Keresés

Részletes keresés

HBweb hu Creative Commons License 2016.05.10 0 14 104157
Tenczer Úr a minősíthetetlen stílusáért és a sorozatos szakmai bődületes blődlieiért mikor kap (szigorúan elméleti síkon) valami hasonlót?
Előzmény: kristoof (104155)
BPO-105 Creative Commons License 2016.05.10 -1 3 104156

Akkor bizony életükben először buszt gyártanának...

(Na jó, inkább másfeledszer, ha lehet így számolni.)

Előzmény: BU 20-26 (104153)
kristoof Creative Commons License 2016.05.10 -3 0 104155

Csak 110 buszra lesz pénz...

 

Tarlós újabb csengő kormányzati sallert kapott

A kormány visszavonta a hitelengedélyt a metrópótló buszokra, kevés a pénz, csatasorba kell állítani 40 kohószökevény buszt. Tovább »

forrás: Index.hu

Előzmény: Törölt nick (104154)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.10 0 0 104154
BU 20-26 Creative Commons License 2016.05.10 0 2 104153

A végén még a Kravtex is m168 vázakat fog gyártani az új hiperszuper üzemében...

Előzmény: trizs77 (104147)
kristoof Creative Commons License 2016.05.10 0 0 104152

Na akkor az van, amit eddig is tudtunk. Főleg pénzügyi okai vannak a szerencsétlenkedésnek! Rossz hír, hogy már csak 110 Urbinót rendelnének... a vége az lesz, hogy örülhetünk, ha 75 jön a végén... :-(

 

http://www.origo.hu/itthon/20160510-csutortokon-dont-fovarosi-kozgyules-3-as-metro-felujitasa-potlobuszok.html

trizs77 Creative Commons License 2016.05.10 0 3 104151

Vegye meg Tarlós (főváros) a 150 db Solaris csuklóst.

 

Utána, ugyan azon,  a napon rendeljék meg Csabától a 100 db Modulo csuklós gyártását, azzal a kikötéssel, hogy ne kapkodjanak, hanem kíváló minőségben szállítsák le 2018.12.31-ig.

Előzmény: EKM-765 (104150)
EKM-765 Creative Commons License 2016.05.10 0 1 104150

Két naponta elkészül 1 db, új, kíváló városi csuklós busz ?

 

Attól félek ha el is készül ebben a számukra szokatlan tempóban, az nem lesz olyan kiváló -> szar buszok -> botrány -> az amúgy jó busz eltűnik a süllyesztőben.

 

Most nagyon kell a busz jöjjenek az óccó lengyelek, majd az összes régi Ikarust váltsa ki a magyar buszgyártást megmentő politika a vas Modulóval BKv-nál és a KK-knál is.

Előzmény: trizs77 (104147)
trizs77 Creative Commons License 2016.05.10 0 1 104149

Csabát nem szabad komolyan venni.

Most erős politikai hátszele van, de az elmúlik.

ezt megtanulhatta volna már, hisz nem 17 éves hebehurgya kamasz ő.

Mégis úgy beszél.

 

Jó buszt gyárt.

Egyelőre jót, jókat.

De olyat ígérjen amit teljesíteni is tud.

 

----------------

 

a BKV meg írja elő a vásárlási szerződésben, hogy a szállító köteles legyen a BKV telephelyén napi 24 órában fenntartani konszignációs raktárat kiszolgálóval, + a gyártó szakembereiből egy javító brigádot 5 évig, a gyártó költségén.

 

Természetesen minden ajánlattevőre érvényesen.

 

 

Előzmény: kristoof (104148)
kristoof Creative Commons License 2016.05.10 0 1 104148

Nagy mókamester ez a Csaba! :-) Ha novemberig húsz kocsit letudnának gyártani, már összetehetik a kezüket... :(

Előzmény: trizs77 (104147)
trizs77 Creative Commons License 2016.05.10 0 2 104147

ha most, ebben a pillanatban hirdetnének végeredményt, novemberig a szerződött állomány felét, hetvenöt autóbuszt tudnának elkészíteni."

 

-----------

 

Ok.

 

Addig van még 140 munkanap.

 

Addig, 140 nap alatt elkészítenek még 75 új csuklós buszt nem jó, hanem kíváló minőségben ?

 

Akkor eddig (évekig) nagyon titkolták az ilyen kapacitásukat, képességüket.

 

Két naponta elkészül 1 db, új, kíváló városi csuklós busz ?

 

 

49-es villamos Creative Commons License 2016.05.09 -1 4 104146

"hetvenöt autóbuszt tudnának elkészíteni."

 

Nem baj, a másik felét addig pótolják Ik. 435-össel, és 2017 márciusig a másik 75 is megérkezne, és váltaná ki a régieket.

Előzmény: Dante001 (104139)
Fradista Utazó Creative Commons License 2016.05.09 0 0 104145

Ha a Futár ilyenkor nem írja ki pirossal, hogy "Hülye vagy, ezzel már bejelentkezett más", akkor szégyellje magát, aki a Futárt így specifikálta, és így átvette. 

Előzmény: HBweb hu (104144)
HBweb hu Creative Commons License 2016.05.09 -2 0 104144
Pontosan. Elő szokott fordulni új belépőknél, hogy a futárba nem saját azonosítóval, hanem egy másik, létezőével osztozik. A rendszer pedig hol a kakukkfiókát, hol a gazdatestet mutatja. NGC141-el nem találtam bejelentkezőt, ezért érdeklődtem.
Előzmény: Humarci (104143)
Humarci Creative Commons License 2016.05.09 -3 1 104143

kavarásra cáloz Bálint, nem az eredeti kocsi az amin a rendszám van

Előzmény: IAtilla (104141)
Fenyőfatalp Creative Commons License 2016.05.09 0 0 104142

Aminek a jó része a Volvo-szerviz kritikán aluli "munkája", ezt is tedd hozzá gyorsban.

Előzmény: Humarci (104130)
IAtilla Creative Commons License 2016.05.09 -1 4 104141

Ha a kérdés a futáros azonosítókra vonatkozik, tudtommal egyik sincsen „álcázva”.

NGC-141 a 29/F8-at járja, NGC-142 pedig ma nincs kiadva.

Előzmény: HBweb hu (104140)
HBweb hu Creative Commons License 2016.05.09 -1 0 104140
T. Urak!
Meg tudná valaki mondani, hogy az NGC-141 és 142 kinek álcázza magát?
Dante001 Creative Commons License 2016.05.09 -1 4 104139

http://iho.hu/hir/nem-dragabb-az-evopro-busza-mint-a-solaris-160509

 

"Az elhúzódó tender nem kedvez az Evoprónak, ha most, ebben a pillanatban hirdetnének végeredményt, novemberig a szerződött állomány felét, hetvenöt autóbuszt tudnának elkészíteni."

Törölt nick Creative Commons License 2016.05.09 0 0 104138

*NGC-142 eredeti ülései

Előzmény: Törölt nick (104137)
Törölt nick Creative Commons License 2016.05.09 0 3 104137

Ma utaztam az NGC-141-en. Amit tapasztaltam:

-elég jól sikerült a beltér honosítása, egyedül a padló (na meg a fura bolygó-lengő-bolygó ajtóképlet és a furcsa állóhely-elrendezés) árulkodik arról, honnan is való a gép (ugyanonnan, mint az NJV-k)

-VJSZ sajnos belekontárkodhatott az ajtóvezérlésbe, a sofőrnek beletelt egy kis kísérletezésbe, hogy ne nyíljon vissza a harmadik ajtó

-valamiért az NGC-142 ülései vannak benne.

g86 Creative Commons License 2016.05.09 0 0 104136

2017 őszén kivonjuk a napi üzemből az összes csuklós Volvót és Van Hoolt

 

Helyesen: 2017 őszét megelőzően már nagy számban kivonhatók, ezután legfeljebb 100 db marad, 2019 nyaráig.

Előzmény: g86 (104133)
Grikon1985 Creative Commons License 2016.05.09 0 0 104135

"A kompozit Modulo buszok szokatlan geometriája miatt szükség lenne vezetéstechnikai tréningre, hogy a nem megszokott járművekkel is lehessen használni a szűkebb útszakaszokat."

 

Aham, szóval a buszvezető hibája, hogy fizikailag alig fér el a szekér pont ott, ahová szánták?

Vagy a Bécsi kapu téri sorompókat vigyék lejjebb (+szegélykorrekció) és parkolási szabályozással a várban, vagy ne ott járjon.

 

Az M108D-khez valakinek van valós fogyasztási táblája? Mert kegyetlenül erőlködnek a motorok, a váltó pedig kicsit sem vált szépen a legtöbb kocsiban, néha kifejezetten isteneset ránt.
Viszont a csuklós 168-asban nem csak nem érezni, ahogy a ZF vált, de hallani is alig lehet már a 3.ajtónál.

Előzmény: kristoof (104131)
g86 Creative Commons License 2016.05.09 0 1 104133

Nincs szükség már további 300 új csuklósra. Alapmenetrend szerint a BKV csuklós kiadása ~250 db. Ebből lesz 20 forgalmi Conecto G lesz, így marad ~230 db forgalmi igény, ami ~250 darabos állománynak felel meg hosszú távon. Legfeljebb ennyi új csuklóst érdemes venni, és ez is azt jelentené, hogy 2017 őszén kivonjuk a napi üzemből az összes csuklós Volvót és Van Hoolt (az M3 felújítás ezt követő ütemeiben már kevesebb plusz buszra van szükség). Utána legalább 4 évig nincs új csuklós beszerzés, mert az első külsős szerződés 2021-ben jár le, és utána is minimum véleményes, hogy érdemes-e pl. 8 éves Citarókat kidobni.

 

Szóló PKD-ra is van élő keretszerződés. A MABI-nak, felteszem, édesmindegy, melyiket gyártja.

Előzmény: JakiHUN (104112)
AegonT Creative Commons License 2016.05.09 -12 0 104132

A "már bizonyítottak"-ig bírtam röhögés nélkül. Nagyon remélem ülni fog a cégvezetés. Sok boldog csődeljárást nekik. 

Előzmény: kristoof (104131)
kristoof Creative Commons License 2016.05.09 0 4 104131

MABI sajtóközlemény:

 

Modulo, a mi buszunk

 

Küszöbön a magyar autóbuszgyártás felélesztése. A döntéshozók felelőssége, hogy támogatásukkal hozzájárulnak-e a magyar újraiparosítás részét képező buszgyártáshoz, a gazdaság élénkítéséhez, további munkahelyek létrehozásához, valamit K+F fejlesztésekhez és termelő beruházásokhoz. A fém karosszériás 
M 108d és a kompozit vázas elektromos C 86e Modulo autóbuszok már bizonyítottak. Hamarosan eldől, hogy szükség van-e a hazai autóbuszgyártásra, és a szakma által is elismert konstrukció, a metrópótló 
Modulo M 168d csuklós autóbusz 150 példányára.

 

A hazai autóbuszgyártókból alakult MABI-BUS Kft. újabb integrációt hajt végre az Ikarus Egyedi Kft-vel. A magyar, a busz és az innováció szavakból összeálló nevet a termékportfólió sokfélesége is igazolja. A gyártás bő egy éves újraindítása után már több tucat jármű a bizonyítéka annak, hogy Magyarország új esélyt kapott egy Ikarushoz méltó nemzetközi hírnév eléréséhez. Ehhez most van szükség a legnagyobb összefogásra. 
A gyártók, beszállítók megtették az első lépést. Most az üzemeltetőkön, az önkormányzatokon, az államon van sor. Már innen is érkezett segítség, de továbbiakra is szükség van.  És persze, az is fontos, hogy minden magyar polgár átérezze, a korszerű nemzeti buszgyártás lendíthet a gazdaságon és az önbecsülésen is. És talán az sem mellékes, hogy sok munkahelyet teremt, adóbevételt eredményez. Itt most olyan teljesítmény van születőben, amely figyelembe veszi a környezeti, energiatakarékossági, műszaki követelményeket, vagyis megfelel a XXI. századi kihívásnak. Tehát – elvileg – minden összejöhet ahhoz, hogy a Modulo legyen A MI BUSZUNK. Akárcsak az Ikarus volt, sok évtizeden keresztül.

 

Május eleje óta utasforgalomban teljesítenek szolgálatot az elektromos hajtású Modulo C 68e buszok. A TÜV által hitelesített, az UITP SORT 2 előíráson alapuló fogyasztási adatot, a városi üzemben mért 0,61 kWh/km értéket a BKV buszai is visszaigazolják. Több alkalommal volt rá példa, hogy a budapesti forgalomban kedvezőbb fogyasztással teljesítették a műszakot a buszok, mint a Párizst megjárt jármű, mely az 1570 km-t 0,487 kWh/km átlagfogyasztással tette meg. Ez az érték alig 2-szer több, mint egy elektromos autó energia felhasználása. Az éjszaki villamos áram díjával kalkulálva a buszok 1 km-t kevesebb mint 10 Ft-ból tesznek meg. A PKD konstrukcióban 2015-ben leszállított fémkarosszériás Modulo M 108d szóló buszok már túl vannak a 30.000 km-en, és rendkívül biztos járműnek bizonyulnak. Erre az alapra épül az új, 18,75 méter hosszú csuklós busz, melyet június végéig próbálhatja ki az utazóközönség. Hamarosan kiderül, hogy a döntéshozók a 3-as metró 2017-2018-as felújítási időszakára a magyar gyártmányt választják-e, vagy egy teljesen másik közbeszerzésen 4 Mft-tal olcsóbb lengyel riválist, aminek azonban jóval magasabbak az alkatrészárai. A PKD konstrukcióban szállított csuklós buszok nemzetközi összehasonlításban is jóval kedvezőbb áron (kiszerelt állapotban 290.000 euro) szerezhetőek be, mint a régió tenderein résztvevő egyéb gyártók buszai, melyek árai 310-380 ezer euro között mozognak.

 

A magyar buszok beszerzése nemzetgazdasági érdek is, hiszen a kedvezőbb alkatrészárak mellett a 150 darab csuklós busz gyártása közvetlenül 250-300 embernek, míg közvetetten több mint 1600 embernek adnak munkát. A teljes ráfordítás 70%-a áramlik vissza a gazdaságba, a hozzávetőlegesen 80 millió forintba kerülő buszból 26 millió forint jut vissza a magyar államhoz adók és járulékok formájában, ez 150 busznál 3,9 milliárd forintot jelent. Import esetén ez az összeg külföldre vándorolna. A típus hazai beszállítói aránya 53%, ezáltal a munkahelyteremtésen felül nő a K+F volumen és ösztönzi a további beruházásokat. Az utazóközönség pedig büszke lehet a korszerű, haza gyártmányú járművekre. Fentiek alapján kijelenthető, hogy a mi buszunk magyar nemzeti érdek.

 

 

 

 

SAJTÓANYAG

2016. május 9.

 

A Mi Buszunk

A magyar buszgyártás régi hírneve sokat kopott. Talán most van az utolsó pillanat, hogy az egykori, nemzetközileg is elismert magyar sikerágazat, a buszgyártás feléledjen. Ha a ma még aktív szakemberek nem tudják ezt a tudást az utódoknak továbbadni, ez a tapasztalat és szakmai tudás elveszhet örökre. A legújabb innovációs megoldásokkal együtt lehetőséget teremtenek arra, hogy a magyar buszgyártás visszakerüljön a nemzetközi élvonalba. Ehhez összefogásra van szükség. A gyártók, beszállítók megtették az első lépést. Most az üzemeltetőkön, az önkormányzatokon, az államon van sor. Már innen is érkezett segítség, de továbbira is szükség van.  És persze, az is fontos, hogy minden magyar polgár átérezze, a korszerű nemzeti buszgyártás lendíthet a gazdaságon és az önbecsülésen is. És talán az sem mellékes, hogy sok munkahelyet teremt, adóbevételt eredményez. Itt most olyan teljesítmény van születőben, amely figyelembe veszi a környezeti, energiatakarékossági, műszaki követelményeket, vagyis megfelel a XXI. századi kihívásnak. Tehát – elvileg – minden összejöhet ahhoz, hogy a Modulo legyen A MI BUSZUNK. Akárcsak az Ikarus volt, sok évtizeden keresztül.

 

Csuklós buszok beszerzési árainak összehasonlítása nemzetközi szinten

A járműbeszerzésekre vonatkozó tendereken benyújtott árakat számos paraméter befolyásolja. Kevés esetben lehet egzakt összehasonlítást végezni különböző pályázatokra beadott ajánlatok között. A jelenleg támogatási döntés előtt álló 75+75 csuklós busz beszerzésére várakozó tender keretén belül PKD konstrukcióban a magyar MABI-BUS Kft. 278.800 euro-ért szállítana buszokat, melyeket a BKV további 12.700 euro költséggel szerelne készre. Ez a konstrukció egyrészről munkahelyteremtő hatással bír, másrészről a közlekedési vállalatnál a munkahely megtartás mellett további előnyök is származhatnak, ugyanis a szakembereik hozzáértése révén nagyságrenddel csökkenthető az üzemeltetés során fellépő szervizköltség. A szerződésben tartalmazott tartalék és pótalkatrészek a metrópótlónak szánt MODULO M168d csuklós buszoknál 101.577 euro, míg a lengyel Solaris ugyanezen eszközöket 125.635 euroért biztosítja, mely a készlet elfogyásával tovább nőhet. A lengyel cég ugyanezen csuklós buszokból 60 darabot 2015-ben hazájában, Varsó számára 348.200 euro darabáron szállította le. Tekintve egyéb európai tendereken induló MAN, Mercedes, IVECO árait, a beszerzési értékek zöme inkább 310.000 és 380.000 euro között mozog darabonként. A PKD konstrukcióban szállított csuklós Modulo buszok készre szerelt állapotú árbecslés szerinti 290.000 euros bekerülése jelentősen kedvezőbb, mint a régióban lezajlott tenderekben fellelhető árak. A buszok beszerzését illetően érdemes lebontani az árat a maximális befogadóképességgel, az egy utasra vetített ár is lehet szempont.

 

 

Solaris csuklós

Modulo M 168d

Teljes befogadóképesség

104

107

Fix ülőhelyek száma

35

41

Alacsonypadlós ülőhelyek száma

8

15

 

 

PKD konstrukciós beszerzés díjainak megoszlása és munkaerő piaci hatásai

Amellett, hogy a 150 magyar csuklós busz rendelése esetén a gyártás munkahely teremtő, a végszerelés pedig munkahelymegtartó hatással jár, a beszállítóknál további bővülést eredményez. Ezáltal a projekt értékének 70%-a visszaáramlik a magyar gazdaságba. A Modulo M168d hazai beszállító aránya 53% körül alakul, míg a beszállítói KKV-k 46 céget számlálnak. A150 darab hazai jármű esetén az előállítás közvetlenül 250-300 főnek ad munkát, míg közvetett beszállítói hatásként több mint 1600 fő foglalkoztatását eredményezi, azaz ennyi magyar család megélhetését segíti elő. A hozzávetőlegesen 80 millió forintos Modulo M168d buszok mindegyikéből adók és járulék címén 26 millió forint jut vissza a magyar államhoz. Ez 150 csuklós busz esetén 3,9 milliárd forintot jelent, ami 43 jármű ára. Míg a termelő gyár a helyi önkormányzatnak az iparűzési adó, építményadót és telekadót címen összesen 77,2 millió forint bevételt hoz, addig a méretgazdaságosság elérésének hiányában ez bevétel hiányozhat kerület büdzséjéből. Makrogazdasági szinten a haza beszerzés miatt a külkereskedelmi hatása, ezáltal javul az áruforgalmi egyenleg, a K+F volumen nő és továbbiakat generál, valamint ösztönzi a beruházást.

 

 

Az elektromos hajtású Modulo C68e buszok fogyasztása

A kompozit járműcsalád 2014 áprilisában bemutatott első prototípusa a TÜV által hitelesített mérések szerint jóval kedvezőbb adatot produkált, mint más elektromos hajtású buszok. A kezdeti 0,92 kWh/km fogyasztás után számos fejlesztés hatására tovább csökkent az érték. A 2015-ben bemutatott Siemens hajtáslánccal szerelt második generációs prototípus az energiafogyasztási teszteken kitűnően szerepelt, bár befogadó képessége nagyobb, mint más elektromos midibuszok (még BKV specifikációban is 53 fő, a 44 fős Rampini-vel szemben, gyári alap kivitelben a Modulo C68e típus 68 fő szállítására alkalmas) az UITP SORT 2 előíráson alapuló fogyasztási mérések szerint elővárosi közlekedésben 0,595 kWh/km a tájékoztató adat, míg vegyes üzemben is csak 0,61 kWh/km-t mértek a hivatalos vizsgálaton. Ezeket az értékeket a május eleje óta utasforgalomban üzemelő Modulo C68e buszok használata során a BKV mérései is megerősítik. Több alkalommal volt rá példa, hogy a budapesti forgalomban kedvezőbb fogyasztással teljesítették a műszakot a buszok, mint a Párizst megjárt jármű, mely az 1570 km-t 0,487 kWh/km átlagfogyasztással tette meg. Ez az érték alig 2-szer több, mint egy elektromos autó energia felhasználása. Pedig a személygépjármű kevesebb, mint tized annyi utast képes szállítani, mint egy busz. Az éjszaki villamos áram díjával kalkulálva a buszok 1 km-t  10 Ft alatt tesznek meg, szemben a 100 Ft-os dízelekkel. Az elektromos kompozit Modulo buszok sajátossága, hogy nem igényelnek vonali, vagy járatvégi töltést. Egy munkanapot ledolgozva csak garázsokban szükséges tölteni az akkumulátoraikat, ezzel jelentős beruházási összegek, építési költségek és kényelmetlenségeket spórolhatóak meg. Általában az mondható el, hogy a 200-220 km napi üzemi futást teljesítik, míg más elektromos buszoknak használatával további infrastrukturális megoldásra is szükség lehet. A buszok üzemeltetésénél fontos szempont, hogy a különösen történelmi jellegű épületek és infrastruktúrák milyen terhelést gyakorol. A csatornák, vezetékek, csőrendszerek, útfelületek élettartama igencsak az ott közlekedő járművek tengelynyomásától függ. A kompozit Modulo buszok ebben is élen járnak, csak 6550kg hátsó tengelynyomással bírnak, ennek ellenére több utast képesek szállítani, mint más, hagyományos vázszerkezetű járművek.

 

Szén-dioxid-kvóta keretből biztosított forrás

A MABI-BUS Kft. által megnyert tender keretein belül megkötött szerződés teljesítéséhez az állam mintegy 3,9 milliárd forint forrást biztosított a Budapest Közlekedési Vállalatnak 20 db Modulo C68e típusú elektromos busz és a hozzájuk tartozó 18 darab töltőoszlop beszerzéséhez. A keret része annak a CO2 kvótának mellyel a magyar állam rendelkezik. A keret meghatározásának alapjául szolgál a károsanyag kibocsátás 90-es évektől tartó folyamatos csökkenése, ez részben a korszerűsítésének, részben sok üzem bezárásának is betudható. A buszgyártás visszaesése is jelentősen hozzájárul ehhez a kerthez, így célszerű volna ezt korszerű tömegközlekedési járművek beszerzésére fordítani. Amellett, hogy a forrás a környezetbarát termékek elterjedését segíti elő fontos kiemelni, hogy a buszok által szélesebb közönség részesül ebből a ráfordításból, mint ha csak elektromos autósok számára történt volna töltőállomások telepítése. A Modulo közbeszerzési ára 39 %-kal volt olcsóbb, mint a konkurens Siemens-Rampini Konzorcium nyertes ára. Nem csoda, hogy a kormány vonakodott, a felülárazott külföldi elektromos buszok finanszírozásától.

 

Összesítés

Tenderár

db

1db átlagára

Mennyivel drágább a nem magyar

Rampini nyertes vári ára 7 db-ra és töltőre

1 896 488 743 Ft

7

270 926 963 Ft

139%

MABI-BUS Kft. Nyertes ára 20 db-ra és töltőre

3 911 275 711 Ft

20

195 563 786 Ft

100%

Rampinin ajánlati ára, ami 2. helyre volt elég a BKV-nál

5 344 475 107 Ft

20

267 223 755 Ft

137%

 

 

 

Fordulókör a Széll Kálmán téren

A kompozit kocsiszekrényű Modulo C járműcsalád megfelelő valamennyi hazai és nemzetközi szabványnak (ENSZ EGB; EEC; 6/1990). A fejlesztés során a tervezők figyelembe vették a 2,75 méteres szűkített sávszélességet az ÚT2-1.201 előírás szerint. Valamint növelték a jármű aláfordulási szögét, mivel előfordulhatnak körülmények, ahol még a fenti értéknél is keskenyebb sávok állnak rendelkezésre. A kompozit Modulo buszok szokatlan geometriája miatt szükség lenne vezetéstechnikai tréningre, hogy a nem megszokott járművekkel is lehessen használni a szűkebb útszakaszokat. A Széll Kálmán téri busz forduló tervezésekor és a Budai Vár felújítása előtt már ismertek voltak azok az európai szabványoknak megfelelő jármű méretek, melyekkel a későbbiekben a várban üzemeltetni kívánt buszok rendelkezhetnek. Ezen információk összehangolása esetén a Bécsi kapu sorompó járata és a Széll Kálmán téri fordulókör sem bizonyulna kényelmetlenül keskenynek. Tapasztalt sofőri vélemények szerint a jelenlegi kiépítés is lehetővé teszi az átjáró és a fordulókör használatát, kényelmetlensége abból fakad, hogy több odafigyelést igényel a jármű vezetése ezeken a pontokon. A várhoz a konkurens termékek befogadóképességeit biztosító kisebb típust (C48e) is lehetne választani. A tender nem a várra, hanem Budapest útjaira szól, ahol közel 100 db ilyen buszt lehet elhelyezni.

 

 

Ikarus Egyedi integrálása a magyar buszgyártásba

A MABI-BUS Kft. hazai buszgyártók és fejlesztők összefogásának eredményeként kezdte meg a termelést 2015-ben. Az integrációs folyamatnak újabb lépése a másfél éve megvásárolt 100%-os leányvállalat (Ikarus Egyedi Kft.) összeolvadása az anyacéggel. Ez az évekkel ezelőtt elindított folyamat utolsó állomása.  Az IKARUS név, és a „NAGY IKARUS” cég Széles Gábor vezette Műszertechnika Zrt. tulajdona,  cégeinknek semmilyen közös kapcsolata nincs vele.

 

A kerékbaleset körülményei

A március közepén történt balesetnél menet közben levált a Modulo kereke, személyi sérülést okozott, melyet őszintén sajnálunk. Vizsgáljuk a baleset okát.

A rendőrségi vizsgálat még nincs lezárva, bármi lesz is a vége, a MABI-BUS Kft. azt elfogadja. A belső vizsgálatokba számos szakembert és független szaktekintélyt vontunk be. A több hétig zajló számításos és reprodukciós kísérletek során egyértelműen nem volt megállapítható, hogy pontosan mi idézte elő, hogy a 6 darab kerékanya és a bal hátsó tengely mind két kereke egyszerre esett le. A cég szigorúbb ellenőrzési lépéseket vezetett be, és a baleset megelőzésére tett lépéseket. Ilyen például a kerékcsavarra helyezett elmozdulás-jelzők használata is.

A balesettel kapcsolatos hírek helyenként eltérnek a valóságtól.

Március 16-án egy kínai delegáció együttműködési, vásárlási céllal érkezett Budapestre. A médiában említett BYD helyett más kínai buszgyártó vezetőiről volt szó. Ők az egy héttel azelőtti párizsi kiállításról érkeztek, ahol egyébként a magyar busz nem kisebb vállalatok, mint a Lamborghini, a BMW vagy a KTM mellett kategória győztes lett, a kompozit váz miatt. Párizsba a BKV egyik elektromos Modulo járműve saját „lábán” ment ki, 1570 km-en 0,487kWh/km átlagfogyasztással. A balesetnél a MABI-BUS Kft. által tulajdonolt, bemutatókra használt prototípus busz volt a szereplő, mely a hírekkel ellentétben nem tartozik a BKV flottájába.

 

Lepsényi István felügyelőbizottsági megbízatása

A magyar, a busz és az innováció szavakból összeállított MABI név is azt tükrözi, hogy a szakmai elit összefogására van szükség. A múltját tekintve Lepsényi István fontos szerepet töltött be a haza buszgyártásban, elismert szaktekintélynek számít. A 40 éves pályafutása alatt igazgatói tisztséget töltött be az Ikarus-nál, a Suzuki-nál és többek között a Knorr-Bremse-nél, emellett számos szakmai, üzleti és állami elismeréssel (Széchenyi Díj (1996), Gábor Dénes Díj (2000), Magyar Köztársasági, Érdemrend Tisztikeresztje (2004), Bács-Kiskun Megye Gazdaságfejlesztéséért Díj (2007), Magyar Köztársasági Érdemrend Középkeresztje (2009), Az Év menedzsere 2010 Díj, Wahrmann Mór Díj (2011)) rendelkezik. Kézenfekvő volt, hogy a felügyelő bizottsági tisztséggel megkeresse őt a MABI-BUS Kft. A pozíció betöltéséért a gyakorlati és elméleti szakember 2015. júliusától október végéig havonta bruttó 250.000 forint illetményt kapott. A bizottsági tagságáról történő lemondása után Lepsényi István államtitkári megbízatása nem okozott összeférhetetlenséget abban, hogy az őt alkalmazó minisztérium forrást biztosított a BKV számára elektromos buszok beszerzéséhez mintegy 3,9 milliárd forint értékben. Megtiszteltetés volt számunkra, hogy egy ilyen nemzetközi szaktekintély munkájával, tanácsaival segítette beindítani a munkánkat.

Humarci Creative Commons License 2016.05.09 0 0 104130

Mikor mi... :D

kijelzők, ajtó, beázás stb stb

most már jó ideje kiadási problémák vannak

Előzmény: P.stephenson (104129)
P.stephenson Creative Commons License 2016.05.09 0 0 104129

Mi a probléma?

Előzmény: Humarci (104127)
ICPX Creative Commons License 2016.05.09 0 0 104128

Előzmény: ICPX (104126)
Humarci Creative Commons License 2016.05.09 0 0 104127

a volánbusz épp most szív a volvoival...

Előzmény: gorcher (104124)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!