15 km/h ora alatt nem baj ha nem mukodik, azaz blokkol.
5.3.6. Viszont azon vizsgálatok során, amelyek az 5.3.1., 5.3.2., 5.3.3., 5.3.4. és 5.3.5. pontban vannak megadva, a kerekek rövid idejű blokkolása megengedett.
Ezenkívül a kerekekek blokkolása akkor megengedett, ha sebességük 15 km/h alatt van. A közvetett szabályozású kerekek blokkolása bármely sebességen megengedett, ha ez nincs hatással a jármű stabilitására és kormányozhatóságára.
6.3.1. 15 km/h-t meghaladó sebességen az ABS által közvetlenül szabályozott kerekek nem blokkolhatnak, ha hirtelen a teljes működtetőerő a működtető berendezésre hat.
E feltétel teljesülését a fenti 6.2. pont szerint v ≈ 40 km/h-s kis kezdeti sebességen és v ≈ 80 km/h-s nagy kezdeti sebességen is ellenőrizni kell.
6.3.2. A kerekek rövid idejű blokkolása azonban megengedett, ha ez nincs kihatással a jármű stabilitására.
Ebben maximálisan egyetértek: novemberben az első hóban vittem el a másik kocsinkat éves szervizre. Szerencsétlenségemre a téli gumik a csomagtartóban csücsültek, hogy majd a szervizben felrakatom. Jég + nyári gumi + ABS = (majdnem) biztos halál.
A fékek hangjával kapcsolatosan a szervízhez fordultam, ahol megnyugtattak, hogy ez a vékony oxidációs réteg miatt van, ami ilyen időben a féktárcsák felületén képződik, és egy két fékezés után elmúlik - és lőn!
tegnap nagy felfedezésem volt. észrevettem hogy az abs 10km/h allat nem müködik.nem nagy sebesség de arra elég volt hogy 1 picit kitegye a toporát.kérdésem a kocsim rosz vagy az abs ilyen. választ elöre is köszi .garanciálisban kicserélték a jobb oldali ajtó kárpitott mert ugy nézet ki mintha felázott volna.3 hónap mulva/most/ megint valyon elhiszik hopgy nem én öntözgetem?:)))
Miért lenne a japán egy öszvér tákolmány? Azokban az autókban az alkatrészek nagyrésze legalább japó, nem úgy, mint az EU-s szemetekben, ahol mindenhonnan beépítenek valamit, aztán kitesznek rá egy jelet és mehet a megfelelő szalonba. Igazándiból nem is értem, mit takar a VW minőség? Ezexerint azt, hogy szedett-vedett alkatrészekből is tudnak autót összerakni? :-)
Ha egy éjszakás kinti parkolás után másnap elindulok, a súrlódó hangot én is hallom fékezéskor, mind a 4 kerék felől. Nagyon hidegben az első pár fékezéskor a fékerő is csökkenhet!!!
Más: miért van az, hogy ha egy Jazz szembejön, és az összetartozás jeleként megpróbálok integetni neki, a vezető általában hülyének néz? A motoros világban megszoktam az integetést, ott ez íratlan szabály. Pedig ha két ember Jazz-t vesz, valami más közös bennük :-))
Rég jártam erre, ugyanis sielni voltunk a múlt héten hármasban :)
Bocs, de csak a matekleckéig volt eröm visszaolvasni...
Ami jó volt: 3 napig áltt a jazz kint hóban, fagyban, hajnali -15 fokban és három nap után minden úgy müködött, mintha a garázsból indultam volna. Persze én vagyok a hülye, hogy mást vártam.
Ami nem tetszik: most már egész határozottan hallható, hogy minden reggeli inditás után az elsö néhány fékezés hangos (kb mintha valamihez hozzáérne a kerék). Nagyjából az 5. után elmúlik.
Tapasztalt valaki hasonlót?
Édesapám Borájába már kb. 1L olajat kellett utántölteni. Az opelosoktól is hallani, hogy teljesen természetes az olaj töltögetése a motorba. Lehet, hogy csak szerencséd volt. Én a japán márkákban (technikában) bízom, mert szerintem jobb, még akkor is ha öszvér "tákolmány".
Az 1.2 Cool-ban van hatso. Ergo ket elso kodlampa + madzag + kapcsolo + szereles = ~110eFt. :(( Mikor atvettem az autot Mr. H. Eles azt mondta, hogy olyan trukkosen vannak ott a lamellak, hogy csak a gyari kodlampat lehet beszerelni. Lehet, hogy ez csak parasztvakitas.
Utángyártottról még nem hallottam, de felmerült bennem a kérdés, hogy a ködlámpa szett a hátsó ködlámpát is tartalmazza-e vajon, vagy az benne van az olcsóbb típusokban is?
Az 1.4 ES-ben 2x2 ködlámpáról van szó és elől-hátul egymástól függetlenül ki-be kapcsolhatóak.
A gyári upgrade elvileg ezt a 4 lámpát tartalmazza + kapcsoló bekötés a kormánynál + első lökhárító csere vagy csak egy kisebb elemet cserélnek ki?
Én pusztán azon egyszerű okból fogom Ausztriában forgalomba helyezni, mert én itt lakom és dolgozom, így "muss sein" itt forgalomba helyeznem. Mivel itt elég drága a biztosítás (kötelező + rész-casco + osztrák "súlyadó" =~150 euro =~ 37000 Ft havonta! és ez egy kis=olcsó autó!), ezért anyagilag jobban jártam volna, ha magyar rendszámmal használhattam volna itt, de ezt sajnos az osztrák törvények nem teszik lehetővé. És hogy miért vettem Magyarországon és nem Ausztriában? Mert így 1) be tudtam számíttatni a még magyar rendszámú régi autómat, és 2) MO-n jóval olcsóbb volt a Jazz . Igaz, így az üzembe helyezés bonyolultabb. Az osztrák üzembe helyezési költség kb. 300-400 euró lesz cakkompakk (beleértve a műszaki átvizsgálást), de még nem tudom pontosan. Majd megírom, ha túl leszek rajta. A kötelező szervízek áráról fogalmam sincs, de gyanítom, hogy Ausztriában drágább. Szóval lehet, hogy a kötelezőre Sopronba fogom hordani.
A szalonba kérdeztem meg, hogy milyen lehetőségek vannak,és nekem ez volt a szimpatikus. Szallaerbeknél szereltettem bele 45000Ft-ért. kártyát adnak hozzá, ami nélkül nem indul az autó. Ha elmész az autó mellől ( kártya a zsebben) akkor kulccsal sem indul.