A neve (ha jól tudom) szívás zaj csökkentő. Csak egybe kapod a műanyagot a csővel, nagyon nem olcsó. Még nem hallottam olyanról aki cserélte volna, mert asszem csak gyári van belőle...
Köszi szaki123, megnyugodtam kicsit. Egyébként a doboz utáni részbe benyúlva újjal, ott éreztem, hogy van egy szűrő. Akkor az lesz a légszűrő. A szigszalaggal való körbetekeréssel már korábban próbálkoztak az a rész még tart is valamennyit, de a cső többi része kezd atomjaira hullani, szívesebben csinálnék egy cserét. Továbbra is rejtély számomra az a nagy szürke üres doboz, amint csak átmegy a levegő. Biztos hogy nem hobbiból rakták be valamilyen funkciója lehet de hogy mi arról fogalmam sincs. Tippek? Továbbra is keresek ilyen levegő beszívó csövet.
Ilyen szemérmetlen értékeket produkál a kínai alkatrész. A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy "csak" 2 perc és 2 x 4000 fordulaton volt a résolaj mérés. Ha végig futtatom a teljes időt, akkor 5-7 ml lett volna az érték .
Tankoltam egy másik kúton 6-7 liter a rángatás majdnem teljesen megszűnt.(kb a 10% marad meg a rángatásnak) Csak sajna az ismerős pont nincs kéznél hogy ki tudjam olvasni a hibát. Csak géppel lehet kiolvasni a hibakódot?
Igen, az a levegő szívócső. Nem tudom honnan lehet masikat szerezni, én körbetekertem szigetelő szalaggal ahol meg volt törve. A doboz nem a légszűrőház, s nem nyitható. A légszűrő hátrébb van.
Kölcsönbe van nálam egy 2002-es évjáratú Thalia 1.4. Ismerkedem. A képen látható szerintem levegő beszívó cső több helyen is el van szakadva, kicserélném. Nem tudom hogy hívják. Hogy keressem? Semmilyen autós webáruházban nem találtam ilyet. Linknek örülnék. Továbbá a szakadt cső mögött (a képen felett) a szögletes doboz belül üres. Nem kellene egy légszűrőnek benne lenni? Ha igen hogy kell belerakni a szűrőt? Mert nem tűnik nyithatónak az műanyag doboz. Sorry a nagyon amatőr kérdésekért, és köszi a segítő válaszokat.
Az a motort ábrázoló lámpa a környezetvédelmi hibajelző. Akkor világít, ha a kipufogógáz nem normális. A gyújtáskimaradást szokta jelezni. Lámpa + rángatás = valószinűleg gyújtótrafó vagy gyertya hiba. Okozhatja rossz üzemanyag is, de leggyakrabban trafó.
Hétfőn eldől mi lesz a Reninek a sorsa. Cheach engine lámpa is befigyelt egy folyamatos világítással. Motor berángatott. Bár ha odaléptem neki magas fordulaton már nem rángatott be. Ha nagy a baj akkor megy az örök út mezőre.
Én a múltkor rákérdeztem emailban, akkor azt mondta, hogy minden rendben van vele.
Szerintem hosszabb távon jön ki ennek a hatása, illetve pontosan bemérni gyári szoftveres diaggal lehetne, hogy valóban javult-e a befecskendezés, stb-stb.
Abszolút lehetséges, ha hosszú utakon használják. Beül az ember, kimegy a pályára, 200-300 vagy még több kilométert beletesz. A motor üzemmeleg, nincs indítás-leállítás, nincsenek kátyúk, nincs kuplungolás, nincs kiszállás-beszállás (még a kilincs se karcolódik, az ülés oldaltömése sem kopik).
Ezzel együtt, ezeknél a kocsiknál is jönnek a gondok. Elhasználódik minden, ami forog: generátor, szíjfeszítők, csapágyak. Típusfüggő, hogy ez mekkora dráma. Aztán ne feledjük el, ezeknek a motorját sem az öröklétnek tervezték. Úgy tapasztaltam, a sok kőfelverődés és a por polírozó hatása nyomán keletkező fényszórómattulás alapján ismerhetők fel valamennyire ezek a kocsik.
Én ezt megmondani nem tudom sajnos ha a futóműre gondolsz.
Saját auóinkról van tapasztalatom, 1.6 benzines megane II futóműve még nem volt javitva, stabil, pedig 200-t picivel elhagyta, mint irtam a scenic meg már 2. garnitura stabpálcát és mindkét oldalon cseréltünk talpast is 1x., nem kifejezetten ide tartozik de előbbin nem volt lengéscsillapító csere, utóbbin mindet cseréltem 2 éve. Elsősorban a nagyobb tömeg miatt és a más vezetési stílus, bejárt egymástól eltérő út miatt gondolom mentek tönkre a diesel elemei. Szemre a két autó alkatrészei között méretbeli különbséget nem láttam, de nem mértem meg őket, vagy néztem meg a neten az értékeiket.
A tisztán autopályás - minimális város mellett - kocsiknál el tudom képzelni a bontatlan futómüveket.
Rádiót sem figyeltem még de ha turer listes - márha van ilyen ez esetben - arra semmit nem lehet kötni. Viszont vannak nem gyári rádiók amik tudják a kormánytávot sőt renault cikkszámaik is vannak valahol van a gépemen egy drossura erről. Nem mai darab a leirás, lehet már nem is gyártják a rádiókat, de majd megkeresem neked.
Minden autókon javitottuk már a futóműveket, legutoljára a nagy dci kapott stabpálcákat és talpasokat, hiába a relative kevés 190 e km a városi gyatra utak szintén elrendezik idő előtt :("
Már korábban is szerettem volna kérdezni,de normális használat,karbantartás mellett, mekkora az a km. szám ami már soknak számít? Gyakran olvasok 3,sőt 400 e km-s kifogástalan autókról, ezek valós adatok?
Sziasztok! Tudnátok valami áthidaló megoldást javasolni a gyári rádió (kazettás) kiegészítésére, hogy lehessen telefonról,pendrive-ról is zenélni? Van másik,nem gyári rádióm és abban benne van,de sajnálom lecserélni a gyárit. A kazettás átalakító csak félmegoldás. Az új rádióhoz az átalakítók meg elég húzósak. Szóval van valami javaslatotok?
A jobb oldali gumibak és a fém közé befér az ujjam. Tehát csere mindhárom. Csak azért vagyok rá kíváncsi mert a szerelő ügyes de az árakat én is tudni akarom előre. Egyben sem bízom annyira hogy elfogadjam hogy ennyi és ennyi volt az alkatrész ára.
A motor és a váltó fixen össze van csavarozva. Együtt bólogatnak.
Azt nagy valószínűséggel a hátsó "kutyacsont" hibája okozza. Alá kell nézni, hogy melyik van benne. Érdemes nagyobb csavarhúzóval vagy feszítővassal megmozgatni a két szélső rögzítést is, hogy nincs-e azokkal is gond, de az a ritkább.
5, 12, 18, 24, két utóbbi szerintem ugyanoda megy ahogy Papalac cartárs irja kétféle lehet :D, csakhogy ne legyen egyszerű a tulaj élete. Az 1-s csak egy fém "merevitő-tartó" nevezzük bárminek, olyan mint a 14-s