A véleményed és a tanácsodat szeretném kérni. Egy 2001.11 havi 1.4-es benzines ferdeháturol van szó. Motorszám: PSAKFW10FSB83672482,
alvázszám: VF33CKFWB82174049. Utolagos tempomat beépítés, a fékpedálon lévő kapcsolóban csak két szál van. Elolvastam a segédanyagot, az érdekelne hogy a kocsi fogadóképes-e? A másik kérdés, a központi kijelző csak a rádió, külső hőmérséklet adatokat jeleniti meg. Az ablaktörlő kar végét nem lehet " nyomkodni". Van lehetőség a fogyasztási adatok kijelzésére? A karon kivül mit kell még cserélni hozzá?
Igaz, hogy más autó de azért megosztom a tapasztalatot. Nekem is rázott igaz 160 körül, zsír új gumikkal (olyan gumis rakta fel aki azt mondta neki nem kell nyomatékkulcs mert kezében a nyomaték...). Aztán cseréltem télire gumist váltottam(jó drága...) semmi rázás... A felnimet akkor fényeztem, szóval rozsda ilyesmi nem nagyon volt rajta a régin elég sok. Állítólag a kerékagy is el tud görbülni ha full izomból rátéped kerékcsavarokat és marad alatta kosz(ezért üthet a fék is). Szerintem két centírgép sem egyforma...
Tehát a régi gumival jó volt, aztán az új gumikkal nem? Felni maradt, amin a régi volt vagy azt is cserélted?
Ráz a kormány? OK! Húz is valamelyik irányba? Egyenes az úttartása a kocsinak? Függőleges dobálást nem tapasztalsz? Milyen tempótól kezded el érezni? Mondjuk 100km/h alatt is érezhető vagy csak felette?
Nem hiszem, hogy a futóművednek lenne baja, hisz akkor a régivel is csinálta volna. Az sem mindegy, hogy melyik felnit hová szereled vissza. Az is lehet, hogy a felnibe van egy ütés.
Ez teljesen normális. A hőmérő alapesetben (és reméljük nem buhera van) a hűtőbe van bektöve. A motor akkor már eléri az üzemi hőfokot amikor elmozdul 0-ról a mutató.
A termosztát 82 fokon nyit. Ilyenkor enged hidegvizet a hűtőkörbe és kezdi el végezni a dolgát a víz. Itt még mindig megjegyzem, hogy a műszered mutathat 90-95fokot is.
Dióhéjban nincs para! Ellenőrizd a tartályt, mennyi víz van benne. A ventillátorod is kapcsols tehát a termosztát is jó. A motor is hűl :).
Komolyan mondom, az ilyen szarságok miatt fogom egyszer, hirtelen felindulásból eladni a kocsit :) Vadi új gumik kerültek a kocsira, természetesen 130-nál ráz a kormány, ahogy kell. Van erre már valami biztos recept? A levetett gumikkal jó volt, de csak azért mert nem centríroztattam tán' 3 éve. Egyszer észrevettem, hogy jó, azután magam cseréltem, nem engedtem gumist a közelébe :)
Sziasztok! Lenne kérdésem ha lehet. Vettünk egy 307-et. 5 ajtós 2007/8 1.6 16V (109 LE) kilóméter 121 ezer. Nincs tapasztalatom a peugeot-val ezért kérem a ti segítségeteket mint profik!:) A hőfokmérő egy 30 km es út után megállva alapjáraton, kicsit feljebb ment a hőmérséklet mint 90 fok (90 utáni első osztás). A hűtőventi bekapcsolt vissza is hűtött oké volt, viszont kicsit aggaszt a dolog (az én autómban oda van szegezve a 90 hez), ismerős azt mondta ez teljesen normális. Szerintetek? Előre is köszönöm a válaszokat!
Alkatrészt szeretnék keresni, gyári alkatrészszám, azonosító segítségével. Van valamilyen katalogus ami megmondja alvázszám alapján hogy mi az alkatrészszám?
Sajnos egyre hangosabb a szervószivattyúm (elektromos). Már vásrálásnál feltűnt a zaj de nem volt igazán zavaró. Mostanra viszont az. Nagyon is! Ahogy mozdítom a kormányt úgy hallom a változó frekvenciájú visító hangot. Nem a rádió erősíti, nem a generátor csapágy :). Ez a szervó. Ha nem jár a motor és ráadom a gyújtást gyakorlatilag egy fél tekerés után bekapcsol a szivattyú. Már két alkalommal cseréltem benne olajat (Total LDS). A hang továbbra is maradt. Maga a szervó normálisan működik tehát baja nincs. Ezzel a hanggal kellene kezdeni valamit. Nem lehet valami hangszigetelő szövettel bevonni a szivattyút? A zenét nem fogom állandóan hangosan hallgatni. Mondjuk még akkor is hallom de lehet csak a tudat :).
Szerintem a 95 és 115 közötti egy liter különbséget nem az 5-ös vagy 6-os fokozat okozza, hanem maga a tempókülönbség. Szerintem a motor belső súrlódása elég csekély ahhoz, hogy emiatt ne legyen számottevő "rezsidíj-különbség", attól, h azonos sebesség tartásához 2000 helyett 2500-at forog, önmagában nem fog érzékelhetően többet enni. Gondolom ez elsősorban a nyomatékmaximum sávjában igaz, elvileg a motor ott a leghatékonyabb, abban a tartományban a legnagyobb a kinyerhető teljesítmény és a saját belső súrlódás aránya, vagy itt a legkisebb a hatékonysági veszteség, vagy ilyenek. Ki lehet ezt próbálni egyszerűen, mész 90-nel 4-ben, 5-ben, és 6-ban, tempomat, ugyanott, és a szél se fújjon. Kb ugyanaz lesz a pillanatnyi fogyasztás, max 1-1 deci eltéréssel. Amíg nincs 1500 alatt eröltetve, és nem tolod a nyomatékmax fölé a fordulatszámot, addig a fogyasztást alapvetően a légellenállás meg az egyéb futómű, gumi, stb súrlódások befolyásolják, a motor fordulatszáma nagyságrendileg kisebb mértékben. Az embert szerintem az keveri meg, hogy látja, amint 30 fölé ér a mutató kettesben, hogy egész durva pillanatnyi értékeket mutat a kijelző, aztán ahogy leváltunk, szebbek a számok. De ez szerintem csalóka, mert nem tartott sebesség van. Ha bírnánk egyhelyben tartani a patát, és valóban nem nyomnánk gyorsításig a pedált, csak tartáshoz, kettesben is lejjebb jönnének a pillanatnyi értékek. Azt is vicces megfigyelni, hogy amikor én tartom a tempót egy szakaszon, és úgy látom, nincs gyorsulás, mert szinte nem mozdul a mutató, aztán rálököm a tempomatot és elengedem a pedált, lejjebb jön 2-3 decit simán a pillanatnyi. Van ilyen, amikor észlelhető gyorsulás nincs az adott 5-10 mp-es időtávon, de lenne egy kevés, ha kivárnánk, és az pont az a 2-3 deci plusz, a tényleges sebességtartáshoz képest. Mondom, szerintem.
Van, persze. A céges kocsi (új Octavia, 1,4 benzines) már 6.-ban 60-tól húz jóformán. Utas vagyok csak, de érzem. Ilyet a miénk nem tud. Általában 110-nél szoktam 6-ba rakni, ott talán még 2000 alatt van a fordulat. De onnan húz is rendesen, mint korábban mondtam, 220-ig ment, akkor kikapcsoltam minden fogyasztó, légkondit és még elérte a 230-at. Ez német honban volt, új korában és szerintem nem fújt szembe szél:) Szóval 110-től simán húz, mondhatnám ugrik rendesen, nem kell visszaváltani előzésnél. Amikor korábban 95 környéken 6.-ban poroszkáltam, azért csak akkor vállaltam visszaváltás nélkül előzést, ha nem jött szembe semmi:) Jena ügyködésével 400 környéki lett a nyomaték is, meg 150 környéki ló. Lehet, tudna pontosabb adatot mondani. Érezni a gyári és e közt a különbséget.
"ha 115-tel megyek 6.-ban, bő 1 literrel fogyaszt többet, mint 5.-ben 95-tel." Szerintem ez eléggé helyén való. Ugyan nem tudom mekkor a fordulatszám különbség a két fokozat között (én 5.-nél nem keresgélek továb) de ez olyan, mintha 50Km/h tempónál 4.-ben kevesebbet fogyaszt, mint 5. -ben. Magasabb fokozatban, alacsonyabb a fordulat ( Természetesen azonos tempónál). Sokkal több üzemanyagot kell elégetni ahhoz, hogy tudja is tartani ezt a tempót a többiről nem is beszélve.
Amúgy a 2.0 HDi motornál 6.-ban van még ereje? Nem vezettem még ezzel a mocival :(. Ez már tényleg csak pályázásra van?
Valamivel negyed alatt van a mutató. A tankba pedig 60 liternél több (63-65 l) fér, ezt már több kúton is mértem az elmúlt 10 év alatt:) Nyilván nem pontos a szintmérő, mert hasonló tapasztalat van, hektikusan lódul meg, főleg fél tank alatt. Az utolsó tankolásnál kedvezményem volt, tényleg csurig raktam. Azt írtam, amit a compu mutatott. De majd a kövi talin mehet a próba és megmutatom, miről beszélek. Nem tudom, Jena hogy állította át a verdát, de most jöttem rá - pedig Mberényben nyúlt hozzá -, hogy ha 115-tel megyek 6.-ban, bő 1 literrel fogyaszt többet, mint 5.-ben 95-tel. Az meg nyilvánvaló, hogy a kisebb sebesség jobban esik az ötödiknek és kevesebbet is fogyaszt, mint alacsonyabb fordulatszám mellett 6-ban. Mivel korábban én sem próbáltam, emiatt ért meglepetés és ezért írtam le. 90-nel 5.-ben 4 liter alatti a fogyasztásom. Ha nem így lenne, nem írnám. Általában annyival nem járok, kitolom lakott területen kívül közigbírság határig. Emiatt sem vettem ezt eddig észre. De ha Jena felbukkan, csak ír valamit, ő tudja, hogy állította a karakterisztikát. Az is tény, hogy korábban gyorsabban ment a verda, most alig megy 200 fölé, korábban simán vitte a 220-at. Ezt anno mondtam is neki, ő meg azt, hogy annyira ne hajtsam:) Itthon ezt azért nem merném, de keletebbre az új autópályán "a forgalommal együtt" haladva 2-3. autóként csak bepróbálkozom, ha úgy adódik. Hát ezt ebben az évben tuti kihagyom, mert nem cserélem le a téli gumikat, azzal meg azért necces lenne.
Ne keverjük már a diesel és benzines motort. Egészen más a karakterisztikájuk, egészen más fordulatszámon adják le a nyomatékot, teljesítményt. Persze, hogy más áttételű a váltó bennük.
A tied 2400-nál megy 130-at, a másik 3000-nél 170-et, akkor 3600-nál már 210-et kéne mennie.
A benzines motorok 3000-es fordulatnál élednek, ott mennek 100-110-et 5.-ben.
Amit írtál, hogy az üzemanyagszint mutató és a computer együtt boldondul meg, mit lehet tenni, hogy utána rendben működjön? Néha nálam is furcsa, hogy még félnél sem vagyok de már bőven 500km mentem, aztán hirtelen rohamosan kezd fogyni a gázolaj.
Amúgy pedig pont az szokott történni, hogy az üa szint mutató meg a kopmuter együtt bolondul meg. Nekem az első fele alatt 36 litert mutat, a második felében meg a maradékot. Mindig röhögök, amikor a féltanknál már 760 km a megtett táv, aztán 380 km múlva valahogy mégiscsak ott vagyok a kúton..
Akkor biztosan rosszul értettem amit írtál, nekem olyasmi jött le, hogy 20-30%-kal kevesebbet eszik a járgány a magasabb fordulatszámokon (alacsonyabb fokozatban). Azt viszot továbbra sem tudom elhinni, hogy negyed tankból elmentél 560 km-t. Ez még az 1,6 HDi-nek sem sikerül, még az euro 6-os-nak sem. Ha kiszámolod, 560 km 15 literből, az 2,67 liter 100-on, de 20 literből is 3,57-es százas átlag, és az amúgy már egyharmad tank.