Közkívánatra, valamint az újoncok és a forróbb fejű őstagok okulására az alábbi szösszenetet kéretik elolvasni mindazoknak, akik először járnak itt és azoknak, akik csevegni kezdenek friss topiklakóinkkal:
Hát a gáz és az áram most lefelé megy, de... még mindig 150 a havidíjunk (oké, nem 235 mint egy éve)... na de Covid/Ukrajna előtt meg 85 volt... Szóval egy évet nézve valóban csökkent, de 3-4 évet nézve még mindig majdnem dupla...
van egy park melletünk azt a helyi focicsapat bérli a helyet. Tavaly már a klubbnak kelett vágatni a füvet mert a council baszott rá havi egy vágás helyett vágtak 3 szor..
Idén meg csak a kijelölt pályán vágják a fűvet a focisok. máshol meg van 20cm.
én csak arra utaltam, hogy ha cherry picking egyes költségeket, ráadásul az ő életformája nem olyan, mint a miénk, de az is kérdés, hogy ki milyen (szerencsés) döntéseket hozott, akkor bármit be lehet bizonyítani, hogy az infláció magas, vagy alacsony. Amit az ONS csinál, az országos átlag, egyes emberek az alapján, hogy milyen költségszerkezetük van, másképp élik meg az inflációt. De ekkor is nem azt kell csinálni, hogy pl kiemeled a council taxet, hanem megnézed a teljes fogyasztásodat, mert hát a council tax mégsem lehet több, mint a kiadásaid x%...
de felesleges ezzel próbálkoznom, de a statisztika a szívügyem, nehéz csendben maradnom :))
egyébként 40ezer körüli teslát adnak el a UKban, ez családonként 0,02 tesla, kb 800 font évente, ami mondjuk fele a council taxnek, tehát elég közel van egymáshoz az inflációs kosárban :))
Nem adtál elég nagy gázt. Első képen látszik hogy jeges havas :D
Cherokee az nem terepjáró. Csak tud ott is menni. Inkább a wrangle.
Terepjáró a disco, g wágen, jimmy. Niva.
Szóval cherokee xj kj széria ami még okés. Xj ből rengeteg átépitést csináltak.
Grand cherokee meg a 92 töl 2011 ig. utána már fosh.
x5 lexus touareg q7 ezzek tényleg csak összkerekes emelt kombik.
Volt mk1 es honda crv. 2 liter benzin. Első hátsó hajtás. Könnyű. Azzal lehetett menni, volt hely benne a csomagtartó is okés volt. Aztán a mk3 masnál már elbaszták.
Szóval ha nem suv akkor már csak a pick upok maradnak.
Nem teherautó ugyan, de a Marbellás korszakom jut eszembe róla. Egyszer úgy adódott hogy egy semmi közepén lévő helyre kellett kimennem ahová csak durván elhanyagolt, kanyargós, meredek, helyenként térdig érő füves, nyomvájús stb. földút vitt. Oké, eső nem volt. Mikor megérkeztem, láttam hogy mindenki más olyan autókkal jött mint Lada Niva, Aro, Jeep, Suzuki Jimny, Vitara stb. Néztek hogy "te kijotottál ide ezzel a Pandával (tévesen Pandának nézték a Marbellát)? Összkerekes?" Mondtam nekik, nem, sima elsőkerekes, 34 lovas. Gond nékül odaértem. A meglepődés akkor lett nagyobb amikor egy másik emberke is megérkezett, egy jó öreg Dacia 1310-el... Ő is sikeresen leküzdötte az akadályt :-)
Felázott építési telken sáros földön dagonyázást nem tudom. De itt úgy csinálják hogy először építik az utat, aztán a házakat, szóval itt túl sok sáros földön dagonyázás nincs építkezéseken, amennyire láttam.
Na szóval, broadband internetünk díja 9%-al emelkedik, mobiltelefon előfizetések (csak hívás/adat) szintén 9%-al, a council tax 8%-al, a víz 19%-al (£36-ról £43-ra úgy hogy hajszálra ugyanannyit fogyasztunk mint korábban), legolcsóbb ugyanolyan autóbiztosítás majdnem 10%-al... Feleségem boltjában 11% áramelés csak eddig ezévben átlagosan (vannak termékek ami havonta megyegetnek fel 2-4%-ot, vannak amik meg évente egyszer de akkor 20%-ot vagy még többet)... Ha még hozzáveszem a ház árakat, a renteket, az újautó árakat amik mind el vannak szabadulva de durván...
Szóval én nem hiszem a 4%-os infálciót. Szerintem továbbra is megvan az 10%, akármit mondjanak is a hivatalos statisztikák...
Nem elakadtam volna, hanem elakadtam. Pl amikor lepakoltuk a cementet a platóról (első kép), utána nem ment ki a kocsi az udvarból hátsókerékben. De még egy csomó példát tudnék, amikor kellett a 4wd. Nem vagyok hülye, nem véletlen választottam ilyen kocsit.
Cherokee nem SUV, hanem valódi terepjáró. X5 első generációja valóban állandó összkerekes, van ilyen is, de nem ez az általános. De azt se terepre szánták, hanem személyautó, megemelve (s itt állandó összkerékkel, utána az Xdrive már nem állandó).
Nyilván előnye is van a kisegítő összkeréknek, a legtöbb embernek nem is kell ettől jobb. De az akkor is vicces, amikor egy Dustert terepjárónak hív. A suv az suv.
Az Antara - gondolom - menőbb egy Opelosnak, mint egy Astra, terepjárósabb a kinézete, meg nem fáj a dereka, ha be kell szállni.. divat, s kész.
Nekem az egyik kedvenc suv-om az első generációs Rav4. Az tényleg jó volt vmennyire terepen is, mer állandó összkereke volt, szériában zárható középső diffivel, s felárért a hátulja is zárt (sperr). Felező nem volt, csak rövid 1-es, de oda elég az. A köv generációban már elqrták, onnan csak ez a kisegítő összkerék volt.
HA nagyobbat nézünk, volt anno nálam párhétig egy Touareg, az is tudott mindent (állandó összkerék, zárható közép, felező, stb), de én nem szerettem, feleslegesen nagy dög volt, s belül pl egy Sharan sokkal nagyobb, s variálhatóbb. De - gondolom - az egonak jót tesz..