Csak elektronikám van, mert a cuccokból 1 egész rollert lehetett összerakni fajinra, 2 db autóaksival. (Csattog is a fülem, úgy robogok vele.) Nincs több belőle sajna. 1 szemvillanás alatt szétkapkodták őket a MÉHészetből.
Egy off kerdesem volna. A kollegam keres elektromos szkuterbol kereket motorral es a hozza valo vezerlessel. Nincs ralatasod ilyen arura? Multkorjaban irtal valami elektromos jarganyrol.
Na hát ez az! Ez csak 27V-ig tornázik (2×13,5), és ott 100% töltöttséget jelent. Ha tesztet csináltatok vele, akkor mindent rendben talál. (Volt már rajta fos aksi. Ott jelzett, hogy nem kóser.) Esetleg közölni kéne vele, hogy új aksi került rá? Akkor talán átállna. Merhogy: Csacsogtam Norby bátyóval a dologról. Ő aszongya, hogy a párnás aksik 13,6-13,8-on érnek véget. Afölött púposodás, fokozott gázképződés. Mintha babot etetnénk velük, retekkel. Igaz lehet.
Bár akkor meg jó a helyzet, ha napelemet akaszt rá az emberfia. Ekkor elsőbbséget kap a napelem, majd ha az már nem bírja, akkor segít rá a UPS saját töltőelektronikája.
Tiszta tortúra, ez az akkumulátoros buzizás. (bár ezt eddig is tudtam)
Savsuruseg 1,28gr/cm3. Feltoltott cella feszultsege 1 ora pihentetes utan 2,2V . Toltofeszultseg 13,6V-14,4V kozott. Mi a seregben automata toltoket hasznaltunk, ott volt feszultsegugras 17V negyed orat, hogy a szulfatosodast meggatolja, majd terhelestol( kapacitastol) fuggoen 13,6V- tol toltott 14,4V-ig .
Sikerült elírnom! Nem 9-22gr, hanem 9-20gr (húsz)!
Amúgy érdekes a töltése is! Aszongya, hogy: Cellánként 1,9-2 V töltőfesszel számolhatunk. Puffer üzem esetén a fesszabályzót 1,5-1,6V értékre kell beállítani, hogy az akkumulátor kellő mértékben feltöltődjön.
Az akkumulátor kapacitásának és élettartamának növelése érdekében célszerű a kálilúg elektrolithoz lítiumhidroxidot használni. Az elektrolithoz literenként 9-22 gr 55%-os lítiumhidroxidot (LiOH) keverünk.
Én 30 csőre nem bűvészkednék evvel. Már bocs, de inkább vázolom:
30 csőre, már az 500-as palack is sok. Igen ritkán fog felmenni 60° fölé a vized. Esetleg nyáron néha, mikor tombol a napfény, meg nem használsz el annyit sem. Vagyis, melegebbről indul, másnap.
Az ecoplaszt csövet nem ösmerem, de az oxizárt? Ha oxizárt is, akkoris fog levegőzni a nyitott 500-as palack. Fönt, ahol úszik benne a kistartály. Az 500-as nyílását úgy kivágni, hogy passzosan beleférjen a kistartály, szinte nem lehet. Ha lehetne, akkor bírnád belehegeszteni a kicsit úgy, hogy egyúttal lezárja az 500-ast. Ha elpisálja magát a magasban lévő 500-as palack, akkor úszik minden! De még akkoris: A kis tartályba kéne korrózióvédő magnézium! Azt -időnként- ellenőrizni kéne. Jó lenne, belső zománcféle is.
Persze megértelek, hogy spórolni akarsz, de nem látom megbízhatónak a rendszert. Szerintem tutibb, ha veszel 200-as hajdú bojlert. Az legalább fasza. Ennek az alaplemezét kifúrod és belehegesztesz 1 bekeverő csonkot. (Csak az tud elkorrodálni nagysokára, nem pedig az egész bojler.) Így 3 csöcsű lesz. Vagy a koaxiális bekeverő csonk. Persze -ezen esetekben- külső hőcserélő kell, meg 2 szivattyú. Megugye hődiffkapcsoló. Sajnos ezek, ugyanúgy lételemei 1 szolár rendszernek, mint a kollektor.
Ne érts félre. Nem az elszántságod akarom elvenni, csak átgondoltam, hogy megéri-e.
Ennek darabja majdnem akkora, mint az egész UPS! Mint látszik, rátettem. Működik. Csak az a furcsa számomra, hogy 27V-ig tölti őket. Ott már a teljes LEDsor pilácsol, tehát feltöltött állapotot mond. (Én eddig úgy tudtam, hogy 14,4-re töltünk savast. Vagyis -ezesetben- 28,8-ra.) No majd möllássuk. :-) Bár terhelésre fajin.
OFF A porszipkára, már lecsapott tesóm. Bocsi. Igaz valóban fasza, de mekkora barom volt, aki ezt 150e-ért megvette!
Sziasztok. Így képzeltem el a melegvíz rendszeremet.
A koliból a melegvíz gravitációbam megy fel a 500 literes tartályba. 25mm-es ecoplaszt csőben. A szint külömbség Kb 3,5m. A nagy tartály közepén, egy hőfokszabályzó van, ez a szivatyút kapcsolja 60° környékén. Ez majd ki kell tapasztalni, mikor a legjobb. Az alsó tartályt csak utólag építem be, ha szülséges. Ha gravitációban beindul a keringés, nem kell hőkülömbség kapcsoló és szerintem igy a leg egyszerűbb. A tartályokat mindenféleképpen szét kelett vágni, mert a sok eszű szerelő lerakta a sima betonra, ahol a takaritáskor folyt alatta a víz és szét rohadt az alja. Ezért lett leselejtezve. Mivel csak az aljából csak kb 10cm lett levágva, fejre állítva lehetne nyitottan is üzemelni, akkar a használati vizes tartályt csak bele kell lógatni.
Szerintem simán ... :) Lekezel az nagyon sokat, mert a gyári akkupakkja már eleve nem túl kicsi, és ráadásul akár több is kaszkádba köthető a futásidő növelése végett, ami nem is ritka dolog... szerintem egy ilyen pakk kb. 1db 100Ah-s autóaksi töltésmennyiségű lehet talán (méter alapján), szóval a kettő simán jó lesz neki... max. picit lassabban tölti fel - a lényeg, hogy ezek az Xl-esek nem adják meg magukat ha nagy aksit kell tölteniük, hanem kb. idő/töltésmennyiség arányosan feltöltik ... míg a kisebbek nem szeretnek nagy aksit tölteni, és adott esetben nem is tudnak...
db Zepter cleansy pwc-100, száraz-nedves porszívó (infrás távirányítóval) 500-ba
Besz*rás... :) Nem passzolod nekem tovább zsírosított árban? :) Asszonyka pont most szeretne újat a régi helyett, és a száraz/nedves nagyon jól jönne a baba mellett... :)
Norby báttya! Az APC 700XL UPS elkezel 2db 100Ah-s autóaksit, töltésileg? Már csak azért, mert rátenném őket. Elvileg kukázós árban lesznek. Majd csak akkor fizetem, ha beválnak. (Most már, csak így szabad vásárolni a kukázósban.) Egyenlőre kövérek! Amit kifizettem: 1db Zepter cleansy pwc-100, száraz-nedves porszívó (infrás távirányítóval) 500-ba, meg 1db 15coll-os Grundig amira lcd kis-tv, 500-ba. Ezek már jók. Az aksiknak 100-ba lesz kilója. Kb 25kiló/db.
Igen ebben igazad lesz, de még én sem tartok (sajna) ott, hogy konkrétan ki kelljen választanom a festéket ... ha odaérek, mindenképpen írok ide, és megvitatjuk a dolgokat! :)
Ne gondold, hogy a hajora barmit rakenhetsz. Ha annyira mergezo volna, akkor a hajokon sem volna szabad hasznalni, mivel nem csak a vizben vannak elolenyek, hanem a hajon is:-) Valoban gatoljak az algasodast, ez igaz, de az nekunk is csak pozitiv dolog. Ha meg ez nem felel meg, akkor a hajokon edesviz tarolok belsejere hasznalatos festeket keresd, a Hempel gyart olyat is.
"Kb. 1 hónap múlva levettem a tartályomról, mert valamit változtattam. Mikor megláttam a csodaalaplemezt, azt hittem behányok. Rengeteg helyen látszott az acél. A műanyag porszórás, megpuhulva hámlott lefelé,"
Én pont ugyanígy jártam a pár hónapos alaplemezzel!!!! :) Jött le róla a festék, olyan volt, mintha felázott tapétát kaparásztam volna le róla... :) :) :) Ennyit a cuccról.. :)
Én abban gondolkodtam, hogy veszek hőálló festéket, meghígítom kellően hígra, és a tartályba téve olyan 0,5 liter körüli mennyiséget addig forgatom, amíg be nem vonja mindenhol, majd a felesleget kicsorgatom... mindezt kb. 3-4 rétegben... lehet hamarosan ki is kell próbálnom, mert aktuális lesz a dolog, bár a festék tipusa még nem tuti ... :)
Bocs, nem voltam elég figyelmes. Még egy dolgot jó lenne megtudni, mikor kutakodtam ilyen tipusú festék iránt azt írták az egyiknél, hogy méregtartalma miatt taszít bizonyos előlényeket. Nos méregtartalmat inkább nem kérek a fürdővízbe.
Ha beirod a google-ba, rogton megtalalod. Peldaul itt az osszes hajofesteket, de a fooldalon minden fajta alkallmazasra van megoldas. http://www.hempel.com/internet/inecorporatec.nsf/vdoc/207fb384e7139219c1256be4004df139?OpenDocument
A jachtok, hajok festesere hasznalt festeket kell hasznalni, ja persze a hozza valo alapozoval. Peldaul Hempel festeket. 25 ev garanciat adnak ra, ha jol emlekszem. Nalunk (Komaromban) minden hajot ezzel festettek es festenek.
A felületkezelés, nehéz dió. Nyilván házilag, semmivel.
Annó morfondíroztam a belső porszóráson. Mondván, hogy az milyen fajin. Aztán vettem 1 hajdú K-sorozatú bojler alaplemezt. Ez gyárilag volt porszórva, a zománc helyett. Amúgy fajin volt, meg hűha, meg nahát. Igenám, de: Kb. 1 hónap múlva levettem a tartályomról, mert valamit változtattam. Mikor megláttam a csodaalaplemezt, azt hittem behányok. Rengeteg helyen látszott az acél. A műanyag porszórás, megpuhulva hámlott lefelé, mint a napégette ember háta. Ahová nyúltam, ott morzsolódott lefelé mócsingokban a felpuhult anyag. Tényleg, mint a hámló hát! Nyilván nem tolerálja a meleg vizet.
Meg szeretném kérdezni nagyérdeműtől, hogy sima vascsőből lehet csinálni tartályt a HM-hez? Mivel lehet úgy kezelni a felületet, hogy azzal ne legen gond? Kb.50cm átmérőjű 170 cm magas csőről van szó.
"el kell vezetni a vizet" Nem lehetett. Az egész talaj, alulról felázott kocsonya volt. Vannak szikkasztó furataim, de plafonig voltak. Pedig azt mondták, hogy elsivatagosodunk. :-)
ON Az a cső is jó lenne. Nem dominál a hőtömege, mert a benne lévő víznek is lesz. Azért írd mán le léccy, hogy miként lenne a teljes rendszered? Merthogy: Szerintem jobb lenne 1 sima, jó zománcú bojler. Csak úgy magában, külső hőcserélővel, koaxiális kivezetéssel. Akkor nem sérülne a palástja.
A zománc azért jó, mert kevésbé tapad rája a vízkő. Minél több vízkő, annál több hely a kórokozók megbújására, a vízkő porózus anyagában. Néha jó lenne tisztítani is. Ekkor víz kienged, magnézium ellenőriz, vízkő kimos, vagy kiporszívóz. Ha egybehegeszted a tartályokat, akkor erről, szó sem lehet! Ráadásul: Minél szélesebb a tartály, annál nagyobb probléma összehegeszteni. Mivel el akarja húzni. Ha a nagypalackba, bele akarod a kicsit varázsolni, mintegy Matrjoska-baba szerűen, akkor a nagyot ketté kell vágni. Majd aztán visszahegeszteni úgy, hogy stabil, merev legyen az 500-as palack. Márpedig a 2 fél darab, el akar deformálódni egymástól. Persze 15 centinként összecsipkedve, el lehet bíbelődni vele, de a stabilitás végett, teljes anyagvastagságban kell összehegeszteni. Majdnem mintha kívülről is megvarrnád, meg belülről is.
Írd le a rendszered tervezetét, hátha megszülünk valamit.