A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A Modulo nemcsak a nagyobb tengelytávja miatt fordul rosszabbul, hanem azért is, mert a 17,5"-os Rába futómű külső oldali bekormányzási szöge a más futóműveknél szokásos 45-46 fok helyett csak 40-41 fok körüli.
Ez 4m alatti tengelytávok esetében nem korlátozza a belső oldali 55-56 fokos bekormányzási szög kihasználását.
A Modulo buszok 5m feletti tengelytávjai esetében viszont már durva korlátozó tényező.
Tóni nem vette észre, hogy az extrém hosszú tengelytávokra tervezett Modulo buszcsaládhoz egy olyan futóművet választott, aminek nemcsak a terhelhetősége kevés a feladathoz, hanem ráadásul kizárólag csak rövid tengelytávú buszokhoz jó.
A buszok többsége 2550 mm széles, ettől kb. a VH AG300-asok térnek csak el, ezek 2490 mm, ill. Ik 280 és 435-ös 2500 mm. (bár ezek aligha jönnek már a 8-asra, reméljük VH-k se).
Lol évek óta. Már van egy évtizede is. Anno megépítették a Tescot nálunk. A busz által használt bekötő út annyira szűk lett hogy el sem fért két busz egymás mellett. Anno a Széchenyit is korrigálni kellett mert két Ikarusra méretezték az utcát. (Cöh) csak hogy már akkor is létezett MAN meg Mercedes is nálunk. Azokkal valahogy nem kalkuláltak...
Erre csak azt tudom mondani hogy megszokás kérdése. Ez egyáltalán nem tűnik gáznak. Mármint a sorompó. Jöjjönek le Egerbe és forduljanak el egy V134gyel a viadukt alatt. Vagy bent a Széchenyin egymással szembe két busz. Ív is van benne. Mi itt egymással szembe 30-40-nel megyünk. ( kicsit szűkre méretezték anno mikor újjáépítették az utcát) Tükrök és a padka közé sokszor az ujjunk nem megy be.
Kis idő aztán a modulok is ugyanúgy suhannak a sormpónál mint a Karsanok. Majd beleszoknak a vonalon teljesítő sofőrök, gondolom egy bejáratott csapat nyúzza a buszokat nem mindennap más.
Konkrétan azt, hogy az akksik nem bírták a klímahasználatot, és lemerültek, illetve ennek inverzeként a hybrid üzemmódban alig lehetett használni a klímát. Plusz ugyebár az ablakok is kicsik rajtuk.
Igen ezért mondom, ha nem tudják a Volvok fűtését, és hűtését kijavítani, akkor inkább jöjjenek vissza az Ikarusokat. Nincs rajtuk klíma, de legalább nem fűt, és a nagy ablakai miatt jó szellős. Én azt veszem észre, hogy az utasok a szerencsétlen vezetőt kérik számon, holott ő semmiről sem tehet. Milyen dolgokat hallottál a klímáról a hybrideknél?
És ki mondta, hogy csak a tengelytávolság alapján kéne ítélkezni? Ráadásul elég életszerűtlen, hogy szó szerint falak között kelljen manőverezni, így a busz eleje és a visszapillantó tükör nyugodtan kaszálhat (jó, persze egy fa, egy oszlop, akármi belóghat, de ha jól látom a videón, abban az ominózus fordulóban semmi ilyen nincs). De egyértelműen látszik, hogy jobban fordul a Karsan, nem is értem, hogy miről beszélünk.
Csak ismételni tudom: önmagában a tengelytávolság nem mond el semmit. Vegyünk egy egyszerű esetet, amikor a két busz egyforma széles. Ekkor adott külső kanyarodási sugár esetén kizárólag az határozza meg a kanyarodási folyosó szélességét, hogy a hátsó tengely milyen messze van a busz elejétől. Azaz a mellső túlnyúlás és a tengelytávolság _összege_. Rajzold le, ha nem hiszed el.
A tükör behajtása viccnek jó, de üzemszerűen nem elvárható.