valami ilyesmit tippeltem, de elég érdekes mert jobb a hatékonyság ha több sz oxigén, mert a nagy befecs nyomás megoldja az üzemanyag kérdést, én arra tipeltem volna még hogy az égés hőmérsékletét emelik meg a regeneráláshoz.
Nem akarom kétségbe vonni a válaszod, de már annyi ilyet hallottam, hogy ami az egyik autoban van az nem biztos, hogy a másik autóban is van. Tuti, hogy van ebben a peugeotban kiegészítő fűtés?
Ennek lehet egy szofisztikáltabb megoldása a fűtőtestes (gyertyás) fűtés, ami indításkor is már működik, nem kell megvárni, amíg felforrósodik a kipufogó.
A beszívott levegőt fűteni kell, motorja válogatja, Skodán például 35 fokra állították a gyárban a kis termosztátot a légszűrőházban. Miért kell fűteni? Mert a meleg levegőben jobban párolog az üzemanyag. Jobb párolgás = hatékonyabb égés = kisebb károsanyagkibocsátás = jobb fajlagos fogyasztás. Ez egy jó kis optimumkeresési feladat a mérnököknek: minél melegebb a levegő, annál jobb keverék jut a hengerbe, viszont annál ritkább a levegő, kevesebb az oxigéntartalma. A hetvenes évek óta gyakorlatilag minden autóba ott a "porszívócső", ami a kipufogó körül felforrósodott levegőt keveri a beszívott levegőhöz, többnyire egy automata termosztátos csappantyú által szabályzott arányban.
Nekem 1.6 HDi van, mutató nekem se megy 75 foknál feljebb soha. Nyáron kánikulában, autópályán, egyhelyben járatva, soha. Az üzemi hő atomstabilan 75 fok. Újkora óta ilyen, és a többiek elmondása alapján nekik is egytől egyig. Ez ilyen.
Az ugynilyen 307el van a baj ha 90re áll be, lehet el van koszolódva a klíma hűtő és vízhűtő közt.
Ezek nem mennek túl melegen, a fogyidra meg a részecskeszűrő lesz a magyarázat az biztos, mert hogy 75 vagy 80fokon megy az nem hoz ekkora fogyit. Hogy miért van a levegőszűrőház fűtés azt nemtudom ,mert az ész érveknek ellent mond, kb 100% hogy valamilyen emissziót befolyásoló oka van.
Nekem is annyi, ha nincs benne tesco, ósan, érd, M0 és a többi kozmetikai járat. Én is 5 km-eket megyek melóba. Kicsit több haza. mondjuk 15, de akkor jobban is fogyaszt
Látod ezt a "3db izzító gyertya kiegészítő fűtés"-t eddig még senki nem emlitette. Köszönöm.
Viszont, lehet te meg tudod mondani, mi értelme van, annak, hogy a levegőszűrő előtt van egy a vizkörhőz csatolt hőcserélő. Ami olyan mintha, a levegőt melegitené mielőtt az coolerbe megy. De már egyszer ezt is kiigtatuk és nem volt változás ezért lett vissza kötve.
Nekem ebbe a hidegbe is felmegy 80fok körülire, melegben sem ment 85 fölé (bár hozzáteszem nagy kánikulába még nem mentem ezzel!)
(307 2.0Hdi 110Le)
Kicsit OFF, de az előző kocsim (2005-ös újonnan vásárolt Fabia 1.2 12v benzin) azt csinálta, hogy függetlenül nagy hideg vagy nagy meleg volt, felment a műszer közepéig (~90fok) és onnan se le, se fel.
Mindegy volt, hogy pályán mentem hajtottam, dombon felfele vagy lefele, fagy vagy kánikula, felment és mintha leszögelték volna.
Engem nem zavarna annyira, de a legfontosabbat nem mondtam, a fogyasztása ebben a hidegben 9 liter vagy még több, igaz rövid úton használjuk napi 2x5-8 km. A fogyasztást nővelheti az is, hogy most találtak egy hibás jeladót a részecskeszűrő elött, ami befojásolhatja a sűrű regenerálást. Előre mondom nem tudom pontosan mikor csinálja a regenerálást, csak sejtem. Annak ellenére, hogy ezen a kistávokon nem is szabadna regenerálnia,a megfelelő hőmérséklet hiány miatt, mégis azt gondolom, hogy beindul. Kicseréltettem a kipufogot egy sportosabb hangolásura és így az autó hangja látszólag ok nélkül néha elmélyül. Ezt a mélyebb hangot álltalában a számomra maximális hőfokkőrül csinálja, de nem mindig, viszont a regenerálási időperiodusokhoz képest sűrűn.
A hőfokértékeket a computer adai lapján írtam, álló helyzetben alapjáraton hosszú percek alatt sem ment feljebb, nyáron igen akkor a ventillátor is bekapcsolt, de amint elindultunk vele, viszzament a szokásos 75 fokra. Elfogadom, ha valaki azt monja hogy neki is 75 fok, de akkor miért láttam úgyanilyen 307-est, ami 90 fokon műkődőtt?
Amit meg kellene nézni diaggal terhelve mennyire áll be a hőfok, mert a műszerfal csak saccol, a pontos vízhőmérsékletet az ECU látja. Ezekben 83fokos a termosztát, tehát valamivel hamarébb már nyit. Loggolni kellene menet közben, akár egy KTS-el, és megnézni mennyi az annyi, meg megnézni hogy jók e kiegészítő fűtés gyertyái, mert van benne 3db izzító gyertya kiegészítő fűtés gyanánt, és ennek a vezérlését a BSI csinálja ezer dolog kisakkozásának fügvényében. Ezeknél a középső vonaltól eggyel lentebbi vonal az üzemi hőfok, ne is várd hogy melegebb legyen, vagy hajtsd hengerfejesre és melegebb lesz :)
Valamit félrenézhettél. Én legalább 25-30 autó össz. kb 2-3000 ítéletét olvastam végig, és nem ez jött le, sőt- Szart, meg überallest minden típsuból és márkából kapni egyaránt. Tökmindegy mit vesz az ember, vagy fos, vagy nagyon tuti.
2 közvetlen kollégám 10 éves duratorq motorosáról is van tapasztalat, kurvára pöpecek.
A pug HDi-k üzemi vízhőmérséklete 70-75 fok... Ha alapjáraton bilinccsel leszorítod, akkor sem melegszik nagyon tovább, egyszerűen kevés a hulladékhő... Mondok rosszabbat: téli hidegben alapjáraton az enyém üzemi hőfok alá hűl... 1,6 HDi, azóta úgy látszik még fejlesztettek rajta picit, az enyémnek már annyi felesleges hője sincs, mint a tiednek :D
Milyen mellékhatások vannak? Mert ha semmi, akkor problémád sincs, a sok pözsót látott szarelőket meg üdvözöljük:-) Lehet, hogy a mérőórád csal. Mint ahogy csal 2-4 Km/h-val a sebességmérő is. Üzemi hőfoknál raktak rá egyáltalán comput? Az milyen értéket írt?
Sziasztok! Eddig még nem írtam forumra, de most megprobálom, mert már más megoldást nem látok a problémámra. Segítséget szeretnék kérni, hátha van valakinek ötlete, megoldási javaslata. Van egy 2.0 Hdi(107LE) sw, 2003-as autom. A gondom az, hogy a vízhőfok nem melegszik fel megfelelően, nyáron kb 75, így ebben a hidegben kb 67 fok. A termosztát töbször cserélve lett, de ha levan bilincsel szorítva a hűtőbe menő cső akker sem melegszik tovább. Addig a pontig viszonylag normálisan melegszik, de azokon a hőfokon megáll a mutató, ha egy kicsit huzatom az autót akkor pár fokot emelkedik, de normál menetstilusban visszaáll. A hőfokjeladó is cserélve lett már. Az autot több szerelő, akik nem egy peugeot láttak visszaadták azzal, hogy ilyennel még nem találkoztak.
Köszi előre is aki, pici időt fordit a megoldásra, szívesen válaszolok az esetleges felmerülő további kérdésekre.