Keresés

Részletes keresés

BlackStar Creative Commons License 2005.04.27 0 0 11740

Esengek kollegák :))

A képeiteket léccives tegyétek föl máshova IS, nagyobban...

Ha nem megy, akkor lécci küldjétek el nekem, vagy ha még ahhoz is nagy (az volna az igazi :)) ), akkor adok egy FTP címet, vagy valami...

De az index nagyon használhatatlanra butítja a képeket sajna :((((((

Előzmény: Törölt nick (11729)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.27 0 0 11739
>>Viszont mindig arról írnak, hogy a Bak majd Bah kocsik gyártása azért került át Dunakeszire, mert a többi gyárnak a jóvátételi és egyéb export szállítások miatt nem volt kapacítása.

A vasútgépészeken most erről írnak. A '60 - as években szállítottak ki személykocsikat. Az viszot már szvsz. nem jóvátétel volt. Dunakeszi nem 1958 - tól indult? A Kaláka forgóvázas kocsik, már Dunakeszin készültek, a többségük biztos.
Szvsz. 1955 - ig volt egy komolyabb jóvátétel, aztán indult a dunakeszii gyár, hogy a későbbi szovjet szállítások miatt ne legyen kapacitáshiány.
Előzmény: rezgaras (11719)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.27 0 0 11738
Hogy ez eddig!
Én úgy akarok lemenni, hogy pontosan ismerem a helyet. Ilyenkor megnézem, hol van egy régi térképen, hogy más célpontokat is megnézhessek. A Béga partján én egy szeszgyárról tudok, de a kép a 993 - ról valahol nagyon a prérin készülhetett.
Előzmény: drdoktor (11722)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.27 0 0 11737
Ez a WOW vagy MOM felirat mit jelent? Láttuk már MOM - ként is.


arlo8 Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11736
 Köszönöm ! De a kivitel 20 vagy 28-adika,mert a 28 is szerepelt már ?
Előzmény: OKU30 (11709)
hkv Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11735
Aha köszike a fontos információt, ha bárki bármiféle balesetéről tud írja meg mert elhatároztam, hogy a mozdony mozdonykönyve, valamint fényképek és eredeti jellegrajz alapján megírom a mozdony történetét.
Előzmény: arlo8 (11731)
arlo8 Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11734

 

 ja és :

 

e, variáció: amikor a mozdonyt félreállították a környéken, a mozdítható lelopható vas és főleg szinesfém alkatrészek tuti az adott telepre kerültek.Ellenértékük meg egy félórán belül a garatba jövedéki adó terhelte folyékony élvezeti cikk alakjában.

Előzmény: arlo8 (11733)
arlo8 Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11733

 Ha ilyesmit akartok megtudni, hogy szétvágták-e ,mikor és ki  --fel kell keresni a környékbeli vashulladék (MÉH) telepet (telepeket) ugyanis:

 

a, variáció: ő vágta szét

b, variáció: nem ő vágta ,de hozzá vitték

c, variáció:pályázott rá , de nem ő nyerte (de tudja ki volt a tettes)

d, variáció: semmi köze hozzá, de mivel nagy kupac vas volt, és ő szakmabeli hát hallott róla.

Előzmény: seTTebello (11715)
arlo8 Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11732
 A rakomány nem valami hadicucc ??
Előzmény: Törölt nick (11729)
arlo8 Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11731
 " ..voltak balesetei..."     az utólsó előtti balesete ismert :1983.10.26-án ütközött az épp arra járó Selejtezési Bizottsággal. (Az utólsóban meg vagy 10 -10 palack oxigén-dissou-val gondolom ,de nem tudni mikor.)
Előzmény: hkv (11728)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11730

hello!

 

Jó a kép!!

 

De nem ez a kerék hevert a mozdony mellet. Képek valszeg a hétvégén. :-)

Előzmény: gumidani (11726)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11729

Csak mer a multkor nem akartam megosztani egyik kincsemet veletek, most engesztelésül egy mai szerzemény:

 

 

 

Ajkáról Cellfelé kijár.Azt hiszem ez a kép valóban nagyon ott van! Látjátok az üveggyár kerítését? Nem? talán azért mert még nincs meg. Látjátok a vonóvezetéket? Az alakjelzőt? Hogy háttérben a domboldalon szinte nincs is fa?
hkv Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11728
Illetve, hogy ha voltak baleetei azok mikor voltak.
hkv Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11727

Tud esetleg  valaki 424-es gőzmozdonyokról jellegrajzot küldeni nekem füsterelős változatról, meg az eredetiről is kéne.

 

Ja és még valami a 424-145-ös gőzmozdonyról kellenének információk, hogy milyen gyári számon gyártották, mikor volt a műtanrendőri vizsgálata, pontosan mikor selejtezték, és képek is kellenének róla.

gumidani Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11726
324.834 Vésztőn
Előzmény: Törölt nick (11687)
etwg Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11725

A török képek többsége nem menetrendszerinti vonat. A barátom rendszeresen szervezett akkortályban vasutas expediciokat arra, töle tudom. Ez egyébként a képek minöségéböl ill. a vonatok tipusábol is láthato.

 

Az irakit majd még megnézem

Előzmény: seTTebello (11714)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11724
A gondola kocsik és a tartálykocsik leírásait készen kapták, azt kellett gyártani. Simán belefér akkor, hogy ennek is megkapták a terveit, és az alapján nyomták.
Előzmény: rezgaras (11723)
rezgaras Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11723
Matiz írta:

> A GH kiadvány nem szól erről, 1947-es jóvátételi szállításoknál sem. Hálókocsit sem említenek

A Ganz prospektus képén a kocsi jobb alsó sarkán kocsiszámnak az szerepel, hogy 1950. Mivel nem valószínû, hogy már a gyárban SZD kocsiszámot írtak volna fel, azt hiszem, ez egy dátum. Tehát 1947-ben még nem nagyon létezhetett. De az egész nagyon oroszos, el tudom képzelni, hogy a tervek is onnét jöttek - de ha nem is, valamiféle szabványelôírások bizonyára.

Az nem derül ki a prospektusból, hányat gyártottak. Azt feltételezem, hogy legalább egyet :-))), mert a belsô téri képeken olyan részletek is láthatók, amik szerintem inkább a magyar kocsikat jellemezték. De azt amúgy sem hinném, hogy a Ganz prospektus számára egy olyan kocsit fényképeztek volna le, ami nem is nálunk készült. Ez azért nem volt szokás még akkor sem.

Szóval tényleg az a kérdés, hogy mennyit gyártottak ebbôl és mettôl meddig. De továbbra is fennáll a feltételezésem, hogy ha nem ezek a kocsik, akkor mik kötötték volna annyira le a Ganz kocsigyár termelési kapacítását, hogy a Bak kocsik gyártását Dunakeszire kellett helyezni - és ehhez egy egész gyárat ott felépíteni?

Megpróbálom beszkennelni a katalógus oldalakat, de nem igérem rögtön.
Előzmény: Törölt nick (11720)
drdoktor Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11722
> Én lemegyek Temesvárra és megnézem, ha valaki megmondja, hogy hol van a cukorgyár.

ha ontopik mégy, az állomáson biztos megmondják.
ha offtopik, de szárazföldön, a város szélén az első kutas biztos tudja, de a legjobb volna valami úszó alkalmatossággal menned, mert a cukorgyárról annyit tudok, hogy a Béga parján épült.
Előzmény: seTTebello (11713)
hg7fac Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11721
Sziasztok!

Szia oku30!

Dizelmozdonyokról is tudsz infót?
Az M43 1001 története érdekelne!
Előre is köszi!
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11720
A GH kiadvány nem szól erről, 1947-es jóvátételi szállításoknál sem. Hálókocsit sem említenek :((
A neten van erről valami anyag? A másik topicban is ezt keresgélem.
Előzmény: rezgaras (11719)
rezgaras Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11719
seTTebello írta:

> Vagont, úgy önmagában nem csinált. Vagy igen? Milyet?

Készítettek szovjet hálókocsikat az ötvenes évek elején. Benne van a Ganz katalógusban. Nem tudom, mennyit. Viszont mindig arról írnak, hogy a Bak majd Bah kocsik gyártása azért került át Dunakeszire, mert a többi gyárnak a jóvátételi és egyéb export szállítások miatt nem volt kapacítása. Miután a vagongyár és a mozdonygyár mindig is két külön dolog volt (a szovjat mozdonyokat amúgyis a Mávag gyártotta, a kocsikat pedig a Ganz), feltételezem, hogy annyi kocsit gyártottak jóvátételben és exportra, hogy emiatt nem maradt kapacítás. Az pedig nem volt kicsi.

De ha valaki pontosabban tudja, írja meg!
Előzmény: seTTebello (11705)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11718
424,247 10.05 - kor indult a Nyugatiból a ceglédi irányba.
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11717

Valaki be tudná vágni azokat a hivatalos adatokat?

 

AH

Előzmény: seTTebello (11715)
Törölt nick Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11716
"Csak" zene.
Előzmény: hkv (11689)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11715
>>Mire alapozod, hogy nem biztos?

Azt mondták a munkások, hogy elvitték. Az egyik munkás tudta miről beszél, mert azt mondta, hogy 424 - es volt ott. Ebből tudtuk, hogy 520 - ról van szó.
Azért fényképeztük le ezeket a fémdarabokat, hogy ha mozdonyalkatrészek, akkor a mozdony melyik részéből származnak? Ha ugyanis a kazánból, vagy a futóműből, akkor tényleg szétvágták.

Ha a hivatalos adatok szerint szétvágták, akkor persze elhiszem.
Előzmény: OKU30 (11707)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11714
Akkor felétek nagyon elmaradott vasút van. Én nem emlékszem 1988 - ból gőzmozdonyra, sőt egyáltalán nem láttam menetrendszerinti vonatot gőzössel.

Ha megnézed felülről az 1. link, 2. képet olyan nem nagyon volt sehol. Elbing 1910.
Az iraki képekhez semmi komment? Pedig ez a régi áramvonalas gőzös érdekes.

>>- lásd a honlapom képeit.

Azt már megnéztem.
Előzmény: etwg (11710)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11713
>>"1020 Bukarest Banasea? nem Nord, az biztos"
kiállítva: Bucuresti Automotoare Depot

Ezt megnézzük, de valószínű igazad van.

993
>>Van rá konkrét adat?

Józsga mondta. Én lemegyek Temesvárra és megnézem, ha valaki megmondja, hogy hol van a cukorgyár. Ugyanis 1908 - tól van Temesváron cukorgyár, de az én térképeimen nincs rajta, sőt más térképeken sincs.


Előzmény: OKU30 (11708)
seTTebello Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11712
Igen, ez az.

Össze kellene gyűjteni a pletyiket, hogy hol, mi van és ellenőrizni.
Előzmény: division by zero (11711)
division by zero Creative Commons License 2005.04.26 0 0 11711
Erről lenne szó, de sajnos már hiányoznak a képek a szerverről :-(
Valakinek meg van lementve?
Előzmény: OKU30 (11708)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!