No, egy nap index-elerhetetlenseg utan ujra hozza tudok szolni...
Veszprembe a 11.15-oson eleg sokan vannak penteken, a Nepligetet javaslom felszallasi helynek. 12.15-kor pedig 2 busz is indul, a lassu mellett egy gyors is, az 14.10 korul erhet Veszprembe. Ez a menetrendben nem szerepel, de hetfotol szombatig rendszeresen kozlekedik, elleniranyban 9 orakor indul Veszprembol Budapestre. (Ebben az iranyban szerepel a menetrendben.)
A 11.15-ös és a 11.45-ös járatot a Volánbusz végzi.
A 12.15-öst pedig a Balaton Volán.
A Balaton Volános kocsi valszeg E95-ös lesz.
A 11.15-ös az a Bpest-Devecser távolsági járat(M7-esen), úgyhogy Bpest és Veszprém között csak Szfvár aut.áll.-on áll meg.
A másik kettő az szintén M7-es járat(Bpest-Veszprém), de azok több helyen állnak meg.
Pálinkás (és a tegnap esténél kellemesebb) jó reggelt!
Ez a kereszteződés nekem már régebben is szemet szúrt, hogy egy viszonylag forgalmas úton jelzőlámpa nélkül kell balra nagyivben befordulnia a "gyorsvasút-pótló" buszoknak. Hogy miért vágódott neki a villamosnak, már nem tudhatjuk meg, hisz a veterán járművezető BKV-s élete első (!!!) balesetében életét vesztette. :-(
"Egy ember meghalt, további húsz pedig megsérült abban a balesetben, amely a kora esti órákban történt Budapesten a Fehér út és a Gyógyszergyári út kereszteződésében. Az Örs vezér tér közelében történt szerencsétlenséget a 62-es villamos és a 61 E jelzésű busz összeütközése okozta. "
Tud valaki esetleg részleteket? Ismerve a helyszínt, hogy csak szimpla figyelmetlenség volt, vagy van ott valamilyen közlekedési körülmény ami elősegítette a balesetet?
IZÉ
"Pénteken 13-14 óra közözz Veszpréme kellene érkeznem (Budapestről). "
Kellemes utazásra számíthatsz, még épp a hétvégi csúcsot megelőzően.
Javaslom a 11.15 11.45 12.15 -kor indulo járatokat, valószínűleg a Kosztolányin is lesz még helyed.
Értesítjük kedves Utasainkat, hogy a december 15-én életbelépő Hivatalos Autóbusz Menetrend - 1 - 7 sz. - kötetei, valamint a pest megyei helyközi és a Budapestről induló távolsági vonalakat, illetve járatokat tartalmazó - 1 - 8 sz. - területi menetrendi füzetek a Népliget és Népstadion autóbusz-állomásokon december 9-étől megvásárolhatók.
A VOLÁNBUSZ Rt. által szerkesztett - 1-8 sz. - füzetek a következő területeken közlekedő járatokat tartalmazzák:
1. füzet VÁC Dunakeszi és Fót környéke
2. füzet GÖDÖLLŐ és környéke
3. füzet MONOR, Nagykáta és Dabas környéke
4. füzet CEGLÉD, Nagykőrös és Nagykáta környéke
5. füzet SZIGETHALOM, Szigetszentmiklós, Ráckeve környéke
6. füzet ÉRD, Százhalombatta és Zsámbék környéke.
7. füzet SZENTENDRE és Pilisvörösvár környéke
8. füzet Budapestről induló TÁVOLSÁGI autóbuszjáratok
A nemzetközi járatokat tartalmazó új - aktuális - kiadványt (9 sz. füzetet) várhatóan 2003. március hóban jelentetjük meg. A 2002. április 1-jétől kiadott - jelenleg még érvényes - Nemzetközi autóbuszjáratok 2002-2003 füzet a Népliget és Népstadion autóbusz-állomásokon az 1-8 sz. füzet együttes (garnitúra) megvásárlása esetén ingyenesen megkapható.
A Pest megyei tájékoztató menetrendi füzetek a társaság más autóbusz-állomásain, valamint autóbuszvezetőinknél is megvásárolhatók.
Az internetes kereső program az új helyközi menetrendeket december 15-ét követő keresés esetén várhatóan 2002.12.11-étől fogja kezelni.
mdbz:
Most a gumikerekes járm?veket preferálod? :)
A Volánbusz honlapján csak szezonális jelleggel (nyári id?szakban) találtam ilyen járatot.
Mail megy.
"Egy kezdő buszsofőr órabére 390-410 Ft. (Ebből ugye még fizetni kell a szerelőnek, a vezénylőnek, stb.) Ha a McDonaldsba elmész krumplit sütni, akkor 420 Ft órabért kaphatsz (és az égett darabokat).
A BKV-nál egy buszvezetőnek 30-50 %-al magasabb bére van.
Ehhez képest 3-4 % jövő évi béremelésről beszélnek. Jelzem a legtöbb volánnál még az ideit sem kapták meg. Ha nem emelnek rendesen bért, akkor annak az lesz az eredménye, hogy a gépkocsivezetők többet lopnak. (Bár ilyen szempontból édes mindegy, hogy 4,2 vagy 5,1 %-os béremelés lesz...)
És még egy megjegyzés: a Volánok nem maguktól kerültek rossz anyagi helyzetbe."
Annyira nem egyértelmű a BKV-nál a buszvezetők fizetése. Az órabér 500 és 800 Ft. között van kb, az alacsonyabb a kezdőké a magasabb az őskövületeké. Aztán üzemanyagmegtakarítás, és x forint munkaköri jutalom van még rá. A Volánbusznál a maxizást megpróbálják visszaszorítani. Szerintem komoly fejtörést fog okozni a vezénylőnek ki vezesse a buszt. Mert ha a sofőr elmegy egy magánhoz, ott megkapja a napi 5000 forintot igaz feketén, a főállásból pedig el lehet menni betegállományba is, vagy a BKV-hoz.
A BKV-s Szirmay ugye mindenki számára ismert, legalább hírből.
Az egyik fővárosi parkolási társulás vezetője is Szirmai
A főv. temetkezési intézet egyik vezetője is Szirmai
Most itt egy Pt Rt-s Szirmai.
Bajom csak az elsővel van.
Van egy olyan érdekes tapasztalat, hogy minden szakmában van egy családnév, ami halmozottan fordul elő. Ilyen pl. mechanikában a Sályi név.
A politusok között meg sok a László, meg a Kovács.
Pénteken 13-14 óra közözz Veszpréme kellene érkeznem (Budapestről). A menetrendet persze megnézhetem én is, de mégis, ti jobban ismerhetitek a viszonyokat.
Mit javasoltok?
Tömött járatra számítsak?
Hol szálljak fel (nekem a Koztolányi közelebb lenne, érdemes elmenni a Népligetig?)?
Van valami érdekesebb busz, vagy járat amit célszerűbb választani (mehetek egy kicsit előbb is)
Ez a motor van a "Crepto" -ban. Common-rail rendszerű, 5880 cm3 -es, 6 hengeres. 180,210,240 és 280 LE -s változata létezik. (Már csak azért is tettem ide, mert,ööö, izé... Rólam nevezték el. ;o))) )
Hallottad a kompresszor hangját, miután mind a három ajtó kinyitásával, ill. bezárásával beindul?
Öreganyám öreg szaratov hűtőjének sincs ilyen hangja!
Tuti, hogy ilyen gépet még nem láttál.
Arczulatos (tehát elit) gép.
Vegyük pl. a 2-es ajtó 2. szárnyát:
Az ajtómechanika mindkét csuklója kotyog. De mozog a felső vezetősín is, és a lépcsőre szerelt micsodát is 1 csavar tartja már csak. Tömítés hol van, hol nincs. És még egyetlen ajtóját említettem csak a drágámnak! :-)))
Mikor lesz EU-konform a pécsi buszpark?
Népszabadság • 2002. december 4. • Szerző: Ungár Tamás
Öt nagyváros – Debrecen, Kaposvár, Miskolc Pécs és Szeged – összesen hárommilliárd forintot kaphat még az idei költségvetés terhére a helyi tömegközlekedés konszolidálására.
Még nem tudni, milyen arányban osztoznak ezen a pénzen, erről még az érintetteknek sincs sejtésük. Az említett megyeszékhelyek tömegközlekedési cégeinek támogatási igénye alapvetően abból ered, hogy ezek a gazdasági társaságok elavult járműparkjuk immár halaszthatatlanná vált fejlesztését képtelenek kigazdálkodni saját bevételeikből.
Ezt a megállapítást jól példázza a Pécsi Tömegközlekedési Rt. helyzete.
Szirmai Csaba, a cég vezérigazgatója elmondta: a Baranya központjában autóbuszaival naponta 70 ezer utast fuvarozó részvénytársaság idei bevétele 2,3 milliárd forint. Ennek a pénznek nagyjából a fele származik az eladott jegyekből és bérletekből, a központi költségvetés árkiegészítés formájában egymilliárd forinttal járul hozzá a cég gazdálkodásához. A pécsi önkormányzat évi 20 millió forinttal járul hozzá a 65 éven felüliek ingyenes utazásának költségeihez, emellett a város további 87 millió forintos támogatást nyújt a részvénytársaságnak. A pécsi részvénytársaság – állami és önkormányzati segítség nélkül – kénytelen lenne a jegyeket és a bérleteket a mostani ár kétszereséért árulni. Vagyis: egy jegyért 200, egy összvonalas bérletért 5300 forintot kellene fizetni. Ennyit az utasok többsége feltehetőleg aligha fizetne a helyi közlekedésért.
Amíg azonban a jegyek és a bérletek árához hozzájárul az állam, az elöregedett buszok cseréjéhez eddig nem érkezett támogatás a központi büdzséből. A pécsi részvénytársaságnak 160 busza van, és járműparkjának átlagéletkora 12,3 év. Az Európai Unió elvárása az, hogy egy tömegközlekedési cég buszállománya nyolcévesnél ne legyen idősebb – tudtuk meg Szirmai Csabától. A pécsi cég 1999-ben 22, az idén pedig 11 buszt vásárolt a Mercedes-gyár török üzemétől. A járművek beváltak, szervizigényük, fogyasztásuk, biztonságuk, károsanyag- és zajkibocsátásuk egyaránt kedvező. Ezért a cég valamennyi buszát Mercedesre akarja cserélni – tudtuk meg a vezérigazgatótól. A már megvásárolt 33 járműhöz két lízingszerződés révén jutott a cég, ám a megállapodásból adódóan jelenleg 780 millió forintos tartozása van a részvénytársaságnak. A lízingszerződés évente 150 milliós törlesztéssel jár, s ezt az öszszeget újra csak a város állja a részvénytársaság helyett. Pécs város önkormányzati vezetői most abban bíznak, hogy a 780 milliós tartozás nagyobb részét az állam átvállalja a várostól.
A város abban is reménykedik, hogy a pécsi buszok további cseréjéhez szintén hozzájárul majd a költségvetés. Ha a Pécsi Tömegközlekedési Rt. évente 13-15 új járművet vásárolna, akkor 2010-re valamennyi elavult buszától megszabadulhatna a cég, s a buszok átlagéletkora 8-9 éves lenne. Vagyis: hat-hét évvel hazánk – prognosztizált – unióhoz való csatlakozása után a pécsi buszpark EU-konformmá válna. Ehhez évente 400-500 milliót kellene fordítani a részvénytársaság járműveinek cseréjére, ám ennyi pénzt sem a cég, sem pedig az önkormányzat nem tud előteremteni.
Ezért aztán a múlt héten eldöntött kormánytámogatást a pécsi cégnél úgy értékelik: ez csak az első lépés az utazás feltételeinek érzékelhető javításában. Nincsenek ezzel másképp a másik négy, az ügyben érintett nagyvárosban sem, hiszen Debrecen, Miskolc, Szeged és Kaposvár önkormányzati tömegközlekedési vállalkozása a pécsihez hasonló nehézségekkel küzd.
Szét nem csúszott. A 333-as kocsiról van szó, mely alváza szenvedett egy pici deformációt, de forgalombiztonságilag megfelelő, azóta is vigan közlekedik, ld. múltkori fotóimat!
Szegasztok!
Érdeklődni szeretnék hogy tud-e valaki arról a Győri Credoról aminek "összecsúszott" az alváza!?
Légyszi írjatok róla valami konkrét dolgot!
Más!
Hogyan tudok ezen az oldalon képet megjeleníteni??
Van egy pár érdekes képem amit szívesen megosztanék!!
Előre is köszi!