Illetve az is benne volt, hogy azért később, amikor eladásra kerül majd, akkor azért ez egy új korában 4milla fölötti autó marad. Senki nem fog igazán emlékezni arra 4-5 év múlva, hogy 700-al vettem olcsóbban a listaárnál. A Jazz meg azért a fejekben egy 3millás autó. Félre ne értsétek! Nekem továbbra is nagyon tetszik a Jazz. Ha nem engedtek volna ennyit a Civic árából, akkor Jaz-t vettümk volna.
Tulajdonképpen volt közöttük 190e különbség. Jobban tetszett, nagyobb autó (gyakorlatilag csak kívülről). Nekem is jobban bejött, de amikor a pénzügyminiszter (az asszony) is beült, akkor azonnal eldőlt. A hitelnél már szinte semmit nem számít az a majd 200e különbség. Nem tudom mi lenne az eredménye a Jazz-Civic "harcnak", mert a Jazz-t még nem vezettem.
Pontosan ugyanúgy karcolódik és ugyanúgy látszik rajta minden kisebb felületi sérülés ahogyan a normál festésen. Persze van rajta lakk azért mert a fém darabkák amik a csillogást adják durva felületet kölcsönözne a kocsi karosszériájának. De ezen a lakkrétegen pontosan ugyanúgy meglátszik minden karc és dörzsi. Az esztétikumon kívül semmi haszna nincs a metál fénynek, ha festetni kell akkor is csak több a gond mivel nagyon drága (egy normál festék árához képest) kikevertetni a színt.
És végül miért Civic lett belőle? A félmillás kedvezmény? ;-) Egyszer összehasonlítanám mit tud kezdeni egymással egy 1.4-es 7 gen. Civic és az 1.4-es Jazz ;-)
De még mennyire. A metál festéken mindíg van egy lakkréteg, míg a sima szinen nincs. Ezáltal egy metál autón a kisebb sérülések, felületi karcok könnyebben kipolírozhatók. Természetesen ennek hátulütöje a javításnál a madasabb anyagár. ( metálalap + lakk)
Nem konkrétan csak a Jazzre vonatkozóan kérdezem hanem úgy általánosan: a metálfényezésnek csak esztétikai értéke van, vagy jobban ellenáll a kisebb sérüléseknek (kavics, bogár stb.) mint a sima festés? Az autófényezéshez sajnos abszolút nem értek.
Várjál! Nekem 1,4 LS Cool Civic-em van! 2005.07.hóban rendeltem meg. A listaára volt 4268e Ft (metálfénnyel együtt), ideadták 3550e Ft-ért. Ebből az importőr adott 400-at. Azaz kaptam 318e engedményt(benne van a 78e-es metál is) + textilszőnyeg, Kresz tartozékok, és nagyon korrekt kiszolgálás. 1milla önrésszel jött ki 6évre a törlesztő asszem 41600-ra (azért nem tom pontosan, mert a vége az lett, hogy 2* lesz nagyobb összegű befizetésünk, pont emiatt az összehasonlítást ugyanazon feltételekkel tettem) Az 1,4LS Jazz-re adtak 3360e Ft-os árat (ebben is benne volt a metálfény) + textilszőnyeg és Kresz tartozékok. Természetesen a hitel ugyanaz. Azóta nem tudom, hogy mennyit engednek.
Ez a havi 6e a törlesztőrészletnél elég jelentős különbség, kb. 10-20%.
Ilyen kedvező hitelnél milyen engedményeket adtak Szegeden?
Elengedték a metálfényt, adtak szőnyeggarnitúrát, stb.?
Nekem Salgótarjánban (2004.11.) 7,5%-os THM-nél adtak kb. 100-120e Ft értékben kedvezményt (metálfény, szőnyeg, üzembehelyezési és téligumi x % kedvezmény)
Ugyanott - Salgótarjánban - vettem én is a sárga ördögöt ;-) Nagyon ügyfélorientált volt a kiszolgálás. Viszont veled ellentétben elsősorban az új design miatt választottam az 1.4-est (az 1.2-es mikrobis műszerfala nem jött be). De így utólag a menettulajdonságait is megszerettem, dinamikusabb gyorsulás, 15 colos szélesebb kerekek mind arra inspirálnak, hogy az autó képességeinek határait próbálgassam ;-)
"igazából nincsenek csodák" Ezt mindig a Honda Ercsiben hallottam. Ehhez képest Szegeden megvettem 50e-el olcsóbban a Civic-et, 6évre a hiteltörlesztés cca. 5,5-6e Ft-al kevesebb havonta. Ezzel szemben max. kb. 15-20ezerrel lett volna kevesebb a forgalombahelyezés (a saját díjaikat engedték volna el). A THM Ercsiben asszem 10% volt, Szegeden meg 5,5%. Ja, és még annyi + költségem volt, hogy le kellett mennem 1-szer Szegedre (csak akkor, amikor átvettem az autót, a többi telefonon ment), illetve volt egy 350Ft-os faxolásom. Lehet, hogy nincsenek "csodák", de számomra Szegeden sikerült alkotniuk egyet. (És azóta mégegyet a családban) Számszerűsítve: kb. 400e Ft-nyi "csoda" történt velem (6évre vetítve). És mindehez tudni kell, hogy n Ercsiben lakok és a cég, ahol dolgozom 3 autót vett addig ott (azóta mégegy FRV-t is), illetve oda megy szervízbe 6 autónk is. Engem meg személyesen ismernek a cégen keresztül is. Mostmár csak röhögök ezen a mondásán a kereskedőnek. BacsiTibi
U.i.: az Off Bravo On "típushibára meg külön rákérdeztem. Ha a tőlem okosabbak válaszolnak, akkor még offolnék egy rövidet.
HONDADOC Köszi a telószámot. Holnap felhívom. Én sem adok érte 67 ezret. Ma megragasztottuk, kétkomponensü ragasztóval. Vagy megmarad, vagy nem! Ettől függetlenül holnap felhívom a számot, amit írtál A bontót is megérdeklődőm, hátha. Gratulálok a géphez!
Egyébként látszik, hogy igazából nincsenek csodák és lényeges különbségek. Ahol több a kedvezmény, ott magasabb a forgalomba helyezés költsége vagy a hitel kamata/törlesztőrészlete. Nekem pl. kb 46000 HUF volt a forgalomba helyezés és alapcsonyabb egy kicsit az ügyleti kamat/THM, mint pl. bakati-nál. Viszont csak téli gumit-szőnyeget kaptam ajándékba és nem tudtam alkudni. Persze én teljesen tehetségtelen alkudozó vagyok...:-) Viszont öt héttel a vásárlás tervezett időpontja előtt lehozták nekem a kocsit a szalonba, mint bemutatóautót, de lezárták és nem használták annak. Ha ezt nem teszik meg, akkor vszleg csak ápr/május környékén jutahattam volna hozzá egy ugyanilyenhez! Én így meg voltam elégedve a vásárlás körülményeivel a salgótarjáni kereskedésben, csak a rendszámtáblatartó keretn nagyok a szalon reklámmatricái, de majd elbánok velük!:-)
Az autó nekem viszont egy álom azóta is, csak furcsa, mert az álmaim ritkán jönnek be!:-)
Én azért 67k-t nem adnék érte.... Próbálj bontóból. Bár persze ezüstöt kifogni, nem tudom... Kérdezd meg ezen a számon, hátha tud szerezni olcsóbban: 20 4346474
2820000 Ft, 120 hónap 31413Ft/hó. Ajándékokat már előzőleg írtam ( téli gumi, könyökltámasz, oldal gumicsík, szőnyeg). Ja és 5 nap alatt átvehettem. Viszont a forgalombahelyezés kicsit húzós volt, vizsga 59700.-
Jut eszembe: Milano Red szinre is lehet metált kérni? Csak amiatt kérdezem, mert a Bp-i autókiállításon ami volt sportváltozat ilyen szinben az is metál nélkül volt bár igy is elég jól nézett ki.
Amerikai fogyasztói vélemények alapján, közel egymilliós gépkocsiállományt alapul véve az amerikai Consumer Reports magazin elkészítette az autópiac legmegbízhatóbb márkáinak listáját, amelynek első tíz helyéből kilencre japán gyártó került.
A győztes a Toyota prémiummárkája, a Lexus lett,
de felfértek a dobogóra a sima Toyoták is.
A második helyen a Honda végzett
A listára amerikai autó is feljutott: a Mercury márka a nyolcadik helyet szerezte meg, a korábbi 16. helyről nagyot ugorva előre. A nem is olyan rég még problémásként emlegetett Mitsubishi az előkelő negyedik helyen zárt.
Persze nem minden japán autó elég megbízható: a 28. helyre sorolták a Nissan luxusmárkáját, az Infinitit, elsősorban QX45 jelzésű modellje miatt, amelynek megbízhatóságát kimondottan gyengének értékelték az amerikai vásárlók.
A Porsche a tengerentúli szemekben ugyancsak kevéssé megbízható, amit a Consumer Reports a Cayenne-nel kapcsolatos problémákra vezet vissza
Ez kb. fél éve volt, azóta sincs semmi gond vele, nagy sebességnél is állta a próbát. Sőt, azóta már egy szűk utcán "ütközött" egy másik kocsi tükrével, elég keményen, az sem viselte meg. HIába, zajlik az élet. Ez egy Honda. ;-)
Szóval meg lehet ragasztani pill.ragasztóval, csak bele kell akasztani a tükör letört részénél lévő kis kiálló karmát a megfelelő helyre, ha vagy olyan szerencsés (nekem legalábbis valami hasonló sikerült) és az nem tört le.
A légszűrő nem Honda feliratos. Az Alto-ban is pont ilyen volt, mint amilyen a Jezz-ben van. Ha jól udom szinte mindegyik japán autó ezt a szűrőgyártót használja. A neve most nem ugrik be. Az olajszűrő szerintem mindegy, hogy milyen típusút veszel. Annyira pontos az alkatrészek megmunkálása, hogy szinte minimális a motorollaj elszennyeződése. Én jappán autóban olajat cseréltem, akkor mindig annyi olajat eresztetem le, amennyit beletöltöttem. Nem úgy mint a német autóknál, ahol a motor issza a motorolajat.