Hát, HA a pénzedet úgy tudod fialtatni, hogy magasabb legyen a hozama, mint a hiteled kamata, akkor valóban nem éri meg kiszállni. Azonban ez egy elég nagy "ha". Ti. a hitelkamatok általában magasabbak, mint a betéti kamatok (a különbségből él a bank), így nem lesz egyszerű olyan betétet és/vagy hitelt találnod, amivel/amikkel jól jársz. Persze vállalkozásba is fektetheted, az már hozhat jól a konyhára, de kockázatos.
Egyébként én készpénzre + autóbeszámításra vettem a Jazzt, oszt' jóccakát. Mondjuk mivel én Magyarországon vettem, de Ausztiában fogom forgalomba helyezni, ezért valószínűleg nem is lett volna túl egyszerű olyan bankot találnom, ami egy ilyen akciót finanszírozott volna.
Legyen 1000 a hitel es 6% a kamat, 10 idoegysegre. ekkor a reszlet ~136 Ft lesz (135.87 Ft) egy idoegysegre Azaz 1357,8 Ft-t (~36% plussz) fogsz befizetni szumma...
A reszlet kamat+toke!!! mindig allando ezert: (matek szerint a kamatos-kamat 136 Ft fix reszletet ad ki)
...hoppa fel ido ! kb a toke ~40%-a lett mar torlesztve es hozza a kamatok 70%-a !!! (252/356)
Ha most kifizetnem az 572 maradek toket akkor 252/1000=~25% !!!! tenyleges kamatot jelent a nevleges 6%-hoz kepest....a korai kiszallas miatt.
...
Szoval kiszallni nem igazan jo bolt......legfoljebb a futam ido fele elott
Azért ez így nem igaz... Ti. A 6% névleges kamat akkor sem 6%, ha nem szállsz ki idő előtt. Ebben az esetben tényleges kamat (10x136-1000)/1000=36% (a kamatos kamat miatt). Ez azért kevesebb, mint a félidejű kiszállásnál a 25%. Szóval pénzt spórolsz, ha hamarabb kiszállsz.
Ez így igaz. Én arra mondtam, hogy többször hallottam ezt a "csodák azért nincsenek" szöveget a Honda Ercsinél. Persze, nagyobbat akartak keresni másnál. Ez nem csoda.
Megnéztem a hitelszerződésemet. A kamattartalom a törlesztőrészletekben: 1.hó: 38,7% 12.hó: 35,4% 24.hó: 26% 36.hó: 16% 48.hó: 11% 60.hó: 6% 72.hó: 0,5%
Az a véleményem a magas THM-el rendelkező hitelekkel, hogy a közvetítőnek jó magas a jutaléka (jelen esetben a kereskedőnek). Rendesen keres a bank az én 5,5%-os THM-es hitelemen a bank. És biztos, hogy keresett a kereskedő is.
Tegyük fel, hogy nem töröm össze a kocsit, és a 6 éves futamidő alatt végig havi rendszerességgel törlesztem a hitelt.
Tegyük fel továbbá, hogy a jóléti rendszerváltás a forint - CHF árfolyamot nem befolyásolja jelentősen.
20 % befizetése mellett 40800 a havi részletem, az 2937600 Ft 6 év alatt.
Ha a másik keresekdő által ajánlott 46000 Ft-ot törleszteném, akkor 3312000 Ft-ot fizetnék ki 6 év alatt. A különbség 375000 Ft, ezt van hová tenni...
Az az elmélet, mely szerint az alacsony THM hitelnél az első időszakban csak kamatot fizetek, nem igaz, már az elején is a tőke : kamat arány 3/4 : 1/4 volt, másfél év után 32000 a tőke, 9000 alatti a kamat.
Szóval, a paraszot (jelen esetben engem) csak az érdekli, hogy mennyit kell először befizetni, aztán mennyit havonta.
Mellesleg, aki 20 % befizetéssel 6 éves hitelre vesz kocsit, az ne nagyon adja el az első 3-4 évben, mivel a kocsi eladási ára nem fogja fedezni a hiteltartozást (magyarul egyetlen árva fityinget sem tud "kivenni" a kocsiból).
A másik kocsinkat még 4 éve lényegesen rosszabb kondiciók mellett vettük hitelre, ugyancsak 6 évre, 50 % befizetéssel. Hát, másfél éve kellett ahhoz, hogy a havi törlesztésben a tőke meghaladja a kamatot.
Amiket leírtam, azok tények, nem gondolatkísérletek.
Ezek szerint az első években nem csak kamatot fizet az ember? Én idáig azt hittem. Japo fan, neked mi a jelenlegi kamat/tőke arányod a 10 éves hiteleden?
Én is beültem a szalonban az 1.4-es 3 ajtós akciós kifutó Civicbe, nem volt túl nagy az árkülönbség... Az a bajom megmondom őszintén, hogy az 5 ajtós nem tetszik, a 3 ajtós pedig nem jöhetett szóba, mindenképp 5 ajtóst szerettem volna. Egyébként semmi baj vele, bár a térÉRZET midenképp a Jazz mellett szól. Meg a variálhatóság.
Ja, egyébként a régi kocsimról megmaradt 195/60 R15-ös garnitúrát gond nélkül szállítottam a csomagtartóban, mindenféle bűvészkedés, hajtogatás nélkül. Nagy riszpekt a Jazz-nek, ez a szett épphogy, de nem fért el a 467cm hosszú felső-középkategóriás Galantban.
Hadd ragadjam meg az alkalmat egy kis reklámra, hátha valakinek az OFF járgányára felmegy: (195/60 R15 mindegyik)
2 db Bridgestone Potenza RE88, kb. 12-13e km-t futottak 2 db Conti Premium Contact, ramaty állapotban. 1 db GoodYear Eagle Ventura, közepes állapotban.
Utóbbi három gumi inkább a "vidd egy köszönömért" kategóriát képviseli :)
Legyen igazad, bár az is a köztudatban van, hogy a 7 gen. a Civic sorozat eddigi legkevésbé népszerű tagja, a 90 lovas motorral pláne. Annó én is gondolkodtam a cserén, de legalább az 1.6 Sportért cserébe, 1.4-esre biztos nem cseréltem volna el a Jazzt, hiszen kaptam volna egy hasonló dinamikájú, nagyobb fogyasztású, kisebb csomagterű és egyéniségű autót.
Az össz kamatból (780000/6év)a harmadik évben még 230ooo ft kamattartozás van!Kiváncsi lennék az Éles-féle hitelnél a 6éves futamidő felénél mennyi kamattartozás van még!Ha végig viszed a hitelt és nincs bibi az autóval akkor 1értelmű az 5%-os hitel!Tib
Na most ezt "nincsenek csodák"-at úgy értettem, hogy aki megnézi valamennyire, hogy hová teszi a pénzét (és ebben is vannak fokozatok!) az persze szétnéz a piacon, küld egy pár mélt, faxol, stb., mielőtt dönt. Ezt triviálisnak tartom. És ezek betartása mellett nincsenek csodák. Persze nálam ezerszer jobb alkuszok is vannak, az biztos...:-)
Olyan nincs(?), hogy az első néhány évben csak a kamatot fizeted. (Ha megpróbálod előbb visszafizetni egyben akkor meglátod!) Csak az első években az adott havi törlesztőrészletednek nagyobb hányada fordítódik a kamattartozásra, mint a vége felé. Egyébként lehet, hogy van ilyen konstrukció, de ilyenbe belemenni az ügyfél részéről rettenetes ráfizetés lenne sztem...
Ha meg végigviszem a hitelt, akkor +400-500e amit befizettem. Ha a felénél kifizetem, akkor is van 200-250e különbség. Ugye nem akarod azt mondani, hogy Te 3 év alatt ennyivel több tőkét törlesztesz?
Nem egyformán harácsolóak a bankok!5-8%-os THM-nél a bank az első 1-2 évben profitál-kifizetteti a kamatokat-az én hitelem 10% körül van,az ötödik évben is fizetek kamatot.Ha vki 2-3 év után kifizeti az autóját ,-vagy legalásbbis tervezi -annak nem érdemes 5%os hitelt fizetni.Aza baj ,hogy a fizetési ütemezést mindig a hitelszerződés megkötése után kapja meg az ember!Nem beszélve arról ,ha mondjuk 2 év után tk-s lesz ,kifizettél egy rakás pénzt kamatra ,a tőke meg áll!A biztositót nem érdekli a kamatkifizetésed!Szerintem!Tib
Mikor a Jazz-t vettem, először egy hazai nagyváros kereskedésében próbálkoztam, majd az interneten kértem árajánlatot számos Honda-kereskedőtől. A befutó az Éles lett, itt 40800 Ft lett a havi részlet, szemben az első kereskedő által ajánlott 46000 Ft-tal (azonos futamidő, CHF alapú hitel). Ha az egyik kereskedés ajánl egy jó hitelt, miért nem tudja azt ugyanannak a márkának egy másik kereskedése is ajánlani?
Valóban csak 2-3 centik vannak belül minden irányban, de ez a nagyobb hosszal és nagyobb tengelytávval már megadja a "középkategóriásautóbanülök" érzést, míg a Jazzt vezetve azért érződik az eggyel kisebb kategória.
Illetve az is benne volt, hogy azért később, amikor eladásra kerül majd, akkor azért ez egy új korában 4milla fölötti autó marad. Senki nem fog igazán emlékezni arra 4-5 év múlva, hogy 700-al vettem olcsóbban a listaárnál. A Jazz meg azért a fejekben egy 3millás autó. Félre ne értsétek! Nekem továbbra is nagyon tetszik a Jazz. Ha nem engedtek volna ennyit a Civic árából, akkor Jaz-t vettümk volna.