a " kicsapódásra " arra gondolhatott , hogy alacsony előremenő esetén a kazántesten megjelenhet az égéstermékből a vízpára mert hideg a fekület, na de egy átfolyós hőcserélőn ? nézd meg mennyit javasol a kazán könyve, a gyári mérnököktől ne legyünk okosabbak ( csak néha-)))) ) de 60fokra szerintem simán leveheted, vagy ha van lehetősség a felmodulálás idejét elnyujtani, ne csapja oda a max teljesítményt 20mp után.
Vagy , mint nálam a fürdőben teljesen nyitva van a szelep és ott hamar megfordul a víz és megkeveri a hidegebb visszatérőt ,. Persze ez felborítja az eddigi beállított rendszert. Próba?
na ekkor lenne még kapcsolgatva az a szerencsétlen kazán,
a termoszelepnek szerintem ép az a lényege , hogy folyamatosan tud szabályozni és gyíakorlatilag be tud állni egy olyan szintre amikor annyit enged a radiátorba amennyi a helység hőntartásához kell. A kapcsolgatok az már visszalépés a szabályzásban .
Első bekezdésre a válasz: amikor a két ajtót egyszerre kinyitod attól a kéményedben csak mégnagyobb huzat lesz, mivel maga a huzat a hőmérsékletkülönbség hatására jön létre. Így akár minden ablakot kinyithatsz akkor is a kéményen fog kimenni a meleglevegő az ajtókon ablakokon pedig be(amiket kinyitottál). Az ok pedig az, hogy a kéményed magasabban van mint az ajtó és ablakok felső szintje, és a meleg levegő felfele száll. Szóval ezen ne aggódj.
Második bekezdés: Vihar esetén, főleg rossz kéményeknél ez előfordulhat. A saját kazánodban jó eséllyel van egy áramlás biztosító ami ha azt érzékeli, hogy visszaáramlik az égéstermék kikapcsolja a készüléket. Jó esetben az alattad zuhanyzó készülékében is van. De mivel a szél általában lökésekben jön ez csak ritkán okoz mérgezést.
Harmadik: Sem a tűzhelyed, sem a kazánod nem termel szén-monoxidot(nagyon minimálisat) így előbb a szén-dioxidnak kell felhalmozódni a helyiségben, utána a tökéletlen égés következtében kezd termelődni a szén-monoxid. Viszont a 3 példa közül amit írtál, szerintem ez a leggyakoribb ok a mérgezésre. Mivel nyílászáró cserénél illik légberesztőket építeni az ablakokba amin keresztűl a páraelszívó betudja szívni az oxigént. Mivel ha ez nincs akkor az elszívó képes a kéményen kresztül visszaszívni az égésterméket. A kazán nagyobb teljesítménye miatt ez már jóval hamarabb képes CO mérgezést előidézni.
összefoglalásként: Rendes tervezés és kivitelezés esetén nem kell aggódnod, de ha aggódsz akkor légbeeresztő az ablakra(ha még nincs), és szén-monoxid érzékelő.
Ha jól láttam a grundfos szivattyúkról le lehet venni a motort, négy csavar fogja. Az én kazánomban Grundfos szivattyú van, egy műanyag szivattyútesten van a motor. Arra gondoltam, hogy kicserélném egy energiahatékonyabb típusra, ha lehetséges a motort az elektronikával átteni, mert a szivattyútest egyedi, így csak a motorcsere a járható út. Ha járható...
Sziasztok. Azt szeretném megkérdezni, hogy ha egy nyílt égésterű kazán megy a fürdőben és a lakás két pontján nyitva vannak az ablakok, és jön egy huzat, az ki tudja e ugyanúgy szívni a szén-monoxidot a kazánból, ahogyan a konyhai páraelszívó is teszi ? :( Ezen mostanában elgondolkodtam, mert elméletben ha egy ajtót be tud csapni a huzat, akkor simán megcsinálhatja ezt, ráadásul a fürdőszoba ajtaja ekkor zárva van, magyarul hiába a folyosón áramlik a friss levegő kontra szénmonoxid, de bennt a fürdőben ez koncertráltabb lehet mivel kis tér és zárt ajtó plusz oda nem bemegy a friss huzat(levegő), hanem pont kiszívja a vákum onnan...
Aztán: mi a helyzet akkor ha valaki alattam/felettem zuhanyzik a panelba, és kinn akkora vihar van, hogy süvit a kéménybe?? Ekkor nem fújhatja vissza akár hozzám is az égésterméket?
És végezetül: ha adott egy konyha gáztűzhellyel , felette páraelszívóval.. Tél van, ablakok zárva fűtés megy. Ekkor ezerrel megy a páraelszívó, de az oxigén utánpótlás nincs... minden ablak műanyag, szigetelve. Ekkor mi a teendő? Mondjuk ha 2 órát fő az étel a gázon?? Nem áll fenn a veszély, hogy szellőztetés hiányában alattomosan felhalmozódik a szénmonoxid, és bár a tűzhely felett megy az elszívó? Pontosabban: ilyen esetben zárt ablakoknál nem árt többet az elszívó mint használ?
na igen, ha nem kell konkretan radiatortermosztat alaku legyen a cucc, es nem kell radios sem legyen, akkor ez egy teljesen altalanos dolog. a radiatorokon termikus szelepmozgatok, a falon minden helyisegben szobatermosztat ami a szelepmozgatot kapcsolgatja, a kazan meg folyamatosan megy pufferrel/hidrovaltoval/automata bypassal, akkor kapcsol le ha a visszatero tul meleg. ha eleg sok a helyiseg (irodahaz, szalloda), akkor mindig lesz nyitott radiator.
Az egyszeru conradban veheto radios termofejek nem ilyenek, azok mezei programozhato termofejek, amik egy kozponti egysegrol programozhatoak.
De honeywellnek pl van olyanja amit leirsz. Plusz egy lepes kell amugy meg az algoritmusodba: a kazan nem azonnal indul ha barki futest ker, hanem ha legalabb egyvalaki futestker, akkor mondjuk kerek negyedorakor elindul, es addig megy amig egyvalaki is ker futest. utanna kikapcsol. de az elso futeskeresre nem indul el, csak a kovetkezo kerek negyedorakor. Igy lesz szoba, ami var 10 percet, viszont nem lehet olyan, hogy a helyisegek egymas utan sorban lesznek futve minimal alatt szenvedo kazannal.
Akkor tényleg iszonyatosan túl van méretezve a kazánod.
Vagy bevállalod a valamivel gyengébb hatásfokot, vagy tegyél fel a hmv-nek egy tartályt, vagy a fűtéshez egy puffert. Tulképp mindhárom megoldás a hatásfokot csökkenti, úgyhogy a legolcsóbban a visszaszabályozással jársz.
Legeslegjobban persze egy kisebb kazánnal jártál volna. Ez a tanulság.
Járt nálam a kazán főszervizes úr. Van egy teóriája hogy miért ingadozott a HMV-m hőmérséklete, vagy miért nem tudott néha 42 fokos vizet produkálni csak fixen 50-et.
Fűtés után túl sok hő marad a hőcserélőben. Levette az előremenőt 60-ra, és utána jól működött.
Elmagyarázta nekem, hogy mivel a termosztatikus szelepeim lezárnak, így nem tudja leadni a hőt amit előállít a kazán s mivel bitermikus a hőcserélő így bentmarad egy csomó hő, ami megzavarja a hmv készítést. De azért biztos ami biztos kicserélték 4.szer is a gáz szelepet, és megkaptam a második vezérlőpanelemet is.
4 gázszelep= 160 ezer forint
2 panel = 120 ezer forint.
visszaszabályozni a kazánt nem lenne buli, mert jó hatásfokkal csak maxon tud dolgozni, egyébként meg többet fogyaszt...
Szerintem hiába lennének nagyobb radiátorjaim (kb 9méter) akkor is fennálna a probléma, mert a termoszelepek szabályoznak.... de lehet tévedek.
Tanúlságos nap volt, csak nem tudom mi volt a tanúlság :)
Ez a lenyege. Van egy vevo, amit barhova tehetsz ahol meg "latja" egymast az adoval. Homero es kezeloszervek az adoban. A vevot ha mukszik ugy akkor egyszeruen a kazanhoz szokas tenni. Kell neki betap, a kimenete meg pont olyan mint a regi termosztate volt.
Nekem nincs, itt a forumban a siemens revXX termosztatokkal volt tobbeknek jo tapasztalata. Nem olcso. Amit ontanulonak hirdetnek, azoknak egy resze PI, masresze maskepp oldja meg hogy alkalmazkodjon a helyiseg parametereihez.
Termosztátot cserélnék Computherm Q7 RF-re . A rendszerben a termosztátnak együtt kell kapcsolni a kazánt illetve a padló keringető szivattyúját. Jelenleg a kazán mellett van egy relé ebbe fut bele a mostani termosztát 2 szála. Kérdésem, hogy elegendő-e az új termosztát 2 szálát bekötni a régiek helyére vagy bonyolultabb a művelet?