Tudom hogy egy kicsit pofátlan vagyok de valami futár szolgálattal nem tudnád elkűldeni mert 350 km re laksz töllem,vagy régebben mondtad hogy makóra eltudnád jutatni!
Igenbizony. Amennyiben minden hengerben azonos a kompresszió végnyomás, akkor hol itt, hol ott áll meg a forgás. Ám, ha valamelyik hengerben csak pár tized Bar-ral nagyobb a többinél, akkor szinte mindíg ott.
Helló! Az tuti, azokon a helyeken eszi ki jobban az önindító fogaskereke a koszorút, és az első fordulatnál a legnagyobb az ellenállás, a többinél már kevésbé forgácsolják a fogak egymást ott már segit a lendület, de mivel nem mindig egy helyen áll meg a motor ezért minden hengerhez tartozik valamilyen mértékü kopás. A cégemnél volt úgy, hogy a nagy platós STAR teher autót kellett lögdösnünk hogy egy kicsit odébb forduljon a motor, mert már úgy megette a fogaskoszorút az önindító, és mindig olyan helyt állt meg ahol hiba volt benne.
Nem nekem kellene hanem egy barátomnak...rossz volt az őninditója és nem húzta ki rendesen a kisfogaskereket és ledarálta az egészet! Mennyit kérsz érte? Hogyan tudod eljutatni?
Volt egy kedves, idősebb gk vez. kollégám, az a ZÖLDÉRT nagy raktárát (40x80m) 10 üveg sör magába döntése után úgy tolatta körbe egy pótos IFA-val, hogy közben egyszer sem kapcsolt előre menetbe!! Megcsodáltuk egy páran. :-)))) A szóló IFA-val én is tükörből tolattam mindíg, de póttal, az már nem semmi!!! Persze az a naposcsibe-szállító IFA, amit én hajtogattam időnként a Baromfikeltető Kft.-ben, soha nem is húzott pótkocsit.
Helló! Nem, 3011 zetorom van, ez 3 hengeres nagyon jó kis egyszerű szerkezet, ehhez is a kétfejes eke passzol. A yutubon nézd meg, keresd a zetor 3011 első menet, és van még ott alatta a többi kisfilm. A gyerekem rakta fel őket. Igaz mindig azért készült valami film mert valami hibája volt amihez segítség kellett.
Örülök, hogy mindenben egyet értünk. :-)) Már ami a cabrio MTZ-t (mi csak Belorusznak hívtuk) illeti. :-) Mifelénk csak közepes terhelésnek voltak kitéve, mert a falunk legnagyobb része középkötött talajból állt. Meg nem is kínoztuk agyon őket, mert többet szántottunk két fejjel, mint hárommal. Elvitte a három fejet is pár helyen, de kiszámoltuk, hogy jobban haladunk a kettővel. :-)))) Az 50-esekkel már nem volt kapcsolatom, mert mire azok bekerültek hozzánk a TSz-be, én már kiszálltam az agráriumból.
Neked esetleg ilyened van?
Ezt is hajtottam egy rövid ideig, amikor a rajta ülő barátom szabadságon volt. :-)) Ezekkel jobbára csak szállítottunk, de alkalmasint talaj munkára is be voltak fogva. Ezek is nagyon jó kis strapabíró ketyerék voltak. :-))
Helló! Osztom a nézeted, és strapabíró volt nem hallottam hogy sok baj lett volna vele pedig a sok gyerek nyúzta őket nap mint nap, volt egy fülkés is, meg egy nyitott is az isiben. A nyitottal szántást és egyébb talajmunkákat végeztünk, de napokon keresztül. Jó és egyszerű traki volt jó hidraulikával. Az utánna jövő 50 mtz már nem volt olyan szerethető, sok gyereket a hidraulikája megtréfált és megrémisztett amikor nem sikerült úszóba tennie és a gépet megpróbálta felboritani. A dekompresszort meg a mai napig hiányolom a gépekről, mondjuk a zetoromon van bár az még a 45 kis társa, korban is stimmelnek.
Igen kérlek, minden kornak megvannak a maga szépségei. :-)))))) De a legszebbek a boldog gyermek és ifjúkorral kapcsolhatók össze. Nálam legalábbis. Ezért tartom TISZAJENŐINEK magam, annak ellenére, hogy Pesten születtem, és ott éltem 4 évig.
Nótázgatás? Az is ott kezdődött. Volt a faluban egy nagyon jó népi zenekar, akik egy jó hagyományt ébren tartva, minden május 1.-ére virradó éjszaka végigszerenádozták a falut. Gyapjas Jóska bácsinak egy nagyon drága cimbalomja volt, amit féltett feltenni a zenekart szállító lovaskocsira, ezért én adtam a kiséretet a 120-as Hohner tangóharmonikámmal. :-))))))))) Azért is, mert a fiataloknak már pl. az "IstenvéledédesPiroskám"-at is el kellett játszani, az meg ugye nekem jobban ment. :-)))))))))))))