Július közepe előtt nem lehet túristáskodni a bányában:-)) Egyébként gyxalog sem hosszú az a 3 km. Már megtettem vagy tízszer az utat gyalog is. 2-300 méter ami nehezen járható. A hajtány csak úgy eszembejutott:-))
Nem mértem meg, de ez a legszűkebb kanyar a bányában. Igaz ide már nem megyünk a mozdonnyal, mert ez az ereszkéhez vezet és 5-6 méter után vége is a síneknek. Jut eszembe, nincs valakinek kézihajtánya? :-)))
Várpalotán asszem 760-as nyomtávú kisvasút volt C50-esekkel, de ez nekem elég kicsinek néz ki. A kisvasut.hu-n van is jópár kép.
Igen jól tudod! Várpalotán 760 mm-s kisvasút volt. Az általad említett oldalon van fenn néhány fotóm a még működő vasútról! Ami az előző képeken látható az a volt bányafa telep 600 mm-s vágányzata. Ezen kézi erővel tologatták a kulikat.
A vasút megszűnése után sikerült megszereznem jónéhány rajzot és dokumentumot (helyszínrajzok, lezárási táblázatok, szerződések, mozdonykönyvek stb..)
Várpalotán valóban 760-as kisvasút volt C.50-esekkel. Tömörkényben a halgazdasági kisvasúton van most az innen származó 5711-es psz mozdony. Jártam Várpalotán 1996-ban a bányatelepen, és ha jól tudom, 600-as vasútnak is voltak romjai.