Hááát 110-120 km/h -ról (négyesből) , később sem lesz egy ugribugri ... 70-90 -ről ugrik viszonylag jól háromban, 120 már -már utazónak számít neki. Ott már sokkal nagyobb motor kéne az ugráláshoz, az már nem a kisautók tartománya...
Biztos, hogy javítható . Én saját kezűleg políroztam ki a lakkból egy jó 15 cm hosszú , igen mély karcolást amit pár hónapos korában sikerült rávarázsolnom.
A festék réteg nem sérült meg, gyakorlatiag nyomtalanul eltűnt a karc. Ha nagyon játszol a fényekkel és tudod hol kell keresni akkor azért észre lehet venni,de nem mertem tovább dörgölni, nehogy kilyukadjon a lakk.
Viszont kézileg munkás a dolog, szerintem vidd el egy fényezőhöz pár ezresért biztosan megcsinálják géppel...
Első olajcserével kapcsolatban mi a véleményetek? Sokan hamarabb lecseréltetik az első olajat, mint az előírt. A szalonvezető nekem annó azt mondta, technológiailag semmi sem indokolja a korábbi olajcserét, van, aki pedig esküszik rá, mert a gyártáskor esetleg fennmaradó apró (fém)mocskot is felveszi. Van aki szerint az első olaj olyan adalékokat tartalmaz, ami miatt nem ajánlott gyorsan cserélni. Én most közeledem az 5000 km-hez, ez már nem is túl kevés, és lehet, hogy lecseréltetném, szakértők, mi a véleményetek?
Én most léptem át az 1000 km-t és az első megrettenés után - az istennek sem akart menni az autó-- most kezd magára találni. Igazából az eddigi vezetési szokásaimat is át kellett, alakítanom, mert valahogy másképpen működik ez az autó mint amikben eddig ültem.
A kanyarokat eggyel nagyobb fokozatban is kényelmesen be tudom venni mint eddig, és még így is dinamikusan tudok belőle kigyorsítani. Ez nagyon meglepett.
Egy biztos nagyon jó pörgősen vezetni vele. Szerintem ez egy kétarcú autó.
3000 fordulat alatt olyan mint egy takarékos dízel, alulról is jól húz, és alig fogyaszt. 4000-től pedig -a maga módján- dinamikusan, szinte sportosan vezethető, és irtó jó a hangja.
Ez utóbbit jobban szeretem.
Nekem kényelmesen elfér a bal lábam, úgyhogy ez sem tudom hibának felróni. Hibát most nem is tudok mondani, talán a hátulja koszosodik jobban, de ez csak víz kérdése.
Nem nagyon szoktam szaguldozni, de mikor 110-nel kellett elozni egy meg nallam is lassabb teherautot, es hirtelen jottek a seggembe 160-nal, akkor nem nagyon tudott ertekelheto gyorsulast felmutatni. Mondjuk meg bejaratos, most kozelitunk a 800. kilometerhez. Aztan meg me'g az is lehet, hogy bena vagyok. ;)
Kicsit elvinném a témát más irányba... Sajnos sikerült "beavatnom" a Jazz-ünket, meghúzta a mellettem haladó másik Hondás - sávot szeretett volna váltani, de sajna épp mellette haladtam. Szóval rendesen végigkarcolta a kocsi bal oldalát, még szerencse, hogy az ő kocsijának mind a lökhárítója, mind a kerékdob fölötti eleme műanyagból volt... Tulajdonképpen mind a négy oldalsó karosszériaelem sérült. Amúgy csak a lakkozás karcolódott meg, a festékréteget nem érte kár, és a lemezek is csak alig-alig láthatóan deformálódtak, de rendesen látszik a sok vízszintes csík. Nekem ugyan semmibe nem kerül a javíttatás, de valahogy ne fűlik ahhoz a fogam, hogy kompletten újrafényeztessem a négy oldalsó elemet (incl. 2 ajtó) - ha majd egyszer eladom, senkit nem fog érdekelni, hogy csak karcos volt, amikor elmondom, hogy a kocsi egyik oldalát kompletten újrafényezték. Meg el is üthet színben, az bénán fest.
Szóval azt szeretném tőletek kérdezni, hogy nem tudtok-e olyan módszert, amivel lakk-karcolásokat tartósan ki lehet javítani, el lehet tüntetni. A wax-os polírozás is sokat elfedne, de az gyorsan kikopik a recékből. Esetleg lehetséges kizárólag a lakkrétegből felvinni még egy réteget?
Csak nyugalom, eleinte én is nagyon gyengének éreztem , de kb. 2000 km után egyszer csak magára talált, meg én is rájöttem hogy érdemes (kell) pörgetni...
Hetvegen sikerult vegre megjaratni varoson kivul is az autot (1.2 Cool). Hat szegeny elegge nem megy, de legalabb keveset fogyaszt. Mondjuk nem is a szaguldozas miatt szeretjuk. :) Aki auto vasarlas elott all, annak javaslom, hogy nezzen utanna a maradvany ertekes hitelnek is.
4 mFt-ért Honda Jazz? Ez azért elég húzos. Ennyiért én nem vennék Jazzt.
Mi 2,45 mFt-ért egy 11 hónapos 12.000 km-t futott sötét metálezüst 1.2 Cool-t vettünk + téligumi szettel, üléshuzattal, vonóhoroggal stb. egy idősebb vidéki házaspártól fél éve, akik nem tudták fizetni a részleteket. A kocsi tökéletes, nagyon jó vétel volt, második autóként használjuk a családban, én is szívesen vezetem (igaz ritkán), bár a motorja nekem (én amúgy egy 2 literes commom raillel járok) nagyon gyenge, előzni szinte lehetetlen vele országúton. Csendes, praktikus, takarékos, mint egy műszer úgy működik, felszereltsége teljesen ésszerű és minden reális igényt kielégít (csak egy menetstabit, meg egy külső hömérőt hiányolok). Egy dolog zavar, hogy a benzinszintkijelző pontatlan, tehát amikor 0 áll, akkor csak kb. 32 liter megy bele, tehát több mint 10 liter van még a tankban. Egy tannkkal így 530-540 km-t megy a feleségem, ha az óra pontosabb lenne, akár 700 km-t is elmenne (feleségem nem szeret úgy menni vele, hogy nullán áll a mutató). Mivel nálunk nincs kút, ez azért zavaró, bár tudom ez sok más tipusnál is így van. A legközelebbi olajcserénél rákérdezek, lehet-e kalibrálni a kijelzőt.
Na. felhívtam ezt a Honda Kudo-t. Szóval ez a részlet úgy néz ki, hogy 84 hónap összesen, 10% önrész, a 20. hónapig 26000 pénzt kell fizetni, utána a dupláját végig. Azért így már más.
Igen, az ülésfűtés az nem ártana, és nem is hiszem, hogy sokáig tartana belefejleszteni...
Viszont a hátravezetett hűtés/fűtés bajos: az első ülések alatt van a benzintank, ez a trükk adja a Jazz az átlagnál nagyobb hátsó variálhatóságát.
Kettős reteszeléstől sok gyár fázik, baleseteknél bajos lehet, ha reteszelve marad az ajtó, ezt olvastam régebben egy autóbiztonságról szóló cikkben.
Tempomat, igen, nagy szívfájdalmam, régen haszontalannak tartottam, míg vacak 130 km-re ki nem próbáltam egy ilyennel szerelt autót. Sajnos utólag beszerelve olyandrága, hogy inkább tartom azt az átkozott gázt az évi 1-2 db hosszabb külföldi utamon...
Menetstabilizátor és kipörgésgátló valóban jó lenne, ha lenne opcionálisan legalább... Térdlégzsák? Először jó lenne, ha lenne mondjuk függönylégzsák :)
akkor viszont rendes a bankod, ha engedik tovább törleszteni. én egy pillanatig eljátszottam a no-casco hitelfelvétettel, éskerek perec megmondták, ha eltűnik az autó, azonnal esedékes lesz a hitel visszafizetése. úgyhogy fizetem a casco-t mint a katonatiszt... na mindegy, erre kár is spekulálnom, természetesen fizessen a biztosítód és legyen minden rendben!
Miután végigolvastam az összes hozzászólást (nem kis idő) családom nem kis örömére (már megint a gép előtt ülsz?) , gondoltam most már ideje lenne írni is valamit.
Másfél hete a párommal együtt mi is egy új 1.2 Cool büszke tulajdonosai vagyunk. Tapasztalatok? Még nem sok. Egyelőre csak annyi, hogy remek kis járgány a JAZZ! Aki még hezitál (pl. Fabris) őszintén tudom ajánlani. Nem egy erőgép, de azt hiszem nem is ezért szeretjük.
HondaDoc, Royking, japo fan, NorBika, Kotit, és persze a többieknek is kösz az észrevételeket, szerintem mindenkinek nagy segítség.
Mgabi12 Neked meg kívánom, hogy minél hamarabb rendeződjön ez a csúnya história. Asszem az én fejem még mindig vörös lenne az idegtől.
Az elmúlt napokban végigolvastam (majdnem) minden bejegyzést. Autóvásárlás előtt állunk és mivel még nincs semmilyen tapasztalatunk ezen a téren innen próbálunk meg informálódni a lehetőségeinkről. Nekünk is a Fáy utcai szalon esett utunkba elsőnek.
ajánlatuk: Bruttó vételár: 3 988 250
Saját erő: 398 825 (10%)
Kölcsön összege: 3 589 425
Futamidő: 120 hó
Törlesztőrészlet: 41 388
THM: 6,929% CHF
Mivel már többször olvastam 2% körüli THM-ről gondoltam rákérdezek hogy van-e lehetőség kisebb törlesztőrészletre. A válasz nagyon meglepett mert az eladó nem végzett újabb kalkulációt hanem pár másodperc gondolkodás után azt mondta hogy ezzel le tud menni havi 40 000-re. Azt hittem hogy ők csak közvetítik a kölcsönt és nincs mérlegelési lehetőségük a törlesztőrészlet összegéről. Következő körben e-mailban ajánlatokat próbálunk kérni az összes elérhető szalonból aztán a bentmaradókkal telefonon folytatjuk. A kölcsön kialkudásánál viszont van egy sokkal nagyobb problémánk, a leendő autónk színe. Világoskéket szeretnénk (mint az Ice Blue) de olyat már nem lehet kapni. Néztük a Sirius Blue Metallic-ot is de a színminta alapján alig van benne kék, szinte teljesen szürke. A második nekünk szóba jöhető szín a világos zöld metál csak igazán ezt sem tudjuk hogyan néz ki (kép alapján mintha nem is metál lenne). Royking oldalát nézegetve találtunk egy nekünk tetsző színt. Olyat szeretnénk mint Krajczi76-nak van (nem tudjuk mikori). Sokat segítene ha egy Sirius Blue és egy Matcha Cream Metallic színű autóról fényképet láthatnánk. Ha valakinek lehetősége van legyen szíves töltsön fel pár képet az ilyen színű autójáról. Köszi.
"Minden esetre az ülésfűtés bekerülhetne (derékfájós és fázós vagyok), valamint a hűtés/fűtés hátravezetése beömlőkkel a lábtérnél vagy az első ülések alól."
Az első ülések alatt van beömlő ahol a meleg illetve hideg levegő jön, hajolj le és nézz az első ülések alá hátulról! 1,4ls az enyém abban van! Meg a használati utasítás is mutatja az első ülés alatti légbeömlőket.
Én is hadd fejezzem ki részvétemet! Teljes mértékben át tudom érezni a lelki állapotodat. Az én autómat GTK-ra törte egy merci vito. Az eset után a bank egy összegben követelte a pénzt, de a szerződés módosítási díjat méltányosságból elengedték.
Valaki régebben írt a DAS biztosítási jogsegély szolgálatról http://www.das.hu/ , ha a biztosító vonakodna.