Keresés

Részletes keresés

MCA-001 Creative Commons License 2016.05.03 0 2 103946

Abban igazad van, hogy ezt gyártotta volna PKD-ban a BKV a metrópótlásra.

 

De ez a prototípus még teljes egészében a MABI-nál készült.

Előzmény: Törölt nick (103945)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.03 -1 4 103945

Pedig pont a csuklós is PKD konstrukciós. Annyi a változás, hogy már nem Ikarus hanem Mabi márkanév alatt gyártják. 

 

Ma az FJX-219 furcsa pöfögő hangot adott ki kb. fél percenként a motorhoz közel, utolsó pár sorból mindenki előrébb ment, mert nagyon hangos volt, és a csuklójánál is érdekes hangot adott ki, és természetesen fűtéssel ment. Ilyen kocsit hogy adhatnak ki forgalomba?

 

Még utaztam Cinkotás, és Kelenföldi Vovokal is volt köztük felújított is, de egytől-egyig fűtöttek. Mellettem lévő utasoknak próbáltam elmagyarázni, hogy nem a vezető hibájából fűt. Nem tudom meddig lesz így, de ha bejön a 30-40 fok akkor lesznek csak igazán problémák. Jó lenne ha történne evvel kapcsolatban valami, mert az utasok türelme is véges. Csodálkoztok, hogy miért védik páran az Ikarust, hát ezért. Ennél jobb lenne ha Ikarus menne helyettük, még az utasok is jobban örülnének. Nem tudtam az utazásaim során megszámolni, hogy az utasok hányszor sz*rozták le a Volvokat. 

Előzmény: MCA-001 (103876)
ujfigura Creative Commons License 2016.05.03 0 1 103944

A BKV és Budapest részéről ez egy teljesen racionális döntés, ahogyan írtam is reggel.

 

Attól még Grimbi füstölöghet, mert makroszempontból igenis máshogyan látszik, a többi meg csak címkézés, ezt tartom.

 

Az adósságról írtak tekintetében is igazad van, bár pont én nem vagyok jó példa; nagyon sok ember fog jól élni, mire én is eljutok oda, de én vállaltam, kussoltam, amúgy sem ide tartozik.

 

Egyébiránt, igenis léteznek olyan érvek, amelyek az ugyanolyan, vagy kicsit drágább, de házi összeszerelésű jármű mellett. Hogy ezek milyen súlyúak, ezt már nehezebb forintosítani.

 

Az utolsó bekezdés nettó személyeskedés, azt se mossuk össze a témával (hihihi). Van, akire ráfér.

 

 

Előzmény: BPO-331 (103943)
BPO-331 Creative Commons License 2016.05.03 0 3 103943

Ilyen tekintetben g86 mellett állok. Ne keverjük össze a nemzetgazdasági érdekeket/célokat egy tömegközlekedési cég feladataival.

Bár fáj a szívem, ha nem magyar busz nyer, de külön kell kezelni ezeket a dolgokat szerintem.

 

Igaza van Grimbusznak makro szinten, de gondoljunk akármit a BKV vezetéséről...vagy egyszerűen képzeljuk el, hogy mi lennénk döntési pozícióban. Belemennénk olyan konstrukcióba, ami 10 ezer euró veszteséget okoz darabonként egy általunk vezetett vállalatnak? Ha a saját pénzed lenne, így tennél?

 

A BKV-nak a saját gazdasági helyzetét (és persze a fővárosét) kell figyelembe vennie.

És ilyen szemszögből nem lehet lazán tekinteni a kérdésre. Ez véresen komoly közgazdasági, költség-haszon kérdés. Te sem vernéd adósságba magad, hogy megmentsd a Suzuki gyárat, nem?

 

Én szeretek szabadon gondolkodni, de úgy vélem, hogy itt könnyű összemosni, összekeverni egy vállalat és egy ágazat érdekét.

Előzmény: ujfigura (103939)
g86 Creative Commons License 2016.05.03 -2 0 103942

A munkabér (szuperbruttó) és az abból vásárolt termékek nettó árára áll az 50%.

A vevő a busz után 27% ÁFÁ-t fizet, de azzal a lendülettel vissza is kapja az államtól.

A nyereségadó és egyebek az elsőhöz képest csak gombokat érnek.

 

Namármost hacsak a gyártó nem fordítja a busz vételárának teljes egészét munkabérre, akkor látszik, hogy elég messze vagyunk az 50%-tól.

Előzmény: Törölt nick (103935)
MCA-001 Creative Commons License 2016.05.03 -2 0 103941

Akkor viszont szarban van a MABI:(((

Előzmény: Zahnrad (103937)
D Carlos Creative Commons License 2016.05.03 0 6 103940

Az illetékeseknek most már kellene valamit kezdeni Délpest kritikán aluli szolgáltatása miatt.

A mai nap délután a 168E viszonylaton nyújtott, pontosabban nem nyújtott szolgáltatásuk:

15-49 (F4) Örsről 15:05-ös indulással csak a Tűzoltóságig jutott.

16-63 (F3) Örsről 15:25-ös indulással egészen a Sörgyárig jutott.

LOV-877 (F15) Örsről a 15:44-es indulást meg se kísérelte, kimaradt.

A 16-63 cseréje az MCA-001 lett, ami valószínűleg Délpest legaljább kocsija lehet, az utastér teljesen lepusztult, de a motor teljesítménye mindezt feledteti az utasokkal, mert a gyorsulás éppen csak eléri a gyök kettőt. Ennél a kocsinál egy két fogatos szekér is jobban gyorsul, a Maglódi úttól a Tárna utcáig sikerült felgyorsulnia 40 km/h sebességre!

ujfigura Creative Commons License 2016.05.03 -2 5 103939

Rendben, mindenki tudja miről beszélsz.

 

De ha egy kicsit makroszempontból esel neki a kérdésnek, beláthatod, hogy Grimbinek van némi igaza.

 

Mindegy, hogy hogyan cimkézzük, a lényeg csak abban van, hogy állami, adófizetői pénzről születik egy döntés.

 

Néha nem értelek titeket, olyan meggyőződéssel mondjátok ezeket a nagy igazságokat, mintha ti lennétek a nagy vállalat főfővezérigazgatója. Légy egy kicsit lazább, mint a mamutszéklet. Attól nem leszel jobb munkatárs, hogy az öreg karót nyelt hivatalnokokat megszégyenítő módon fújod valakinek vélt igazát. Attól még, hogy dolgozol egy helyen szabd gondolkodni, sőt mást gondolni is, nem leszel kevesebb tőle.

Előzmény: g86 (103936)
Dante001 Creative Commons License 2016.05.03 0 2 103938

Volt is róla szó hogy idén lehívják az opciót.

Előzmény: Zahnrad (103937)
Zahnrad Creative Commons License 2016.05.03 0 3 103937

Az bizony nem PKD, hanem Conecto.

Előzmény: MCA-001 (103932)
g86 Creative Commons License 2016.05.03 -2 5 103936

Azt a pénzt a Főváros tömegközlekedési közszolgáltatási feladat ellátására kapja. Az országos gazdaságpolitikai célok támogatása nem tömegközlekedési közszolgáltatás.

Előzmény: Törölt nick (103933)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.03 0 1 103935

Az arány erősen vitatható

Az 50%-ot simán bevállalom, de inkább több. Tekintettel a munkabérből levonandó és az után fizetendő adókat, a netto jövedelemből pedig 27% ÁFÁval terhelt termékeket és szolgáltatásokat vásárol a dolgozó. A végtermék után fizetendő szintén 27% ÁFA, valamint a gyártó cég bevételei is adókötelesek, illetve maga az ingatlan is, amiben termelnek. Pontosan kiszámítható, mi itt viszont nem fogjuk tudni eldönteni, hiszen egyikünk sem tudja, hogy mennyi a munkabérktg jellegű hozzáadott érték.

Előzmény: g86 (103931)
BPO-331 Creative Commons License 2016.05.03 -1 2 103934

Akkor ezt most én is megettem. Bár bennem van, hogy visszafolynak az adók, de úgy látszik szép lassan maguk alá temetnek engem is ezek a cikkek.

 

Az a baj, hogy kéne egy sikeres típus, aminek a darabszámával rácáfolhatnánk ezekre a cikkekre.

Meg a BKV, mint cég nem azt nézi, hogy mennyi folyik vissza az államkasszába. Ő csak azt nézi, hogy a buszok darabján nyer vagy veszít, ha összahasonlítja a típusokat.

Nem a nemzetgazdasági szintet vizsgálja. A BKV-nak nem ez a feladata. Ez az NGM feladata lenne.

A BKV a -10.000 euro/db-ot látja.

 

A BKV-nak nem célja és feladata a hazai buszgyártás megmentése, neki a fővárosi közlekedés lebonyolítása a feladata. Minél olcsóbban. Felvéve a versenyt az alvállalkozókkal. A mindenkori kormányok kezében van arra eszköz, és kellene szándék, hogy helyzetbe hozzanak egy piacképes céget.

 

Ha innen nézem, akkor érthető lenne a BKV lépése, nem? Várom az ellencikket, hajrá ;)

Előzmény: Zahnrad (103927)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.03 0 0 103933

Szereptévesztés azt elvárni, hogy a közlekedési cég a saját kontójára drágábban vegyen buszt

Abban az esetben, ha ennél a cégnél egy forint állami pénz sem jelenik meg. A BKK és alvállalkozói nem ilyenek.

Előzmény: g86 (103931)
MCA-001 Creative Commons License 2016.05.03 0 3 103932

Van is mit olvasgatni:(

 

Csuklós Modulo nem lesz, de helyette rendelhet 60db szóló PKD buszt a BKV.

http://infoszab.budapest.hu:8080/akl/tva/Tir.aspx?scope=bizottsag&sessionid=6779&agendaitemid=91398

 

 

 

 

 

g86 Creative Commons License 2016.05.03 -3 0 103931

Az arány erősen vitatható, de amúgy pontos az állításod. Egy hazai gyártású busz vételárának jelentős része visszakerül az államkasszába. Az államkasszába, és nem a buszt megvásároló közlekedési cég kasszájába.

 

Szereptévesztés azt elvárni, hogy a közlekedési cég a saját kontójára drágábban vegyen buszt, mert az az államkasszának jó. Ha a kormánynak ilyen elvárásai vannak, fizesse ki a közlekedési cégnek a különbözetet.

Előzmény: Törölt nick (103926)
Zahnrad Creative Commons License 2016.05.03 0 2 103930

Lesz.

Előzmény: ujfigura (103928)
MCA-001 Creative Commons License 2016.05.03 -2 0 103929

De mennyi magyar busz lesz?

Novemberre biztosan nem készül el a korábban tervezett 35db sem...

 

De a pótlásra buszt kell szerezni.

Most úgy néz ki, hogy a Solaris a jolly-joker:(((

ujfigura Creative Commons License 2016.05.03 0 2 103928

Lesz ellencikk? Mert én megettem az Index-cikket most.

Előzmény: Zahnrad (103927)
Zahnrad Creative Commons License 2016.05.03 -1 7 103927

Ha még csak ennyi lenne. Az üzemeltetése is olcsóbb. Eléggé felidegesített az index cikke, nagyon mellényúlt Tenczer.

Előzmény: Törölt nick (103926)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.03 -1 7 103926

A magyar busz árából közel 50% visszamegy az államkasszába adó formájában.

Előzmény: BPO-331 (103925)
BPO-331 Creative Commons License 2016.05.03 0 8 103925

Én eljutottam odáig, hogy lemondtam magamban arról, hogy magyar gyártású buszt vegyünk. Már annak nagyon örülnék jelen helyzetben, ha lengyel vagy német buszt vennénk reális ár-érték arányban, de azt a BKV kapná.

 

Nem hittem, hogy el tudom engedni a "vegyünk magyart minden áron" hozzáállást, de ha az alvállalkozó kapná a külföldön gyárott buszt, az nagyon megviselne. Szóval meg vagyok lepve magamon, hogy így látom a dolgot, és sajnálom is. Sokak évekig tartó munkájába és hitegetésébe került az, hogy erre a véleményre jussak.

Nem is hiszem el, hogy ezt leírtam.

 

Minden évben bejelentenek valami magyar csodabuszt és új buszgyártó céget-klasztert, de aztán a próbadarabokon kívül nem nagyon történik utána semmi.

 

Nagyra értékelem, hogy a BKV megpróbálkozott a PKD konstrukcióval, de ha tényleg darabonként 10000 eurot bukik a Solarishoz képest ezen a cég, akkor közgazdász szemüvegen át nézve a dolgot, ez a helyes döntés. Sőt, más döntést lehetne nehezen megindokolni.

 

Csak bízni tudok abban, hogy egyszer mi is gyártunk jó áron egy jó buszt. Ebbéli reményemet nem szeretném feladni. Csak ne úgy gyártsunk, ahogy most a RÁBA "gyárt". Ennél sokkal korrektebb, ha megmondjuk, hogy importálni fogunk. Beszéljünk egyenesen.

Előzmény: Zahnrad (103923)
Zahnrad Creative Commons License 2016.05.03 0 1 103924

Egy évig? Szerintem volt az 5 is: http://omnibusz.blog.hu/2010/04/14/ujra_van_ikarus

Előzmény: zsig (103901)
Zahnrad Creative Commons License 2016.05.03 0 1 103923

,,ahol részt vesznek többek között két szakminisztérium szakértői is"

Hűha, ezek azok A szakértők lesznek, akik szerint a Rába gyárt buszt? Akkor a még megmaradt magyar buszgyártók kezdhetik a keresztet vetni magukra.

Előzmény: Dante001 (103882)
BPO-331 Creative Commons License 2016.05.03 0 5 103922

Most hogy Kőbánya elvitt egy csomó Óbudás számot, ahová 260-ast adtak ki, az így felszabadult kocsik közül átvisznek néhányat máshová.

A Kőbányás kolléga nagyon "örült", hogy Hűvösvölgyből kell hazamennie. Azt mondta, hogy ennyi erővel Bécsbe is járhatna dolgozni.

Ha sokáig dobálják így össze-vissza az embereket a város egyik végéből a másikba, a végén csak a nyugdíj előtt állók maradnak a cégnél. A munkaerő ugyanis embert jelent, emberi bánásmodot igényel (lakhely minimális figyelembe vétele...stb)

 

A kocsikat is sajnálom, jó gépek voltak.

 

Előzmény: Törzs utas (103920)
gorcher Creative Commons License 2016.05.03 -3 5 103921

05.01-vel Óbuda --> Cinkota:

03-31, 03-36, 03-69, 06-43.

Előzmény: Törzs utas (103915)
Törzs utas Creative Commons License 2016.05.03 0 0 103920

Akkor gondolom ugyan ez igaz a 03-31-re is.

Előzmény: KápCity (103917)
ujfigura Creative Commons License 2016.05.03 0 0 103919

Az a baj, hogy kicsit se akartad megérteni, amit mondtam.

Előzmény: Itoérambolafoci (103918)
Itoérambolafoci Creative Commons License 2016.05.03 -3 0 103918

Ha most kiállnak, hogy bocs tévedtünk, a cégnek vége, emberek haza, támogatások vissza.

 

Senki se mondta, hogy adják fel.

Nyugodtan gyártásban hagyhatják és reklámozhatják a kompozit buszt.

Csak a használhatatlan kompozit mellett végre már egy használható acélbuszt is kéne csinálniuk.

 

De hiába nyelt el Mészáros Csaba négy buszgyártót (NABI, ARC, Lanta, EAG), egyszerűen képtelen rászánni magát arra, hogy a kompozittal vívott szélmalomharca közben unaloműző melléktevékenységként egy normális, eladható buszt is csináljon.

 

Mondjuk egy csuklós elektromos buszt, acélvázzal, amiért megőrülnének a vevők.

 

Én egyébként nem tudom ilyen vehemensen leszarozni, egyszerűen nem értek hozzá.

 

Én sem vehemensen szarozom, hanem csak próbálok tömören és világosan fogalmazni: ez a busz tényleg reménytelenül szar. Nemcsak néhány része szar, hanem minden része külön-külön is szar.

 

Egyetlen olyan részlete sincs, amire azt lehetne mondani, hogy korszerűen és korrekt módon oldották meg.

 

És pont azért lett ilyen szar, mert Csabáék abba a tévhitbe ringatták magukat, hogy a kompozit tömegcsökkentése akkora előnyt ad a busznak, hogy sem a futóművel, sem az akkuval, sem a villamos hajtással, sem a segédüzemmel, sem pedig a busz kialakításával nem kell komolyan foglalkozni.

 

Hanem elég lesz majd a vevőknek azt mondani, hogy "kompozit", és attól majd rögtön seggre esnek.

 

Ezért rakták tele minden szarral, és ezért nem tervezte meg Tóni tisztességesen a buszt.

Mert azt hitte, hogy kompozitnak így is jó lesz.

 

- - -

 

Így aztán lett egy buszuk, amiben minden szar.

 

És ráadásul mégcsak nem is kisebb tömegű, mint egy ugyanekkora vasbusz.

 

Viszont kompozit :-)

Előzmény: ujfigura (103909)
KápCity Creative Commons License 2016.05.03 0 0 103917
Előzmény: Törzs utas (103915)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!