Keresés

Részletes keresés

További magyar hang Creative Commons License 2018.09.08 0 3 44834

Figyelmedbe ajánlanám a Wiener Linient vagy az MVV-t (München), a legtöbb járművön ott az automata, így ha éppen a "semmi közepén" szállsz föl sem maradsz jegy nélkül.

 

Ehhez képest nálunk még az olyan nagy forgalmú állomásokon is 1-2 automata van, mint a Vágóhíd vagy a Boráros tér, arról nem is beszélve, ha számlát akarsz, akkor előbb bűvészkedj, hogy legyen QR kódod, mert a helyszínen nem lehet begépelni. 

Persze a járművi jegyeladás is amolyan jó magyarosch minőségű: vagy fél hűtőszekrényi jegyautomata volt, ami az időszak 95%-ban nem működött, vagy rátoljuk a sofőrre, hogy akkor a napi 8 órás kormánytekergetés mellett még bánjon a pénzzel is.

Előzmény: BaGira-79 (44807)
hivi Creative Commons License 2018.09.05 0 1 44833

Csak szólok, ezzel a jegyvásárlási mizériával kapcsolatban:

- eddig a BKK Üzletszabályzata alapján kellett rendelkezni előre váltott menetjeggyel annak a személynek, aki a fővároson kívül szállt fel, és volt ott jegykiadás pénztárból vagy jegykiadó automatából.

- most ez a MÁV-HÉV ÜSZ-ébe került bele

 

-->a változás nem az, hogy jegyet kell váltani, hanem az, hogy átkerült a MÁV-HÉV saját Üzletszabályzatába.

Előzmény: trizs77 (44801)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.09.04 0 0 44832

Szerintem az ep-szelepeket nem az St128-as, hanem a vezetőasztalba, a fékszelep alá függőlegesen beépített kölön kapcsoló működtette.

Előzmény: BaGira-79 (44826)
vrobee Creative Commons License 2018.09.04 0 0 44831
Előzmény: BaGira-79 (44809)
vrobee Creative Commons License 2018.09.04 0 1 44830

Mondjuk igen. És nem csak a HÉV miatt*. Ez nem először hangzott el a fórumokon.

A szoftver jelen állapotában az automaták nem alkalmasak a HÉV-jegyek elsődleges értékesítésére.

 

* Egy sima havibérlet megvételéhez is körülbelül kétszer annyi érintés kell, mint amennyi szükséges lenne, a gombok indokolatlanul kicsik (a betűk kb. akkorák, amennyit félrehord egy-egy érintőképernyő). Arról nem beszélve, hogy az érintőképernyő gyakran működésképtelen.

Előzmény: siófoki35 (44815)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.09.04 0 0 44829

Eleve az volt a koncepció, hogy üzemi fék a villamosfék, (túlfékezés ellen a villamosfék és légfék egyidejű használata korlátozva volt), mint kopásmentes fékezési mód, és a légfék csak megálláshoz.

Rugóerő-tárolós fék (levegővel feloldhatóan) az eredeti konstrukcióban nem volt.

Előzmény: BaGira-79 (44827)
Zénóka23 Creative Commons License 2018.09.04 0 0 44828

"belső szakaszon nincs kötelező jegyelővétel"

 

Ezt hogy is értetted? A belső szakaszon alapból csak érvényes jeggyel vagy bérlettel lehet felszállni!

Előzmény: BaGira-79 (44817)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.09.04 0 1 44827

A pótkocsi nélküli üzem egy átgondolatlan valami volt.

Amikor az eredeti MIX-es elkészült, az -ugye- Lambertsen-fékes volt. Még pótkocsival is úgy álltak meg vele, hogy a villanyfékezés végén odahúzták a levegőt.

Az MX jött az St-vel, de hogy miért, nem tudom, hisz gyakorlatilag az első alkalommal kiderült, hogy hoppá, fixen van kötve az 1000V, nem csatoljuk szét olyan egyszerűen.

Az MX/a pedig, ha jól tudom, már eleve D2-vel jött ami, ahogy egy okos fogalmazott: "a legjobb volt az akkori piacon..." - valószínűleg ezért (illetve a IX-eseket a '78-as baleset okán is) egységesítették a park fékrendszereit.

Előzmény: Rüby 2143 (44825)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.09.04 0 0 44826

Ilyen a HÉV-en sosem volt. A MILFAV-on van, ami ténylegesen a fékáramnak megfelelő fékhenger-nyomást hozza létre a futó forgóvázban.

Az St-128 ep-szelepeket vezérelt, ha jól értelmeztem, a villamosféktől teljesen függetlenül.

Előzmény: kihúzóvágány (44821)
Rüby 2143 Creative Commons License 2018.09.03 0 0 44825

Ezek szerint amikor már eldőlt, hogy nem akarnak pótkocsi nélküli üzemet, akkor "szabadultak meg" az St128-tól?

Előzmény: Vendégsín (44822)
6243 Creative Commons License 2018.09.02 0 0 44824

Igen, ez maximálisan jogos. Nem hiszem, hogy ennek hatalmas problémát kéne okoznia, mert jelenleg nem egyszerű elővarázsolni a hévjegyeket...

Előzmény: seadxdx (44823)
seadxdx Creative Commons License 2018.09.02 0 2 44823

Lehet, csak nem a legegyszerűbb előkeresni (de megy azért, bár ritkán használom).

Jó lenne, ha az állomásokra és megállókba sok automata kikerülne, kicsit módosított rendszerrel. Ezalatt arra gondolok, hogy ha már a HÉV-nél vagyunk, akkor az első felület a jegyvásárlásnál olyan legyen a felület, hogy HÉV-es jegyes (sima/kiegészítő) vagy más BKK-s jegyet akar venni az utas.

Előzmény: 6243 (44820)
Vendégsín Creative Commons License 2018.09.01 0 0 44822

Lehetséges, csak pótkocsi nélkül ugye kieg. fék sincs - ezt egyébként elég 'amatőr' hibának tartom...

 

Az eredeti, St 128-as fékezőszeleppel kialakított megoldásnál ez simán nem állt fenn.

Előzmény: Rüby 2143 (44798)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.09.01 0 0 44821

Igazad van: eredetileg a villamosfék áramával arányosat akartam írni, ami ugye egy referenciaellenálláson fellépő feszültség, ezzel már lehet vezérelni egy szelepet. (Legalábbis a Danka-könyvből ilyesmire emlékszem).

Előzmény: Rüby 2143 (44800)
6243 Creative Commons License 2018.08.31 0 0 44820

Bármely automatában tudsz hévjegyet venni.

Előzmény: BaGira-79 (44819)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.08.31 0 0 44819

Nem egészen. Aki a külső szakaszról utazik, tud venni jegyet, aztán megy, ahová akar. A belső szakaszról viszont meg kell szakítani az utazást a jegy miatt.

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (44818)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.08.31 0 0 44818

Ugyanott, ahol a külső részen: Egy útba eső BKK automatában.

Előzmény: BaGira-79 (44817)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.08.31 -1 0 44817

Ami nekem furcsa még, az az, hogy oké, hogy a belső szakaszon nincs kötelező jegyelővétel, de a lehetősége sincs meg! Hol vesz jegyet az, aki Budán száll fel, de kiutazik?

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2018.08.31 0 4 44816

Már rég kombinált bérlet kéne. Ha Dobogókőről megyek minden nap dolgozni pl. Budapestre akkor egy felületen vagy egy pénztárban egy bérletet kelljen vennem, amit elég felmutatni a buszon és a HÉV-en is. 

siófoki35 Creative Commons License 2018.08.31 0 10 44815

Mondjuk erre a problémára létezik megoldás: egyszerűsíteni kell a jegyvásárlási szoftvert. Mondjuk ha Szentendrén veszek jegyet, ne a legeldugottabb almenüben kelljen megkeresnem a HÉV-jegyet, ne kelljen kiválasztanom hogy melyik vonalon utazom, majd hogy melyik állomásról indulok.

 

Kínálja fel a kezdőoldalon a HÉV-jegyet, és az alapbeállítás az adott állomásról való indulás legyen. Nem hinném hogy olyan bonyolult lenne átprogramozni...

Előzmény: vrobee (44808)
Törölt nick Creative Commons License 2018.08.31 0 7 44814

Próbálkoztak már, csak épp nem volt benen sok köszönet. Kijöttek egy 20 évvel ezelőtt is ciki lett volna gányoldával, plain textben tárolt jelszavak, 1 perc alatt hackelhető rendszer. 50 ft-ért vett bérlet pl.

Előzmény: NAR (44813)
NAR Creative Commons License 2018.08.31 0 1 44813

10 éve jártam Linköpingben, az összes diák úgy szállt fel a buszra, hogy a mobilján mutatta a jegyét a sofőrnek. Mintha a MÁV egyéb járataira is lehetne online jegyet venni, csak a BKK van lemaradva a jövőtől...

Előzmény: Snake-Mojzi (44810)
division by zero Creative Commons License 2018.08.30 0 0 44812

Amíg be nem vezetik a másik MÁV-nál tervezgetett 4 órás érvényességi korlátot...

Előzmény: Unatkozó rendszergazda (44811)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2018.08.30 0 0 44811

Úgy tudom, nem meghatározott vonatra szól, ergó reggel is meg lehet venni a jegyet induláskor visszafelé is.

Előzmény: Snake-Mojzi (44810)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2018.08.30 0 6 44810

B*szhatja az előbb kimenetelt az, aki csatlakozó buszjárattal érkezik. Pomázon pl. 5 perc van a kirándulókkal tömött dobogókői járatok beérkezése és a HÉV között. Ugye itt sem lenne probléma, ha elég lenne kártyát csippantani vagy legalább megoldható lenne, hogy a buszra felszálláskor egyben vegye meg az ember a jegyét az úticéljáig.

Előzmény: BaGira-79 (44807)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.08.30 0 0 44809

Jó. Én a nyavalygást nem szeretem. A javaslatokat igen. Mindkettőnktől elhangzott 1-1.

Nem ismerem az automatákat, ez igaz.

Előzmény: vrobee (44808)
vrobee Creative Commons License 2018.08.30 0 4 44808

Próbáltad már?

 

Találós kérdés: hány lépés a 15 lépés, ha 15 ember érkezik egyszerre az állomásra?

 

Alap, hogy a jegyet akkor kérjük, ha az utas meg tudja előre venni. 

A hévnél ma a "jogosultság" az utazási és jegyvételi szándék. Ha ezt a cég bevételvédelmi okokból nem érzi megfelelőnek, akkor kezdje ott, hogy megold egy egyszerű szoftveres problémát, mielőtt az utasra tolja a felelősséget.

Előzmény: BaGira-79 (44807)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.08.30 -1 3 44807

Azzal a 15 lépéssel kell előbb kimenni a vonathoz.

Nem, a vicces az, hogy a HÉV az utolsó, amelyikre még fel lehet jogosultság nélkül szállni büntetlenül. Próbáljatok már Pesten az ellenőrtől jegyet venni a buszon...

Előzmény: siófoki35 (44806)
siófoki35 Creative Commons License 2018.08.30 0 1 44806

Ez azért vicces, mert tudtommal Bp-n kívül már sehol sincs HÉV-pénztár, automatából kiegészítő jegyet kinyerni legalább 15 lépésből áll :D

Előzmény: trizs77 (44801)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.08.30 0 1 44805

Óbudáig húzza, ugye, onnan letolja Aquincum 1-re (Kaszásdűlő megállóhely), ahonnan ujra tudja húzni.

Előzmény: gmarc (44803)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!