Nem primitív kérdés. Az Ikarus 180-as már kényszerkormányzott utánfutóval épült mint a 280-as igen, de mint a neve is takarja, nem a kormányműhöz kapcsolódik, hanem a csuklószerkezethez és annak helyzete alapján kormányoz a C tengelyen.
Üdv! Tudom h ez itt primitív kérdésnek számít, de a 180as Ikarus C-tengelye is kormányzott mint az utódjáé? Én úgy tudom igen, de tegnap láttam egyet és azon nem volt elfordulva pedig az első kerék eléggé ki volt tekerve... Köszönöm
Azért én nem mondanám ezt. Egyszer láttam a gyárban egy képet egy kiégett F15-ösről és megkérdeztem az illetékest, hogy mégis "miért"?
Furcsa választ kaptam: nem tudok szó szerint idézni, csak az emlékeimre hagyatkozni, de a lényege az, hogy a jármű tele van tűzveszélyes anyagokkal, elsősorban az üzemanyag, egy turista járműnél a kárpitozás stb. ami miatt előfordul az ilyesmi, tudnánk olyan buszt csinálni, ami az életben nem gyulladna ki, de nem ennyiért. Ez egyébként márkától függetlenül minden mai autóbuszra igaz. A cél egy tervező számára az lehet(legalábbis ebből a szempontból), hogy az utasok biztonságosan el tudják hagyni az autóbuszt, ez pedig minden esetben sikerült.
Garázsmenetnek abban igaza van hogy szilikon de abból is az olajat kell beszerezned ha könnyedén akarod beforgatni a merevitöt. Az olajat a szélvédőgumi merevitő vájatába kend bele, onnantól kezdve minden egyszerűbben fog menni.
Ha segítség kell írj ik280gvm@gmail.com megprobálok egy fényképes beszerelést összedobni.
A kédergumi behúzó olyan, mint egy csavarhúzó végén egy hurok. Házilag is lehet barkácsolni. A lényeg, hogy amikor a gumit behúzzák jól meg legyen kenve pl. szilikonnal, de ha nincs a víz is jó.
Egyébként ez a szerszám elég drága mivel csak profi szerszám készitök foglalkoznak vele. Amit tudok ajánlani márka az a Equalizer, egy 1999 es 2000-es olasz katalogusban LWR-535 kodal futott és LS-758 al. Mindkét szerszámot úgykell elképzelni mintha csavarhúzó lenne csak azok az idomok (mert több ilyen forma létezik) cserélhetök és olyan formályuk van mint a befeszitendő gumi profiljának.
Pyrmo Hungária Kft
1181 Budapest, Üllői út 465.
Nyitvatartás: H-P: 9-17- ig
Tel.: 291-4484
Egy kis turkálás után ennyit sikerült, itt lesz esélyed a keresett szerszámra.
Asszem ha nem tévedek túl nagyot az Ikarus buszok szélvédőinél is hasonló, netán ugyanolyan ékgumi van (legalábbis az egyik méret biztos), mint a HÉV-eknél. Fotót mellékelek. Ezekhez az ékgumikhoz kellene behúzó, de marha sürgősen!(5 napon belül.) Tudja -e vki higy létezik-e ilyen gyári cucc valahol, kapható cucc ez? Minden hasznos segítségnek örülnék!!! msn: sumak75! Itt mindig elértek!!!
Ez a történet Bárki nevű barátommal esett meg, leigazolható, nem légből kapott történet! Vigyázz, nehogy így járj! :-) "Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer négy ember. MINDENKI, VALAKI, BÁRKI ÉS SENKI. Egy szép napon szóltak MINDENKINEK, hogy akadt egy fontos munka, amit sürgősen el kell végezni. MINDENKI biztos volt benne, hogy VALAKI megcsinálja. BÁRKI megcsinálhatta volna, de SENKI nem csinálta meg. VALAKI nagyon feldühödött emiatt, mivel ez MINDENKI dolga lett volna. MINDENKI úgy gondolta, hogy BÁRKI megcsinálhatná, és SENKI nem vette észre, hogy MINDENKI kerüli a munkát. Végül VALAKI lett az, akit MINDENKI okolt, és SENKI sem csinálta meg azt, amit BÁRKI megtehetett volna."