Ha vkit érdekelnek konkrét mérések is ebben a parttalannak tűnő ABS vs non-ABS témában, akkor ajánlom a www.ave.fw.hu oldalon az "Egyéb mérések" -> "változtatások" pontot.
OFF Ma kikanyarodott elém egy frissen indított Ignác, és a kipufogójából minden nagyobb gázadásra csordogált valami folyadék (mint esős időben a csatornaelvezető aljából), mitől lehetett az?
A Hondának is ez a legkisebb autója, a Mercedesnek is ;-)
De egy Renault Modus is megpróbált letolni az előzősávban, majd egy kis gázfröccsöt követően alig bírt kapaszkodni ;-) Azt sajnos a visszapillantóból nem láttam milyen motorja volt...
3-asban 4-5000 környékén pörgetve előzgetni a kocsisort elég élvezetes országúton ;-))
Tulajdonképpen ez az egyik üzemód amit előszeretettel használok, a másik kedvencem a nyugodt, hangnélküli suhanás 80-90-el, mintha nem is létezne az autó de mégis haladok...
Pedig a 170CDI 90 vagy 95 LE-s motor. A gyorsulása szerintem több, mint 10,9 (a 109 LE-s 180CDI motorral 10,8, automata váltóval 11,1), de akkor is van 100-ig 2mp előnye papíron.
Csak lazítás képpen, ma lámpás gyorsulásnál (BP 2/A kivezető szakasz) egy Mercedes A 170 CDI-t sikerült lealázni, aminek a gyári 0-100km/h értéke 10,9 sec ;-)) Az egyenes szakasz végéig elértük a 140 km/h-t, eddig elég szoros volt a verseny, majd az első kanyart követően jelentősen lemaradt, és a 3. kanyar után végleg eltűnt a visszapillantóban ;-)
A Jazz könyvében egyértelműen le van irva hogy az ABS nem a fékezhetőség,hanem az irányithatóság miatt fontos.Talán ez is az oka hogy kis tempónál nem műxik.Javits ki ha tévedek:Tib
15 km/h ora alatt nem baj ha nem mukodik, azaz blokkol.
5.3.6. Viszont azon vizsgálatok során, amelyek az 5.3.1., 5.3.2., 5.3.3., 5.3.4. és 5.3.5. pontban vannak megadva, a kerekek rövid idejű blokkolása megengedett.
Ezenkívül a kerekekek blokkolása akkor megengedett, ha sebességük 15 km/h alatt van. A közvetett szabályozású kerekek blokkolása bármely sebességen megengedett, ha ez nincs hatással a jármű stabilitására és kormányozhatóságára.
6.3.1. 15 km/h-t meghaladó sebességen az ABS által közvetlenül szabályozott kerekek nem blokkolhatnak, ha hirtelen a teljes működtetőerő a működtető berendezésre hat.
E feltétel teljesülését a fenti 6.2. pont szerint v ≈ 40 km/h-s kis kezdeti sebességen és v ≈ 80 km/h-s nagy kezdeti sebességen is ellenőrizni kell.
6.3.2. A kerekek rövid idejű blokkolása azonban megengedett, ha ez nincs kihatással a jármű stabilitására.
Ebben maximálisan egyetértek: novemberben az első hóban vittem el a másik kocsinkat éves szervizre. Szerencsétlenségemre a téli gumik a csomagtartóban csücsültek, hogy majd a szervizben felrakatom. Jég + nyári gumi + ABS = (majdnem) biztos halál.
A fékek hangjával kapcsolatosan a szervízhez fordultam, ahol megnyugtattak, hogy ez a vékony oxidációs réteg miatt van, ami ilyen időben a féktárcsák felületén képződik, és egy két fékezés után elmúlik - és lőn!
tegnap nagy felfedezésem volt. észrevettem hogy az abs 10km/h allat nem müködik.nem nagy sebesség de arra elég volt hogy 1 picit kitegye a toporát.kérdésem a kocsim rosz vagy az abs ilyen. választ elöre is köszi .garanciálisban kicserélték a jobb oldali ajtó kárpitott mert ugy nézet ki mintha felázott volna.3 hónap mulva/most/ megint valyon elhiszik hopgy nem én öntözgetem?:)))
Miért lenne a japán egy öszvér tákolmány? Azokban az autókban az alkatrészek nagyrésze legalább japó, nem úgy, mint az EU-s szemetekben, ahol mindenhonnan beépítenek valamit, aztán kitesznek rá egy jelet és mehet a megfelelő szalonba. Igazándiból nem is értem, mit takar a VW minőség? Ezexerint azt, hogy szedett-vedett alkatrészekből is tudnak autót összerakni? :-)
Ha egy éjszakás kinti parkolás után másnap elindulok, a súrlódó hangot én is hallom fékezéskor, mind a 4 kerék felől. Nagyon hidegben az első pár fékezéskor a fékerő is csökkenhet!!!
Más: miért van az, hogy ha egy Jazz szembejön, és az összetartozás jeleként megpróbálok integetni neki, a vezető általában hülyének néz? A motoros világban megszoktam az integetést, ott ez íratlan szabály. Pedig ha két ember Jazz-t vesz, valami más közös bennük :-))
Rég jártam erre, ugyanis sielni voltunk a múlt héten hármasban :)
Bocs, de csak a matekleckéig volt eröm visszaolvasni...
Ami jó volt: 3 napig áltt a jazz kint hóban, fagyban, hajnali -15 fokban és három nap után minden úgy müködött, mintha a garázsból indultam volna. Persze én vagyok a hülye, hogy mást vártam.
Ami nem tetszik: most már egész határozottan hallható, hogy minden reggeli inditás után az elsö néhány fékezés hangos (kb mintha valamihez hozzáérne a kerék). Nagyjából az 5. után elmúlik.
Tapasztalt valaki hasonlót?