Félreértés ne essék, csak azt hittem, hogy több dolgot is tudsz róla! Azt hiszem a Credo több kategóriában is indul a tenderen: még tavasszal mutatták be a helyközi (elővárosi) 11m-es IC 11M típust, melyből szintén a Kisalföld Volánnál van a proto típus. A városi midi buszokat (BC 9,5 Vértes Volán, ill BC 11-es) szintén indítani szeretné. Azt nem tudom, hogy midi kategória van-e, de ezek a buszok ebbe a kategóriához tartoznak, úgy mint Ik405, E91 stb. Ez utobbi lehetne versenytársa igazából, de az ára miatt nem egy kategória!
Köszi a kiigazítást, én azt hittem, hogy a volánoknak is indulniuk kell, meg a gyártóknak is, és a nyertes volánok kapják meg a nyertes buszt, de ezek szerint nem!
Akkor a Zala egyszerűen csak azért nem vett eddig tendernyertes buszokat, mert nem szereti a 412-t:-)))))).
A Szabolcs volán is állami támogatással vette idén a 2 új 412-esét?
A Volán tenderen nem Volánok indulnak, hanem buszok(gyártók).
Az a lényege, hogy a Volán társaságok a tendergyőztes buszokra állami támogatást kapnak. Persze más buszokat is vásárolhatnak, csak arra nem kapnak támogatást.
Kinézet...:-) Nekem abszolút nem teccik, hiába van úgy oda mindenki érte, én inkább az olyan kockásabb (pl. 415, 412), vagy "classicos" (c56, E94F, drezdai 417) formákat szeretem, de ezt a nemistudom milyen Credo-formát nem. Műszakilag elfogadható, üzemeltetésről nem tudok nyilatkozni (egyetlenegy hibát hallottam róla, az ajtóval kapcsolatban).
Na meg azért egy volán tenderen nem "illendő" dolog, hogy Credo nyerjen. Jobban örülnék neki, ha pl. egy igényesebb busz nyerne, mint pl. Mercedes, MAN, vagy akár Ikarus EAG (ennek örülnék a legjobban!).
Fejtsd ki légyszíves kicsit részletesebben, hogy mire gondoltál, mikor azt írtad, hogy "pfffffff"! Pontosítsad: műszaki, üzemeltetési, esztétikai, vagy kényelmi, esetleg mint munkahely (sofőr szemszögéből) hangzott el ez a véleményed!
de pl. utaztam már Zeg és Zkaros között busszal. 260-assal. Még annyit erről, hogy ezt az utazást még autóval is igencsak utáltam a sok falu miatt, igaz, az autós utazások jónéhány évvel a buszos előtt voltak. (Ráadásul akkor még mindig megfájdult a fejem a sok autózástól.) Mondjuk az eddigi az kissé OFF, de az már nem, hogy Zalakaros felé a sok útbaeső település igencsak felkínálja a lehetőségét a lassújáratoknak, szemben mondjuk egy Zeg-Keszthely szakasszal, ami azért jóval elviselhetőbb ebből a szempontból.
Bár már utaztam olyan buszon is Keszthelyről Hévízre, ami szinte minden bokornál megállt, pedig, azt hiszem Zalaegerszegről jött, és a Keszthely-Hévíz "elővárosi" lassújáratokból is van elég bőven, ahhoz, hogy ne maradjanak busz nékül az utasok. Carpy! Erről a legutóbbi észrevételről tudnál többet írni?
Ez meglehetosen gumikategoria. Szerintem az az igazan lassu tavolsagi jarat, aminel nincs odairva a mezo aljara, hogy "az utvonalon rendszeresitett, de e mezoben fel nem tuntetett megallohelyeken nem all meg" Igazad van, ez valahogy eszembe sem jutott! Bár némelyik ilyen busz menetrendjét elnézve, igencsak meggondolom, hogy egy nagyobb távolságot végigutazzak-e rajta.
Bár nem tudom, hogy melyik kategória, de pl. utaztam már Zeg és Zkaros között busszal. 260-assal. Ez ajárat igencsak alkalmas a településföldrajzi isnmeretek gyarapítására. szerencsére annyi változatosság volt benne, hogy odaútban Nagykapornak, visszaútban pedig Pölöske irányába mentünk. :)
A győri helyi Credok üzemanyagfogyasztásáról van valakinek információja? Nagyon kíáncsi vagyok, hogy 100 m-en mennyit "ehet" egy automata váltós Credo :-)
Sziasztok!
Ha már ajtó,meg busz..
A Credon-n ugyanis a beépített nyílászáró tényleg utasajtó.
Ma viszont, állok Szegeden a Mars téren, bejön mellettem egy TV-s VW LT 55, buszkivitel.Nézem, hol szállnak le az utasok, mert a jobb oldalon csak lemez van, ajtó sehol.Nyilván a bal oldalon-gondolom.
Erre nyílik az anyósülés melletti ajtó, és leesett az állam:Ott szálltak le!A szériában nem utasajtónak készűlt, szűk nyíláson!
Akkor most lehet vitatkozni, mi a jobb,bolygóajtó, ráncajtó, tolóajtó vagy akármi.De ez?
Főleg, hogy a VW prospektusa szerint van utasajtó, mégpedig a teher kivitel szabvány tolóajtaja.
Ennyit jelent + két ülés?
Az Irizar pár hétig volt nálunk. Én sajnos párszor megszenvedtem rajta a Kaposvár-Budapest távot. 55 személyes volt a lelkem. Az anyázásokat, amiket akkor írtam még meg lehet találni:-)
Az hagyján, hogy én panaszkodtam az üléstávokra, mert azt már megszokhattátok, de még a mamókák is morogtak rá:-)