"Azzal sem értek egyet, hogy a BKV meg az 5 másik közelekdési vállalatnak mért vállalja át a kormány az adósságát,..."
Azzal meg én nem értek egyet hogy a VOLÁNOK visszaigényelhetik a gázolaj ÁFÁ-ját a városi közlekedési cégek meg nem.
"... mert így nincsenek rákényszerítve arra, hogy gazdaságossá tenyék tevékenységüket."
Ez részben igaz csak, és teljes egészben csak BUDAPESTRE.
Az összes vidéki városban (de nyugat-európában is)így vagy úgy sokkal szigorúbb felszállási rendek vannak, mint Pesten. ez látszik a felhalmozott adósságon is a mi az 5 város esetében (ha jól tudom) 5 mrd Ft. Ha nincs pénz Budapeseten inkább járatokat szüntetnek meg vagy ritkítanak, mint sem a bevétel növekedésére törekedjenek. Ezt példázza ez az eset is. Elsősorban ez szúrja a vidéki városok szémet, illetve az, hogy ebben az osrszágban csak Budapestet ismerik a vidéket le se ... !
Finanszírozás szempontjából egy körbe tartozik Miskolc, Kaposvár, Pécs ahol teljes egészében önkormányzati tulajdonú a helyi buszközlekedés, illetve Miskolcon még a villamos közlekedés is.
(Szegeden és Debrecenben csak a troli-, illetve a villamosközlekedés van önkormányzati tulajdonban. A buszt a volán biztosítja.)
Az MVK-nak jelenleg közel 2,5 mrd Ft-os hitelállománya van amelyből autóbuszokat vásárolt (nem üzemanyagot Ld. BKV), de ezelőtt mindig a nullszaldó körül volt, és a bevételeket tekintve 50% felett önfinanszírozó, amiről a BKV csak álmodhat.
A városi közlekedés nem volt, és nem is lesz sehol a világon rentábilis. Ehhez min 2x-es, de inkább 3x-os jegyárak kellenének. Ezt a VOLÁNOK kompenzálni tudják a távolsági járatok nyereségéből (ez a Keresztfinanszírozás), ha nem is hangoztatják.
"fakosarga alapra kek csikokat dobnak" :-) 2-3 darab meg biztosan van beloluk,"
Ha jól tudom egy ilyen csíkos van a KT Rt-nél. Eredeti sárga meg valóban 2-3.
Egyébként kis.kaviccsal együtt igazatok van, tényleg nagyon jól néz ki ezekkel a kék csíkokkal. Remélem ezt nem festik át "egyenkékre". Megjegyzem, hogy az "egyenkékkel" nincs bajom, jobban tetszik, mint a Kapos Volán új "unalomzöldje", de jó lenne, ha megmaradna eredetibe.
A kék Kapos Volános gépet még nem láttam, úgy látszik, Kaposvár felé nem vezet az útja. Régebben- vagy tíz éve- divat volt a Kapos Volánnál az egyensárga buszokra csíkokat rajzolni. E divat maradványa az a 266-os, amelyikre én gondoltam.
ntfsxp!Nincs olyan volán társaság amelyiknek ne lenne E95-öse.
Más!:Elküldtem az állomány listámat azoknak akik küldtek e-mailt!Ha nincs e-mail nincs lista!Ha valaki még szeretne állomány listát írjon e-mailt!
Egy kérdés:Szabad ilyet csinálni(törvényesen),hogy csak így küldözgetjük egymásnak a volánok állomány listáit?Szóval nem sértünk meg semmilyen törvényt ezzel?Nem titkosak ezek az adatok?
Ekornel,
En a KT Rt. kocsiira gondoltam, amikor "fakosarga alapra kek csikokat dobnak" :-) 2-3 darab meg biztosan van beloluk, kis.kavics be is tett egyet. Kapos Volanos szinekben viszont ilyet eppen nem lattam, de ettol persze letezhez, akar rozsaszin is. A csupakek joszag Nagyatad kornyeken jar.
Stollarka,
Szakszervezetekhez en nem ertek, ugyhogy fogalmam sincs mikor jogos a sztrajk...
Gasolin,
Szerintem Aba Botond megerdemli a premiumot. Ahogy a borotvaelen elvezetgeti a BKV-t, az szinte zsenialis. Egyaltalan nincs konnyu helyzetben. Az eladosodottsagert nem o a felelos, hanem a ceg tulajdonosa. Aba Botond erdeme az, hogy "csak" 35 milliard es nem 50 vagy 80.
"Az OÉT pénteki ülésén a szakszervezetek azonban elfogadták a kormány 4,5 százalékos reálkereset-emelkedést előirányzó javaslatát..."
Most akkor mi van?
Az OÉT megállapodás kötelező érvényű, vagy csak irányadó a KKSZ-re nézve?
A szakszervezeti jog alapján így ez most jogos demonstráció vagy nem?
És ha ez sztrájk-ká válik akkor támogatni fogja-e az Autonom és az OÉT-en résztvevő szakszervezeti oldal?
Nem hiszem, hogy az Agora olcsóbb mint az alacsonypadlós Ikarus (412, 417). Azt, "hogy nincs fizetőképes kereslet" nem tudom elfogadni, mert most vett néhány volán 9db 412-st. A Tisza Volánnál azt mondták 5-öt kaptunk! Nem azt, hogy 5-öt akartunk venni!
Azzal sem értek egyet, hogy a BKV meg az 5 másik közelekdési vállalatnak mért vállalja át a kormány az adósságát, mert így nincsenek rákényszerítve arra, hogy gazdaságossá tenyék tevékenységüket. Így majd újjabb adóságokat fognak csinálni, mert tudják, hogy úgyis "bepaliznak" valakit, aki majd átválalja az adósságot legközelebb is. Azért a sajtó minden évben cikkez arról, hogy ekkora meg ekkora prémiumot kapott a BKV vezérigazgatója mert ekkora meg ekkora megtakarítást ért el, és ezért neki ez kvázi jár. Akkor a 35Mrd Ft hogyan jött össze nem? Nem tán a sofőrök vették el? Vagy talán inkább a felelőtlen gazdálkodás? Biztos nem kell nagy kunszt ahhoz, hogy így elírányitsa valaki ezeket a cégeket.
"valamelyik sarga 260-asukat vinnek, egy olyat, amire feldobtak nehany kek csikot, de megmaradt a fakosarga alap."
Hát olyan nem könnyű már találni! Már szinte mindegyiket átfestették. A legrégebbiek kapták azt a "kakibarna" festést (szerintem borzalmasan csúnya), utána jött a "fehér alapon két zöld csík alul" című fejezet (na ez még úgy ahogy), most pedig a pisztáciák korát éljük minden busz esetében. (Ennyit az egységes arculatról)
Ezt a kékséget még nem láttam. Merre közlekedik? Vagy lehet hogy zöld lenne, csak elszúrták?
Egy sárga 260-ast tudok említeni, BOS-239 (a kedvencem, de az túl jó állapotban van). 266-ban pedig van egy gép, sárga alapon két barna csík az oldalán. Egyedi festés. Kaposkeresztúr felé jár.
Egyébként Somogyban rengeteg a 266-os, ha valaki ilyennel akar utazni, bátran ajánlom a Kapos Volánt
:-)))
De szerintem jobb lenne, ha ok inkabb valamelyik sarga 260-asukat vinnek, egy olyat, amire feldobtak nehany kek csikot, de megmaradt a fakosarga alap.
Sajnos nem talaltam meg a honlapodon azt a kocsit, amelyikre gondoltam. Azt hiszem BRS-5xx a rendszama. Nem biztos, hogy ontapados tapeta, de messzirol nagyon ugy nez ki. A dijnyertes barna-szurke-sotetszurke kombinaciot mutatja, es az egyik szinvaltas a diszlec felett kb. 30 centire van.