Keresés

Részletes keresés

seTTebello Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11640
Közben réjöttem, hogy hol olvastam. A Fablok veblapján:
1945 - 1963 Wykonanie 1565 parowozów normalnotorowych (w tym 216 na eksport) osobowych, pospiesznych, towarowych i przemysłowych. Typy parowozów: Ty 42; Ty45; Ol 49; Pt 47; Tkt 48; WP; Tkh 49; "Œlšsk"; IU; "Baziel".
Eksport: Albania, Rumunia, Węgry, Korea, Chiny, Wietnam, Indie.
Előzmény: OKU30 (11631)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11639

 

Előzmény: Mozdonyvezetö (11638)
Mozdonyvezetö Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11638
Biztosan Indusi volt (Induktive Zugsicherung), amit láttál. Ilyesmi, mint ezen a képen?
Előzmény: MIHOK1 (11609)
OKU30 Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11637
Ha a Tr20-asokra gondolsz, az már egy feltérképezett terület. Összes Baldwin gyári szám, SZD/DRG BR56 átvételek, 2.vh utáni Tr20' újraszámozás, majd a selejtezések.
Előzmény: manhattani (11635)
OKU30 Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11636
Köszönöm, minden adat jól jön.
Előzmény: manhattani (11634)
manhattani Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11635
Meg volt egy amerikai gyártmányú export gőzös típus a PKP számára, de gondolom, az már megvan. (OKU30, esküszöm, hogy nem téged cukkollak.. :)))   .)
Előzmény: manhattani (11634)
manhattani Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11634

>Kb 20 éve dolgozunk a lengyel adatokon, már kb 80% körül járunk, ...

Egy mellékes adat (tán levéltári kutatásnál hasznos lehet):

A Baldwin északkelet-európai képviselője Lengyelországban volt, Frank W. Morse, Krolewska 1, Varsó.

Előzmény: OKU30 (11631)
OKU30 Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11633

A teljes 601-es MÁVAG lista jó pár éve itt található:

http://www.softrain.hu/train/Bp105.htm

A CO mozdonyok kiszállítási időponta:

601: 1918.02.28.

602: 1918.04.04.

603: 1918.04.04.

Táhát stimmel az 1918 tavasza.

Sajnos a mozdonyokat a huszas években szétvágták. (Még a TCDD korszak előtt)

Előzmény: MIHOK1 (11632)
MIHOK1 Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11632

Köszönöm a választ.

Hadd kérdezzek egy más dologról is.

A lentebb belinkelt 601 képről folyt a találgatás és eszembe jutott a török export 601 sorozat. A Vasúthistória 1990 évi 58. oldalán átadásnak 1919 március-áprilist írnak. Itt a kérdés, hihető ez?

Az összeomlás után a Balkán felé nem nagyon lehetett szállítani és két időpont között 5-6 hónap van, ennyi nem lehetett szükséges egy átadási procedúrához, kivéve ha szétszedve szállították a gépeket.

Nem 1918 tavaszán volt az átadás? Vmi MÁVAG listából talán kiderülne 

Előzmény: OKU30 (11631)
OKU30 Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11631

Ne dőlj be a lengyel adatoknak. Ott senki sem tud túl sokat az egészről. A cél az ellenség megtévesztése volt, nem a pontos adatközlés. Az említett számok közel állnak a valósághoz. Kb 20 éve dolgozunk a lengyel adatokon, már kb 80% körül járunk, de innen már minden százalék egyre nehezebb.

 Nos az emlitett sorozat a "Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce" , Chrzanow mozdonygyár terméke. A szabvány rövidítése Chrz. A "Ferrum" mozdonyok hivatalos tipusjele T3A. Három darab került magyarországra 5393-5395/1959 gyári számokkal, az OKÜ-höz. (Ózdi Kohászati Üzemek), Itt rendre az 59/58/60 pályaszámokat kapták. (C-h2t, 1435mm): Becenevük 'Gomulka' volt. A hatvanas évek közepétől 344-es sorozatszámot is kaptak. A nyolcvanas években állították le őket és mindet 1991-ben vágták szét.

 Az 5391-es gyári szám szintén 1959-ben lett kiadva, de a lengyel ipar számára TKh-5391 pályaszámmal.

 A hasonló jellegű dunaújvárosi gépek NDK-s gyártmányúak voltak: Borsig és 'Hans Beimler' (318, 319-es sorozatok, hasonlóak mint a német BR80)

Előzmény: MIHOK1 (11601)
A.Balu Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11630

Luc72!

 

Állat a kép! Várom a folytatást, azt nem lehetne, hogy a beigért galériába helyet kapjanak a kisterenyei képek is?!

Én nagyon örülnék neki!

BlackStar Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11629

természetesen nem az _eredeti_ fotóra gondoltam, hanem egy scan, meg egy link, ahogy lentebb a 601+601 is megjelent.

Csatlakozom!!

(holnap felficcan a szkenner drájvere Károlykára, a nótbúkomra, és akkó' ott állok neki szkennelni, ahol akarok... kezdek egy MÁVAG sorozatú gőzmociképpel :)) )

Ja igen, szerintem 600 dpi alá nem érdemes menni {:-)

Előzmény: drdoktor (11627)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11628

Természetesen én sem az eredeti fotóra gondoltam, hiszen nekem is csak scanelve van meg az a bizonyos fotó.

Mint már azt nyílván tapasztaltad a magam készítette fotókból elég sűrűn és sokat rakok fel a fórumra és a képtáramba is. De az ilyen archív fotókat leginkább cserélni szeretem.

Luc 72 által belinkelt kép valóban csodálatos.

Előzmény: drdoktor (11627)
drdoktor Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11627
természetesen nem az _eredeti_ fotóra gondoltam, hanem egy scan, meg egy link, ahogy lentebb a 601+601 is megjelent.
Előzmény: Törölt nick (11625)
drdoktor Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11626
Rozsdatemető
írta: Fejes Endre

(c) DGKUm
Előzmény: Törölt nick (11624)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11625
Közkincsé? Lehet, de amíg kapok érte cserébe valamit addig azt részesítem előnyben. Sok gyűjtőnek féltett kincse egy egy ilyen fotó, szóval valamit valamiért. Mid van?
Előzmény: drdoktor (11606)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11624

Tök jó kis kép!!! :-)

 

A "Fejes Endre" elnevezés honnan származik? KI ez? Miféle "becenév" ez. (a másik kettő  becenevét, és értelmezését ismerem, de ezt nem. )

Előzmény: drdoktor (11623)
drdoktor Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11623
Előzmény: drdoktor (11622)
drdoktor Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11622
off

mert semmi gőzös nincs benne, de van kevés pályaudvar, Gyermekvasút, villamosremíz itt-ott, szóval legalább vaspálya a tízenéves képeken, talán Nektek is érdekes lesz.
lildikó linkje, egy szomszéd topikból:
http://autobusz.budapest.hu/legifotok.htm

/off
drdoktor Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11621
én is havasnak gondolom
Előzmény: MIHOK1 (11619)
MIHOK1 Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11620

Rákérdezhetek egy hangszóróért?

 

Nem a török mozdonyok leszállításakor készült a kép? A három mozdonyból kettőt kis időbeli különbséggel adtak át (1919. 04. 16. és 19.). Akár szeneskocsikat is exportálhattak velük együtt. Mondjuk a fékes kocsik a vonatban elől voltak, a fék nélküliek meg a szerelvény képről lelógó részén.

Azt hogy kellettek-e Törökországban szeneskocsik nem tudom. Török szénbányászatból még gyengébb vagyok mint a Kárpát-medence talajtanából

Előzmény: rezgaras (11618)
MIHOK1 Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11619

Hadd szálljak be a találgatásba.

Lehet hogy az a talaj nem dolomitos/mészköves/üledékes, hanem csak símán havas? 

 

Előzmény: BlackStar (11588)
rezgaras Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11618
seTTebello írta:

> Vagy lehet, hogy ezek próbázó mozdonyok és még nem vették át őket, azért nincs rajtuk hadijel tábla?

Nem hiszem. Azokon a mozdonyokon, amiken van hadijel tábla, annak mérete miatt a pályaszám tábla magasabban van. Legalábbis a legtöbb fényképen úgy látszik.

> Gondolom a mozdonyokra még a gyárban felszerelték a MÁV - os táblát, de a hadijeltáblát csak a műtanrendőri után.

Ezt ugye csak te magad ötlötted ki? Mert igen valószinûtlenül hangzik. Legalábbis semmi nem indokolja szvsz., hogy így tegyenek...
Előzmény: seTTebello (11612)
rezgaras Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11617
MIHOK1 írta:

> A megoldás a Klein Lindner beálló tengely volt.

Persze. Annak a legnagyobb problémája, hogy csak külsô keretes mozdonnyal mûködik. A fôkeretbe ugyanis a belsô tengelyt kell csapágyazni, ami merev.

> a 490 sorozaton is ilyen van

Igen. És több osztrák eredetû keskeny nyomközû mozdonyon.
Előzmény: MIHOK1 (11607)
drdoktor Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11616
> Jujjj ez a szín! :-)

mandarinszínű, hiszen kínai.
a mandarinok tudvalevőleg Kínában éltek:)))
Előzmény: division by zero (11566)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11615
Nem biztos, hogy sikerül a péntek, de én most hétvégén dolgozom.
Előzmény: Törölt nick (11614)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11614

Nem tudom, arrafelé milyen idő van, de itt két napja szakad. Csupa sár minden, etc.

A mályi agyagbányát rámosta a víz a 3-as útra, meg más kedves történetek.

Neked miért jobb a péntek, mint a hétvége? Mer'hogy normál esetben pénteken én dolgozom. :)

Előzmény: seTTebello (11610)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11613
Egy képet ismereka_mai_Potra Orientalisról.Ez alapján tényleg nem az, de azért lehet keresgélni a neten. Ma Poarta - nak hívják.
seTTebello Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11612
>>A mozdonyok oldalán ugyanis nincs hadijel-tábla!!!

Napra pontosan tudjuk, hogy mikor jött ki az első 601? Vagy lehet, hogy ezek próbázó mozdonyok és még nem vették át őket, azért nincs rajtuk hadijel tábla?
Gondolom a mozdonyokra még a gyárban felszerelték a MÁV - os táblát, de a hadijeltáblát csak a műtanrendőri után.

>>Szvsz. az is kiesik.

Miért?
Előzmény: rezgaras (11603)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.20 0 0 11611
>>ezek szerint hozzánk küldtek mozdonyt? Egyről írják, hogy "huta"-ba küldték, ez jelentheti, hogy vmelyik magyar vasműről van szó?

Szerintük küldtek, ha jól emlékszem akkor a Pafawagból Dunaújvárosba.
Előzmény: MIHOK1 (11596)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!