Közben réjöttem, hogy hol olvastam. A Fablok veblapján: 1945 - 1963 Wykonanie 1565 parowozów normalnotorowych (w tym 216 na eksport) osobowych, pospiesznych, towarowych i przemysłowych. Typy parowozów: Ty 42; Ty45; Ol 49; Pt 47; Tkt 48; WP; Tkh 49; "lšsk"; IU; "Baziel". Eksport: Albania, Rumunia, Węgry, Korea, Chiny, Wietnam, Indie.
Ha a Tr20-asokra gondolsz, az már egy feltérképezett terület. Összes Baldwin gyári szám, SZD/DRG BR56 átvételek, 2.vh utáni Tr20' újraszámozás, majd a selejtezések.
A lentebb belinkelt 601 képről folyt a találgatás és eszembe jutott a török export 601 sorozat. A Vasúthistória 1990 évi 58. oldalán átadásnak 1919 március-áprilist írnak. Itt a kérdés, hihető ez?
Az összeomlás után a Balkán felé nem nagyon lehetett szállítani és két időpont között 5-6 hónap van, ennyi nem lehetett szükséges egy átadási procedúrához, kivéve ha szétszedve szállították a gépeket.
Nem 1918 tavaszán volt az átadás? Vmi MÁVAG listából talán kiderülne
Ne dőlj be a lengyel adatoknak. Ott senki sem tud túl sokat az egészről. A cél az ellenség megtévesztése volt, nem a pontos adatközlés. Az említett számok közel állnak a valósághoz. Kb 20 éve dolgozunk a lengyel adatokon, már kb 80% körül járunk, de innen már minden százalék egyre nehezebb.
Nos az emlitett sorozat a "Pierwsza Fabryka Lokomotyw w Polsce" , Chrzanow mozdonygyár terméke. A szabvány rövidítése Chrz. A "Ferrum" mozdonyok hivatalos tipusjele T3A. Három darab került magyarországra 5393-5395/1959 gyári számokkal, az OKÜ-höz. (Ózdi Kohászati Üzemek), Itt rendre az 59/58/60 pályaszámokat kapták. (C-h2t, 1435mm): Becenevük 'Gomulka' volt. A hatvanas évek közepétől 344-es sorozatszámot is kaptak. A nyolcvanas években állították le őket és mindet 1991-ben vágták szét.
Az 5391-es gyári szám szintén 1959-ben lett kiadva, de a lengyel ipar számára TKh-5391 pályaszámmal.
A hasonló jellegű dunaújvárosi gépek NDK-s gyártmányúak voltak: Borsig és 'Hans Beimler' (318, 319-es sorozatok, hasonlóak mint a német BR80)
természetesen nem az _eredeti_ fotóra gondoltam, hanem egy scan, meg egy link, ahogy lentebb a 601+601 is megjelent.
Csatlakozom!!
(holnap felficcan a szkenner drájvere Károlykára, a nótbúkomra, és akkó' ott állok neki szkennelni, ahol akarok... kezdek egy MÁVAG sorozatú gőzmociképpel :)) )
Ja igen, szerintem 600 dpi alá nem érdemes menni {:-)
Természetesen én sem az eredeti fotóra gondoltam, hiszen nekem is csak scanelve van meg az a bizonyos fotó.
Mint már azt nyílván tapasztaltad a magam készítette fotókból elég sűrűn és sokat rakok fel a fórumra és a képtáramba is. De az ilyen archív fotókat leginkább cserélni szeretem.
Közkincsé? Lehet, de amíg kapok érte cserébe valamit addig azt részesítem előnyben. Sok gyűjtőnek féltett kincse egy egy ilyen fotó, szóval valamit valamiért. Mid van?
mert semmi gőzös nincs benne, de van kevés pályaudvar, Gyermekvasút, villamosremíz itt-ott, szóval legalább vaspálya a tízenéves képeken, talán Nektek is érdekes lesz. lildikó linkje, egy szomszéd topikból: http://autobusz.budapest.hu/legifotok.htm
Nem a török mozdonyok leszállításakor készült a kép? A három mozdonyból kettőt kis időbeli különbséggel adtak át (1919. 04. 16. és 19.). Akár szeneskocsikat is exportálhattak velük együtt. Mondjuk a fékes kocsik a vonatban elől voltak, a fék nélküliek meg a szerelvény képről lelógó részén.
Azt hogy kellettek-e Törökországban szeneskocsik nem tudom. Török szénbányászatból még gyengébb vagyok mint a Kárpát-medence talajtanából
> Vagy lehet, hogy ezek próbázó mozdonyok és még nem vették át őket, azért nincs rajtuk hadijel tábla?
Nem hiszem. Azokon a mozdonyokon, amiken van hadijel tábla, annak mérete miatt a pályaszám tábla magasabban van. Legalábbis a legtöbb fényképen úgy látszik.
> Gondolom a mozdonyokra még a gyárban felszerelték a MÁV - os táblát, de a hadijeltáblát csak a műtanrendőri után.
Ezt ugye csak te magad ötlötted ki? Mert igen valószinûtlenül hangzik. Legalábbis semmi nem indokolja szvsz., hogy így tegyenek...
>>A mozdonyok oldalán ugyanis nincs hadijel-tábla!!!
Napra pontosan tudjuk, hogy mikor jött ki az első 601? Vagy lehet, hogy ezek próbázó mozdonyok és még nem vették át őket, azért nincs rajtuk hadijel tábla? Gondolom a mozdonyokra még a gyárban felszerelték a MÁV - os táblát, de a hadijeltáblát csak a műtanrendőri után.