Keresés

Részletes keresés

IgIzTib_ Creative Commons License 2024.03.24 0 0 151189

Most nekünk is, áprilistól 6.014p per kWh és standing 31.894p per day

Előzmény: Bmrenault (151183)
IgIzTib_ Creative Commons License 2024.03.24 0 0 151188

Előtte még idei év inflációról beszéltél. Döntsd már el az időtávot :)

 

Nekünk Ukrajna előtt a gáz £29/hó, aztán ez felment £84/hó, most meg vissza £39.

%-ban lehet sok, de nem fog földhöz vágni £10 havi emelés.

 

Egyébként nem azt mondjuk, hogy nincs infláció, hanem hogy azon múlik kinek mi van a kosarában.

A mi kosarunk kb annyival emelkedett, mint a hivatalos adat. Van akinek több, van akinek kevesebb.

 

Például £20-ért kapsz ma egy üveg viszkit, ha nem csal az emlékezetem, 12 éve is ennyi volt.

Lehet többet kellett volna innod :)

 

 

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (151186)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.03.24 0 0 151187

Itthon február meleg volt, sztem 5E lesz a gázszlám kb. :-)

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (151186)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2024.03.24 0 0 151186

Hát a gáz és az áram most lefelé megy, de... még mindig 150 a havidíjunk (oké, nem 235 mint egy éve)... na de Covid/Ukrajna előtt meg 85 volt... Szóval egy évet nézve valóban csökkent, de 3-4 évet nézve még mindig majdnem dupla...

Előzmény: IgIzTib_ (151182)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2024.03.24 0 0 151185

Hát fizika csak egy van, nagy légellenállású, nagy tömegű batár, hatalmas gumikkal nem fog keveset fogyasztani, mindegy milyen motor tesznek bele.

Előzmény: Bmrenault (151181)
Bmrenault Creative Commons License 2024.03.24 0 0 151184

van egy park melletünk azt a helyi focicsapat bérli a helyet. Tavaly már a klubbnak kelett vágatni a füvet mert a council baszott rá havi egy vágás helyett vágtak 3 szor..

Idén meg csak a kijelölt pályán vágják a fűvet a focisok. máshol meg van 20cm.

Bmrenault Creative Commons License 2024.03.24 0 0 151183

7 p nekünk most. 33 p a standing.

 

Előzmény: IgIzTib_ (151182)
IgIzTib_ Creative Commons License 2024.03.24 0 0 151182

Nyugodtan írd ki magadból én pl. szívesen olvasom ezeket :)

 

Pár napja küldte a british gas: "good news - energy prices are going down"

6p lesz 1 kwh gáz áprilistól. Ez pl. 10p volt még másfél éve. -40%

 

Meg ahogy írod, hogy olcsóbb a tesla. Ez pl. engem sem érint, de az igen, hogy ez lehúzza a használt kocsi árakat is.

 

Ja, meg emelkedik a minimál bér: +9.7%

 

Előzmény: Némedi László __ (151180)
Bmrenault Creative Commons License 2024.03.24 0 0 151181
Előzmény: KawaBazsy (151175)
Némedi László __ Creative Commons License 2024.03.24 0 0 151180

én csak arra utaltam, hogy ha cherry picking egyes költségeket, ráadásul az ő életformája nem olyan, mint a miénk, de az is kérdés, hogy ki milyen (szerencsés) döntéseket hozott, akkor bármit be lehet bizonyítani, hogy az infláció magas, vagy alacsony. Amit az ONS csinál, az országos átlag, egyes emberek az alapján, hogy milyen költségszerkezetük van, másképp élik meg az inflációt. De ekkor is nem azt kell csinálni, hogy pl kiemeled a council taxet, hanem megnézed a teljes fogyasztásodat, mert hát a council tax mégsem lehet több, mint a kiadásaid x%...

 

de felesleges ezzel próbálkoznom, de a statisztika a szívügyem, nehéz csendben maradnom :))

 

egyébként 40ezer körüli teslát adnak el a UKban, ez családonként 0,02 tesla, kb 800 font évente, ami mondjuk fele a council taxnek, tehát elég közel van egymáshoz az inflációs kosárban :))

 

 

 

 

Előzmény: cam aro (151179)
cam aro Creative Commons License 2024.03.23 0 0 151179

a tesla opcios vasarlas. 

a council tax nem. 

 

a tesla ara csokkent.

a council tax nott ..

 

a piac igazodik. 

az allam meg egyre ehesebb, 

 

mi az allam... ? 

 

Előzmény: Némedi László __ (151178)
Némedi László __ Creative Commons License 2024.03.23 0 0 151178

A Tesla ára lement  :)

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (151163)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2024.03.23 0 0 151177

https://www.gq-magazine.co.uk/article/murderbot-apple-tv

Várom! Az első 4 könyvet olvastam (hamarosan kezdem az ötödiket), nagyon jók! Rövidek de action packed-ek, ideálisak sorozathoz.

cam aro Creative Commons License 2024.03.23 0 0 151176

egy csalad. 

 

Előzmény: KawaBazsy (151175)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.03.23 0 0 151175

Az nem csak a Fordnál van, manapság az 1.2 literes Pug motorról olvasok több lehúzós cikket.

Előzmény: cam aro (151174)
cam aro Creative Commons License 2024.03.23 0 0 151174

fordnak nem megy mostanaban jol. 

ha raverik a wet beltes construkcios hibakat az -ekkora szamu erintett autonal..- konnyen a fuggony lehuzast fogja jelenteni.. 

Előzmény: KawaBazsy (151172)
cam aro Creative Commons License 2024.03.23 0 0 151173

eltelt husz+ ev a ketto kozt. 

 

a tiedbe meg vasat raktak. 

ezekbe mar csak szemetet. 

Előzmény: KawaBazsy (151172)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.03.23 0 0 151172

A villanymotoros F-150-re? De hát az szerkezetileg ugyanaz, mint a benyás..

Előzmény: cam aro (151170)
cam aro Creative Commons License 2024.03.23 0 0 151171

csovanyosi kilato -es oda jutasa- nem tudom kinek van meg. 

..alltam a toveben 1300 daciaval.. :) 

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (151164)
cam aro Creative Commons License 2024.03.23 0 0 151170

nem a te igaslovadra szolt a kritika, hanem arra a design elemre amit linkeltel. 

 

 

 

Előzmény: KawaBazsy (151159)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2024.03.23 0 0 151169

Ilyen kell neked. Ez minden sárt lekuzd :-)

Előzmény: KawaBazsy (151168)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.03.23 0 0 151168

Bmeg lehet hogy kiment volna, ha tiprom a gázt egy ideig, de minek, ha csak egy kattintás?

Az első nap, amikor megvettem, hazavittem, s beálltam a ház mellé (a segge felől), másnap már nem jött ki hátsóban, csak kapart.

 

Előzmény: Bmrenault (151165)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.03.23 0 0 151167

Én is olvasom, nekem eddig vhogy nem annyira jött be, pedig már a vége felé vagyok. Sztem sosem olvastam még csájniz könyvet.. :-)

Azt írták más fórumban, h nem a Netflixes lesz a jó, hanem a Kínában leforgatott, Fanfan Zhang által rendezett verzió.

Előzmény: AndLivedHappilyEverAfter (151166)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2024.03.23 0 0 151166

https://24.hu/kultura/2024/03/22/a-3-test-problema-netflix-sorozat-kritika-david-benioff-d-b-weiss/

Most olvasom a könyvet, eddig kitűnő.

Remélem Netflix is kihozza belőle a maximumot.

Bmrenault Creative Commons License 2024.03.23 0 0 151165

Nem adtál elég nagy gázt. Első képen látszik hogy jeges havas :D

Cherokee az nem terepjáró. Csak tud ott is menni. Inkább a wrangle.

Terepjáró a disco, g wágen, jimmy. Niva.

 

Szóval cherokee xj kj széria ami még okés. Xj ből rengeteg átépitést csináltak.

Grand cherokee meg a 92 töl 2011 ig. utána már fosh.

x5 lexus touareg q7 ezzek tényleg csak összkerekes emelt kombik.

 

Volt mk1 es honda crv. 2 liter benzin. Első hátsó hajtás. Könnyű. Azzal lehetett menni, volt hely benne a csomagtartó is okés volt. Aztán a mk3 masnál már elbaszták.

 

Szóval ha nem suv akkor már csak a pick upok maradnak.

Én vennék de csak leszavaznak... :D

 

 

 

 

 

Előzmény: KawaBazsy (151162)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2024.03.23 0 0 151164

Nem teherautó ugyan, de a Marbellás korszakom jut eszembe róla. Egyszer úgy adódott hogy egy semmi közepén lévő helyre kellett kimennem ahová csak durván elhanyagolt, kanyargós, meredek, helyenként térdig érő füves, nyomvájús stb. földút vitt. Oké, eső nem volt. Mikor megérkeztem, láttam hogy mindenki más olyan autókkal jött mint Lada Niva, Aro, Jeep, Suzuki Jimny, Vitara stb. Néztek hogy "te kijotottál ide ezzel a Pandával (tévesen Pandának nézték a Marbellát)? Összkerekes?" Mondtam nekik, nem, sima elsőkerekes, 34 lovas. Gond nékül odaértem. A meglepődés akkor lett nagyobb amikor egy másik emberke is megérkezett, egy jó öreg Dacia 1310-el... Ő is sikeresen leküzdötte az akadályt :-)

Felázott építési telken sáros földön dagonyázást nem tudom. De itt úgy csinálják hogy először építik az utat, aztán a házakat, szóval itt túl sok sáros földön dagonyázás nincs építkezéseken, amennyire láttam.

Előzmény: Bmrenault (151161)
AndLivedHappilyEverAfter Creative Commons License 2024.03.23 0 0 151163

Na szóval, broadband internetünk díja 9%-al emelkedik, mobiltelefon előfizetések (csak hívás/adat) szintén 9%-al, a council tax 8%-al, a víz 19%-al (£36-ról £43-ra úgy hogy hajszálra ugyanannyit fogyasztunk mint korábban), legolcsóbb ugyanolyan autóbiztosítás majdnem 10%-al... Feleségem boltjában 11% áramelés csak eddig ezévben átlagosan (vannak termékek ami havonta megyegetnek fel 2-4%-ot, vannak amik meg évente egyszer de akkor 20%-ot vagy még többet)... Ha még hozzáveszem a ház árakat, a renteket, az újautó árakat amik mind el vannak szabadulva de durván...

Szóval én nem hiszem a 4%-os infálciót. Szerintem továbbra is megvan az 10%, akármit mondjanak is a hivatalos statisztikák...

KawaBazsy Creative Commons License 2024.03.23 0 0 151162

Nem elakadtam volna, hanem elakadtam. Pl amikor lepakoltuk a cementet a platóról (első kép), utána nem ment ki a kocsi az udvarból hátsókerékben. De még egy csomó példát tudnék, amikor kellett a 4wd. Nem vagyok hülye, nem véletlen választottam ilyen kocsit.

Cherokee nem SUV, hanem valódi terepjáró. X5 első generációja valóban állandó összkerekes, van ilyen is, de nem ez az általános. De azt se terepre szánták, hanem személyautó, megemelve (s itt állandó összkerékkel, utána az Xdrive már nem állandó).

Nyilván előnye is van a kisegítő összkeréknek, a legtöbb embernek nem is kell ettől jobb. De az akkor is vicces, amikor egy Dustert terepjárónak hív. A suv az suv.

Az Antara - gondolom - menőbb egy Opelosnak, mint egy Astra, terepjárósabb a kinézete, meg nem fáj a dereka, ha be kell szállni.. divat, s kész.

Nekem az egyik kedvenc suv-om az első generációs Rav4. Az tényleg jó volt vmennyire terepen is, mer állandó összkereke volt, szériában zárható középső diffivel, s felárért a hátulja is zárt (sperr). Felező nem volt, csak rövid 1-es, de oda elég az. A köv generációban már elqrták, onnan csak ez a kisegítő összkerék volt.

HA nagyobbat nézünk, volt anno nálam párhétig egy Touareg, az is tudott mindent (állandó összkerék, zárható közép, felező, stb), de én nem szerettem, feleslegesen nagy dög volt, s belül pl egy Sharan sokkal nagyobb, s variálhatóbb. De - gondolom - az egonak jót tesz..

Előzmény: Bmrenault (151161)
Bmrenault Creative Commons License 2024.03.23 0 0 151161

Biztos elakadtál volna?? Főként terhelve. Én is járkáltam teherautóval szántásba is, és ha nincs dagonya/homok elég nehéz elakadni.

Ja persze az ex narancsos verda előre megy nem hátra! :D

Suv hát a csirkébe se kisegitő 4x4 van :D x5 be se.

Meg a legtöbb kocsiba aszfalton nem szerencsés ha hajt mind a 4 kerék, szóval jó az ha akkor kapcsol ha elpörög..

 

Most nem azért de egy antarába meg egyéb opel származékba mi a menő?

Van egyáltalán normális suv a 15 ös évektől europában?

Értsd elfér benne normálisan 5 ember és van benne csomagtartó is.

 

 

Előzmény: KawaBazsy (151159)
KawaBazsy Creative Commons License 2024.03.23 0 0 151160

Az elsőt letagadom, mer 1.5t a platón..

 

Előzmény: KawaBazsy (151159)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!