Keresés

Részletes keresés

padler Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14987
off
Úgy gondolom, hogy a természetszeretet és a vasútbarátság között nem közvetlen, hanem indirekt a kapcsolat. A konkrét témától elvonatkoztatva meg közgazdász vagyok, így nem idegen tőlem a racionalitás.

Szerintem a vasútvonalakkal kapcsolatos téma egy mellékszál a topik szempontjából, kezeld ennek megfelelően, ne sértődj meg mások véleményén.;)
Előzmény: nagypapi (14972)
padler Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14986
Mit ne kérjek számon? :-o Csak arra voltam kíváncsi, helyes-e a megfejtésem. Ezek szerint majdnem: az elvadult allé, csárda, vasútátjáró környéke ismerős volt a leírásból, a sorrendre kellett volna jobban figyelnem:) Mentségemre szólva még nem jártam ezen a szakaszon.

Güszi! Javaslom, hogy legközelebb egyetlen helységnevet (Szombathely) se adj meg, úgy még nagyobb fejtörést okozhatsz;)
Előzmény: hörpölin (14969)
Tavaszi Széll Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14985

Testi adottságaim nekem is hasonlóak, megspékelve egy kis Budweiser palotával deréktájékon.

Ferót egyébként én is nagyon kedvelem, nem lep meg, hogy sem a módszerváltás előtt, sem azután nem sikerült a hanglemez kiadók kegyeibe férkőznie.

Előzmény: Törölt nick (14984)
Tavaszi Széll Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14983
Talán az, hogy Feró bácsi a Hamletbe is bele(m)ártotta magát?
Előzmény: Törölt nick (14980)
hörpölin Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14982

Jogos a két pont!

Kincsédpusztára különben sem jellemző: Sör olcsó és finom. Tehát akkor maradt Tömörd, autóbuszforduló (és Mini-EU park)!

Előzmény: Törölt nick (14975)
Morcsi Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14981

A válaszod második felét olvasva azt hiszem, titeket össze kéne kötözni felazsoval :))

 

A vasút, metró stb. fontosságról, illetve a szárnyvonalak megszűntetésével kapcsolatos érzésekről és véleményekról nem kell itt is vitát nyitni, arra ott vannak a közlekedési topikok...

Előzmény: nagypapi (14972)
Tavaszi Széll Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14978

Ricse, Ricse, Beatrice, hóóóó-rukk!

Előzmény: Törölt nick (14977)
Tavaszi Széll Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14976

OFF

 

Igyekszem politika mentesen fogalmazni.

A társadalmi szolidaritás is elvárható lenne egy nemzettől (lakosságtól, populációtól, kinek-kinek szája íze szerint). Hiszen ha minden a pénz, ha úgy tetszik, a mi pénzünk körül forog, akkor mennyire nem rentábilisak a költők, a bölcsészek, a régészek, a nyugdíjasok, az óvodások stb. Azért mégsem kellene őket is leépíteni ....

 

ON

Előzmény: kvte (14962)
hörpölin Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14974
Hú, de sokan vagyunk most "on-line"
Előzmény: Törölt nick (14968)
nagypapi Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14973

Féloff:

Bakker, most fogadtam meg, hogy kiszállok, erre itten meg kérdezgetsz...

 

Utazgattam. Időt, pénzt és fáradtságot nem kímélve próbáltam egy kicsit utánanézni, hogy kicsit távolabb hogy is állnak jelvényszerző túramozgalmakkal. De sem Peruban, sem Bolíviában nem találtam egyet sem. Teljes sikertelenség! ;-)

 

Előzmény: Törölt nick (14970)
nagypapi Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14972

Igen, szükség lenne. Mint ahogy sok minden másra - vélhetően még fontosabbakra - is.

 

Asszem kiszállok innen egy időre, egyrészt mert nem tudom felvenni a mostanság elvárt reménykedést és hurráoptimizmust, másrészt mert úgysem fogom megérteni, hogy hogy lesz egyes állítólag természetbarátok számára hirtelen racionális és elfogadható lépés 28 vasútvonal bezárása. Bár nyilván lesz ez a 28 majd több is, de végülis sebaj, Ciprus is EU tag, a turizmusáról is példát vehetünk, és nincs egyáltalán vasútja...

Nézzük mindennek a jó oldalát (csak hogy megfeleljek az elvárásoknak).

 

Előzmény: Morcsi (14966)
hörpölin Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14969

Ne kérd számon Güszológuson, mert ezt (ennek egy részét) olvashattad a 14961-ben! Én legalábbis sok töprengés után a Szeleste - Kincsédpuszta szakasz leírására tippelek, bár helynevek nincsenek benn!

Talán ez valami feladvány volt G. részéről?

Előzmény: padler (14964)
Morcsi Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14966

A négyes metrót inkább ebbe ne keverjük bele! Két teljesen külön társaságról, külön helyzetről van szó.

Remélem, azt nem vitatod, hogy elég nagy szükség van rá.

Előzmény: nagypapi (14965)
nagypapi Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14965

Off:

Én meg úgy gondolom, nem a vasúti mellékvonalak felszámolásával kellene kezdeni a MÁV konszolidációját, hanem pl. a MÁV vezetők Audi A8-asainak eladásával, esetleg az egész szervezet átalakításával, racionalizálásával.

Amúgy a busz drágább (vö. a kilométer-díjszabást), bizonytalanabb (pl. télen), környezetszennyezőbb, ráadásul a Volán-társaságokat is privatizálni akarják, ergo a piac fogja meghatározni, hova megy busz és hova nem (valamint hogy mennyiért).

Úgyhogy arra nem nagyon lehet apellálni, hogy nincs vonat, majd lesz sűrűn busz. Mert nem lesz.

 

"A mellékvonalak mindig is szociális támogatást jelentettek egy vidéknek, semmi többet. "

Aha. És most, hogy ilyen jól fel lett zárkóztatva az Ormánság (Sellye-Siklós), az Abaúj-Hegyköz (Szerencs-Hidasnémeti), Borsod (Kazincbarcelona-Rudabánya, Szilvásvárad-Putnok), már nem is kell nekik támogatás. Bár mintha a kampányban még másról lett volna szó... ("Vasútakat építünk" - GyF.)

 

Még valami: Mennyibe is kerül a négyes metró megépítése (üzemeltetésről nem is beszélve)?? Hány évtizedekig lehetne ebből a pénzből a(z állítólag veszteséges) mellékvonalakat finanszírozni??

 

Bocs mindenkitől az offért, ígérem, megpróbálom visszafogni magam a témában, de bevallom, elég nehezemre esik.

Előzmény: kvte (14962)
padler Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14964
A szerdai nap Kőszeg-Szeleste leírása?
Előzmény: Güsziológus (14961)
padler Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14963
Nyésta után talán még 100 métert se kell északnak menni a jól járt, de meredek földútig, bíznod kellett volna a jelzésekben:o)

Felsővadászra még a görögkatolikus templom előtt kell lemenni, a bokorsor közepénél volt egy nagyon gyenge "út" a szántáson keresztül, balra haladunk el a rossz hodály mellett. A kép jobb oldalán látszik az út és a hodály sarka, a fordulás jelezhetetlen. Mindkét változásról sok szó volt mostanában, felazso még térképrészleteket is rakott fel.
Előzmény: Güsziológus (14961)
kvte Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14962

Hát most már minden a pénz körül forog?!

 

Igen, a pénz körül. Az én pénzem, meg a te pénzed körül. A vasutasok sem ingyen dolgoznak, a vonat sem megy ingyen. Ha meg nincs elég utas a vonathoz, akkor minek a vonat? Főleg ha busszal egyszerűbb, olcsóbb. És láthatóan a Volánok jobban feltatálták magukat az elmúlt 15 évben, mint a MÁV.


Utaztam 2-3 szor Vésztő - Körösnagyharsány között. Legkésőbb Körösújfalu (a vonal 2. állomása) után én voltam az egyetlen fizető utas, rajtam és a kalauzon kívül 1..2 fő vasutas volt még. Mindenki busszal ment. Akkor meg minek ez a pazarlás?

 

Azt meg el kéne felejteni, hogy a hazai vicinálisok valaha jó pénzt jelentettek, csak a gaz kommancsok lepusztították. Már a megépítésük után hamar csődbe ment mind, és az államnak kellett átvennie az üzemet. Régen sem volt szebb, se jobb, lehet régi menetrendeket találni a neten. A mellékvonalak mindig is szociális támogatást jelentettek egy vidéknek, semmi többet. Az elmúlt évtizedekben pedig lett egy olcsóbb, ráadásul sok szempontból jobb támogatási forma: a busz. Persze, a buszra nem lehet bringát rakni, de ez egyéni szoc probléma. Ha van rá tömeges igény, ezt is meg lehet oldani valahogy.

 

Egyébként meg minden kijelölt vonal átvehető, ha valakinek vasutat üzemeltetni van kedve. A lottót szombaton húzzák, egy kisebb vonalat akár még 4-5 évig is fenn lehet tartani a főnyereményből, ha spórolsz, és éppen nem üt be valami krach közben.

 

Én is nagyon szeretnék a Rózsadomb legszebb, legnagyobb villájában lakni, de a most benne lakó szemeteknek is csak a pénz számít... :-)

Előzmény: hörpölin (14960)
Güsziológus Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14961

Ha harc, akkor legyen harc!

 

Kellemetlenkedik az időjárás (eső, kánikula), lázadoznak az "alkatrészek" (térd, hát, stb.).

Az egyik fogam meg akarja szakítani a "diplomáciai kapcsolatot".

What to do?

 

Maradtam a jól bevált módszernél, kutyaharapást szőrmentével.

 

Kedden délután megvettem a jegyeket, majd szerdán irány Szombathely.

Kicsit macerás volt a kezdet, de végül 11:15-kor repülőrajtot vettem, a vasútállomásnál.

Leírva még nem láttam, ezért pontosítanék: a Zöld Sas nevű műintézmény a 86-os út hatalmas jobbos kanyarja előtt van, innen már csak egy kicsi és a jelzett út elhagyja a műutat.

Sok-sok meggyfa útközben, finom gyümölcsök szaggatásával és majszolásával túningoltam magam.

A hátfájás szinte azonnal megszűnt:o)

 

Kicsit orrfacsaró a bűz az elején, de a templom utáni balkanyarnál fejlemény van. A természet eltűntette a pár évvel ezelőtti sitt-lerakás nyomait. Nincsenek nagy tócsák sem. A jelzés felújítva, már-már ideális.

 

Egy rövid, de kellemetlen, füves szakaszon kell balra, felfelé indulni. Nem több, mint 200 méter, de az eredmény nem marad el. Egy árnyas szekérúton, néhol fenyves szélén ballaghatunk. Kicsit gazos a felhagyott szekérút, de tűrhető. Még a kanyar is jelezve van (oda-vissza).

 

A völgyben hatalmas gazok, de az út jól járható. A sóderes útra kiérve sajnos már nincs árnyék.

A bekerített rész kerítését elbontották.

Utána egy rövid szakszon dzsungelharc. A jelzések tökéletesek:o)

 

Egy füves út után érjük el a hajdani főútvonalat (itt balkanyar), de mielőtt elérnénk a már nem is látható, hajdan romos épületet, egy kellemes szekérúton jobbra fordulunk. Az "átadott" vonal villanyvezetékének látványa uralja a környéket. Úgy látszik, az osztrákoknak megéri üzemeltetni a szárnyvonalat (Sopron - Szombathely).

A vasúti átjáró ("alagút") előtti rövid dzsungelharc belefér, utána a már megismert kavicsos út, végül egy lejtő, és már az országúton voltam.

A sör 550 a csárdában. Nem volt más választásom:o(

 

A kezdeti késést behozva kicsit lazítottam, sikeresen átkeltem a patakon. Egy kicsit nehezteltem, amiért nem volt jel a magaslesen, de nem volt gond, rátaláltam a hosszú, egyenes útra. Kezdetben "harcoltam", de megfutamodtam. Próbáltam a búzemező szélén, majd észrevettem, hogy a másik oldalon a szójatábla szélén az erőgépek elfogadható utat "építettek", azon értem el a tanyát. Szomorú ennek az allénak a sorsa.

Kutyák nem voltak.

Sör olcsó és finom.

Elértem a 16:05-öst buszt.

Szombathelyen találtam egy jó kis vendéglőt (Mátyás), nem messze a vasútállomástól. 490-ért szalontüdő, gombóccal. Fenséges.

17:55-kor indult az IC, meglehetősen pontosan érkezett.

Az első erőpróba tehát sikeres volt.


Ráadás

 

Csütörtökön korán ébredem. Az volt a terv, ha felébredek, és lábra tudok állni, akkor irány a Cserehát.

Minden klappolt, még izomlázam sem volt, a derékfájás elmúlt, irány a Keleti, a Rákóczival Encsig mentem.

Egy kis helyzetfelmérés, cukrászda, Tourinform iroda, majd busszal Baktakék. 11:15-kor indultam.

 

Szépen felújított jelzések vezettek a műútig, ott neki a dombnak. Emlékeim szerint nem a most jelzett úton érkeztünk 4 éve, de maradtam az alapelvnél, követtem a jeleket. Egy kicsit gazos volt a szekérút, de járható. Elfogadható sűrűségben jelek is voltak. Kicsit hosszúnak tűnt a "fennsíkon" vezető út, de voltak jelek. Azért sikerült "túlfutni". Jobbra, lent már láttam a templom tornyát, mikor rádöbbentem, a lefelé induló szekérúton fordulni kellett volna. Jó 200 méter többlet (oda-vissza 400), de belefért. Nem volt gond a pontig, a hölgy épp akkor érkezett, bléyegző rendben. A CSEREHÁT TURISTÁJA bélyegző megsérült, új még nincs. Remélem, mikor majd oda jutok, már lesz.

 

Sikeresen eljutottam a "csúcsra", szomorú állapotok fogadtak előtte. A gyümölcsfák pusztulnak, a szőlő szenved. Megtaláltam az "alagutat", azon átbújva már nem volt gond Nyéstáig.

Nyésta után az új szakasz jól van jelezve, bár a bokrok előbb-utóbb eltüntetik az utat. Csodálatos két tölgyfa a keresztező úton, egy fiatal fán jelzés, irány nélkül. Jobbra kell menni, kicsit lefelé. Én a hegymenetet választottam, becéloztam az erdő sarkát, és irány az irtott, sípálya-szerű gazos domboldal. Az erdősaroknál megtaláltam a jelet, azt hiszem, kicsit menni kellett volna még észak felé a domb aljában.

Innen nincs gond, bár Felsővadász előtt egy jó darabon egy jelet sem láttam. Akkor már volt "kísérőm", egy helybéli munkanélküli próbált gombászni, kevés sikerrel.

Jobbra lent látszik a templom, de maradtunk a domboldalon. A vízmű alatt értük el a települést, itt sem találtam jeleket. Az oszlopokat lemeszelték, feltételezem, a jelekkel együtt.

 

Időben értem be a kocsmába, a helybéli közmunkások javában töltötték magukba a szeszet. Egy pálinka, egy üveg sör, kísérőnek.

 

Elértem a buszt is, felfedeztem Szikszón azt átszállási lehetőségeket. Most már tudom a buszmegálló nevét is (ABC).

Kicsit késett a vonat, de elértem az IC-t. Az esti hiradó szignálja ment, mikor betoppantam a kellemesen hűvös lakásba.

 

Nem így terveztem a fenti szakaszokat, de helyre kellett billentenem a lelki egyensúlyomat. A testi követte "gazdáját".

Nem tudom, mi jön még, de jó lenne most már normális időjárás. Orvos majd akkor, ha befejezem a sorozatot.

 

Minden kilométer fontos, a 2 nap alatt 30,9 volt a "teljesítmény". Nem sok, de két kellemetlen szakaszt pipáltam ki ma reggel. A Dunántúlon már csak a Bakonynána - Zirc szakasz hiányzik:o)

 

Írtam már korábban, hogy BZ-vel utaztam. Csuklós BZ-vel. Állomáskijelző, mint a budapesti csuklós buszokon, és megafon, mint az IC-ken. Tiszta, kényelmes ülések. A hang a régi, de a BZ helyett már csak számok vannak az oldalán.

A külsőt átfestették, vonat kinézete van.

Az emlékezetből azonban nem lehet kitörölni a majom-ringatást. Az a régi.

hörpölin Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14960

OFF ???

 

Nem akartam ehhez a vasútleépítéses dologhoz hozzászólni, mert alapvetően politikai felhangjai is vannak dolognak - amit kimondottan kerülök mindíg, de a következő idézettől kinyílt a bicska a zsebemben:

 

"Tizenhat éve nem történt például semmi érdemleges a vasúttal, mert senki nem mert bezárni egyetlen haszontalan mellékvonalat sem attól tartva, hogy rögtön rásütik: faluromboló, és a többi. Mi meg fogjuk tenni, s a településen élők korszerűbb, kényelmesebb buszjáratokkal közlekednek majd, ahol úgy indokolt."

 

A teljes cikk itt olvasható:

http://www.fn.hu/index.php?id=3&cid=138149

 

Hát most már minden a pénz körül forog?!

 

ON!!!

 

Előzmény: Tavaszi Széll (14949)
Lud Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14959
a mozgalom teljesítése időhöz kötött.
azelőtt kell teljesíteni, mielőtt lenyúlják a vasat, talpfát és a dzsindzsa benövi :(

azt hittem majd azzal leszek nagy szám a gyerekek előtt, hogy elmesélem nekik, hogy Rétságról Bánkra a menetrendszerű gőzösön utaztam, erre a vonal is megszűnik:(
A Diósjenő-Romhány vonal megszüntetésével csak önjelölt hóbortos gyaloglók ismerhetik meg ezt a szép vidéket, mivel jelzett turistaút nem vezet erre.
Előzmény: Güsziológus (14958)
Güsziológus Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14958

Szerintem egy mozgalom kéne:o)

 

KÉZI HAJTÁNYÚ SÍNAUTÓVAL A MEGSZŰNT VONALAKON

 

500 km - bronz

1000 km - ezüst

1500 km - arany

 

A munkahelyüket vesztő vasutasok hajtánykölcsönzéssel keresnék kenyerüket:o)

Elnézést, kicsit morbid, de nem teljesen agyament ötlet.

Előzmény: (budai-)H.G. (14955)
Lud Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14957
:(
Előzmény: (budai-)H.G. (14955)
Güsziológus Creative Commons License 2006.07.07 0 0 14956

Ezt még időben elcsíptem:o)

 

Egyszer már utaztam arra jó 3 évvel ezelőtt a fiammal, de akkor még nem volt mozgalom.

A múlt heti Bódvaszilas - Aggtelek OKT szakasz után még belefért egy kis motorvonatozás. Csodálatos útvonal. Aki még nem járt arra, tegyen egy "kört".

Hatalmas élmény.

 

Sajnálom, hogy előbb lerohasztották, most meg felszámolják a vonalat.

Irracionális világban élünk!

 

Más!

 

Reinkarnálódnak a BZ-k.

Szombathely és Hegyeshalom között csuklós Bz-vel utaztam, igaz csak Ölbőig.

Remélem, ez is BZ!!!!!!!

 

H.G. válszolj, kérlek!

Előzmény: Tavaszi Széll (14927)
(budai-)H.G. Creative Commons License 2006.07.06 0 0 14955

kézi hajtányú sinautókkal viszont páratlan kirándulásokat tehetünk a jövőben :)

 

Amennyiben a helyi őslakosság nem kezdi el bontani a pályát, és a gyomnövények, szeder és az akácfák sem növik be, mint pl. a Pécsvárad - Bátaszék vonalszakaszon, ahol 9 éve állt le a forgalom.

Előzmény: Lud (14952)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2006.07.06 0 0 14954
vonatra --> buszra
Előzmény: Sánta Kutya (SK) (14953)
Sánta Kutya (SK) Creative Commons License 2006.07.06 0 0 14953
Az szép lesz!
Azt se mondta meg az okos miniszterke, hogy a biciklit hogy rakjuk föl a vonatra.
Előzmény: Joeyline (14951)
Lud Creative Commons License 2006.07.06 0 0 14952
OFF
engem is mérhetetlenül bosszant ez a fantáziátlan politikai döntés. egyszerűbb megszüntetni valamit, mint kitalálni hogyan tartsuk gazdaságosan életben.
kézi hajtányú sinautókkal viszont páratlan kirándulásokat tehetünk a jövőben :)
Előzmény: Joeyline (14950)
Joeyline Creative Commons License 2006.07.06 0 0 14951
Erről jut eszembe:
A következő 2 hétvégén lesz szerencsém oda-vissza végigutazni a történelni Magyarország egyik legszebb vasútvonalán, ugyanis a jövő hetet felmérési terepgyakorlaton töltöm a Gyergyói-havasokban és környékén.

Az érintett vasútvonal: Nagyvárad - (a Sebes-Körös völgyében) Bánffyhunyad - (a Nádas völgyében) Kolozsvár - (át a Mezőségen a Maros völgyéig) Aranyosgyéres - Marosújvár - (a Maros völgyében) - Marosvásárhely - Szászrégen - (tovább a Maros völgyében a Kelemen-havasok és a Görgényi-havasok között) Maroshévíz - (majd a Gyergyói havasok lábánál) Gyergyószentmiklós
Előzmény: Joeyline (14950)
Joeyline Creative Commons License 2006.07.06 0 0 14950
A mai Magyarország legszebb vasútvonala...

Mármint a Zirc és Bakonyszentlászló közti szakasz a Cuha völgyben.
Előzmény: Tavaszi Széll (14949)
Tavaszi Széll Creative Commons License 2006.07.06 0 0 14949
Valóban, így teljes a lista. Nagyon sajnálom a Veszprém - Zirc (- Veszprémvarsány) vonalat is, nagyon hangulatos, szép hegyi szakasz - volt.
Előzmény: kvte (14935)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!