Ez tök jó amit írtál, bár erősen kétlem hogy ez Bp-en megvan fél nap alatt (inkább 2), de arról volt szó, hogy nincs rajta rendszám. Hogy viszi el a vevő vagy az eladó honosítani?
Én mondok egy másik lehetőséget. Megkeresel egy "intéző embert" aki elintézi helyetted az egészet, elutazol Bp-re, kifizeted az autót (levonjátok a honosítást), megkapod a papírokat, aláírja a szerződést akinek a nevére kerül. Utána minden papírt odaadsz ennek az intézőnek, ő elviszi az autót honosítani majd visszaviszi és elintézi a többi papírt, Te pedig megkapod a rendszámot és forgalmit 1-2 nap múlva. Szépen rárakod és mész haza. Lehet hogy két út Bp-re, de még így a legolcsóbb és legegyszerűbb, szerintem, ez saját vélemény.
Jó amit Teo papa írt, csak ott kezdődik, hogy honosításra ha ma kérnél időpontot akkor kb. 10-12 nap múlva kapnál, stb., neki lehet nem Bp-n vannak tapasztalatai. Persze nem kell semmit Bp-n intézni, csak hát ott áll a kocsi rendszám nélkül.
állapotfelmérés szükséges? és ha igen akkaor mindenképpen márkaszervizben kell elvégeztetni vagy jó egy átlag szerviz is? illetve amig nincsen rendszáma az autónak addig ezt hogyan kell kivitelezni?
továbbá irtad hogy nincs eredetvizsga. ez akkor most nem kell vagy csak addig nincsen amig rám lesz iratva? és ezt nem a vétel elött kéne megcsinálni?
Halihó. A legegyszerűbb eljárás, hogy csinálja meg a honosítást a saját nevére (ez 8e Ft), eredetvizsga NINCS, aztán menj el, fizesd ki az autót, de egyezz meg vele, hogy megy veled a maradék dolgokat elintézni. Becsattogtok a vámosokhoz, kifizeted kártyával a regadót, utána biztosítást kötsz és mehettek az okmányirodába, ahol nevedre írják és kapsz rendszámot meg forgalmit. Vissza az autóhoz és mehetsz Isten hírével. Biztos, hogy ismeri az eladó ezt a pályát, ergo ezt simán el lehet intézni fél nap alatt
a kocsi tegnap óta már magyarországon van, ki van jelentve.
készpénben állapodtunk meg.
itt most már csak a honositás és rendszámtábla a kérdés.
a kocsi pesten van rendszám nélkül, én györbe.
a honositást, eredetiségi v´zsgát ö állja. a vagyonszerzés+forgalmi a mi részünk. itt csak a kölcsönös bizalmon van szerintem a kérdés:
ha ö nem akarja kifizetni a vagyonszerzési illetéket akkor egyböl honositásnál mi nekünk kéne ott lenni, de ö most hogyan engedje elöleges kifizetés nélkül a mi nevünkre irni akocsit. én meg hogyan fizessem ki neki a kocsit elöre úgy, hogy semmilyen papirom nincsen róla?
most akkor mi a teendö?
egyébként a kocsit ö vette 2015 juliúsba 4.000 km-rel, azóta ö használja, tegnap láttam a kijelentett forgalmiban ö van beirva és stimmelnek az adatok.
most 24ezer van benne, alvázszámot adot még ez elején, szervizkönyv másolatot is küldött, 3 gyári kulcs megvan.
jól jönne egy kis segitség hogy hogyan legyen tovább.
Ha az eladó a saját nevére Mo-n beregisztrálja a kocsit az neki annyiban rossz, hogy neki is kell vagyonszerzési illetéket fizetni, ha utána Te megveszed tőle már magyar rendszámmal akkor természetesen Neked is, csak plusz jön még hozzá egy eredetvizsga is, tehát összességében többe kerül.
Ha regisztráció alatt az úgynevezett vizsgát vagy honosítást érti akkor utána Te tudod a regisztrációs adót befizetni és Te mehetsz az okmányirodába a papírokért, ilyenkor a Te nevedre kerül.
Úgy rendezitek a vételárat ahogy megállapodtok, szerintem a leggyakoribb magyar és a német autónál is a szerződés aláírásakor készpénzben. Nem tudok ilyen összegbeli korlátozásról se itt se Mo-n.
Neked a legegyszerűbb magyar rendszámmal megvenni, mert akkor egyből tudod használni, de ugye ez nem a legolcsóbb.
Azt nem tudom hogy itt hagyja-e német rendszámmal az autót, feltéve ha Te intézed a komplett forgalomba helyezést, mert akkor addig fizet amíg a magyar hatóság le nem lesz kedves jelenteni, ami ismerve őket nem biztos hogy gyorsan megy. Én biztos nem fizetnék addig míg ők ezt elintézik.
Én is ismerek ilyen embereket akik "hazajárnak" és akkor jókedvükben hoznak egy kocsit ami az övék és Mo-n eladják, mert nincs jobb dolguk. Abszolút életszerűtlen ha belegondolsz, valójában őket hívják kereskedőknek. Aztán lehet ő a kivétel.
nem biztos hogy jó helyen járok, de remélem tudtok segiteni:
kocsit venék magánszemélytöl (német-magyar), saját autoját árulja, mobile.de találtam rá, mivel hetente haza jár már láttuk és ki is probáltuk a kocsit. megegyeztünk a vételárban, a regisztrációt+vizsgát ö rendezi, a többi minket terhel.
a gond ott van hogy ilyenkor hogyan tovább? célszerü lenne a kocsit egyböl a mi nevünkre irni, hogy ne legyen feleslegesen az ö nevére regisztrálva, aztán egyböl eladja nekünk, vagy hogy megy ez?
továbbá hogyan szokás rendezni a vételárat? eddig az autoink vagy kisebb árúak voltak vagy hitelre lettek vásárolva, de most rendelkezésre áll az összeg készpénzben, ilyenkor mekkora összegért lehet vásárolni, van e korlátozás hogy pl. 8 milliot csak átutalással.
mi lenne a legegyszerübb és leg biztosabb eljárás?
A duplatréler (pláne ha forgózsámolyos) simán megvan 1 tonna is. És igen, az autók valóban egyre nehezebbek (a mérlegen sokkal inkább, mint a gyári papírokon például).
Az rendben hogy húzhat 3,5-öt csak kérdés hogy a dupla tréler, 1db személyautó, meg 1 db nagyobb személyautó belefér-e.
A tréler 700 kg mondjuk, a nagyobb személyautó 1800 kg, nem hiszem hogy más belefér az 1 tonnába, mint valami kis autó, ezért gondolom hogy nem volt szabályos.
Tőlünk elég sokszor visznek az ügyfeleknek tréleren autót, ők is nehezen férnek sokszor bele a súlyhatárba, pedig nekik nem Touareg-ük van :) Nagyon nehezek az autók, már elég rég.
Lehet, de nekünk eddig a rendszámot csak akkor adták oda, ha a Zulassungstellében végeztünk a papírozással. De már rájöttünk, hogy ott sem mindenhol ugyanaz a módi :)
Ez jól hangzik, reméljük helyes is az információ. Ez hasonlít arra, mint amikor lejelented a kocsit, aznap még közlekedhetsz vele, hiába nincs plakett a rendszámon.
Amúgy a Schildernél először biztosítást kell kötni (alvázszámra), így rögtön adnak zöldkártyát, azzal már elmehettünk volna az autóért és rendszám nélkül a Zulassungstelléig mehettünk volna szabályosan a helyi információk szerint.
Elképzelhető hogy működhet, nyilván papír nélkül fogsz menni, mert azt addig nem adják oda, még nem ellenőrizték az alvázszámot. Azt nem tudom legális-e, de hogy megállítanak annak kb. 0 az esélye.
Egy Touareg hogy tud vontatni olyan utanfutot, amin 2 szgk van? Raadasul az egyik nagyobb, mint egy normal szemelyauto. Szembe savban ment, ezert nem volt idom alaposabban megnezni. De ez feltunt?
alvazszamot bemutatni?? (meg idaig soha nem kellett, igaz mindig rendes nemet rendszam kerult ra. illetve 4 evvel ezelott sarga, de az tudom h valtozott)
Halihó .. ha veszek Németországban egy autót egy priváttól, akinek az autóján már nincs rendszám, akkor hogy jutok el a Zulassungstellébe vele? Van esetleg olyan opció, hogy kiváltom a rendszámot, rá az autóra, aztán vissza az autóval bemutatni az alvázszámot?