Keresés

Részletes keresés

Itoérambolafoci Creative Commons License 2016.05.05 0 0 104006

A Modulo nemcsak a nagyobb tengelytávja miatt fordul rosszabbul, hanem azért is, mert a 17,5"-os Rába futómű külső oldali bekormányzási szöge a más futóműveknél szokásos 45-46 fok helyett csak 40-41 fok körüli.

 

Ez 4m alatti tengelytávok esetében nem korlátozza a belső oldali 55-56 fokos bekormányzási szög kihasználását.

 

A Modulo buszok 5m feletti tengelytávjai esetében viszont már durva korlátozó tényező.

 

Tóni nem vette észre, hogy az extrém hosszú tengelytávokra tervezett Modulo buszcsaládhoz egy olyan futóművet választott, aminek nemcsak a terhelhetősége kevés a feladathoz, hanem ráadásul kizárólag csak rövid tengelytávú buszokhoz jó.

Előzmény: g86 (103999)
Lucky76 Creative Commons License 2016.05.05 -16 0 104005

BPO-850? A szentségit. Megint le vagyok maradva. :(

Előzmény: KápCity (103973)
49-es villamos Creative Commons License 2016.05.05 0 2 104004

A buszok többsége 2550 mm széles, ettől kb. a VH AG300-asok térnek csak el, ezek 2490 mm, ill. Ik 280 és 435-ös 2500 mm. (bár ezek aligha jönnek már a 8-asra, reméljük VH-k se).

 

A Karsan buszok hogy bírják a Gellért hegyet?

Előzmény: Törölt nick (104002)
49-es villamos Creative Commons License 2016.05.05 -1 3 104003

A további +10 PKD busz lehívása milyen folyamatban áll?

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=138807247&t=9157561

Előzmény: Törölt nick (104002)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.05 0 7 104002

A csuklós üzem bevezetése valószínűsíthető, a szolgáltatók és így a megjelenő járműtípusok még kérdésesek.

Előzmény: kz54 (103997)
P.stephenson Creative Commons License 2016.05.05 0 0 104001

Hogy rohadjon meg, már megint odaparkolt valaki...

Előzmény: MCA-001 (103996)
Humarci Creative Commons License 2016.05.05 0 0 104000

de jó lenne

Előzmény: MCA-001 (103996)
g86 Creative Commons License 2016.05.05 -11 0 103999

Te magad ítéltél csak a tengelytávolság alapján. Idézzem? #103.970: a Modulónak a nagy tengelytávja miatt szélesebb lesz a kanyarodási folyosója

 

De egyértelműen látszik, hogy jobban fordul a Karsan, nem is értem, hogy miről beszélünk.

 

Miből sikerült erre a megállapításra jutni?

Előzmény: torqmatic (103979)
kz54 Creative Commons License 2016.05.04 0 14 103998

Bocsánat, a kép lemaradt...

Előzmény: kz54 (103997)
kz54 Creative Commons License 2016.05.04 0 13 103997

A 8-ason ma csuklóssal próbáztak (FJX-200, benne BKK-s, BKV-s emberek)

MCA-001 Creative Commons License 2016.05.04 -2 11 103996

Az elektromos E91 nagyon készülődik a várba:)))

https://www.facebook.com/SedulitasPro.Ltd/videos/989962481089957/

Törölt nick Creative Commons License 2016.05.04 0 0 103995

Sőt talán több is :(

Előzmény: Cpt.Dave (103993)
430 322 Creative Commons License 2016.05.04 -2 1 103994
Előzmény: Törölt nick (103956)
Cpt.Dave Creative Commons License 2016.05.04 0 2 103993

Lol évek óta. Már van egy évtizede is. Anno megépítették a Tescot nálunk. A busz által használt bekötő út annyira szűk lett hogy el sem fért két busz egymás mellett. Anno a Széchenyit is korrigálni kellett mert két Ikarusra méretezték az utcát. (Cöh) csak hogy már akkor is létezett MAN meg Mercedes is nálunk. Azokkal valahogy nem kalkuláltak...

Előzmény: Törölt nick (103992)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.04 0 1 103992

Pont ezt vauzom. Évek óta mindent szűkre építenek, alig lehet busszal elférni. :(

Előzmény: Cpt.Dave (103990)
MIHI Creative Commons License 2016.05.04 0 2 103991

Az a vontatáshoz való előkészítés.

Előzmény: LSZ94 (103988)
Cpt.Dave Creative Commons License 2016.05.04 0 5 103990

Erre csak azt tudom mondani hogy megszokás kérdése. Ez egyáltalán nem tűnik gáznak. Mármint a sorompó. Jöjjönek le Egerbe és forduljanak el egy V134gyel a viadukt alatt. Vagy bent a Széchenyin egymással szembe két busz. Ív is van benne.  Mi itt egymással szembe 30-40-nel megyünk. ( kicsit szűkre méretezték anno mikor újjáépítették az utcát) Tükrök és a padka közé sokszor az ujjunk nem megy be. 

Kis idő aztán a modulok is ugyanúgy suhannak a sormpónál mint a Karsanok. Majd beleszoknak a vonalon teljesítő sofőrök, gondolom egy bejáratott csapat nyúzza a buszokat nem mindennap más.

Előzmény: jazzcool1,2 (103977)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2016.05.04 0 0 103989

persze

Előzmény: kristoof (103984)
LSZ94 Creative Commons License 2016.05.04 0 2 103988

A LYH-122 órák óta áll így megbontva a Baba utcánál

Törölt nick Creative Commons License 2016.05.04 -1 2 103987

Már emlékszem, nyáron kisebb botrányt kavart. Kíváncsi vagyok, ha bejön nyáron a kánikula, és leállnak a hibridek, akkor mi lesz helyettük. 

Előzmény: 08-73 (103985)
08-73 Creative Commons License 2016.05.04 0 3 103986

Egyébként a szellős Ikarusok főleg a 200-asok, a 400-asokról kevésbé mondható el ez. Off Localokban pedig szintén jó a klíma.

Előzmény: Törölt nick (103982)
08-73 Creative Commons License 2016.05.04 -1 0 103985

Konkrétan azt, hogy az akksik nem bírták a klímahasználatot, és lemerültek, illetve ennek inverzeként a hybrid üzemmódban alig lehetett használni a klímát. Plusz ugyebár az ablakok is kicsik rajtuk.

Ha nem pontosak az emlékaim, majd kijavít valaki.

Előzmény: Törölt nick (103982)
kristoof Creative Commons License 2016.05.04 0 0 103984

Szuper! Felhasznáhatom egy erről szóló cikkhez ugye?

Előzmény: jazzcool1,2 (103977)
kristoof Creative Commons License 2016.05.04 -1 7 103983

Az MFW-502-ben szuperül működik a fűtés, de azért nem ártana kikapcsolni, mert meg lehet pusztulni rajta. Sokan leszálltak, én is, mert melegünk volt.

Törölt nick Creative Commons License 2016.05.04 -2 4 103982

Igen ezért mondom, ha nem tudják a Volvok fűtését, és hűtését kijavítani, akkor inkább jöjjenek vissza az Ikarusokat. Nincs rajtuk klíma, de legalább nem fűt, és a nagy ablakai miatt jó szellős. Én azt veszem észre, hogy az utasok a szerencsétlen vezetőt kérik számon, holott ő semmiről sem tehet. Milyen dolgokat hallottál a klímáról a hybrideknél?

Előzmény: 08-73 (103966)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.04 0 1 103981

A "parkolóról": tényleg röhej lenne, de szvsz csak az egyik ott dolgozó brigád parkolt le ott. Most még rengeteg ilyen van az SZKT-n.

Előzmény: P.stephenson (103980)
P.stephenson Creative Commons License 2016.05.04 0 4 103980

Végre valaki vette a fáradtságot, és "ledokumentálta", köszönjük!

Ez alapján szerintem a járdasziget leredukálásával (fa+körbe 50 cm) orvosolható lenne a dolog. Röhej, hogy nemrég adták át, de már autóparkolóként (https://www.facebook.com/231712766924514/photos/a.231732426922548.50578.231712766924514/996546950441088/?type=3&theater) és kukatárolóként is funkcionál ez a minimál járdasziget.

Előzmény: jazzcool1,2 (103977)
torqmatic Creative Commons License 2016.05.04 0 4 103979

És ki mondta, hogy csak a tengelytávolság alapján kéne ítélkezni? Ráadásul elég életszerűtlen, hogy szó szerint falak között kelljen manőverezni, így a busz eleje és a visszapillantó tükör nyugodtan kaszálhat (jó, persze egy fa, egy oszlop, akármi belóghat, de ha jól látom a videón, abban az ominózus fordulóban semmi ilyen nincs). De egyértelműen látszik, hogy jobban fordul a Karsan, nem is értem, hogy miről beszélünk.

Előzmény: g86 (103978)
g86 Creative Commons License 2016.05.04 -8 0 103978

Csak ismételni tudom: önmagában a tengelytávolság nem mond el semmit. Vegyünk egy egyszerű esetet, amikor a két busz egyforma széles. Ekkor adott külső kanyarodási sugár esetén kizárólag az határozza meg a kanyarodási folyosó szélességét, hogy a hátsó tengely milyen messze van a busz elejétől. Azaz a mellső túlnyúlás és a tengelytávolság _összege_. Rajzold le, ha nem hiszed el.

 

A tükör behajtása viccnek jó, de üzemszerűen nem elvárható.

Előzmény: torqmatic (103976)
jazzcool1,2 Creative Commons License 2016.05.04 -1 11 103977

csak úgy :-)

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!