Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Jena307 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67804

valami ilyesmit tippeltem, de elég érdekes mert jobb a hatékonyság ha több sz oxigén, mert a nagy befecs nyomás megoldja az üzemanyag kérdést, én arra tipeltem volna még hogy az égés hőmérsékletét emelik meg a regeneráláshoz.

Előzmény: Törölt nick (67800)
Nizzan76 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67803

Nem akarom kétségbe vonni a válaszod,  de már annyi ilyet hallottam, hogy ami az egyik autoban van az nem biztos, hogy a másik autóban is van. Tuti, hogy van ebben a peugeotban kiegészítő fűtés?

Előzmény: Jena307 (67797)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67802

Ennek lehet egy szofisztikáltabb megoldása a fűtőtestes (gyertyás) fűtés, ami indításkor is már működik, nem kell megvárni, amíg felforrósodik a kipufogó.

Előzmény: Törölt nick (67800)
Jena307 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67801

Ja és nem a coolerbe megy a a levegőszűrőtől a cső, hanem a csigához, mert az még a szívott oldal nem a töltött.

A sorrend levegőszűrő-csiga-csiga-cooler-szívótorok

Előzmény: Nizzan76 (67791)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67800

A beszívott levegőt fűteni kell, motorja válogatja, Skodán például 35 fokra állították a gyárban a kis termosztátot a légszűrőházban. Miért kell fűteni? Mert a meleg levegőben jobban párolog az üzemanyag. Jobb párolgás = hatékonyabb égés = kisebb károsanyagkibocsátás = jobb fajlagos fogyasztás. Ez egy jó kis optimumkeresési feladat a mérnököknek: minél melegebb a levegő, annál jobb keverék jut a hengerbe, viszont annál ritkább a levegő, kevesebb az oxigéntartalma. A hetvenes évek óta gyakorlatilag minden autóba ott a "porszívócső", ami a kipufogó körül felforrósodott levegőt keveri a beszívott levegőhöz, többnyire egy automata termosztátos csappantyú által szabályzott arányban.

Előzmény: Jena307 (67797)
unomma Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67799

Nekem két 1.6 hdi-m is stabilan 80-on áll.

Előzmény: Törölt nick (67798)
Törölt nick Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67798

Nekem 1.6 HDi van, mutató nekem se megy 75 foknál feljebb soha. Nyáron kánikulában, autópályán, egyhelyben járatva, soha. Az üzemi hő atomstabilan 75 fok. Újkora óta ilyen, és a többiek elmondása alapján nekik is egytől egyig. Ez ilyen.

Előzmény: Nizzan76 (67781)
Jena307 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67797

Az ugynilyen 307el van a baj ha 90re áll be, lehet el van koszolódva a klíma hűtő és vízhűtő közt.

Ezek nem mennek túl melegen, a fogyidra meg a részecskeszűrő lesz a magyarázat az biztos, mert hogy 75 vagy 80fokon megy az nem hoz ekkora fogyit. Hogy miért van a levegőszűrőház fűtés azt nemtudom ,mert az ész érveknek ellent mond, kb 100% hogy valamilyen emissziót befolyásoló oka van.

Meg kellene nézni PPS el a kiegyészítő fűtést

Előzmény: Nizzan76 (67789)
Frankofil Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67796

A mostani,téli időszakban mérve és mekkora átlagsebesség mellett ekkora a fogyasztásod?A 9 liter szerintem sem sok,én már etettem meg 11l-t is

extrém körülmények között,ideális esetben meg 6 l alatt is járok.Valószínű semmi baja a kocsidnak.

Előzmény: Nizzan76 (67789)
kaszás307 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67795

nekem se megy feljebb a vízhőfok 75-78 foknál,de nincs is bajom vele..(2003 hdi 2.0 sw)

kaszás307 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67794

ezt írták át magyar verzióba..csak hát közbe tél lett..)))

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BXYos79VQsg#!

kaszás307 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67793

korházban a főorvos  útasítására  is colát adtak a muternak mikor a belső lázát már 2 napja nem tudták levinni...az megoldotta...

 

 

Előzmény: szucsati (67779)
_Haszi_ Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67792

Az a 9 nem sok ilyen távokra.

Nekem is annyi, ha nincs benne tesco, ósan, érd, M0 és a többi kozmetikai járat. Én is 5 km-eket megyek melóba. Kicsit több haza. mondjuk 15, de akkor jobban is fogyaszt

Előzmény: Nizzan76 (67789)
Nizzan76 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67791

Szia!

Látod ezt a "3db izzító gyertya kiegészítő fűtés"-t eddig még senki nem emlitette. Köszönöm.

Viszont, lehet te meg tudod mondani, mi értelme van, annak, hogy a levegőszűrő előtt van egy a vizkörhőz csatolt hőcserélő. Ami olyan mintha, a levegőt melegitené mielőtt az coolerbe megy. De már egyszer ezt is kiigtatuk és nem volt változás ezért lett vissza kötve. 

 

 

Előzmény: Jena307 (67788)
bocios2 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67790

Nekem ebbe a hidegbe is felmegy 80fok körülire, melegben sem ment 85 fölé (bár hozzáteszem nagy kánikulába még nem mentem ezzel!)

(307 2.0Hdi 110Le)

 

Kicsit OFF, de az előző kocsim (2005-ös újonnan vásárolt Fabia 1.2 12v benzin) azt csinálta, hogy függetlenül nagy hideg vagy nagy meleg volt, felment a műszer közepéig (~90fok) és onnan se le, se fel.

Mindegy volt, hogy pályán mentem hajtottam, dombon felfele vagy lefele, fagy vagy kánikula, felment és mintha leszögelték volna.

Előzmény: Nizzan76 (67789)
Nizzan76 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67789

Engem nem zavarna annyira, de a legfontosabbat nem mondtam, a fogyasztása ebben a hidegben 9 liter vagy még több, igaz rövid úton használjuk napi 2x5-8 km. A  fogyasztást nővelheti az is, hogy most találtak egy hibás jeladót a részecskeszűrő elött, ami befojásolhatja a sűrű regenerálást. Előre mondom nem tudom pontosan mikor csinálja a regenerálást, csak sejtem. Annak ellenére, hogy ezen a kistávokon nem is szabadna regenerálnia,a megfelelő hőmérséklet hiány miatt, mégis azt gondolom, hogy beindul. Kicseréltettem a kipufogot egy sportosabb hangolásura és így az autó hangja látszólag ok nélkül néha elmélyül. Ezt a mélyebb hangot álltalában a számomra maximális hőfokkőrül csinálja, de nem mindig, viszont a regenerálási időperiodusokhoz képest sűrűn.

A hőfokértékeket a computer adai lapján írtam, álló helyzetben alapjáraton hosszú percek alatt sem ment feljebb, nyáron igen akkor a ventillátor is bekapcsolt, de amint elindultunk vele, viszzament a szokásos 75 fokra. Elfogadom, ha valaki azt monja hogy neki is 75 fok, de akkor miért láttam úgyanilyen 307-est, ami 90 fokon műkődőtt?

 

Előzmény: Smíró (67782)
Jena307 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67788

Amit meg kellene nézni diaggal terhelve mennyire áll be a hőfok, mert a műszerfal csak saccol, a pontos vízhőmérsékletet az ECU látja. Ezekben 83fokos a termosztát, tehát valamivel hamarébb már nyit. Loggolni kellene menet közben, akár egy KTS-el, és megnézni mennyi az annyi, meg megnézni hogy jók e kiegészítő fűtés gyertyái, mert van benne 3db izzító gyertya kiegészítő fűtés gyanánt, és ennek a vezérlését a BSI csinálja ezer dolog kisakkozásának fügvényében. Ezeknél a középső vonaltól eggyel lentebbi vonal az üzemi hőfok, ne is várd hogy melegebb legyen, vagy hajtsd hengerfejesre és melegebb lesz :)

Előzmény: Nizzan76 (67781)
_Haszi_ Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67787

A lakás teljesen jó. Tedd be a fürdőbe, nyitott ablaknál éjjelre. Én is ezt tettem. Gáz mindig fejlődik, ezért köll szellőzés.

Jah cellazárlatost tölthetsz, az sose lesz normál feszkőjú már...

Előzmény: ádibébi (67764)
_Haszi_ Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67786

Valamit félrenézhettél. Én legalább 25-30 autó össz. kb 2-3000 ítéletét olvastam végig, és nem ez jött le, sőt- Szart, meg überallest minden típsuból és márkából kapni egyaránt. Tökmindegy mit vesz az ember, vagy fos, vagy nagyon tuti.

2 közvetlen kollégám 10 éves duratorq motorosáról is van tapasztalat, kurvára pöpecek.

Előzmény: Jena307 (67772)
_Haszi_ Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67785

Az 1.6-nál lehet, de a 2.0-nál jó lesz az 85-nek.

Előzmény: ádibébi (67784)
ádibébi Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67784

Szia.

 

A válasz nagyon egyszerű:

 

 

A pug HDi-k üzemi vízhőmérséklete 70-75 fok... Ha alapjáraton bilinccsel leszorítod, akkor sem melegszik nagyon tovább, egyszerűen kevés a hulladékhő... Mondok rosszabbat: téli hidegben alapjáraton az enyém üzemi hőfok alá hűl... 1,6 HDi, azóta úgy látszik még fejlesztettek rajta picit, az enyémnek már annyi felesleges hője sincs, mint a tiednek :D

 

Előzmény: Nizzan76 (67781)
bocios2 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67783

Alig várom, hogy holnap már szerelőhöz kerüljön a kocsi :)

Az izzítás úgy tűnik rendben, bár Amper mérővel nem lett ellenőrizve csak feszültség mérővel.

Amikor ráadtam a gyújtást szépen mért feszültséget, majd a visszajelző lámpa után néhány másodpercel már nem volt rajta feszültség.

Sajnos szétszedni nem sikerült a relét, de hallhatóan dolgozik,ezt a feszültségmérő is igazolta.

 

De akkor miért nem indul a nagy hidegbe???? 

Üzemanyag jön mint a fene és szoftver szerint a nagynyomású is dolgozik rendesen.

Mi a fene lehet??

Smíró Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67782

Milyen mellékhatások vannak? Mert ha semmi, akkor problémád sincs, a sok pözsót látott szarelőket meg üdvözöljük:-) Lehet, hogy a mérőórád csal. Mint ahogy csal 2-4 Km/h-val a sebességmérő is. Üzemi hőfoknál raktak rá egyáltalán comput? Az milyen értéket írt?

Előzmény: Nizzan76 (67781)
Nizzan76 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67781

Sziasztok! Eddig még nem írtam forumra, de most megprobálom, mert már más megoldást nem látok a problémámra. Segítséget szeretnék kérni, hátha van valakinek ötlete, megoldási javaslata. Van egy 2.0 Hdi(107LE) sw, 2003-as autom. A gondom az, hogy a vízhőfok nem melegszik fel megfelelően, nyáron kb 75, így ebben a hidegben kb 67 fok. A termosztát töbször cserélve lett, de ha levan bilincsel szorítva a hűtőbe menő cső akker sem melegszik tovább. Addig a pontig viszonylag normálisan melegszik, de azokon a hőfokon megáll a mutató, ha egy kicsit huzatom az autót akkor pár fokot emelkedik, de normál menetstilusban visszaáll. A hőfokjeladó is cserélve lett már. Az autot több szerelő, akik nem egy peugeot láttak visszaadták azzal, hogy ilyennel még nem találkoztak. 

Köszi előre is aki, pici időt fordit a megoldásra, szívesen válaszolok az esetleges felmerülő további kérdésekre.

 

Smíró Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67780
Megöregedtem, maradi vagyok:-( /csak orvosra ne legyen szükség, látva az utánpótlást.../
Előzmény: szucsati (67779)
szucsati Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67779

Hányás esetére (amikor semmi nem marad meg a gyerekben) a gyerekorvos nekünk is bubimentes kólát javasolt 1-2 kanállal hidegen.

Előzmény: Smíró (67777)
bocios2 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67778

Holnap viszem a kocsit akkor Baj-ra, akit ajánlotattok (Mészáros Csaba).

Kérdés, hogy akkor ő mindent meg tud majd nézni ugye?

Izzítás, van gépe amit ráköt, meg tudja mérni a porlasztókat, üzemanyag ellátás,stb..?

(csak szeretném olyan helyre vinni ahol végre kiderül, hogy miért nem indul)

Köszi!

Smíró Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67777
Off: mondd, hogy csak vicc a cola... még ha "bubu mentes" is:-( Ha nem, a legjobb út, hogy tönkre tegye a fogait és a szervezetét.
Előzmény: balazs.robert (67771)
bocios2 Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67776

Ízzítórelé szétszedése, valaki? Nem jön le egyszerűen a fekete ház a tetejéről.. Egyáltalán szétszedhető?

ádibébi Creative Commons License 2012.02.12 0 0 67775

Köszi :)

 

4 órája töltöm lassan, eddig színtelen-szagtalan :))) Csak én vagyok elszállva :DD

Előzmény: Biluxzsolt (67769)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!