Egy normálisan megtervezett házban, normálisan meg van tervezve a termosztát helye, nem a villanyszerelő teszi oda, ahova neki kevesebb munkával jár.
Jó pár kábelt be kellett nekem is húznom az elmúlt 10 évben, a technika fejlődésével (risztók, kamerák, pc-k, stb). Van elrakva javítófestékem, semmiből nem tart berakni egy csövet a falba, és lefesteni. Ha meg nagyon elüt már a falszíntől, akkor az azt jelenti, hogy itt az ideje a festetésnek:-)))
Mi van ha az egér a kazánhoz menő kábelt rágja el?
Milliós nagyságrend egy fűtésrendszer, megkérni egy hozzáértőt 2 sörért (mondjuk aki tervezte a rendszert), hogy ugyan mindja már meg hova kell tenni azt a termosztátot, elég ésszerűnek tűnik.
Ha egy szobában melegebbet akarok mint a többiben, akkor nem a termosztátot hurcolom, hanem feljebb tekerem a thermoszelepen a hőfokot.
Igen, a rádiós a jövő, csak nem a Q7-é, ami sokszor 2-3 év után megadja magát, és addig is bizonytalanul működik sajnos.
Vannak ennél sokkal megbízhatóbb rádiós cuccok neves gyártóktól, de az nem 12ezer :-(
Nekem a már csak hőmérőnek használt termosztátom is fél fokos volt. (Mármint +/-.) Ráadásul padlófűtésre telepítve. Öröm volt a 2,5-3 fokos ingadozás. :o) Pedig Siemens és majdnem annyiba került, mint a Honeywell cm-67...
A termofejben már én is gondolkodtam,viszont a kazán teljesítménye akkor sem lesz kevesebb ha lejjeb vitetem az előremenőt egy másik görbével,max gyakrabban fog kapcsolgatni.A "félnappali" elé épülni fog egy könnyűszerkezets előtér ami kiszolgálja majd a zsilip funkcióit.Viszont a 912m3 éves fogyasztás egy ilyen kis házhoz szerintem nagyon sok!Az normális ha a 20,5 fokra beállított termosztát 21 foknál áll küldi a jelet a kazánnak hogy álljon le?
A felületet egyszerűen le tudod mérni: leveszed az előremenőt és ha így is normális idő alatt felfűti a szobát (szellőztetés után is!), akkor elég a radiátor. Ha nem, akkor nem.
Egyébként persze hogy nagy, ez sajnos a kombik sajátossága és helytakarékosságból képesek új építésű, 45-50 m2-es lakásokba is betenni... (A 24 kw kell a hmv-hez.)
Ha bejárati ajtó nyitogatás nélkül is melegebb van a szobákban, akkor nyilván még zárni kellene a torlókon a szobákban.
Ha továbbra is a nappaliból akarod vezérelni a fűtést (amit indokol, ha az hűl legjobban, de kimondottan nem javallt, ha ott éri mindenféle beáramló levegő), akkor én a helyedben vennék termofejet a többi szoba radiátorára - akkor legalább a túlfűtést meg tudnád akadályozni.
Igen,de radiátoros fűtésnél a 30 fok szerintem kevés lesz,padlófűtés köröm pedig nincs. Azt sem igazán tudom hogy a radiátor felületek elegendően túl lettek e méretezve!
Sziasztok! 1 éve üzemel az új fűtés rendszerem,de nagyon nem vagyok vele megelégedve.Sajnos a tervezőnk szerintem nem ponton is nagyot hibázott,vagy a beállításokban keresendő a hiba.A segítségeteket szeretném kérni a rejtély megoldásában!0,-1 fok körüli kinti hőmérséklet esetén,ami mostanában szinte állandó volt,köszönhetően a hidegpárnás időjárásnak,4-5m3 gáz ment el egy nap.A fűtési rendszer a következő:Saunier Duval Semia Condens F25 kombi kondenzációs kazán,ötrétegű csövezés,külső hőmérséklet érzékelő,exacontrolE modulációs szobatermosztát és 6 db radiátor,melyek méretei:4 x DK600x1200(4 félszoba(egyenként 10m2)), 1 x DK600x1000 (1 konyha,előtér kb. 11m2), 1 x DK600x600 (fürdő 8m2). Az épület B30 falazatú,kívülről 12cm homlokzati hőszigeteléssel,Déli és Keleti oldalon 10cm lábazati szigeteléssel,valamint 3 szoba felett 15cm üveggyapot födémszigeteléssel. A nyílászárók 2 éve lettek cserélve,5 kamrás műanyag kivitelűek,1K-s két rétegű üvegezéssel.A helyiségtermosztát a nappaliban van elhelyezve,mivel az a leghidegebb helyiség és 20,5 fokra van beállítva a hőmérséklet.A radiátorok hagyományos radiátorszeleppel szereltek,alul a torlók "nagyjából" beszabályozva(a kazántól legtávolabbi teljesen nyitva(ugye itt van a termosztát is),a legközelebbi meg leszűkítve hogy egyenletesen melegedjenek.Jelenleg 1.1-es görbe alapján dolgozik a kazán,ami azt jelenti hogy kb 45 fokos vízzel fűt!A fűtés menetete a következő:nappaliban leesik a hőmérséklet 20 fokra,termosztát jelet küld(ebus)kazán beindul,teljes teljesítményen,ami jelenleg 12kw-ra van állítva,majd gyorsan visszamodulál alapra,ami 5kw.Így dolgozik kb 3 percig,majd elkezd felfelé modulálni.Miután elérte a külső hőmérséklet érzékelő által beállított előremenő értékét,szép lassan visszamodulál alap teljesítményre és így ketyeg a fűtés végéig.A szivattyú fordulatszám minimumon van hogy minél lassabban forduljon meg a víz a rendszerben az optimális visszatérő víz höfok és kondenzáció miatt.Jelenleg az előremenő és visszatérő közti különbség 10 fok(fűtés elején majdnem 20).Kb 25-30percig megy így a kazán,majd 1 óra 10 perc szünet következik.Egy fűtési ciklussal 0,29-0,35m3 gázt éget el és kb 0,5 liter kondenzátum keletkezik.A fűtés végeztével még 5 percig utókeringetés történik.Tekintve hogy kicsi a ház alapterülete (~60m2) én sokallom ezt a 4-5m3,még úgy is hogy átfolyós HMV és főzés is van(ami nyáron olyan 8-12m3/hó).Hol lehet a hiba a rendszeremben?Nagy a kazán?Vagy a szigetelés hiányos és még mindig nagy a hőveszteség?Egyébként nem egyenletes a szobák hőmérséklete! A körbe szigetelt szobákban melegebb van és itt túlfűtés keletkezik ~22,23 fok.A nappaliban a hol a termosztát van közvetlenül lehet bejutni a lakásba,vagyis ide nyílik a bejárati ajtó és nincs előtér!
A venti nem csak annyi, hogy feleslegesen tolja a levegőt, hanem az égéshez sem ideális a keverék. Valószínűleg azért adják meg a max. teljesítményt 100%-nak.
Egyébként kísérletezéssel lehet ezen valamelyest segíteni, ha le van véve a teljesítmény, a ténylegesnél rövidebb füstgázcsövet beállítva a menüben - szerintem - csökken a szállított levegő mennyisége. De ezt elég bajos belőni műszer nélkül.
Viszont továbbra is úgy gondolom, ez pár %-osnál nagyobb eltérést nem okoz.
Egy öreg házban, ami tele van kábelekkel, hosszabbítókkal, tényleg nem gond még 1.
De egy újépítésűben, ahol normálisan megterveztem, mi hol legyen, se többméteres kábelt, de még kábelcsatornát sem akarok látni.
A termosztát meg olyan, hogy nálunk ugyan nincs naponta sétáltatva, de az eredeti helye rosszul lett kiválasztva. (Elméletileg a legjobban hűlő szoba, de nem, az hűl legjobban, ami - elméletileg - a leglassabban hűlne.)
Hát majd januárban kiderül, már csak akkor lesz kiszállítás.
Közben tovább teszteltem az alacsony hőfokon történő fűtést. A 40 fok talán kicsit kevés. Komfortban a legjobb talán, de felfűtés egy hétvégi távollét után, vagy egy szellőztetés esetén asszem nagyon sokáig tartana. Viszont 50 fokon minden jó. A túlfűtést majdnem fél fokkal sikerült mérsékelni és a felfűtés 19-ről 21-re kb 60-70perc. Nem rossz.
Sziasztok, Zajos fűtéssel kapcsolatban szeretném a véleményeteket kérni. Adott egy társasházi lakásban lévő cirkó rendszer, szerintem vas csövezés, aminek a gerince (előremenő+visszatérő) körbe van húzva az egész lakáson padlóban, erre vannak rálógatva mindenhol a radiátorok. A probléma a körben lévő első radiátor környékén jelentkezik, ahol a csövek egy sarokban vízszintesen fordulnak. Itt a szomszéd szobában lévő radiátor közvetlenül a kanyar előtt, egy vékonyabb csővel csatlakozik alul, a válaszfalon keresztül. A szobában, ahol a gerinc megy, hangos kattogó/pattogó hang hallatszik ebből a sarokból, amit a szomszéd szobában lévő radiátor még jobban felerősít (az előremenőn lehet érezni is az ütést). Első gyanú az volt, hogy a válaszfalban szorul a radiátor felé menő cső, ezért ez ki lett szabadítva (törmelék volt körülötte, a kopogás nem múlt el). Az érintett radiátort teljesen kizárva a rendszerből is jelentkezik a kopogás, viszont a gerincen lévő következő radiátor (2m-re, ez már a gerinccel ráadásul azonos helyiségben) mindig csendes. A sarokban 10-15cm szakaszt kibontva az látszik, hogy a csövek nincsenek szigetelve (a kettő között gyapotcsík, fólia a tetején és ráöntve az estrich (?)), illetve rögzítve vannak az aljzathoz. Talán a csövezés megoldása lehet egy indok, de a lakásban máshol nincs ilyen probléma (100m2). Ami érdekes jelenség, hogy egy hangos, gyorsan változó intenzitású kopogás közvetlenül a szivattyú indítása után már jelentkezik (4-5 mp). Nem hiszem, hogy a melegvíz ennyi idő alatt képes lenne a vezetékben tágulást okozni (7-8m a kazántól, egyébként a kazánnál semmilyen zaj nem keletkezik), illetve a hang jellege olyan, mint ha a víz adná (gyors bugyborékolás ami lelassul). Lehetséges, hogy valamilyen áramlási probléma okozza ezt? A másik oldal, hogy viszont leállítás után jó fél órával is még pattog, tehát valószínűleg a csővezeték hőmérséklet változása is ad ki ilyen hangot. A tulajdonos szerint sosem volt korábban ilyen gond, de a jelenség szerintem nem egyedi, ugyanis a szomszéd lakásból is hallani éjszaka kopogást (ott egy régi kazán van, ami gyakran kapcsolgat). A radiátorok előtt van légtelenítő, ezekkel már többször kísérleteztem, nem volt hatása.
közben megtaláltam a boltot, ahonnan vannak, Caleffi gyártmány, és bizony thermofejes, vettem is 3 fejet, délután megvan, hogy kell szétkapni hozzá a fenti szelepet :)