dupla lemez erősítés van, de csak itt-ott pontheggesztve a külső részhez, ráadásul egyáltalán nem volt lekezelve. Ahol nem volt elporladva ott fém tiszta volt.

Gondolom a hajszálcsövesség elve alapján csak felkúszna ott némi matéria.

Emígy nézett ki:

Előzmény: Tie (41883)
atompyka Creative Commons License 2012.10.28 0 0 41885

Még 15 évet. Mától. Melyik részét nem érted? :-)

Előzmény: fúrómester (41884)
fúrómester Creative Commons License 2012.10.28 0 0 41884

Oké. Akkor ha jól értem az enyémnek még van 2 éve.

 

Köszi. :-)

Előzmény: Tie (41883)
Tie Creative Commons License 2012.10.28 0 0 41883
Kicsit túllihegettnek érzem ezt az alvázdelem belülről témát.
Ismerősöm augusztusban rázott gatyába egy '79-es SIII alvázat, nagyjából egy hét alatt, nyugis, nem feszített tempóval, szabadidejében, rutin nélkül. A szokásos, a hátulja teljesen lerohadt róla, azon kívül 3-4 helyen kellett az alvázhoz nyúlnia, kisebb-nagyobb (5-10 centis) lukakat, kisebb csipákat javítani. És a Range, Disco alvázak már sokkal jobb gyári védelmet kaptak, mint a Series alvázak. 25-30 éves Range vázakon MINIMÁLIS hibák vannak, 20 éves Discókon, amikről már lerohadt a kasztni, makulátlan vázzal jönnek-mennek.
Szóval szerintem fölösleges izmozás. Persze érdemes egyszer lekezelni, de anélkül ia elbírnak még 15 évet, míg komolyabb javítanivaló lenne rajtuk.
Előzmény: Boarhunter. (41881)
markis4x4 Creative Commons License 2012.10.28 0 0 41882

Ha "hermetikusan" letudod zárni az alvázat, akkor tökéletes. (max, a már említett javításoknál).

 

Viszont mivel ezek az alvázak nem "nyomástartó edények", így a hegesztései sem szigetelnek. Erőss a gyanúm, hogy orrán-szájján folyna! :o)

Bár így a tied lenne az első terepjáró, aminek nem a motor/váltó/hidak egységéből szakad az olaj, viszont, ha landy-d van akkor már fel sem tűnne! :o), :o), :o)

Előzmény: Ivwi (41879)
Boarhunter. Creative Commons License 2012.10.28 0 0 41881

A fáradtolajos beöntés mennyire értelmes elgondolás??

 

Nem értek hozzá de mindenesetre elgondolkodtató a dolog, ha egyszer valamit hegeszteni kell az alvázon...

Előzmény: Ivwi (41879)
Krinnyi Creative Commons License 2012.10.28 0 0 41880

Jól érzed!

 

Valóban Landyt ajánlgattam, viszont én egyetlen pejoratív megjegyzést sem tettem bele a haszálóit illetően!

Ha meg teszel, vagy megerőlteted magad és teszel smile-it, vagy ha nem az is előfordulhat hogy néhányan, egy provokatív bunkónak tartanak aki még visszaköszönni sem tud!

És itt, most nem véletlenül nincs smile!

 

Pedig te nem is ilyne voltál! Tán a Landrover teszi? :-)

Előzmény: pinguru (41844)
Ivwi Creative Commons License 2012.10.28 0 0 41879

A fáradtolajos beöntés mennyire értelmes elgondolás??

Belül az ellötyög és gondoltam alaposan kikeni, persze a lyukakat elöbb beragasztanám, hogy ne follyon ki azonnal.

Alvázon belül vannak merevitő bordák, meg duplalemez erősítésel, amik szinte elérhetetlenek, mondjuk a az a kúszós viaszolás nyáron jó (elvégezni), mert a melegben jobban hat mint a mostani zimankóban:)

Előzmény: markis4x4 (41863)
atompyka Creative Commons License 2012.10.28 0 0 41878

Jogos, úgy lenne tökéletes, ha a belsejét is le lehetne homokfújni.

 

Még az SXből is tudok sárkupacokat termelni az udvarra az évenkénti mosás során, pedig az csak műúton jár. :-)

Ezért nem szeretem a műa. dobbetétet pl., mert csak bejut a trutyi, ki nem.

Előzmény: markis4x4 (41863)
nyuszy Creative Commons License 2012.10.27 0 0 41877

Nem is drága egy ilyen távirányító, kösz a tippet.

Jelenleg úgy van megoldva, hogy a gyári drótos távirányítóból kiszedtem a kapcsolót, pont befért a műszerfalba egy vakdugó helyére.

A Suzukival úgysem lehet úgy csörlőzni, hogy nem ülök benne, ahhoz komolyabb akku kéne.

 

Na jó, de ti nagy autóval jártok :) Nálunk a csiga biztosan elég mindenre egy csörlővel is. Sőt, így belegondolva mindig csak irányváltáshoz használtunk csak fordítócsigát eddig, ha kicsit szenvedve is, de mindig megoldotta a csörlő szimpla kötéllel is.

Persze vannak okosok, akik szerint elég egy Suzukira egy papíron 1 tonnás játékcsörlő, nekik biztosan jól jön, ha lehet erőt négyszerezni :)

Előzmény: Ivwi (41876)
Ivwi Creative Commons License 2012.10.27 0 0 41876

Ha  akapcsolós akármi a rossz, esetleg dobj rá egy ilyet:

http://www.ebay.co.uk/itm/12V-15m-Wireless-Remote-Control-Kit-for-Truck-Jeep-ATV-Winch-/350607922265?pt=UK_Recovery_Tools&hash=item51a1dc5459

Kb 2500,-

Nekem is a Metrós csodacsörlőm van, egy fent említett kiegészítővel, és nagyon bevált, bár egyszer sikerült a képességeit meghaladni, de szerencsére volt másííík, és 2 csörlővel +csigával sikerült kihúzni a kollegát.

Előzmény: nyuszy (41874)
Toko Cs344 Creative Commons License 2012.10.27 0 0 41875

"Azt, hogy azoknak az embereknek, akik csak egyszerűen járkálni akarnak terepen komolyabb célok nélkül, Hiluxot ajánlok, az tény........... "

 

Én igen komoly céllal járkálok terepen Hilux-val úgy 8-10 éve kb havi 5000-7000 km futásteljesítménnyel. :)

 

Egyébirányúlag a bakancslistámon szerepel egy Defender megvásárlása és mindennapi használatban tesztelése is, de a hozzászólásod télleg kicsit lekicsinylőre sikeredett! Nem kötekedni akarok csak úgy mondottam vala!  Béke veled!

Előzmény: pinguru (41844)
nyuszy Creative Commons License 2012.10.27 0 0 41874

Elvben sokat tud. Csak éppen a gyakorlatban nem nagyon szabad neik hinni :)

Mondjuk az ellenállásmérés az még csak-csak műxik rajta.

Amúgy én is oxidációra tippelek, annak ellenére, hogy az utastérben van a kapcsolódoboz.

Előzmény: spapda (41871)
markis4x4 Creative Commons License 2012.10.27 0 0 41873

Én egy "madárcsőr" fogóval szoktam tesztelni. 3 csatlakozós a stecker, 1-en áram jön, a másik kettőn meg vagy ezen vagy azon megy. Egyszerűen a fogó egyik ágát az egyikbe, a másikat a másikba. :o)

Előzmény: spapda (41871)
markis4x4 Creative Commons License 2012.10.27 0 0 41872

Szia!

 

Amúgy valószínűleg tényleg a relé lesz. ezek elvileg vízhatlanok, de szedtem már szét olyat, ami be volt oxidálódva.

 

Előzmény: nyuszy (41869)
spapda Creative Commons License 2012.10.27 0 0 41871

A 800 Ft-os multiméter legalább 10x többet tud, mint amennyire szükség van a probléma felderítésére! :) Érdemes megnézni, hogy mennyibe kerül postával együtt pl. a dealextreme-ről vagy ebay-ről rendelt multiméter, amit itthon 3-5 rugóért osztogatnak... Neked konkrétan a szakadásvizsgálat funkcióra van szükséged, vagy ha az nincs, akkor ellenállásmérésre (ez meg biztosan van). Először a kapcsolót érdemes kimérni, ha azzal nincs baj, akkor meg szét kell szedni a relét, hátha oxidációról van szó, esetleg valamiért nehezen jár belül kapcsoló felület. A csatlakozó lábakat is érdemes megnézni, hátha azért nem húz be, mert valahol túl nagy ellenállást fejt ki egy eloxidálódott saru. Ha mégis a relével van a baj, akkor kell venni egy ruszki katonait, azzal állítólag nincs túl sok probléma (a szentendrei UAZ-gurunál, Domoszlainál szokták venni).

Előzmény: nyuszy (41869)
nyuszy Creative Commons License 2012.10.27 0 0 41870

Az Original kategóriában valóban lehet egy tényleg gyári autóval is eredményesen versenyezni, persze nem mindenki engedheti meg ezt magának, mert az amortizáció nyilván fokozottan jelentkezik triálozáskor.

A nélkülözhető cuccok hiánya feltételezhetően arra vezethető vissza, hogy ne kelljen egy borulás után fölösleges dolgokra költeni.

 

Egyébként olvasd el mind az 5 kategória leírását, és akkor rájössz, hogy milyen az épített autó ;)

Előzmény: Szlejer_ (41865)
nyuszy Creative Commons License 2012.10.27 0 0 41869

Köszi.

Abból jött a relé gondolata, hogy okos emberek azt állították, hogy a relé a gyenge pontja a metróscsörlőnek.

Amúgy érzetre olyan, mintha a relé nem mindig húzna be, mert ma is volt olyan, hogy megnyomtam a gombot, és fél másodperc késéssel hallottam a kattanást.

Az a baj, hogy elég hozzáférhetetlen helyre sikerült felszerelni a villanydobozt, nekem meg csak 800 Ft-os multiméterem van, szóval nem lesz egyszerű :)

Előzmény: spapda (41861)
Törölt nick Creative Commons License 2012.10.27 0 0 41868

nem az autó nyerte az EB hanem a pilóta! van ott,gépátvétel amikor ellenőrzik a dolgokat. valószinű van lövésük róla. csalást emlegetni meg azért nem hiszem ,hogy helyes! főleg egy amatőrtől! ha ilyen lett is volna gondolod a versenytársak nem óvták volna meg?

Előzmény: Szlejer_ (41857)
fúrómester Creative Commons License 2012.10.27 0 0 41867

"Vadászni vettem,de "megfertőzött" és ellátom mindennel,amire szüksége lehet.Detroit zár,lökös,csörlő,frenki Snorkel,stb:)"

 

Akkor ezt te is megszívtad. :-)

Előzmény: asasin (41862)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!