Figyelmedbe ajánlanám a Wiener Linient vagy az MVV-t (München), a legtöbb járművön ott az automata, így ha éppen a "semmi közepén" szállsz föl sem maradsz jegy nélkül.
Ehhez képest nálunk még az olyan nagy forgalmú állomásokon is 1-2 automata van, mint a Vágóhíd vagy a Boráros tér, arról nem is beszélve, ha számlát akarsz, akkor előbb bűvészkedj, hogy legyen QR kódod, mert a helyszínen nem lehet begépelni.
Persze a járművi jegyeladás is amolyan jó magyarosch minőségű: vagy fél hűtőszekrényi jegyautomata volt, ami az időszak 95%-ban nem működött, vagy rátoljuk a sofőrre, hogy akkor a napi 8 órás kormánytekergetés mellett még bánjon a pénzzel is.
Csak szólok, ezzel a jegyvásárlási mizériával kapcsolatban:
- eddig a BKK Üzletszabályzata alapján kellett rendelkezni előre váltott menetjeggyel annak a személynek, aki a fővároson kívül szállt fel, és volt ott jegykiadás pénztárból vagy jegykiadó automatából.
- most ez a MÁV-HÉV ÜSZ-ébe került bele
-->a változás nem az, hogy jegyet kell váltani, hanem az, hogy átkerült a MÁV-HÉV saját Üzletszabályzatába.
Mondjuk igen. És nem csak a HÉV miatt*. Ez nem először hangzott el a fórumokon.
A szoftver jelen állapotában az automaták nem alkalmasak a HÉV-jegyek elsődleges értékesítésére.
* Egy sima havibérlet megvételéhez is körülbelül kétszer annyi érintés kell, mint amennyi szükséges lenne, a gombok indokolatlanul kicsik (a betűk kb. akkorák, amennyit félrehord egy-egy érintőképernyő). Arról nem beszélve, hogy az érintőképernyő gyakran működésképtelen.
Eleve az volt a koncepció, hogy üzemi fék a villamosfék, (túlfékezés ellen a villamosfék és légfék egyidejű használata korlátozva volt), mint kopásmentes fékezési mód, és a légfék csak megálláshoz.
Rugóerő-tárolós fék (levegővel feloldhatóan) az eredeti konstrukcióban nem volt.
A pótkocsi nélküli üzem egy átgondolatlan valami volt.
Amikor az eredeti MIX-es elkészült, az -ugye- Lambertsen-fékes volt. Még pótkocsival is úgy álltak meg vele, hogy a villanyfékezés végén odahúzták a levegőt.
Az MX jött az St-vel, de hogy miért, nem tudom, hisz gyakorlatilag az első alkalommal kiderült, hogy hoppá, fixen van kötve az 1000V, nem csatoljuk szét olyan egyszerűen.
Az MX/a pedig, ha jól tudom, már eleve D2-vel jött ami, ahogy egy okos fogalmazott: "a legjobb volt az akkori piacon..." - valószínűleg ezért (illetve a IX-eseket a '78-as baleset okán is) egységesítették a park fékrendszereit.
Lehet, csak nem a legegyszerűbb előkeresni (de megy azért, bár ritkán használom).
Jó lenne, ha az állomásokra és megállókba sok automata kikerülne, kicsit módosított rendszerrel. Ezalatt arra gondolok, hogy ha már a HÉV-nél vagyunk, akkor az első felület a jegyvásárlásnál olyan legyen a felület, hogy HÉV-es jegyes (sima/kiegészítő) vagy más BKK-s jegyet akar venni az utas.
Igazad van: eredetileg a villamosfék áramával arányosat akartam írni, ami ugye egy referenciaellenálláson fellépő feszültség, ezzel már lehet vezérelni egy szelepet. (Legalábbis a Danka-könyvből ilyesmire emlékszem).
Nem egészen. Aki a külső szakaszról utazik, tud venni jegyet, aztán megy, ahová akar. A belső szakaszról viszont meg kell szakítani az utazást a jegy miatt.
Ami nekem furcsa még, az az, hogy oké, hogy a belső szakaszon nincs kötelező jegyelővétel, de a lehetősége sincs meg! Hol vesz jegyet az, aki Budán száll fel, de kiutazik?
Már rég kombinált bérlet kéne. Ha Dobogókőről megyek minden nap dolgozni pl. Budapestre akkor egy felületen vagy egy pénztárban egy bérletet kelljen vennem, amit elég felmutatni a buszon és a HÉV-en is.
Mondjuk erre a problémára létezik megoldás: egyszerűsíteni kell a jegyvásárlási szoftvert. Mondjuk ha Szentendrén veszek jegyet, ne a legeldugottabb almenüben kelljen megkeresnem a HÉV-jegyet, ne kelljen kiválasztanom hogy melyik vonalon utazom, majd hogy melyik állomásról indulok.
Kínálja fel a kezdőoldalon a HÉV-jegyet, és az alapbeállítás az adott állomásról való indulás legyen. Nem hinném hogy olyan bonyolult lenne átprogramozni...
Próbálkoztak már, csak épp nem volt benen sok köszönet. Kijöttek egy 20 évvel ezelőtt is ciki lett volna gányoldával, plain textben tárolt jelszavak, 1 perc alatt hackelhető rendszer. 50 ft-ért vett bérlet pl.
10 éve jártam Linköpingben, az összes diák úgy szállt fel a buszra, hogy a mobilján mutatta a jegyét a sofőrnek. Mintha a MÁV egyéb járataira is lehetne online jegyet venni, csak a BKK van lemaradva a jövőtől...
B*szhatja az előbb kimenetelt az, aki csatlakozó buszjárattal érkezik. Pomázon pl. 5 perc van a kirándulókkal tömött dobogókői járatok beérkezése és a HÉV között. Ugye itt sem lenne probléma, ha elég lenne kártyát csippantani vagy legalább megoldható lenne, hogy a buszra felszálláskor egyben vegye meg az ember a jegyét az úticéljáig.
Találós kérdés: hány lépés a 15 lépés, ha 15 ember érkezik egyszerre az állomásra?
Alap, hogy a jegyet akkor kérjük, ha az utas meg tudja előre venni.
A hévnél ma a "jogosultság" az utazási és jegyvételi szándék. Ha ezt a cég bevételvédelmi okokból nem érzi megfelelőnek, akkor kezdje ott, hogy megold egy egyszerű szoftveres problémát, mielőtt az utasra tolja a felelősséget.
Azzal a 15 lépéssel kell előbb kimenni a vonathoz.
Nem, a vicces az, hogy a HÉV az utolsó, amelyikre még fel lehet jogosultság nélkül szállni büntetlenül. Próbáljatok már Pesten az ellenőrtől jegyet venni a buszon...