Ne felejtsük el az E94 -et sem, minthogy az utóbbi években a 94es az EAG "exportterméke". Ha jól tudom több készült belőle, mint E95 ből a skandináv piacokra. A hazai piacon persze "nem megfelelő". Az E94 mindig is konkurált a fehérvári Nagy Testvér buszaival...
Lenne egy hatalmas problémám! Ez a következő: Autó és Autóbusz gyártás Aradon témában házidolgozatot KELL leadni Péntekig, de a Neten eddig sehol sem találtam anyagot róla. Ha valaki tud valami javaslattal szolgálni, mielőbb írjon a bear666@freemail.hu e-mail címre!
Na azért nem 1-2 fanatikus van, ahol van Magyarországon 417-es, ott általában szeretik, máshol (így pl. Budapesten) sokan nem szeretik, már eleve a 412-essel szerzett tapasztalatok miatt...
Az E95-öt tényleg ne sirassuk, egyszerűen arról van szó, hogy feltünt nekünk, hogy nem esett róla szó és ki sem volt állítva. (Viszont hasonló kategóriájú Renault Ares volt).
"Igazából a 417-est sajnálom.. "
Én is. Összehasonlítottam az Agórával, ez utóbbinak semmivel nem jobb a belső elrendezése + csak 50% alacsonypadlós.
A 12 méteres Agora miatt 412-est sem állítottak ki, pedig Fehérvárott ott rohangál egy vadi új.
Bonjour!
A C80 és a C83 egy kicsit más konstrukció (pl. motorelhelyezés), ez utóbbinak a padlószintje is alacsonyabb. Valószínüleg a C83-ast kisebb ráfordítással tudják az előírásoknak megfelelővé átdolgozni. Igazából a 417-est sajnálom..
Az nem probléma, hogy pl. a c80-83-nak magas a padlója? Mert minden másban szvsz relatíve koreszerű vagy legalábbis szükség esetén feljavitható. Vagy nem?
"ikarusbus jelenlegi termékskálájából a külföldön eladható járműveket - például a csuklós- és trolibuszokat - választják majd ki;"
A csuklósok közül nem fogják többé gyártani a C80-as, mert nem felel meg az EGB 36 előírásainak, maximum kevésbé igényes országok megrendelésére készíthetnek még belőle. A csuklósok közül csak a C83 jöhet számításba, ezt a típust fejlesztik majd tovább. A C56-ot is átdolgozzák hamarosan.
Remélem, hogy Elios Pascual úr egyszerűen csak kifelejtette a felsorolásból az E95-öst, óriási hiba lenne ezt a bevált tipust valamelyik Renault miatt kihagyni a gyártásból, a jelenlegi helyzetben ekkorát nem hibázhatnak!
Egyébként a kiállított buszok közül nálam egyértelműen a 13.5 méteres E94 volt a favorit, amely hamarosan elindul bemutató körútjára, a helyszínekről és az időpontokról később lesz infónk.
Röviden: az IRISBUS vezére felvázolta, hogy mely típusokkal látja megoldhatónak az Ikarus túlélése. Ebben a francia típusok mellett az EAG gyár midi (E91), és a helyközi (E94) típusok "kaptak zöld lámpát". Ezeket a típusokat állították is ki! Ebben nemszerepel az E95!
Homalyositsatok mar fel, mert en nem ertem, hogy miert bucsuztatjatok az E95-ot. Amit ide beirtatok, abbol nem azt vonom le, hogy az E95 gyartasa megszunne. Esetleg ilyet hallottatok ott?
Egy E95el fogom eltorlaszolni a fehérvári gyár bejáratát bosszúból :) Kéretik még min. egy 200 -s sorozatú, és egy igen tisztel faros sorstárs csatlakozzék hozzám, hogy a többieket már ne is említsem...
Sajna csak reménykedni tudok! Egy-két topic tag indulatában különböző "polgári engedetlenség" kategóriájába tartozó cslekvéseket helyezett kilátásba, ha megszüntetnék a gyártását! ;-))
Na ezt firtatom én is! MI LESZ AZ E95 SORSA?
Ezt a gépezetet nagyon eltalálták, szerintem méltó utódja az Ikarus 256-nak (még ha konkrétan nem is az), az Ikarus hírnevének gyakorlatilag az egyik legjobb öregbítője a jelenlegi választékból. (Lásd Dtomesz által írt skandináviai buszok.)
OFF
Gondolom a svédek meg a finnek vannak olyan igényesek, hogy kétszer is meggondolják, milyen buszt vegyenek, és ha meg vannak elégedve az E95-el, az jelent valamit.
ON
Szóval mi lesz veled E95?
Azért a VOLVO, ha jól tudom egy kicsit más konstrukció miatt került be az országba. A cikk, amit a VEKE fórumra írtál, jó! Így lehet egy kicsit a sorok között is mazsolázni, és nincs semmi félreérthető dolog.
Nem a közgazdasági és politikai környezet miatt írtam, amit írtam. Az EAG-nak az E95-ös a legsikeresebb terméke. Ezt számokkal lehet alátánasztani. Magyarországon szinte valamennyi Volán cég rendelkezik e típussal. Bejárt, jó konstrukció, többféle alvázzal (RÁBA, SCANIA, VOLVO) és motorral készült. Ezenkívül külföldön, főleg a skandináv államokban vitézkedik. Az EAG-osoktól szerzett infók szerint most is van megrendelésük (igaz nem hazaiak) erre a típusra. Ezért furcsáltam, hogy ebben a kategóriában (távolsági, nem turista) nem ezt a típust preferálják. Úgy nézne ki a dolog, hogy azokat a termékeket fogják a jövőben gyártani, amik most is jó, megbízható, versenyképes buszok. Az E95 ebbe a kategóriába tartozik, és még csak meg sem említették!