Bár nem vagyok valami tipus ismerő inkább kamion
no de ti biztos tudjátok régen a Vb-nek is volt(vagy van), de tavaly láttam Mátra volánnál láttam ilyet.
Nos 200-as szeria ,lől közép ajtos középen 4-be nyiló harmonika ,löl 2-be nyiló harmonika ajtó, far motor alacsonyabb padló szint első kerék dobnál magasan voltak az ülések és f***án(bocs )lennget az egész gép.
Majd keresek valami képet is valakinek a honlapján.
Epp elgondolkodtam, hogy ha mar az utcara viszik ezeket a kerdeseket, akkor erdemes hozza a latvanyt megtervezni. Mivel valoszinuleg lesz tudositas a Hiradokban, eredemes odaallni a leglepukkantabbnak latszo buszokkal. Ti melyik buszokat valasztanatok ki erre a celra?
Szerintem ugy altalaban a meg nem arculatozitott 266-osok a legalkamasabbak. A Pannon Volantol a piros-barna csikosak, a Kapostol pedig az ontapados tapetaval fenyezettek :-). A Jaszkun Volannak valamelyik csuklos Volvojaval kellene megjelennie, a Matra Volannak pedig Karosaval. Ha az uzemkeptelen, johet a Csepel Union is. A Balaton Volannak valamelyik NDK-s akvarium buszat lenne erdemes felkuldenie, lehetoleg olyat, amin meg a nemet fenyezes nyomai latszanak. (A lokharitorol minden esetben le kell szedni a ket "gumikockat"!) Akinek van Credoja, azt is hozhatja, nem logna ki a sorbol :-)
Zalaban mar nincs 266-os, sot mar talan 100-as sorozatu Setra sincs, pedig milyen jol megtette volna e nemes celra. Viszont a Vasiak mehetnenek a sajatjukkal. Igaz, ok barmivel mehetnenek, odaillene :-)
A velemenyem a kovetkezo:
Altalaban nem szeretem a sztrajkokat es a sztrajkolokat. Most azonban ugy tunik, Budapest kivert a kormanybol 35 milliardot. 5 videki varos, - ahol nem Volanok vegzik a helyi kozlekedest - kivert 3,2 milliardot. Ekozben a Volanok vezerigazgatoi szinten - nyilvan egzisztencialis okokbol - meg se mukkannak. Ilyen korulmenyek kozott tulajdonkeppen nem rossz, hogy a szakszervezet/dolgozok vannak annyira tokosek, hogy a talpukra allnak, es egyenlo elbanast kernek.
De a dolgokat nem az utcan kell elrendezni. Szemelyszallitasi torveny kell, es akkor nincs szukseg ilyesmire.
Errol van szo:
http://www2.mno.hu/index.mno?cikk=117317&rvt=2
Csütörtökön demonstrálnak a volánosok
2002. december 2. 15:31
Az ágazat dolgozóinak tarthatatlan bérnívója miatt csütörtökön demonstrációt tart a tulajdonosi jogokat gyakorló ÁPV Rt. székháza előtt a 24 Volán társaságot tömörítő Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ). A volánosok keresete tizenegyezer forinttal marad el a nemzetgazdasági, 30-40 ezer forinttal pedig a szakmai átlagtól.
A tervek szerint mind a 24 Volán társaságtól egy-egy autóbusz érkezik a helyi szakszervezeti tagsággal az ÁPV Rt székháza elé, a szervezők így mintegy ezer ember részvételére számítanak a demonstráción.
– A Volán dolgozók bére tavaly átlagosan 4500, idén pedig 11 ezer forinttal maradt el a nemzetgazdasági átlagtól. Ha nem változik semmi, jövőre 29.500 forintra nő a különbség – mondta lapunknak Inokai Géza.
A KKSZ elnöke szerint, ha az Országos Érdekegyeztető Tanácsban (OÉT) megfogalmazott bérajánlást egyáltalán sikerül érvényre juttatniuk, jövőre még akkor is mintegy húszerez forintos lesz a lemaradás. Inokai hozzátette: szakmai átlagban – azaz a különböző közlekedési cégek átlagkeresetéhez képest – 30-40 ezer forinttal keresnek kevesebbet a volánosok. Mindezek tükrében Inokai Géza „arculcsapásként” értékelte, hogy az állam a BKV esetében 38 milliárd forintos adósságot vállalt át és, hogy januártól tíz, a második félévtől pedig plusz öt százalékos jegyáremelést tesz lehetővé.
– Nem alamizsnát kérünk, hanem azt, hogy a mi szolgáltatásunk árát is fizessék meg. A jelenlegi jegyárak ezt nem fedezik – tette hozzá az érdekvédő.
A szakszervezet ezért olyan felzárkóztatási program kidolgozását és elfogadását követeli az ÁPV Rt.-től, amely garantálja, hogy jövőre a nemzetgazdasági átlaghoz, 2004-ben a szakmai átlaghoz, 2005-ben pedig az uniós átlaghoz zárkóztatja fel a volánosok bérét. A KKSZ hétvégi kongresszusán dönt a további lépésekről.
– Hat éve csak az ígéreteket halljuk, már nincs hová hátrálnunk – jelentette ki Inokai Géza. Mint ismert: a döntően közüzemi munkavállalókat tömörítő Autonóm Szakszervezetek Szövetsége – amelynek a KKSZ is tagja – korábban az országos bérajánlásnál magasabb béremelést követelt jövőre a közüzemi dolgozók számára.
Az OÉT pénteki ülésén a szakszervezetek azonban elfogadták a kormány 4,5 százalékos reálkereset-emelkedést előirányzó javaslatát, amely fele a korábbi szakszervezeti követelésnek. Kérdésünkre Inokai Géza úgy fogalmazott: az Autonómok elnökségi ülésén szóvá teszik, hogy az OÉT-ban kötött megállapodáskor miért nem esett egy szó sem a közüzemi dolgozók magasabb béremeléséről.
Ha valoban minden Volantol lesz ott busz, az egesz jo fototema :-) Milyen poen lenne, ha mindenki E95-ossel menne, es mondjuk nevsorban allnanak be, gondosan figyelve arra, hogy egy vonalban legyenek a buszok homlokfalai, es vagy parhuzamosak, vagy szabalyosan legyezoszeruek legyenek. Japanban a kozlekedesi szovetsegek reklamplakatjain mindig be vannak allitva a kulonbozo tarsasagok buszai egy kepre.
.... ideiglenes forgalomkorlátozást rendelek el az alábbiak szerint:
Tilos megállni 2002. december hó 05. nap 08:00 órától 13:00 óráig a XIII. ker. Újpesti felső rakparton az Ipoly utca és a Gogol utca között lévő parkolóban!
...
Indoklás:
Így intézkedtem, mert a demonstráció zavartalan lebonyolítása csak a fent foglaltak betartása mellett lehetséges.
Az utvonalkereso progira gondolsz? Az adatok nelkul nem sokat er, es a Volan adatok 4 fele adatbazisbol jonnek ossze. Szoval sajnos nem egyszeru a helyzet.
Annyi idore, amig az ember kiirja belole a szukseges adatokat, el lehet kerni egy fordakonyvet a forgalmi irodabol, vagy akar egy buszsofortol. Le is fenymasolhato. De telefonalni lehet, hogy egyszerubb :-)
Utaskilometert akkor tudsz kiszamolni, ha tudod az utasszamot es azt felszorzod az atlagos utazasi hosszal. De gyanitom, hogy a ket adat kozul egyiket sem ismered. Van mas modszer is, de az sem feltetlenul egyszerubb.
Amit az autobuszok/jaratok adott idoegyseg alatt megtesznek, az a kilometerteljesitmeny, jelen esetben munkanapi helyijarati km-teljesitmeny.
Az adataid gondolom a helyijaratok altal egy munkanap megtett utvonal hosszat jelentik, amennyiben azt szamoltad ossze, hogy milyen hosszu utvonalon hany jarat kozlekedik egy adott munkanap. Ez is erdekes adat, de javaslom, hogy terjeszd ki a felmerest a megyei jogu varosokra is. Ez esetekben a legegyszerubb nem az osszeszamolos modszer, hanem az, ha felhivod telefonon az uzem menetrendeset vagy vezetojet, es megkerdezed. Vagy szerzel egy fordakonyvet es osszeadod a helyi fordak hosszat, szukseg szerint levonva belole a rezsimenetek hosszat, a helyi kocsik altal vegzett helykozi jaratok hosszat es hozzaadva a helykozibol besegito kocsik altal vegzett helyijaratokat. Ezt erdemes iskolai napokra, tanszuneti munkanapokra, szabadnapra es munkaszuneti napra is elvegezni, de lehet finomitani tovabb is. Jo munkat :-)
Rámjött a számmánia, és elkezdtem számolgatni. Az alábbi Fejér megyei településeknél feltüntettem a "helyi járat" címszóval autóbuszok által megtett napi utaskilómétert hétköznapi adatok alapján:
A közelgő menetrendváltozásra tekintettel a tavalyi évhez hasonlóan idén is felajánlom, hogy ha valaki olthatatlan vágyat érez közületek, hogy a Békés megyei települések helyi menetrendjeit vagy azok egy részét, netán Békés megye helyközi menetrendkönyvét megkaparintsa, de nem jár Békés megye felé, annak szívesen beszerzem és elküldöm postán, ha majd néhány nap múlva kaphatóak lesznek.
Az alábbiak szoktak megjelenni:
1. - Békéscsaba helyi menetrend , újabban a kisebb települések helyi menetrendjével együtt (Sarkad kivételével)
2. - Gyula (és Sarkad) helyi menetrend
3. - Orosháza helyi menetrend
Mindegyikben megtalálható a helyijáratokon túlmenően az adott városból induló és oda visszainduló helyközi járatok felsorolása is.
Ezen kívül meg szokott jelenni a Békés megyében közlekedő helyközi/távolsági járatok menetrendkönyve is, ami a menetrendi mezőket tartalmazza, vagyis nemcsak az indulási és visszaindulási időpontokat. Ez már méretben és árban is nagyobb.
Az itt szerplő e-mail címemre írhattok ezzel kapcsolatban.
A menetrendek.hu-val az a baj, hogy én elsősorban nem UTAS vagyok, hanem KÖZLEKEDÉSBARÁT.
Az az apró pici különbség, hogy pl. én kiváncsi lennék az összes Veszprémből kiinduló távolsági járatra, akkor azt hogy a jó égbe nézzem ki a "menetrend"-ekből? Egyesével rákeressek minden városra?
Megkérdezhetem egyesével a volánokat, kötve hiszem, hogy válaszolnak rá.
Tudjátok mit, majd én csinálok ilyet, fordákkal, járműtípusokkal:-))
"Az összes volán társaság összes menetrendje, amiben minden helyi/helyközi/távolsági stb. járat benne van"
Sosem hallottam arról, hogy CD-n ilyen lenne, akár belső használatra is, de árusítható formában biztosan nincs.
A helyközi és távolsági járatokra a www.menetrendek.hu- n található kereső elég jó. Ha jó, ha nem jó, akkor sincs más.
A helyi járatokról semmilyen ilyen központi internetes adatbázisról nem tudok.
Ez természetesen nem azt jelenti, hogy egy ilyen kereső interneten és egy ilyen CD ne lenne lehetséges (Németországban és Csehországban konkrétan tudom, hogy van, interneten és CD-n is a teljes tömegközlekedést busszal, trolival, villamossal, vonattal, helyközi busszal együtt tartalmazó) , csak valakiknek meg kellene csinálni és ezek a valakik még eddig nem csinálták meg.
KÖNYV alakban:
A teljes Volán könyvtár csak a helyközi és távolsági buszok menetrendjét tartalmazza, a helyieknek csak az útvonala van benne felsorolva.
Jelenleg ez 6 vastag kötet. Az új menetrend talán más osztásban lesz több kötetben, de még mindig nem 20 kötet,mint a 90-es évek elején volt.
A nagyobb buszállomásokon hamarosan hozzájuthatsz, a megyeszékhelyeken és Budapesten biztosan, kisebb helyen nincs rá igény. A Volánok használják és néhány cég veszi meg. Magánszemély kb. 5 fő az országban , de lehet, hogy kevesebb. Elég költséges szórakozás, mert legutóbb is 12.500,- Ft volt az egész sorozat ára. Idén sem lesz olcsóbb gondolom.
A távolsági járatokat és Pest megye helyközi járatait tartalmazó 1-es kötet már 1.600,- Ft-ért a Tiéd lehett volna. A köteteket külön is árulják a budapesti nagy buszállomásokon, gondolom a Népligetben és a BNS-en biztosan lesz a jövő héttől.
A helyi járatokról mindig az adott Volán ad ki menetrendet, ha kiad egyáltalán és ezt csak helyben árulják, ebből semmilyen országos változat nincs és gyakran megyei szintű sem, a városonkénti a gyakoribb.